mat1199 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Chciałbym poruszyć temat polityki gwarancyjnej Subaru. Po dwóch latach uzytkowania Forestera 2.0D XA, spotkała mnie niemiła niespodzianka, związana z koniecznością wymiany tarcz hamulcowych. Niestety, odmówiono mi wymiany tarcz w ramach gwarancji. W tłumaczeniu stwierdzono, iż tarcze jako element eksploatacyjny nie podlega gwarancji. Zasugerowano mi również, że nie jeżdżę samochodem, stąd korozja na tarczach. Tutaj pojawia się moje pytanie. Czy jako użytkownik samochodu, który jest garażowany, serwisowany i obsługiwany z dbalością nie powinienem oczekiwać od tarcz hamulcowych czegoś więcej niż niespełna 22 000 km? W moim odczuciu przyczyną pojawienia się awarii nie jest wyeksploatowanie materiału, ale jego wada istniejąca od momentu zakupu. Wada, która z powodu zastosowania złej jakości materiału ujawniła się właśnie teraz. Czy możliwy jest zwrot kosztów wymiany tarcz hamulcowych z jakielkolwiek innych przyczyn? Czy Subaru w ramach swojej polityki po prostu uwywa ręce od jakichkolwiek wad związanych z tarczami hamulcowymi? Jak sobie radzić z tymi felernymi tarczami? Nie jestem zachwycony na myśl o konieczności ich wymiany co 20 000 km. Zdjęcie: http://imageshack.us/photo/my-images/696/th1o.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/585/th2k.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Wada, która z powodu zastosowania złej jakości materiału ujawniła się właśnie teraz. Auto po umyciu pozostawione na 2/3 dni - można zaobserwować slady rdzy na tarczach.(normalne) Pozostawienie auta na 2/3 miesiące to praktycznie tarcze do wymiany z powodu korozji oczywiście w miejscach pracy klocka ham. ( tych lśniących :wink: ) Szczególnie miejsce styku z klockiem ham. Dotyczy wszystkich marek i tych drogich i tych tanich. Przewidując dłuższy postój mozna tarcze zabezpieczyć ale potem trzeba to zabezpieczenie usunąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zabezpieczanie antykorozyjne tarcz hamulcowych przez producenta nie jest praktycznie możliwe, gdyż wpływałoby na skuteczność hamowania. Poza tą uzupełniającą uwagą wyjaśnienia umieszczone powyżej są słuszne. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Mnie po kilku godzinach widać rdzewienie - poważnie Miałem tak we wszystkich autach i nie widzę w tym nic szczególnego . mat1199, Ty chcesz wymiany z powodu rdzy :?: :shock: Zamów miedziane tarcze (przepraszam za sarkazm ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Moje tarcze (EBC) rdzewieja po kazdym deszczu i nie widze w tym nic zlego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Moje tarcze (EBC) rdzewieja po kazdym deszczu i nie widze w tym nic zlego Lepiej brzmi "utleniają się". Rdza kojarzy mi się z zaawansowanym stadium korozji :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 (...) Dotyczy wszystkich marek i tych drogich i tych tanich (...) wiem, ze to "pytania do Dyrekcji", ale pozwole wtracic swoje trzy grosze... tak sie sklada, ze pod moim balkonem przez jakies 3 tygodnie akurat staly dwa nieruszane auta (Audi Q5 oraz Toyota Camry - ten troszke starszy model) na jednym z aut tarcze korodowaly/utlenialy sie znacznie mocniej niz na tym drugim... "urban legend" glosi, ze w japonskich autach tarcze sa bardziej podatne na rdze... i cos w tym chyba jednak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Lepiej brzmi "utleniają się". Rdza kojarzy mi się z zaawansowanym stadium korozji czy te dwa okreslenia sa prawie zamienne? Czy w takim razie moge mowic o tlenionej blondynce, ze zardzewiala? (koniec offtopa ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się