Jump to content

jakie klocki i plyn hamulcowy?


ppmarian
 Share

Recommended Posts

powoli fabryczne klocki koncza sie. chcialbym zakupic nowe i przy okazji zmienic plyn hamulcowy. co polecacie innego lepszego od zestawu OEM?

 

pare fabryczny klocek "poplyna" mi przy awaryjnym hamowaniu na autostradzie. oczekuje ze po wymianie uklad hamulocy bedzie mniej podatny na przegrzanie.

 

forek SG MY08 2.5 N/A US

Link to comment
Share on other sites

U mnie siedzi z przodu zestaw DBA4000, z tyłu DBA Street a o całość ociera się CL RC5+, mam to od listopada i jestem bardzo zadowolony. Zwykła jazda, bez upalania i toru. Kilka osób pisało o jakichś problemach z klockami*, ale u mnie jest OK i jestem zadowolony. Całość lubi czasem popiszczeć przy zbyt słabym dociśnięciu hamulca - myślę, że to kwestia temperatury. Co do pylenia, to na moje oko pyli całość mniej niż Ferodo Premier jakie miałem poprzednio.

 

* viewtopic.php?f=21&t=134983

Link to comment
Share on other sites

ppmarian, mam RC5+ jakoś od kwietnia, jeżdże codziennie po mieście, byłem też w kilku trasach i nic im nie dolega. Zaistniałe problemy uważam za incydentalne. Poza tym cena RC5+ jest znacznie korzystniejsza względem DS2500 :roll:

Link to comment
Share on other sites

Panie Panowie ale ja potzrebuje klocki (i plyn) ktore beda lepsze od OEM i nie beda wydawaly z siebie dzwiekow jak towarowy na stacji w koluszkach i do tego pylic niemilosiernie oraz stukac przy zmainie kierun ku a takie wlanie sa RC5+

Link to comment
Share on other sites

ppmarian, to chyba jednak musisz kupić OEM :roll: DS2500 i RC5+ stukaja w zaciskach, bo są delikatnie mniejsze ze względu na rozszerzalność cieplną, oba pylą i piszczą. Przy czym moim zdaniem nie ma z tym dramatu. Nie jest prawdą, że RC5+ wali po zaciskach przy każdej zmienie kierunku, ja słyszę tylko stuk po ruszeniu, ale to miałem też na OEM. Syfią felgi, ale ten pył nie wgryza się i bardzo łatwo go zmyć na myjni bezdotykowej. A piszczą tylko jak są zimne, albo przy delikatnym muskaniu hamulca w korku. A poza tym to Carfit z tego co pamiętam jest/był zadowolony z RC5+, więc o czym tu dywagować :twisted::mrgreen:

pogromcy-mitow-mythbusters.jpg

Link to comment
Share on other sites

chyba jednak musisz kupić OEM

 

nie naprawde nic skutecznijszego od OEM a zarazem eownie komfortowego (glownie halas i stukanie, bo pylenie mozna przebolec)

 

co z plynem? bez znaczenia jaki byle DOT 5.1?

Link to comment
Share on other sites

1.

jest sen pchac sie w:

Ferodo DS Performance i plyn RBF660 ???

 

2.

po przesledzeniu neta wychodzi na to ze klocek DS2500 jest bardzie "kulturalny" na codzien niz RC5+ i tylko troche gorszy przy upalaniu

Link to comment
Share on other sites

Ja z zasłyszanych opinii słyszałem, że winamx są bardzo dobre, nie piszczą i super hamują.

Co do płynu, to te sportowe chyba trzeba częściej zmieniać, a jeżeli ktoś jeździ raczej normalnie, to chyba nie ma to sensu.

Link to comment
Share on other sites

ppmarian, to chyba jednak musisz kupić OEM :roll: DS2500 i RC5+ stukaja w zaciskach, bo są delikatnie mniejsze ze względu na rozszerzalność cieplną, oba pylą i piszczą (...)

hm, chyba mam farta, ale u mnie DS2500 nie piszczaly ani w Imprezie, ani w Forku... recepta: gladka tarcza + wszystkie blaszki (OEM)

owszem, pylu jest sporo, ale jest cicho

 

RC5+ - inna bajka, piszczy (tylko tyl), stuka w zacisku (przod), ale hamuje SWIETNIE w kazdych warunkach (szczegolnie na zimno czuc, ze super hamuje od samego poczatku - inaczej niz DS2500)

Link to comment
Share on other sites

Ja z zasłyszanych opinii słyszałem, że winamx są bardzo dobre, nie piszczą i super hamują.

Potwierdzam, mam winmaxy w WRX'ie, bardzo fajnie hamują, są ciche i szybko się nagrzewają 1-2 hamowania i są już ok. Pylą jak inne ...

Link to comment
Share on other sites

Oryginalne rozmiary tarcz ?

Z przodu nie, bo zaciski zmieniłem na dwutłoczkowe. Teraz jest 277mm o ile dobrze pamiętam (bo ciągle się mieści pod koło 15").

Z tyłu chyba tak jak w serii.

 

nie stukaja ci?

Na samym początku czasami coś tam było słychać... ale od kilku miesięcy albo nie stuka, albo przestałem zwracać na to uwagę. Co do piszczenia wydaje mi się, że bardziej piszczały zimą/wiosną, z drugiej strony jak zmieniłem koła na letnie to piszczą zdecydowanie mniej - ale może to wynikać również z faktu, że jest ogólnie cieplej.

 

co z plynem hamulcowym?

carfit coś tam zalał, ufam, że wiedział co robi :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...