Jump to content

Cisnienie paliwa


tomek12
 Share

Recommended Posts

Dzisiaj zaslyszalem taka teorie : ze nie nalezy jezdzic szybko na kretej drodze :( gdy w zbiorniku jest koncowka paliwa (10-15 litr.) poniewaz podczas w.w. jazdy paliwo w zbiorniku "buja sie" i pompa paliwa (jej zle umiejscowienie w zbiorniku?) nie podaje wlasciwego cisnienia paliwa co w nastepstwie = stopione tlok(i). :(

Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie jest możliwe że jak pompa "zaschłystnie" się powietrzem mieszanka zrobi się mega uboga i stopisz tłok, ale w praktyce nie słyszałem żeby tak się stało.

Link to comment
Share on other sites

Chłodziwem tłoków jest benzyna. Ale nie sądze że jak raz złapie powietrza pompa to zaraz tłoki Ci popłyną. Powiem tam: nie raz na ostrych zakretach moje GT łapało powietrza i tłoki mi nie spłyneły, zato popłyneły z innego powodu w poprzedniej imprezie.

Link to comment
Share on other sites

chciałbym tylko wtrącić że każde zdjęcie nogi z gazu( zamknięcie przepusnicy) powoduje odcięcie paliwa , można to smiało porównac do w/w sytacji i nie powoduje to żadnych konsekwencji w postaci "płynących tłoków"

Bo płynący tłok jest efektem nie braku paliwa, tylko spalania zbyt ubogiej mieszanki co prowadzi do zwiększonej temperatury we wnętrzu cylindra i ewentualny spływ sprzętu do miski olejowej :) Jak zdejmujesz nogę z gazu to oprócz odcięcia paliwa nie podawana też jest iskra :)

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj zalalem 56 litrow ;) a z autopsji wiem, ze w analogicznej sytuacji tylko przy 58 trzeba bylo by pchac samochod :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem na 100% czy Subaru ma takie zabezpieczenie, ale wydaje mi sie ze wiekszosc samochodow z wtryskiem ma w ukladzie paliwowym czujnik cisnienia paliwa, ktory odcina zaplon w przypadku niebezpiecznego spadku cisnienia paliwa. W przeciwnym razie, kazdemu kto wyjezdzi bak do zera padal by od razu silnik. Taki chwilowy brak paliwa moze sie jedynie objawic przymuleniem silnika.

Jakies 2 lata temu bylem na szkolce autokrosowej SCCA i tam byl poruszony ten problem, ale moj indywidualny instruktor (ktory wczesniej mial starszego RS'a i WRX'a) powiedzial mi ze Subaru ten problem nie dotyczy, mozna sie spokojnie scigac z okolo 1/4 paliwa.

Z szybka jazda po zakretach wiaze sie jeszcze jedno niebezpieczenstwo, duzo bardziej grozne dla silnika. Przy dluzszych i szybkich zakretach moze uciec olej z miski olejowej co spowoduje zatarcie silnika. Ten problem dotyczy jednak glownie aut przygotowywanych do wyscigow, wyposarzonych w dobre opony slick, gdzie dzialaja duze sily G.

Link to comment
Share on other sites

Ja po moim swapie mam taki problem ze jak sie bierze ostrzejszy zakret i jest ponizej 1/4 baku toauto gasnie, powodem jest bak paliwa, ktory nie jest wyprofilowany tak jak trzeba. Za pare dni powienienem miec bak od US STi zalozony i to rozwiaze ten problem.

Link to comment
Share on other sites

a jeszcze jedno.. tłok jest chłodzony olejem który jest natryskiwany na denko od wewnątrz.

w zwyklym gt'ku chyba tego nie ma.

wydaje mi sie, ze jedynie niektore silniki (EJ22T :?: :idea: ) mialy natrysk na denko tloka.

moze wiecej napisze marcin.

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

a jeszcze jedno.. tłok jest chłodzony olejem który jest natryskiwany na denko od wewnątrz.

w zwyklym gt'ku chyba tego nie ma.

wydaje mi sie, ze jedynie niektore silniki (EJ22T :?: :idea: ) mialy natrysk na denko tloka.

moze wiecej napisze marcin.

 

pozdr

 

Legacy Turbo mialo natrysk oleju na denko,zreszta siliniki w Legacy jak i skrzynie byly pancerne w porownaniu np do GT 99/00

Link to comment
Share on other sites

Legacy Turbo mialo natrysk oleju na denko,zreszta siliniki w Legacy jak i skrzynie byly pancerne w porownaniu np do GT 99/00

no to chyba bede musial zmodyfikowac marzenia :wink: :lol:

jestes pewny, ze w antykach turbo to standard :shock: :?:

Link to comment
Share on other sites

Legacy Turbo mialo natrysk oleju na denko,zreszta siliniki w Legacy jak i skrzynie byly pancerne w porownaniu np do GT 99/00

no to chyba bede musial zmodyfikowac marzenia :wink: :lol:

jestes pewny, ze w antykach turbo to standard :shock: :?:

 

Silniki w Legacy Turbo mialy chyba homologacje pod A-grupe i dlatego w serii mialy taki bajerek :) Poszukaj w archiwum-bylo :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...