Jump to content

błąd 24 i przepalający bezpiecznik


goner
 Share

Recommended Posts

Witam,

wczoraj jak odpalałem auto, już na ciepłym silniku zaczęło falować na obrotach i początkowo było słychać jakiś przekaźnik załączający się później przekaźnik ucichł i zapaliła się kontrolka check engine po przekroczeniu 2 tyś obrotów zgasła, następnie zgasiłem ponownie auto, odstało z 10 min i przy ponownym zapaleniu kontrolka pali się już na stałe a obroty falują na wysokości 1400-1500. Dzisiaj zacząłem sprawdzać jaki błąd to wywaliło 24 czyli czujnika kontroli powietrza biegu jałowego, sprawdziłem wszystkie wtyczki, siedzą dobrze i nie zaśniedziałe, dodatkowo sprawdziłem bezpieczniki w kabinie i jeden 10A spalony wsadziłem nowy od razu strzelił, sprawdziłem w internecie od czego jest (bo opis po japońsku) i wychodzi że jest od Transmission module control, engine module control (zgodnie ze stroną http://bbs.scoobynet.com/general-techni ... agram.html bezpiecznik F14 ) a ( zgodnie ze stroną http://www.rs25.com/forums/f72/t136304- ... agram.html ). Czytałem w innych wątkach żeby zacząć od czyszczenia wtyczek i przepływki, wtyczki nie pomogły przepływkę dopiero w czwartek sprawdzę. Ma ktoś jakieś inne rady?

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

wczoraj jak odpalałem auto, już na ciepłym silniku zaczęło falować na obrotach i początkowo było słychać jakiś przekaźnik załączający się później przekaźnik ucichł i zapaliła się kontrolka check engine po przekroczeniu 2 tyś obrotów zgasła, następnie zgasiłem ponownie auto, odstało z 10 min i przy ponownym zapaleniu kontrolka pali się już na stałe a obroty falują na wysokości 1400-1500. Dzisiaj zacząłem sprawdzać jaki błąd to wywaliło 24 czyli czujnika kontroli powietrza biegu jałowego, sprawdziłem wszystkie wtyczki, siedzą dobrze i nie zaśniedziałe, dodatkowo sprawdziłem bezpieczniki w kabinie i jeden 10A spalony wsadziłem nowy od razu strzelił, sprawdziłem w internecie od czego jest (bo opis po japońsku) i wychodzi że jest od Transmission module control, engine module control (zgodnie ze stroną http://bbs.scoobynet.com/general-techni ... agram.html bezpiecznik F14 ) a ( zgodnie ze stroną http://www.rs25.com/forums/f72/t136304- ... agram.html ). Czytałem w innych wątkach żeby zacząć od czyszczenia wtyczek i przepływki, wtyczki nie pomogły przepływkę dopiero w czwartek sprawdzę. Ma ktoś jakieś inne rady?

Pzdr.

 

Jeżeli auto do sti v4 to padła cewka na zaworze sterującym wolnymi obrotami, lub jest zwarcie do masy w obwodzie.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

odkopuje temat, sprawdzałem cewki, odpinając jedną nie było zmiany więc wymieniłem na nową ale nic nie pomogło, wymieniłem krokowiec też bez różnicy, mierzyłem napięcia na cewkach i na każdej jest inne a tak chyba nie powinno być? bezpiecznik dalej wywala od razu przy wymianie. Ma ktoś jakiś pomysł?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...