Jump to content

Fotele- Subaru OBK


Recommended Posts

Witam!

 

Mam problem z ogromnym bólem pleców przez fotele zarówno kierowcy jak i przedniego pasażera w moim OBK.

Podejrzewam,ze problemem nie jest wajcha wypychająca lędźwie, gdyż z nią lub bez niej ból jest taki sam.

Problem jest znaczny, ponieważ ból odczuwa KAŻDY nawet po krótkiej jeździe autem.

Czy ktoś spotkał się z tym problemem??

 

Pozdrawiam

Mimis

Link to post
Share on other sites
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

to i ja odgrzeję temat foteli Otóż w moim OBK jakoś nie mogłem sobie znaleźć miejsca w fotelu po zakupie, miałem wrażenie że siedzę krzywo i lecę w stronę drzwi. Posiedzieli inni i też mieli taki

Od grudnia czyli od czasu jak kupiłem to auto. Jak się dowiedziałem od poprzedniego właściciela, miał tez ten problem z plecami od początku zakupu auta.

Link to post
Share on other sites

to prawda, Jak Ci nie pasuje to nic nie pomozesz wymien auto (ze wzgledu na poduszki nie ma dobrych zamiennikow). Mi OBK MY05 pasowal strasznie. Legacy MY10 na poczatku myslalem, ze jest gorzej ale okazalo sie, ze jest bardzo OK daje rade nawet 15 godzin. W Passacie 2011 (nowy Model) godzina to max a w Golfie IV jest natomiast idealnie. Siedzenia to sprawa bardzo indywidualna.

Link to post
Share on other sites
Witam!

 

Mam problem z ogromnym bólem pleców przez fotele zarówno kierowcy jak i przedniego pasażera w moim OBK.

Podejrzewam,ze problemem nie jest wajcha wypychająca lędźwie, gdyż z nią lub bez niej ból jest taki sam.

Problem jest znaczny, ponieważ ból odczuwa KAŻDY nawet po krótkiej jeździe autem.

Czy ktoś spotkał się z tym problemem??

 

Pozdrawiam

Mimis

 

Jesli jestes wysoki, to prawdopodobna przyczyna moze byc dosc niskie oparcie plecow, co w sumie powoduje, ze wysoka osoba jest przesunieta w gore w stosunku do modelowej sylwetki kierowcy siedzacego na fotelu. Sprobuj opuscic jak najnizej siedzisko - to moze pomoc. Jak dla mnie (185cm), to wszystkie polozenia siedziska powyzej minimalnego poziomu byly do niczego. Poza tym ten fotel ma slabe trzymanie boczne, tak ze szczuple osoby troche moga "latac" na zakretach. Wtedy trzeba sie dosc czesto poprawiac, a jak nie to bol plecow o tym przypomni:-)

 

Pzdr.

Link to post
Share on other sites
Witam!

Mam problem z ogromnym bólem pleców przez fotele zarówno kierowcy jak i przedniego pasażera w moim OBK.

Podejrzewam,ze problemem nie jest wajcha wypychająca lędźwie, gdyż z nią lub bez niej ból jest taki sam.

Problem jest znaczny, ponieważ ból odczuwa KAŻDY nawet po krótkiej jeździe autem.

Rozpocząłbym od zmian ustawień fotela, zwłaszcza od kluczowego elementu, czyli pochylenia oparcia. Spróbuj ustawić je pionowo. To nie żart! Sam przerabiałem zmianę swoich dotychczasowych nawyków, gdy znajomy rehabilitant widząc mocno pochylone oparcie mojego fotela skonkludował iż wkrótce będę częściej go odwiedzał ale raczej w celach medycznych.

 

Obecnie kierownica, fotel są ustawione tak, że zajęcie miejsca za kierownicą wymaga zręczności ;) ale za to podczas jazdy jest bardzo wygodnie i pomimo wzrostu (>190cm) nie odczuwa się przykrótkich foteli, nawet podczas 12 godz. bez przerwy za kierownicą.

 

Oczywiście komfortu jak w sportowych fotelach BMW nie ma co oczekiwać, ale jest przyzwoicie.

 

Napisz jaki masz fotel, gdyż wersje z elektryczną regulacją różnią się możliwościami konfiguracji w stosunku do zwykłych.

Link to post
Share on other sites
Rozpocząłbym od zmian ustawień fotela, zwłaszcza od kluczowego elementu, czyli pochylenia oparcia. Spróbuj ustawić je pionowo.

 

Lubię to Great.gif .

 

Dzięki temu wysiadam cały, niepołamany.

Link to post
Share on other sites
Jesli jestes wysoki,
ponieważ ból odczuwa KAŻDY nawet po krótkiej jeździe autem.
ogromnym bólem pleców przez fotele zarówno kierowcy jak i przedniego pasażera w moim OBK

Przypomnę , że ból odczuwa Każdy obojętne na którym fotelu..... :wink:

Link to post
Share on other sites

dokladnie malem to samo z ta pieta w MY10 nie boli juz nic. Brakuje tylko memory (wmoim modelu). Starszie trudno na nowo znalezc idealna pozycje jak sie rozreguluje !

Link to post
Share on other sites

U mnie tez wystepuje ból pięty, na dluzszych trasach jezdze boso:) wtedy nie boli:). Za to ja mam taką ciekawostę, ze jak uderze głową w zagłowek, to czuje jak coś w siedzeniu pracuje.

