Jump to content

Impreza Type-R 1998 a paliwo 98/95- jak to obejść ?


Recommended Posts

No właśnie. Jak to obejść. Czy jedyną metodą jest zmiana ECU?

Nie ukrywam, że do najbliższej stacji Shell mam 20km :mrgreen więc trochę mi się to nie uśmiecha.

Koszt ECU z remapem to pewnie granice 8-10Tzł - czy to jedyne rozwiązanie?

Chodzi mi o rozwiązanie sprawdzone i niezawodne :twisted:

Link to post
Share on other sites
Może Octan bustery sobie kup, możesz zamontowac wskaźnik spalania stukowego tak żeby wiedzieć czy działa :wink:

Jest to jakieś rozwiązanie tylko przy każdym tankowaniu będę się głowił czy tych oktanów jest wystarczająco dużo w baku :mrgreen:

Zastanawiam się nad kompem z GT z rocznika 99-00 i jakimś remapie. Pytanie tylko czy to dobre rozwiązanie :roll:

Link to post
Share on other sites

to ja może w ramach ciekawostki...

 

będąc na wypadzie w Finlandii, mielismy z carfitem okazję do bardzo nieformalnych rozmow, z dość ważnymi osobami w koncernie Lotos. oczywiście poruszony został temat jakości paliwa - panowie nieco się oburzyli gdy probowałem ograniczyć listę dobrego paliwa w Polsce, do V-Powera Racinga...

 

Edwin może poświadczyć, iż usłyszeliśmy że Lotos Dynamic 98 - de facto w rafinacji wychodzi conajmniej 100oktanowy :shock: , ponoć osiaga wartość do 102 oktanów - nie wiem jak to się ma w rzeczywistości, ale może wartobyłoby to sprawdzić... :roll:

 

-- 6 sie 2011, o 20:23 --

Link to post
Share on other sites
Może Octan bustery sobie kup, możesz zamontowac wskaźnik spalania stukowego tak żeby wiedzieć czy działa :wink:

Jest to jakieś rozwiązanie tylko przy każdym tankowaniu będę się głowił czy tych oktanów jest wystarczająco dużo w baku :mrgreen:

Zastanawiam się nad kompem z GT z rocznika 99-00 i jakimś remapie. Pytanie tylko czy to dobre rozwiązanie :roll:

 

Dlatego pisałem o wskazniku spalania stukowego.

A z tym kompem to chyba wiazke trzeba wymienić itd...

 

Carlos wleje kiedyś zobaczymy co się będzie działo :wink:

Link to post
Share on other sites
Edwin może poświadczyć, iż usłyszeliśmy że Lotos Dynamic 98 - de facto w rafinacji wychodzi conajmniej 100oktanowy :shock: , ponoć osiaga wartość do 102 oktanów - nie wiem jak to się ma w rzeczywistości, ale może wartobyłoby to sprawdzić... :roll:

 

potwierdzam w 100% :idea:

Link to post
Share on other sites

ja przy okazji wrzucę takie 2 pytania:

1. do jakiego paliwa jest strojony komputer sti type-r ver 4, 5, 6?

obiegowa opinia jest taka, że do 100-oktanowego, ale:

- trudno znaleźć info o tym jakie paliwo jest dostępne w Japonii i raczej nic nie wskazuje, że jedynie 100-oktanowe

- w instrukcji obsługi ver 5 (po japońsku) nie znalazłem jakichś specjalnych wzmianek o paliwie poza zwykłymi informacjami, a np. w m3 z 1997 jest nawet naklejka na wskaźniku paliwa mówiąca o konieczności lania paliwa o RON min 98

2. jak działa standardowy czujnik spalania stukowego? informuje o tym, że wystąpiło, czy np. "cofa" zapłon?

 

u mnie panewka obróciła się na VP Racing i świeżo wymienionym czujniku stukowym :(

Link to post
Share on other sites
usłyszeliśmy że Lotos Dynamic 98 - de facto w rafinacji wychodzi conajmniej 100oktanowy , ponoć osiaga wartość do 102 oktanów

 

ciekawi mnie, z jakimi osobami rozmawialiście (nazwiska). tak się składa, że pracuję w koncernie LOTOS, cośtam się orientuję ;) i raczej 100 oktanów na stacji benzynowej bym potraktował jako chwyt marketingowy, który chcieli te "ważne osoby" sprzedać słuchaczowi... - a dokładniej - paliwo z instalacji produkcyjnej jak najbardziej schodzi z LO > 100 oktanów, ale się je pogarsza do poziomu 98+ lub 95+

 

rafinacja to jedno, blending gotowego paliwa to kolejny etap produkcji, i o ile w rafinacji faktycznie wychodzi > 100, to w blendingu doprowadza się to właśnie do 95 i 98. coś komuś więc dzwoniło, ale nie wie chyba, w którym kościele.

