Jump to content

Zabezpieczenia kół


nogowski
 Share

Recommended Posts

Zaraz pewnie dostanę upomnienie, ale jestem nowy, temat mnie interesuje, a nie znalazłem do tej pory wystarczających informacji.

 

Komplet kół trochę kosztuje, w poprzednich samochodach (innych marek) stosowałem śruby (już wiem, że w Outback'u są nakrętki). W przypadku Subaru usłyszałem kilkukrotnie: Subaru nie kradną (czytałem o jednym przypadku na Forum), jest pan pierwszym klientem który o to pyta (to usłyszałem w ASO), itp.

Czy ktoś z Was wie jakie nakrętki zastosować (i gdzie można kupić) do Outback'a '05 (felgi oryginalne)?

Znalazłem w sprzedaży jeden zestaw, ale walory estetyczne były wątpliwe - gniazda w felgach są płytkie i poszukuję czegoś co oprócz funkcji zabezpieczającej również w miarę by wyglądało.

 

Pozdrawiam,

Juliusz

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie towar jest mało chodliwy. Felgi od subaru z tego co wiem nie pasują do niczego innego. Aczkolwiek w dobie allegro wszystko da się sprzedać, dlatego jeśli zostawiałbym samochód pod domem, to pewnie zaopatrzyłbym się w jakieś zabezpieczenie. Całkiem niedawno widziałem sąsiada, który stał rano nad swoją skodą stojącą na cegłach (miał naprawdę ładne felgi i zostawił auto na noc na niestrzeżonym parkingu)

Link to comment
Share on other sites

ja kupilem nakretki zabezpieczajace zdaje sie firmy AEZ. nie sa za piekne, ale coz...maja inna role :-)

pojechalem do warszatu z felgami, oponami i prosilem o dopasowanie czegos...

...troche im to zajelo, zanim cos znalezli pasujace na moje sroby...

 

bartek.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam zestaw OZ z nakladkami, ktore skutecznie ukrywaja brzydote samych srub zabezpieczajacych.

 

Inna sprawa, ze jedna taka nakladke juz gdzies w sniegu zgubilem :mrgreen: .

 

 

 

Felgi od subaru z tego co wiem nie pasują do niczego innego

A do VAG-ow roznych nie podejda? Na pewno byly takie 5x100 z calkiem znosnym ET i odpowiednia srednica otworu.

Z reszta BaRy ma u siebie fele z jakiegos VW.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam zestaw OZ z nakladkami, ktore skutecznie ukrywaja brzydote samych srub zabezpieczajacych.

 

Inna sprawa, ze jedna taka nakladke juz gdzies w sniegu zgubilem :mrgreen: .

 

Dodac do tego trzeba ze OZ robi bardzo wytrzymale nakretki (chodzi o to ze badziewie za 45 zl z allegro nadaje sie jako jednoraowka) Kiedys takimi allegrowymi przykrecilem kolo i juz go nie odkrecijem bo sie giela jakby byla z plasteliny i byl z tym duzy problem. Z OZetem nie mam takich problemow a czesto odkrecam i przykrecam kola.

Link to comment
Share on other sites

Felgi od subaru z tego co wiem nie pasują do niczego innego

A do VAG-ow roznych nie podejda? Na pewno byly takie 5x100 z calkiem znosnym ET i odpowiednia srednica otworu.

Z reszta BaRy ma u siebie fele z jakiegos VW.

 

W jedną stronę wejdą, w drugą nie, bo ZTCW VW ma większy otwór centrujący.

Link to comment
Share on other sites

Felgi od subaru z tego co wiem nie pasują do niczego innego

A do VAG-ow roznych nie podejda? Na pewno byly takie 5x100 z calkiem znosnym ET i odpowiednia srednica otworu.

Z reszta BaRy ma u siebie fele z jakiegos VW.

 

W jedną stronę wejdą, w drugą nie, bo ZTCW VW ma większy otwór centrujący.

Tak ma większy czyli VW 57mm a Subaru 56,1mm ale wytoczyłem do tego pierścienie centrujące, pisałem juz o tym kilkakrotnie.

 

Co do śrub zabezpieczających to powinna je mieć każda pożądna firma handlująca alufelgami.

Śruby i nakręti do kół oprócz rozmiarów różnia sie między soba jeszcze kształtem na styku z felgą i stosuje się je zależnie od rodzaju felgi, są chyba 3 rodzaje.

Ja śruby ma jakies dziwaczne, kupiłem je razem z alusami założonymi na Subarke.

aluski8jx.th.jpg

 

Ze względu na wąskie gniazda śruby do nich są inne, odkręcane przez specjalny przgób(rodzaj imbusa) ponieważ żadna nasadka by się tam nie dostała.

Może nie są to śruby przeciwkradzieżowe ale wydaje mi się, że przez to udziwnienie są troche bezpieczniejsze.

Obym sie nie przekonał, że jest inaczej. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Felgi od subaru z tego co wiem nie pasują do niczego innego

A do VAG-ow roznych nie podejda? Na pewno byly takie 5x100 z calkiem znosnym ET i odpowiednia srednica otworu.

Z reszta BaRy ma u siebie fele z jakiegos VW.

 

W jedną stronę wejdą, w drugą nie, bo ZTCW VW ma większy otwór centrujący.

Tak ma większy czyli VW 57mm a Subaru 56,1mm ale wytoczyłem do tego pierścienie centrujące, pisałem juz o tym kilkakrotnie.

 

 

My mówimy o tym, że fele od subaru nie wejdą na VW ;-) W tą stronę pierścienie się nie przydadzą :D

Link to comment
Share on other sites

Felgi od subaru z tego co wiem nie pasują do niczego innego

A do VAG-ow roznych nie podejda? Na pewno byly takie 5x100 z calkiem znosnym ET i odpowiednia srednica otworu.

Z reszta BaRy ma u siebie fele z jakiegos VW.

 

W jedną stronę wejdą, w drugą nie, bo ZTCW VW ma większy otwór centrujący.

Tak ma większy czyli VW 57mm a Subaru 56,1mm ale wytoczyłem do tego pierścienie centrujące, pisałem juz o tym kilkakrotnie.

 

 

My mówimy o tym, że fele od subaru nie wejdą na VW ;-) W tą stronę pierścienie się nie przydadzą :D

A no spoko nie doczytałem.

Chociaż są i tacy którzy przetaczają otwór w feldze.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...