Link to post
Share on other sites

Po przesiadce z Hondy Accord fotele w OBK wydawały mi się niewygodne. Słabe trzymanie boczne i krótkie siedzisko. Długo dochodziłem z nimi do porozumienia, ale w końcu znalazłem 2 optymalne ustawienia, pomiędzy którymi "przełączam" się podczas dłuższych podróży. I wszystko jest OK. Jak już wspomniano, podstawą jest prawie pionowe położenie oparcia.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Ja generalnie wybitnie nie jestem kompatybilny ze skórzaną tapicerką w Subaru ;-) Mam dwa auta w domu, miałem też inne wozy i niestety tylko w Subaru wychodzę z mokrymi plecami z auta po dłuższej trasie.

Link to post
Share on other sites
Ja generalnie wybitnie nie jestem kompatybilny ze skórzaną tapicerką w Subaru ;-) Mam dwa auta w domu, miałem też inne wozy i niestety tylko w Subaru wychodzę z mokrymi plecami z auta po dłuższej trasie.

 

Skóra wygląda ładnie (przy zakupie i sprzedaży) i daje się lekko czyścić....to są według mnie dwie największe jej zalety, osobiście nie lubię, bo w zimę siada się jak na zamarzniętą rynnę, dopóki ogrzewanie nie zadziała, a w lato już sobie poparzyłem uda wsiadając w krótkich spodenkach do auta które stało kilka godzin na słońcu....zanim klima zacznie działać, można ześwirować....a skórzane, perforowane fotele z wentylacją występują niestety tylko w baaardzo drogich autach... :(

Link to post
Share on other sites

Ja mam skórę perforowaną w H6 , w drugim OBK 2.5cvt MY10 też jest taka sama skóra (perforowana) . Nie ma mowy o żadnym poceniu się :!: Przetestowane :idea:

Skóra też jest bardzo miękka i przyjemna :D

Link to post
Share on other sites

Mnie w Outbacku MY07 XT, skora perferowana beżowa nic nie boli, nie parzy, nie ziębi (wystarczy zawsze podgrzewanie foteli ustawić jak sie wychodzi z auta, a poźniej z pilot odpalić auto zanim sie wsiadzie zimą) Jedynie z powodu ze to automat czasem drętwieje mi lewa noga w bardzo długich podróżach, a na miejscu pasażera barak regulacji wysokość siedziska i z powodu ze jestem wysoki uda nie są podpierane, ale nikt inny z rodzinny nie skarżył się na niewygodę wiec może by podpasowały fotele z tego modelu mają poduszki. Tyle że to benzyna więc pewnie z 2-3x cześciej trzeba wysiadać na tankowanie możliwe ze to też ma wpływ na brak bólów:)

 

Też kiedyś gdzieś w necie widziałem komfortowy fotel Recaro pompowany z airbag i chyba też masaż miał cena: ok 10tyś

Link to post
Share on other sites

Skóra faktycznie jest perforowana ale niewiele to daje. W Łodzi jest firma, która z pewnością przerobi fotel z zachowaniem "poduszek" ale możliwości mają ograniczone. Wydłużenie podparcia ud można zrobić tylko w zakresie kilku centymetrów.

 

pzdr.

Link to post
Share on other sites

Czarna skóra w moim OBKu jest raczej nieteges... Zimą zimna, latem gorąca... :roll:

I co z tego, że mam grzanie, jak zaczyna działać jak już siedzę na fotelu :)

 

 

W pewnym ASO powiedziano mi, że jak ktoś chce mieć Subaru ze skórą, to oni sugerują zamówienie najtańszej tapicerki. Później oddają to do obszycia porządną skórą a miejscu... wychodzi taniej i lepiej.

Ponoć :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

Aga --- to ASO to nie było przypadkiem z Łodzi ? W każdym razie może wychodzi lepiej ale na pewno nie taniej. Rok temu wycenili taką usługę na 7k pln ale to dotyczy tylko foteli i kanapy. Drzwi i inne dodatki zostają seryjne lub trzeba dopłacić. Z tego co pamiętam to było ok. 1.5k pln.

http://www.tapcar.pl/

Link to post
Share on other sites

Adam12, nie byłam nigdy w ASO w Łodzi... tak robią/robili?/ w Gdańsku.

Rozmawiałam ze sprzedawcą z salonu, pamiętam to dokładnie, bo czekałam wtedy na lawetę :wink:

 

Na pewno nie wychodzi drożej niż oryginalnie obszyte :wink:

Link to post
Share on other sites

wiele salonów robi w ten sposób, zwłaszcza w droższych markach.

 

Ma to najważniejszą zaletę, że nawet jak to będzie droższe / chociaż z reguły wychodzi taniej niż w katalogu i to sporo/ to tapicerka jest skórzana - a nie częściowo skórzana - a częściowo tzw. ekologiczna skóra jak jest w fabryce montowana.

Link to post
Share on other sites
wiele salonów robi w ten sposób, zwłaszcza w droższych markach.

 

Ma to najważniejszą zaletę, że nawet jak to będzie droższe / chociaż z reguły wychodzi taniej niż w katalogu i to sporo/ to tapicerka jest skórzana - a nie częściowo skórzana - a częściowo tzw. ekologiczna skóra jak jest w fabryce montowana.

 

 

zgadza się w 100% ale ja miałem duże wątpliwości jak doszedłem do dyskusji na temat wykończenia drzwi, podłokietników itd. Panowie nie bardzo mieli pomysł jak to zrobić więc odpuściłem temat.

Zresztą mi bardziej chodziło o wydłużenie siedziska kierowcy niż lepszą tapicerkę ale nie bardzo można było to zrobić.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...