 

... oktany to pieniądze, pracując w finansach nieraz dyskutowałem z produkcją na temat jakości, oktanów, eterów, alkoholu, charakterystyk rop itd itp, i raczej nikt by za darmo oktanów nie oddawał - zbyt dużo kosztują.

 

a ad topic:

ja bym pewnie kupował 98+ octane booster.

 

Pzdr

Link to post
Share on other sites
Zastanawiam się nad kompem z GT z rocznika 99-00 i jakimś remapie. Pytanie tylko czy to dobre rozwiązanie :roll:

 

No tak to to chyba raczej nie zadziala, bo my97/98 i my99/00 maja raczej niezbyt kompatybilne komputery i wiazki.

Nawiasem mowiac, o ile nie chcesz brnac w jakies bardziej wypasne komputery, to troche mimo wszystko z ta cena 10 tys. zlotych za ecu plus remap to przesadziles :)

Link to post
Share on other sites

Carlos, odpowiedziane, i nadal podtrzymuję swoje zdanie...

 

Edit.

Na zdrowy rozsądek - gdyby było tak, jak usłyszeliście, to na dystrybutorach napisane byłoby Dynamic 100 (albo przynajmniej 99), a nie Dynamic 98.

oil_5.png

 

To byłby zajebisty handicap maketingowy dla koncernu, którego żaden marketingowiec by nie pozostawił bez echa.

Link to post
Share on other sites
1. do jakiego paliwa jest strojony komputer sti type-r ver 4, 5, 6?

 

100 oktanow

 

-- sobota, 6 sie 2011, 21:12 --

 

- trudno znaleźć info o tym jakie paliwo jest dostępne w Japonii i raczej nic nie wskazuje, że jedynie 100-oktanowe

 

A kto powiedzial, ze _jedynie_?

 

Ale jest/bylo dostepne od bodaj 97 roku i na takie paliwo byla zrobiona mapa w pozniejszych STi

 

-- sobota, 6 sie 2011, 21:13 --

 

- w instrukcji obsługi ver 5 (po japońsku) nie znalazłem jakichś specjalnych wzmianek o paliwie poza zwykłymi informacjami, a np. w m3 z 1997 jest nawet naklejka na wskaźniku paliwa mówiąca o konieczności lania paliwa o RON min 98

 

m3 to m3 a sti to sti - nie bardzo widze zwiazek jednego z drugim.

 

-- sobota, 6 sie 2011, 21:15 --

 

2. jak działa standardowy czujnik spalania stukowego? informuje o tym, że wystąpiło, czy np. "cofa" zapłon?

 

Seryjne ecu ma aktywna kontrole spalania stukowego, takze w tych rocznikach. Ale w komputerach Unisia Jecs stosowanych w gc8 ta kontrola chyba i tak troche biedna jest. Nowsze komputery Denso z new age chyba sa troche lepsze pod tym wzgledem.

Ale i tak najlepiej jezdzic na paliwie takim, jakie przewidziane jest w mapie, jesli jest gorsze, to jezdzic bez doladowania i jak najkrocej.

 

-- sobota, 6 sie 2011, 21:17 --

 

Może Octan bustery sobie kup, możesz zamontowac wskaźnik spalania stukowego tak żeby wiedzieć czy działa :wink:

 

Obawialbym sie, ze docelowo koszt octane boosterow przewyzszy koszt remapu dosc szybo :)

Pomijam juz to, ze cala masa popularnych octane boosterow niewiele daje.

Link to post
Share on other sites

EVAN jest urządzenie, na którym można dowolnie wystroić MY98 łącznie z zapłonem i bynajmniej nie kosztuje 8-10k pln, a do tego bez problemu można je zakupić w PL. Pewnie nie mogę w tym dziale podać konkretnych namiarów ale w razie czego odezwij się na PW.

Link to post
Share on other sites
EVAN jest urządzenie, na którym można dowolnie wystroić MY98 łącznie z zapłonem i bynajmniej nie kosztuje 8-10k pln, a do tego bez problemu można je zakupić w PL. Pewnie nie mogę w tym dziale podać konkretnych namiarów ale w razie czego odezwij się na PW.

