Jump to content

Subaru Impreza 1.8 1993r. Sedan


Dorsz914
 Share

Recommended Posts

Witam! Z góry przepraszam jeśli to jest zły dział i jeśli podobny temat już był, ale nie mogłem nic znaleść na ten temat więc piszę tu.

 

Więc, chciałbym się dowiedzieć czy w tym modelu podanym w temacie jest kolizyjny czy bezkolizyjny rozrząd i co oprócz wymiany rozrządu warto by było sprawdzić w silniku by uniknąć późniejszych problemów. Autko ma przejechane 199000 tys.

 

Serdecznie Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Dorsz914, z tą kolizyjnością zdania są podzielone. Dla własnego i silnika bezpieczeństwa przyjmij, że jest kolizyjny i po prostu go wymień jeśli nie jesteś pewny.

 

Co więcej? Oleje skrzynia, dyfer, silnik oczywiście też i ogień. W silnikach N/A w zasadzie nie ma co się popsuć - są dość idiotoodporne :wink:

Link to comment
Share on other sites

Była już przeprowadzana dyskusja na ten temat,kilka warsztatów spotkało się z tymi silnikami,niestety nie istnieje chyba żaden sposób na określenie które są bezkolizyjne a które nie.Nikt się nie doszukał jakiś specjalnych oznaczeń na silnikach ani też niema zasady co do rocznika,modelu czy pojemności także jest zasada że zawsze wymieniamy po zakupie,chyba że mechanik otworzy obudowy paska rozrządu i ponad wszelką wątpliwość stwierdzi że pasek był robiony zgodnie z wymaganiami,pozdro.

 

-- 12 sie 2011, o 10:29 --

 

....A przypomniało mi się,sprawdź ustawienie zaworów,źle ustawione mają duży wpływ na kulturę pracy silnika,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

....A przypomniało mi się,sprawdź ustawienie zaworów,źle ustawione mają duży wpływ na kulturę pracy silnika,pozdro.

A czy w tym silniku nie ma hydrauliki przypadkiem?

Link to comment
Share on other sites

U mnie ktoś w ASO sprawdzał i podobno jest luz 1mm do otwartego zaworu .

Ja mam 1,8 z 1993 roku z przebiegiem 565kkm i jeżdżę nadal na pełnym syntetyku i nie bierze oleju :shock:

Nigdy nie naprawiany silnik :P

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

To te silniki powinny jeździć na pełnym syntetyku? Bo poprzedni właściciel to półsyntetyk lał z tego co dobrze kojarze.

 

Edit

 

Najgłupsze pytanie jakie tylko mogłem zadać :P (No comment )

Link to comment
Share on other sites

lej syntetyk póki nie zacznie wciagać, jak zacznie wciagać to zalej gęstszy. Jak bedzie dalej wciagac to potem juz tylko minerał

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz regulację zaworów hydrauliczną to jest bezkolizyjny. Warto by było zrobić kompletny rozrząd z pompą wody i uszczelniacz na wale by do tego nie wracać ;).

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz regulację zaworów hydrauliczną to jest bezkolizyjny

 

 

 

Śmiem wątpić i to mocno,występowanie hydropopychaczy niema nic wspólnego z bezkolizyjnością silników subaru,takowe podobno występują ale ja osobiście w życiu takiego nie widziałem,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...