Skocz do zawartości

Dziwna akcja z pedałem sprzęgła, o co kaman?


krist

Rekomendowane odpowiedzi

pacjent GC8, rozpoznanie: przy wcisnięciu gazu do spodu, zwłaszcza ciągnąc na wyższych obrotach, i zwłaszcza na niższych biegach, 1-3, więc przy pełnym obciążaniu silnika pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Wygląda to tak 3000 obrotów 2 bieg, spód i przeciągnięcie do powyżej 6-7 tysięcy, i pedał lekko ucieka w podłoge, wciskam sprzęgło, wyjmuje bieg i w najgorszym przypadku pedał w podłodze zostaje a 3 nie wchodzi. Zazwyczaj pedał prawie w podłodze a bieg wchodzi z oporem ale bez zgrzytów. Ciągnąc do 5 tys i bez wciskania w gazu do spodu tylko tak na 3/4 pochylenia i biegi wchodzą gładko a sprzegło pracuje dobrze. Na 4 biegu można go też wyżej ciągnąć, do 6-6,5 i też chodzi idealnie. Żeby praca sprzegła po takim zonku wróciła do normy wystarczy go podciągnąć czubkiem buta do góry, następna zmiana jakby nigdy nic, chyba ze znowu mu sie da gaz do spodu.

I teraz tak, sprzęgło exedy stage 1 niedawno zmieniane, moc poniżej 350 wiec powinno wytrzymywać, nie ma żadnych typowych objawów ślizgania, przy starcie z 5 po dodaniu gazu gaśnie, nawet kiedy ten pedał wjeżdza auto przyśpiesza bez zawahania czy poślizgu obrotów.

O co biega, bo tu na miejscu mechanicy są bezradni??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na bank wysprzeglik ,mialem prawie identyczne objawy ,wlasnie po wymianie sprzęgła (tłoczek ustawia się w innym miejscu i zaczyna świrować ).zestawów naprawczych nie polecam ,bo to lipa (przerabiałem ),kup sobie w serwisie nowy ,koszt 270 zł brutto ,na aledrogo sprzedają używki po 300-350 zł ,sam byłem zdziwiony .czasami jak to mówia najciemniej pod latarnią :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najdziwniejsze jest to ze przy normalnej jeździe, czyli 95% czasu nic sie nie dzieje

 

no właśnie bo najszybciej zmieniasz biegi przy wyższych prędkościach np. przy wyprzedzaniu

i wtedy tłoczek nie wyrabia i pedał zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krist, reperaturki w wysprzęgliku ,pompach i innych układach hydraulicznych maja sens,

ale jeśli jest pewność ,że powierzchnie :cylinder i tłok są bez zarzutu-trza by było to obadać.Po iluś latach lepiej wymień cały,bo po tych objawach raczej będzie to na krótko.Można zacząć od płynu tylko.-chyba jeszcze krótszy efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

krist, nie wiem czy sobie z tym juz poradziles ale u mnie wszystko wrocilo do normy po podregulowaniu ciegla, ktore wychodzi z pompy sprzegla i laczy sie z pedalem sprzegla. u mnie takie same objawy pojawily sie wlasnie po wymianie sprzegla i bylem juz ostro wkurzony, bo mechanicy odpowietrzali i myli uklad, kazali wymienic wysprzeglik i pompe :-( pojechalem w koncu do kumatego goscia, ktory sie przyjzal tylko pracujacym elementom, zanurkowal na kilka chwil pod deska rozdzielcza i nagle wszystko zaczelo dzialac :) tak jak wyzej napisalem, przy ciegnie z pompy sprzegla, na koncu jest uchwyt laczacy sie z pedalem, trzeba go dokrecic o obrot albo dwa w strone pedalu i wszystko dziala jak nalezy :) aaa... i spojz tez czy nie straciles przypadkiem takiej sprezynki(pod IC), ktora odciaga docisk/lape.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...