Skocz do zawartości

Cisnienie paliwa


tomek12

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zaslyszalem taka teorie : ze nie nalezy jezdzic szybko na kretej drodze :( gdy w zbiorniku jest koncowka paliwa (10-15 litr.) poniewaz podczas w.w. jazdy paliwo w zbiorniku "buja sie" i pompa paliwa (jej zle umiejscowienie w zbiorniku?) nie podaje wlasciwego cisnienia paliwa co w nastepstwie = stopione tlok(i). :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodziwem tłoków jest benzyna. Ale nie sądze że jak raz złapie powietrza pompa to zaraz tłoki Ci popłyną. Powiem tam: nie raz na ostrych zakretach moje GT łapało powietrza i tłoki mi nie spłyneły, zato popłyneły z innego powodu w poprzedniej imprezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym tylko wtrącić że każde zdjęcie nogi z gazu( zamknięcie przepusnicy) powoduje odcięcie paliwa , można to smiało porównac do w/w sytacji i nie powoduje to żadnych konsekwencji w postaci "płynących tłoków"

Bo płynący tłok jest efektem nie braku paliwa, tylko spalania zbyt ubogiej mieszanki co prowadzi do zwiększonej temperatury we wnętrzu cylindra i ewentualny spływ sprzętu do miski olejowej :) Jak zdejmujesz nogę z gazu to oprócz odcięcia paliwa nie podawana też jest iskra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na 100% czy Subaru ma takie zabezpieczenie, ale wydaje mi sie ze wiekszosc samochodow z wtryskiem ma w ukladzie paliwowym czujnik cisnienia paliwa, ktory odcina zaplon w przypadku niebezpiecznego spadku cisnienia paliwa. W przeciwnym razie, kazdemu kto wyjezdzi bak do zera padal by od razu silnik. Taki chwilowy brak paliwa moze sie jedynie objawic przymuleniem silnika.

Jakies 2 lata temu bylem na szkolce autokrosowej SCCA i tam byl poruszony ten problem, ale moj indywidualny instruktor (ktory wczesniej mial starszego RS'a i WRX'a) powiedzial mi ze Subaru ten problem nie dotyczy, mozna sie spokojnie scigac z okolo 1/4 paliwa.

Z szybka jazda po zakretach wiaze sie jeszcze jedno niebezpieczenstwo, duzo bardziej grozne dla silnika. Przy dluzszych i szybkich zakretach moze uciec olej z miski olejowej co spowoduje zatarcie silnika. Ten problem dotyczy jednak glownie aut przygotowywanych do wyscigow, wyposarzonych w dobre opony slick, gdzie dzialaja duze sily G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po moim swapie mam taki problem ze jak sie bierze ostrzejszy zakret i jest ponizej 1/4 baku toauto gasnie, powodem jest bak paliwa, ktory nie jest wyprofilowany tak jak trzeba. Za pare dni powienienem miec bak od US STi zalozony i to rozwiaze ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze jedno.. tłok jest chłodzony olejem który jest natryskiwany na denko od wewnątrz.

w zwyklym gt'ku chyba tego nie ma.

wydaje mi sie, ze jedynie niektore silniki (EJ22T :?: :idea: ) mialy natrysk na denko tloka.

moze wiecej napisze marcin.

 

pozdr

 

Legacy Turbo mialo natrysk oleju na denko,zreszta siliniki w Legacy jak i skrzynie byly pancerne w porownaniu np do GT 99/00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy Turbo mialo natrysk oleju na denko,zreszta siliniki w Legacy jak i skrzynie byly pancerne w porownaniu np do GT 99/00

no to chyba bede musial zmodyfikowac marzenia :wink: :lol:

jestes pewny, ze w antykach turbo to standard :shock: :?:

 

Silniki w Legacy Turbo mialy chyba homologacje pod A-grupe i dlatego w serii mialy taki bajerek :) Poszukaj w archiwum-bylo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...