Skocz do zawartości

forester 20xt falujące obroty


Czeslaf_2010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,dziś mam zapytanie odnośnie falujących obrotów silnika ,chodzi mniej więcej o to, że po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu go (nie zawsze) ale często obroty falują w skali 900-1000-1100 potem spada do 900 lecz zauważyłem także ,że podczas hamowania i wciśnięcia pedału sprzęgła obroty spadają poniżej 900, czasem dusi a czasem wracają bez zauważenia w pracy silnika do 900... co to może być??

 

Pozd. G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

falowanie obrotów na ogół związane jest z wadliwą pracą silniczka krokowego, czyli części odpowiedzialnej za utrzymywanie stałych wolnych obrotów. na razie to falowanie jest dość małe, i może być spowodowane czymś innym, najlepiej podłączyć się do komputera i popatrzeć, co dzieje się w elektronice, wszystko inne jest wróżeniem z fusów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

falowanie obrotów na ogół związane jest z wadliwą pracą silniczka krokowego, czyli części odpowiedzialnej za utrzymywanie stałych wolnych obrotów. na razie to falowanie jest dość małe, i może być spowodowane czymś innym, najlepiej podłączyć się do komputera i popatrzeć, co dzieje się w elektronice, wszystko inne jest wróżeniem z fusów :)

Eluś,

ja wiem, że Ty masz po stokroć większe doświadczenie ode mnie w serwisowaniu subaryn, ale u mnie akurat to nie był silniczek krokowy tylko przepływka... :wink:

Generalnie od tego bym zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) dzięki za info zaczne dziś od silnika krokowego ale pytanie za sto punktów bo nigdy go nie wykręcałem:) pod nim jest jakas usczelka łatwo go wykręcić??:)

 

-- Pn sie 08, 2011 9:40 am --

 

przepustnice czyściłem:)

 

 

na dwóch śrubkach jest może być lekko zapieczony to podważ delikatnie śrubokrętem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Odkopie stary temat bo mam podobny problem:

 

- faluje na wolnych obrotach (na Pb bardziej na LPG mniej)

- szarpie i nierówno sie wkręca okolo 3 do 4 tys obrotów

 

Z tego co piszecie na pierwszy rzut: silniczek krokowy + przepływka.

Swiece i kable WN wymienione, jezdzi troche lepiej ale nadal nie ciągnie równo.

 

Moje pytanie: czy na przepływce z allegro (zamiennik ori) bedzie pracował prawidlowo czy konieczny jest zakup oryginału?

Podobne pytanie jezeli chodzi o silnik krokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz sprawdzenie luzów - do czego to sie sprowadza? Za taką operacje Carfit liczy sobie 1400zl podobnie Michał Gawin bo wyciągają do tego silnik.

Silnik pracuje ładnie, przy źle ustawionych luzach klepałby - myle się?

 

Jak sie robi restart ecu?

Nie wiedziałem ze czyszczenie przepustnicy pomaga - temat wałkowany przy Sabach turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena, ktora podales dotyczy regulacji - do kontroli luzow nie trzeba wyciagac silnika. Po kontroli dopiero jest decyzja czy nalezy je wyregulowac, czy nie.

 

Jak sie robi restart ecu?

Rozlaczasz akumulator na pare minut, a nastepnie podpinasz z powrotem. Po odpaleniu auta, obroty moga falowac, ale po parunastu km powinno wszystko wrocic do normy - ECU po odpieciu akumulatora, potrzebuje adaptacji z roznych czujnikow - jest to opisane w manualu.

Edytowane przez KamilP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...