Jump to content

Pierwsze 5 000k


Romelas
 Share

Recommended Posts

Witam!!!

Jak waszym zdaniem naleæy traktow© silnik przez pierwsze kilometry , spokojnie , normalna jazda ?

czy tez troché ostrzej (gdzies znalazlem info ze aby silnik ulozyl sie dobrze tloki pierscienie nalezy traktowac go agresywniej)

co sadzicie?

Link to comment
Share on other sites

do bagażnika ładować ciężkie rzeczy wstrzemięźliwie

czyli jak kupie palete piwa, to nie ladowac od razu, tylko po puszce, po kolei? :twisted::mrgreen:

Romelas, kupiles nowego outbacka? gratki 8)

Link to comment
Share on other sites

Romelas: w instrukcji powinieneś mieć zalecenia odnośnie docierania silnika. Mogę Ci powiedzieć jak jest dla benzynowej Imprezy 2.0 przez pierwsze 1600 km, nie należy przekraczać 4 tys. obrotów, nie hamować gwałtownie, nie brać ostro zakrętów itp. (w skrócie: jeździć delikatnie i ekonomicznie :roll: )

Link to comment
Share on other sites

czyli jak kupie palete piwa, to nie ladowac od razu, tylko po puszce, po kolei? :twisted::mrgreen:

 

Paleta puszek piwa przewożonych na długi dystans może wydatnie obniżyć przyszłe osiągi docieranego Subaru, podobnie jak paleta napojów piwopodobnych, czyli sikaczy, do których producent dolewa spirytus celem nadania mocy.

 

Co innego paleta prawdziwego, wykwintnego piwa, w butelkach najlepiej niepasteryzowanego. Wtedy to piwo jako Napój Boski nie podlega ziemskim prawom fizyki i zupełnie nie zaszkodzi Subaru, nawet jak jest na dotarciu...

 

-- N sie 14, 2011 2:50 pm --

 

Romelas: w instrukcji powinieneś mieć zalecenia odnośnie docierania silnika. Mogę Ci powiedzieć jak jest dla benzynowej Imprezy 2.0 przez pierwsze 1600 km, nie należy przekraczać 4 tys. obrotów, nie hamować gwałtownie, nie brać ostro zakrętów itp. (w skrócie: jeździć delikatnie i ekonomicznie :roll: )

 

Zgadzam się, ale jeszcze bardziej szkodliwe niż przekraczanie 4 tys. obrotów jest jazda z niską prędkością na wysokich biegach. Najlepiej trzymać obroty jak najbliżej obrotów, w których silnik ma wysoki moment i w miarę niskie obroty.

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się, ale jeszcze bardziej szkodliwe niż przekraczanie 4 tys. obrotów jest jazda z niską prędkością na wysokich biegach. Najlepiej trzymać obroty jak najbliżej obrotów, w których silnik ma wysoki moment i w miarę niskie obroty.

 

Jasne, to też ogromne obciążenie dla silnika.. W ogóle nie powinno się jeździć (w silnikach benzynowych) poniżej 2 tys. RPM, chyba, że przy ruszaniu na jedynce. Dotyczy to też okresu poza docieraniem się silnika.

 

 

nie brać ostro zakrętów

 

:?:

czym to jest podyktowane :?:

 

Podejrzewam, że opony... Też muszą swoje przejechać, żeby się dotrzeć, być może amortyzatory... Jeszcze przychodzi mi do głowy to, że wtedy są duże przeciążenia i nie dotarty silnik może mieć gorsze smarowanie.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za sugestie, mamy od niedawna jeszcze przed rejestracja outbacka 3.6 wiec automat ,mysle ze nie bedzie problemu z jazda z mala predkoscia i wysokimi obrotami.

ale slyszalem ze jazda jak maslak jest jeszcze gorsza niz szybsza i sprawna.

R

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za sugestie, mamy od niedawna jeszcze przed rejestracja outbacka 3.6 wiec automat ,mysle ze nie bedzie problemu z jazda z mala predkoscia i wysokimi obrotami.

ale slyszalem ze jazda jak maslak jest jeszcze gorsza niz szybsza i sprawna.

R

 

Ja starałem się nie przekraczać na dotarciu 3 obr./min. Zrobiłem też trasę 1100 km starając się jechać bardzo płynnie. Niskimi obrotami się nie martw gdyż 3.6 jest tak elastyczny że w każdych obr. się dobrze czuje a i skrzynia aut. nie pozwoli na jego zdławienie :D

No i pamiętaj o wymianie oleju po 5 000 km która za chwilę mnie też czeka :)

Link to comment
Share on other sites

Niskimi obrotami się nie martw gdyż 3.6 jest tak elastyczny że w każdych obr. się dobrze czuje a i skrzynia aut. nie pozwoli na jego zdławienie :D

 

A to ciekawe....

 

Chętnie poznałbym na ten temat opinię Dyrekcji, oczywiście jeżeli jakimś cudem ten wątek znajdzie...

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...