lajzitsu Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Witam wszystkich. Mam problem z bardzo wysokim spalaniem zarówno benzyny jak i LPG w moim OBK. Trasa - minimalnie 14l Pb, 16l LPG Miasto - krótkie odcinki około 10-15km, 2-3 razy dziennie, większość w korkach - 20l Pb, 25l LPG Wydaję mi się, że to troszkę za dużo, nawet na Subaru. Jeżdżę raczej spokojnie, bez szaleństw, przeważnie do 3000 obr. Sprawdziłem/wymieniłem już wszystko co mogłem i już mi zabrakło pomysłów. -Sonda lambda sprawna (4-krotnie podłączana pod komputer diagnostyczny) -świece wymienione -kable WN wymienione -cewka wymieniona - zawory wyregulowane -czujnik spalania stukowego wymieniony -filtr powietrza wymieniony -dzwoniący i prawdopodobnie przypchany tłumik końcowy wymieniony -ciśnienie sprężania na każdym cylindrze ok. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc bo mi już ręce opadły. Wszystkim znajomym mechanikom również... Jeśli ktoś ma pomysł co może być przyczyną to proszę o sugestie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Przyczyną wysokiego spalania może być przepływka. Nie kupuj nowej tylko najlepiej podmień, a najlepszą opcją jest podjechanie do warsztatu, który ogrania Subaru i po podpięciu kompa stwierdzi co jest nie tak. edit: Najprawdopodobniej czeka Cię wyprawa do Gdańska lub Warszawy. Bliżej Ciebie chyba nie ma nikogo kto ogrania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lajzitsu Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 W moim modelu nie ma przepływomierza... W warsztacie posiadającym komputer już byłem. Podobno od 10 lat specjalizują się w Subaru - rzeczywiście pod warsztatem same Subaraki stały. Podpięli i nic nie stwierdzili, wykazało tylko stare błędy czujnika spalania stukowego (już wykasowane). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Bliżej Ciebie chyba nie ma nikogo kto ogrania. THX jeżeli pali za dużo paliwa jak i gazu, wyeliminowałbym awarię układu paliwowego, a szukałbym dalej w elektronice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lajzitsu Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 jeżeli pali za dużo paliwa jak i gazu, wyeliminowałbym awarię układu paliwowego, a szukałbym dalej w elektronice Jakieś konkretne pomysły? Jeśli jesteś w stanie to ogarnąć - chętnie podjadę. Daj tylko znać gdzie Cię szukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 THX emotorsport, Sorki wielkie :!: Nigdy się nie spotkaliśmy, ani nie natrafiłem na informacje gdzie zamieszkujesz. Dlatego napisałem "chyba". A to że "ogarniasz" to raczej każdy wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 z tym ogarnianiem to może lekka przesada, czasem uda się jakąś zarazę z autka wytępić i tyle... mieszkam w świętej wiosce za Olsztynem, kierunek na Ostródę ------------------------------------------------------------------------------------------- -Sonda lambda sprawna (4-krotnie podłączana pod komputer diagnostyczny)-świece wymienione -kable WN wymienione -cewka wymieniona - zawory wyregulowane -czujnik spalania stukowego wymieniony -filtr powietrza wymieniony -dzwoniący i prawdopodobnie przypchany tłumik końcowy wymieniony -ciśnienie sprężania na każdym cylindrze ok. dzwoniący i prawdopodobnie przypachany tłumik końcowy - mniej mi śmierdzi niż np. zapchany katalizator - od tego bym zaczął w tym konkretnym przypadku szukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacek Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 A moze (wiem ze to banalne) trzymaja Ci hamulce albo lozysko w kole? Sprawdzales to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lajzitsu Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 dzwoniący i prawdopodobnie przypachany tłumik końcowy - mniej mi śmierdzi niż np. zapchany katalizator - od tego bym zaczął w tym konkretnym przypadku szukać Katalizator był pusty - tez chciałem go sprawdzić bo myślałem, że zabity. Zamiast kata jest wstawiony tłumik rozprężny czy jak się to tam nazywa. A moze (wiem ze to banalne) trzymaja Ci hamulce albo lozysko w kole? Sprawdzales to? Hamulce i łożyska też sprawdzone - wszystko OK. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? właśnie zatankowałem LPG i znowu wyszło 25l na 100km... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 1) sprawdź dokładnie nieszczelności kolektor ssący i dolot ! 2) wymień sondę Lambadę co drugi co mówi że mu sprawdzali sondę Lambdę ... przyjeźdza i okazuje się że jest jednak zepsuta ... chyba sprawdzają na zasadzie czy działa ... ,ale zero pojęcia o zakresie działania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lajzitsu Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 1) sprawdź dokładnie nieszczelności kolektor ssący i dolot ! 2) wymień sondę Lambadę co drugi co mówi że mu sprawdzali sondę Lambdę ... przyjeźdza i okazuje się że jest jednak zepsuta ... chyba sprawdzają na zasadzie czy działa ... ,ale zero pojęcia o zakresie działania sonda pracuje w zakresie 0,2 -0,8V. wskazania są z komputera diagnostycznego, nie z multimetru - sam widziałem na wyświetlaczu. Z tego co mi wiadomo to jest to prawidłowy zakres pracy. No chyba, że mam nieprawidłowe informacje. Nieszczelności w dolocie na pewno są - przed filtrem powietrza. Nie wiem jak kolektor bo go nie zrzucałem do tej pory. Dziękuję za sugestię- sprawdzę na pewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 regulowałeś lpg?masz sekwencje?moze skrzynia biegów?napewno ci wrzuca na 4 bieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lajzitsu Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 regulowałeś lpg?masz sekwencje?moze skrzynia biegów?napewno ci wrzuca na 4 bieg? instalacja założona miesiąc temu. Wysokie spalanie występuje zarówno na Pb jak i na LPG. tak, skrzynia na pewno wrzuca 4-kę... Udało mi się zejśc do 15,5l LPG w długiej trasie, przy mega-emeryckiej jeździe - "sukces" Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gforce Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 A ile palił Pb przed zalozeniem instalacji? I w ogole jaka to instalacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lajzitsu Opublikowano 1 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 A ile palił Pb przed zalozeniem instalacji? I w ogole jaka to instalacja? Przed założeniem instalacji palił tyle samo co po założeniu. Wcześniej tez była instalacja, tyle że już mocno przechodzona bo zakładana przez producenta (instalacja koltec). Teraz jest STAG4Plus, na wtryskach magicJet, reduktor ze sporym zapasem mocy - Zavoli Zeta-s. Zaobserwowałem dziwne zachowanie samochodu - do 2300 obrotów brakuje mu mocy. Gdy przekracza 2300 dostaje wyraźnie wyczuwalnego "kopa" i jedzie normalnie. Objaw występuje tylko na rozgrzanym silniku. Gdy jest zimny ciągnie równo w całym zakresie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się