Jump to content

Dziwna akcja z pedałem sprzęgła, o co kaman?


krist
 Share

Recommended Posts

pacjent GC8, rozpoznanie: przy wcisnięciu gazu do spodu, zwłaszcza ciągnąc na wyższych obrotach, i zwłaszcza na niższych biegach, 1-3, więc przy pełnym obciążaniu silnika pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Wygląda to tak 3000 obrotów 2 bieg, spód i przeciągnięcie do powyżej 6-7 tysięcy, i pedał lekko ucieka w podłoge, wciskam sprzęgło, wyjmuje bieg i w najgorszym przypadku pedał w podłodze zostaje a 3 nie wchodzi. Zazwyczaj pedał prawie w podłodze a bieg wchodzi z oporem ale bez zgrzytów. Ciągnąc do 5 tys i bez wciskania w gazu do spodu tylko tak na 3/4 pochylenia i biegi wchodzą gładko a sprzegło pracuje dobrze. Na 4 biegu można go też wyżej ciągnąć, do 6-6,5 i też chodzi idealnie. Żeby praca sprzegła po takim zonku wróciła do normy wystarczy go podciągnąć czubkiem buta do góry, następna zmiana jakby nigdy nic, chyba ze znowu mu sie da gaz do spodu.

I teraz tak, sprzęgło exedy stage 1 niedawno zmieniane, moc poniżej 350 wiec powinno wytrzymywać, nie ma żadnych typowych objawów ślizgania, przy starcie z 5 po dodaniu gazu gaśnie, nawet kiedy ten pedał wjeżdza auto przyśpiesza bez zawahania czy poślizgu obrotów.

O co biega, bo tu na miejscu mechanicy są bezradni??

Link to comment
Share on other sites

Obstawiam wysprzeglik

 

I tego się na razie trzymajmy,ale z drugiej strony mam nadzieje że przy niedawnej wymianie sprzęgła wymieniłeś też płyn w układzie sprzęgła.

Link to comment
Share on other sites

płyn był wymieniony, potem w ramach rozpoznania jeszcze raz i odpowietrzony, nie pomogło

 

najdziwniejsze jest to ze przy normalnej jeździe, czyli 95% czasu nic sie nie dzieje

Link to comment
Share on other sites

na bank wysprzeglik ,mialem prawie identyczne objawy ,wlasnie po wymianie sprzęgła (tłoczek ustawia się w innym miejscu i zaczyna świrować ).zestawów naprawczych nie polecam ,bo to lipa (przerabiałem ),kup sobie w serwisie nowy ,koszt 270 zł brutto ,na aledrogo sprzedają używki po 300-350 zł ,sam byłem zdziwiony .czasami jak to mówia najciemniej pod latarnią :wink:

Link to comment
Share on other sites

najdziwniejsze jest to ze przy normalnej jeździe, czyli 95% czasu nic sie nie dzieje

 

no właśnie bo najszybciej zmieniasz biegi przy wyższych prędkościach np. przy wyprzedzaniu

i wtedy tłoczek nie wyrabia i pedał zostaje.

Link to comment
Share on other sites

krist, reperaturki w wysprzęgliku ,pompach i innych układach hydraulicznych maja sens,

ale jeśli jest pewność ,że powierzchnie :cylinder i tłok są bez zarzutu-trza by było to obadać.Po iluś latach lepiej wymień cały,bo po tych objawach raczej będzie to na krótko.Można zacząć od płynu tylko.-chyba jeszcze krótszy efekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

krist, nie wiem czy sobie z tym juz poradziles ale u mnie wszystko wrocilo do normy po podregulowaniu ciegla, ktore wychodzi z pompy sprzegla i laczy sie z pedalem sprzegla. u mnie takie same objawy pojawily sie wlasnie po wymianie sprzegla i bylem juz ostro wkurzony, bo mechanicy odpowietrzali i myli uklad, kazali wymienic wysprzeglik i pompe :-( pojechalem w koncu do kumatego goscia, ktory sie przyjzal tylko pracujacym elementom, zanurkowal na kilka chwil pod deska rozdzielcza i nagle wszystko zaczelo dzialac :) tak jak wyzej napisalem, przy ciegnie z pompy sprzegla, na koncu jest uchwyt laczacy sie z pedalem, trzeba go dokrecic o obrot albo dwa w strone pedalu i wszystko dziala jak nalezy :) aaa... i spojz tez czy nie straciles przypadkiem takiej sprezynki(pod IC), ktora odciaga docisk/lape.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...