Jump to content

Bardzo wysokie spalanie, OBK '99, 2,5l, AT


lajzitsu
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Mam problem z bardzo wysokim spalaniem zarówno benzyny jak i LPG w moim OBK.

Trasa - minimalnie 14l Pb, 16l LPG

Miasto - krótkie odcinki około 10-15km, 2-3 razy dziennie, większość w korkach - 20l Pb, 25l LPG

Wydaję mi się, że to troszkę za dużo, nawet na Subaru.

Jeżdżę raczej spokojnie, bez szaleństw, przeważnie do 3000 obr.

Sprawdziłem/wymieniłem już wszystko co mogłem i już mi zabrakło pomysłów.

-Sonda lambda sprawna (4-krotnie podłączana pod komputer diagnostyczny)

-świece wymienione

-kable WN wymienione

-cewka wymieniona

- zawory wyregulowane

-czujnik spalania stukowego wymieniony

-filtr powietrza wymieniony

-dzwoniący i prawdopodobnie przypchany tłumik końcowy wymieniony

-ciśnienie sprężania na każdym cylindrze ok.

 

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc bo mi już ręce opadły. Wszystkim znajomym mechanikom również...

Jeśli ktoś ma pomysł co może być przyczyną to proszę o sugestie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Przyczyną wysokiego spalania może być przepływka.

Nie kupuj nowej tylko najlepiej podmień,

a najlepszą opcją jest podjechanie do warsztatu, który ogrania Subaru

i po podpięciu kompa stwierdzi co jest nie tak.

 

edit:

 

Najprawdopodobniej czeka Cię wyprawa do Gdańska lub Warszawy.

Bliżej Ciebie chyba nie ma nikogo kto ogrania.

Link to comment
Share on other sites

W moim modelu nie ma przepływomierza...

W warsztacie posiadającym komputer już byłem. Podobno od 10 lat specjalizują się w Subaru - rzeczywiście pod warsztatem same Subaraki stały.

Podpięli i nic nie stwierdzili, wykazało tylko stare błędy czujnika spalania stukowego (już wykasowane).

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

 

 

jeżeli pali za dużo paliwa jak i gazu, wyeliminowałbym awarię układu paliwowego, a szukałbym dalej w elektronice

 

Jakieś konkretne pomysły?

Jeśli jesteś w stanie to ogarnąć - chętnie podjadę. Daj tylko znać gdzie Cię szukać.

Link to comment
Share on other sites

z tym ogarnianiem to może lekka przesada, czasem uda się jakąś zarazę z autka wytępić i tyle... :D

 

mieszkam w świętej wiosce :D za Olsztynem, kierunek na Ostródę :D

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

-Sonda lambda sprawna (4-krotnie podłączana pod komputer diagnostyczny)

-świece wymienione

-kable WN wymienione

-cewka wymieniona

- zawory wyregulowane

-czujnik spalania stukowego wymieniony

-filtr powietrza wymieniony

-dzwoniący i prawdopodobnie przypchany tłumik końcowy wymieniony

-ciśnienie sprężania na każdym cylindrze ok.

 

dzwoniący i prawdopodobnie przypachany tłumik końcowy - mniej mi śmierdzi niż np. zapchany katalizator - od tego bym zaczął w tym konkretnym przypadku szukać

Link to comment
Share on other sites

dzwoniący i prawdopodobnie przypachany tłumik końcowy - mniej mi śmierdzi niż np. zapchany katalizator - od tego bym zaczął w tym konkretnym przypadku szukać

 

Katalizator był pusty - tez chciałem go sprawdzić bo myślałem, że zabity.

Zamiast kata jest wstawiony tłumik rozprężny czy jak się to tam nazywa.

 

A moze (wiem ze to banalne) trzymaja Ci hamulce albo lozysko w kole? Sprawdzales to?

 

Hamulce i łożyska też sprawdzone - wszystko OK.

 

Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

właśnie zatankowałem LPG i znowu wyszło 25l na 100km...

Link to comment
Share on other sites

1) sprawdź dokładnie nieszczelności kolektor ssący i dolot !

 

2) wymień sondę Lambadę

 

 

 

co drugi co mówi że mu sprawdzali sondę Lambdę ... przyjeźdza i okazuje się że jest jednak zepsuta ...

 

chyba sprawdzają na zasadzie czy działa ... ,ale zero pojęcia o zakresie działania

Link to comment
Share on other sites

1) sprawdź dokładnie nieszczelności kolektor ssący i dolot !

 

2) wymień sondę Lambadę

 

 

 

co drugi co mówi że mu sprawdzali sondę Lambdę ... przyjeźdza i okazuje się że jest jednak zepsuta ...

 

chyba sprawdzają na zasadzie czy działa ... ,ale zero pojęcia o zakresie działania

 

sonda pracuje w zakresie 0,2 -0,8V. wskazania są z komputera diagnostycznego, nie z multimetru - sam widziałem na wyświetlaczu.

Z tego co mi wiadomo to jest to prawidłowy zakres pracy. No chyba, że mam nieprawidłowe informacje.

Nieszczelności w dolocie na pewno są - przed filtrem powietrza. Nie wiem jak kolektor bo go nie zrzucałem do tej pory. Dziękuję za sugestię- sprawdzę na pewno.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
regulowałeś lpg?masz sekwencje?moze skrzynia biegów?napewno ci wrzuca na 4 bieg?

 

instalacja założona miesiąc temu. Wysokie spalanie występuje zarówno na Pb jak i na LPG.

tak, skrzynia na pewno wrzuca 4-kę...

Udało mi się zejśc do 15,5l LPG w długiej trasie, przy mega-emeryckiej jeździe - "sukces" :evil:

 

Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites

A ile palił Pb przed zalozeniem instalacji? I w ogole jaka to instalacja?

Przed założeniem instalacji palił tyle samo co po założeniu.

Wcześniej tez była instalacja, tyle że już mocno przechodzona bo zakładana przez producenta (instalacja koltec).

Teraz jest STAG4Plus, na wtryskach magicJet, reduktor ze sporym zapasem mocy - Zavoli Zeta-s.

 

Zaobserwowałem dziwne zachowanie samochodu - do 2300 obrotów brakuje mu mocy. Gdy przekracza 2300 dostaje wyraźnie wyczuwalnego "kopa" i jedzie normalnie. Objaw występuje tylko na rozgrzanym silniku. Gdy jest zimny ciągnie równo w całym zakresie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...