Jump to content

Wyciek oleju z silnika


sherman
 Share

Recommended Posts

  • 1 year later...

Mieliście rację ten wyciek był spod uszczelniacza wału korbowego.

W marcu tego roku wymienione został cieknący uszczelniacz i uszczelniacze wałków rozrządu, pasek rozrządu ze wszystkimi rolkami, napinaczem i pompą wody. Od tamtej pory zrobiłem ok 2000km i sytuacja znowu się powtórzyła, w tych samych miejscach pojawiły się krople oleju. Przytrafiło się komuś podobnie po tak krótkim czasie?

Gdy odbierałem samochód właściciel warsztatu mówił, że jest rok gwarancji na usługę. Gwarancja obejmuje takie przypadki?

Link to comment
Share on other sites

Gdy odbierałem samochód właściciel warsztatu mówił, że jest rok gwarancji na usługę. Gwarancja obejmuje takie przypadki?

 

 

No powiedział Ci, że masz roczną gwarancję, podjedź do niego pokaż o co chodzi i działajcie, no chyba, że się wypnie :|

Link to comment
Share on other sites

Jedz do niego i mu udowodnij ze jest nie tak.

 

Pewnie jak zakładał simering to nie odtłuścił powierzchni i olej sie podlał i leje sie dalej albo poprostu zły montaz... Zdarza sie...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Byłem na warsztacie z samochodem. Bez żadnego problemu zdjęli osłony i obejrzeli cały rozrząd i ja razem z nimi. Nie było żadnego śladu wycieku od strony rozrządu. Właściwie to nie wiadomo skąd się wzięła ta kropla oleju na drugiej śrubie osłony rozrząd od strony filtra oleju, tak jak na powyższym zdjęciu. Trochę ciekną mi pokrywy zaworów, ale z nich raczej by nie pociekło na osłonę. Nic nie płaciłem.

Link to comment
Share on other sites

Może po prostu przed wymiana silnik nie został należycie umyty i jeszcze wszystko ścieka.Albo przez to że wymieniłeś uszczelniacze wzrosło ciśnienie w układzie i dla odmiany więcej wywala przez pokrywę zaworów,chyba będziesz się musiał zająć tą uszczelką,pozdro.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Z zewnątrz silnik umyłem dopiero po wymianie. Pod pokrywą rozrządu widziałem dzisiaj, że dokładnie było wymyte. Zdjęcie jest z zeszłego roku jeszcze przed wymianą uszczelniaczy aż tak mi nie ciekną te pokrywy, ale i tak będę musiał się nimi zająć.

Oleju mi nie zalewali, sam to robiłem i nie pozalewałem silnika.

Przynajmniej teraz będę spokojniejszy, że na pasek rozrządu nie kapie olej.

Link to comment
Share on other sites

Przynajmniej teraz będę spokojniejszy, że na pasek rozrządu nie kapie olej.

 

Nie ma takiej technicznej mozliwosci aby na pasek kapał olej :D

Ale dobrze ze z rozrzadem wszystko ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

To znowu ja i kolejny wyciek. Tym razem cieknie spod dekla Cover-service hole http://opposedforces...illustration_1/

Chcę wymienić oring oznaczony na rysunku cyfrą 12. Czy po odkręceniu tego dekla trzeba na coś uważać żeby nie wypadło?

obraz134d.jpg

 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Nic nie wypadnie, to zaślepka wałka rozrządu, a mało prawdopodobne,żeby on tutaj wypadł.Odkreć te dwie śrubki i oczysć,zmień cieniutki oring, daj troszeczke pasty,ale minimalnie, skręć, no i zapomnij o temacie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Od strony pasażera jest dobry dostęp od góry i nic nie trzeba demontować żeby wymienić oring.

obraz145k.jpg

obraz148q.jpg

 

Ten oring ma rozmiar 46,5x2. Oryginalny z jednej strony jest płaski a z drugiej stożkowy. Ja założyłem okrągły.

 

Od strony kierowcy lepszy dostęp jest od dołu, od góry też można, ale trzeba by rozłączać przewody idące do nagrzewnicy.

obraz154np.jpg

Edited by sherman
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

witam

podepnę się pod temat, z kąt to cieknie? dużo rozbierania do diagnozy jest..... może ktoś miał podony wyciek?

 

youtube nagrałem jeszcze film co i jak

post-8882-0-42523700-1387097108_thumb.jpg

Edited by radeklwh
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

jakie wymiary powinien mieć uszczelniacz na wale korbowym (przedni) ?

 

btw 

 

gdzie go dostać można ? 

 

bo w hurtowniach gdzie kupuje części mają tylko uszczelniacz wału ale tylni 

 

 

 

ASO, nie ASO, uderz do Carfita :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

jakie wymiary powinien mieć uszczelniacz na wale korbowym (przedni) ?

 

btw

 

gdzie go dostać można ?

 

bo w hurtowniach gdzie kupuje części mają tylko uszczelniacz wału ale tylni

 

 

 

ASO, nie ASO, uderz do Carfita :)
Maja tylko tylny bo przedni to uszczelniacz papy oleju a nie wału.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odkopuję temat bo u mnie też cieknie olej z okolic rozrządu od strony kierowcy.. pacjent to Forester SG '06 z silnikiem EJ204 DOHC wolnossący.

Poniżej zdjęcia dołu silnika i pytanie którędy to może cieknąć oraz czy robota będzie problematyczna.

Co ciekawe pod całym silnikiem mam metalową osłonę na której po zdemontowaniu nie ma śladów oleju.

 

WP_20171116_006.thumb.jpg.1a6fa70ff7e8e98d2a1eaef7ce48ddba.jpg

WP_20171116_005.thumb.jpg.945594d1e15b290ac12d5603e1539691.jpg

Link to comment
Share on other sites

Simering do wymiany na wałku rozrządu. Trzeba ściągnąć pasek rozrządu i odkręcić koło zebate wałka.

 

6 godzin temu, marcos napisał:

Ta opaska na weżu chłodnicy dobrze siedzi?

 

Na pewnie źle siedzi ma być albo na termostacie albo na chłodnicy a nie w połowie przewodu :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...