 

uchyl rabka tajemnicy

Link to post
Share on other sites
- w instrukcji obsługi ver 5 (po japońsku) nie znalazłem jakichś specjalnych wzmianek o paliwie poza zwykłymi informacjami, a np. w m3 z 1997 jest nawet naklejka na wskaźniku paliwa mówiąca o konieczności lania paliwa o RON min 98
m3 to m3 a sti to sti - nie bardzo widze zwiazek jednego z drugim.

 

znalazłem odpowiednik naklejki na wskaźniku paliwa w m3: w moim sti jest na wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa czerwona naklejka z białym napisem: 無鉛 プレミアム, co oznacza Unleaded Premium (w kolejności japońskich wyrazów), natomiast objaśnienie tego rodzaju paliwa znalazłem jedynie tu: http://www.hkd.mlit.go.jp/topics/toukei ... e35_36.pdf wskazujące na RON 98-100

 

ja przy swoim sprawnym czujniku spalania stukowego (powinien, w razie czego, zmienić sterowanie zapłonem/paliwem) i oryginalnym ECU przyjmuję od teraz takie rozwiązanie (w Polsce):

- leję Shell VP Racing jako regułę

- jeżeli nie mam dostępu, to leję 98 z BP, Orlenu lub Lotosu

- NIE leję 95 ani innych 98

Link to post
Share on other sites
ja przy swoim sprawnym czujniku spalania stukowego (powinien, w razie czego, zmienić sterowanie zapłonem/paliwem) i oryginalnym ECU przyjmuję od teraz takie rozwiązanie (w Polsce):

- leję Shell VP Racing jako regułę

- jeżeli nie mam dostępu, to leję 98 z BP, Orlenu lub Lotosu

- NIE leję 95 ani innych 98

 

I tego bym sie trzymal i jednak na zwyklej 98 tez nie cisnal, mimo wszystko - chyba, ze monitorujesz na biezaco jakims knock-sensorem spalanie stukowe, ale i tak zanim sie czlowiek polapie, w trakcie jazdy, moze byc juz za pozno.

Link to post
Share on other sites

EVAN, shell w Jaworzu ma w ofercie setkę, więc jadąc na strojenie do nie-ASO w Katowicach zalałem pod korek .

Jakież było moje zdziwienie gdy Łukasz zapytał mnie : co za dziadostwo wlałem do baku ?

 

JDM-y dają sobie radę na 98 tankowanej na Orlenie, uwierz mi . To chyba najlepsza waha na rynku .

Link to post
Share on other sites
EVAN, shell w Jaworzu ma w ofercie setkę, więc jadąc na strojenie do nie-ASO w Katowicach zalałem pod korek .

Jakież było moje zdziwienie gdy Łukasz zapytał mnie : co za dziadostwo wlałem do baku ?

 

JDM-y dają sobie radę na 98 tankowanej na Orlenie, uwierz mi . To chyba najlepsza waha na rynku .

No właśnie róznie to jest z tymi paliwami. Ja na remap WRXa u Łukasza zatankowałem na BP w Nowej Wsi k/Kęt.

Łukasz walczył parę godzin z autem po czym okazało się, że paliwo ma może jakieś 93-96 oktan. :roll:

Link to post
Share on other sites
co za dziadostwo wlałem do baku ?
po czym okazało się, że paliwo ma może jakieś 93-96 oktan.

 

nie kryjąc złośliwości, jestem ciekawy, jak została ustalona liczba oktanowa w podanym przedziale

wydaje mi się, że potrzebne są testy w odpowiednich (laboratoryjnych) warunkach i z pewną liczbą powtórzeń...

Link to post
Share on other sites

Jeżeli znasz auto, pracujesz nad podobnymi. Jesteś pewien, że działa poprawnie.

 

Można określić przybliżoną oktanowość paliwa.

Link to post
Share on other sites
Można określić przybliżoną oktanowość paliwa.

doprowadzając do detonacji?

 

najtańsze rosyjskie urządzenie, które znalazłem nowe kosztuje ok. 2,5 tys $, bez choćby takiego testu nie wyobrażam sobie określenia LO

Link to post
Share on other sites

kons6 ale nie chodzi tu o dokładne określenie ilości oktanów w paliwe. Chodzi o to , że nie jest ich napewno tyle ile na dystrybutorze, a to zy jest 93 czy 96 jest już mało ważne. :wink:

Link to post
Share on other sites
Można określić przybliżoną oktanowość paliwa.

doprowadzając do detonacji?

 

najtańsze rosyjskie urządzenie, które znalazłem nowe kosztuje ok. 2,5 tys $, bez choćby takiego testu nie wyobrażam sobie określenia LO

 

 

Spokojnie Kolego.

Ok 6 stopni na LPG do przodu.

A ruskie urządzenia..., nie amerykanckie.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...