Skocz do zawartości

Wyciek oleju z silnika


sherman

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Mieliście rację ten wyciek był spod uszczelniacza wału korbowego.

W marcu tego roku wymienione został cieknący uszczelniacz i uszczelniacze wałków rozrządu, pasek rozrządu ze wszystkimi rolkami, napinaczem i pompą wody. Od tamtej pory zrobiłem ok 2000km i sytuacja znowu się powtórzyła, w tych samych miejscach pojawiły się krople oleju. Przytrafiło się komuś podobnie po tak krótkim czasie?

Gdy odbierałem samochód właściciel warsztatu mówił, że jest rok gwarancji na usługę. Gwarancja obejmuje takie przypadki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy odbierałem samochód właściciel warsztatu mówił, że jest rok gwarancji na usługę. Gwarancja obejmuje takie przypadki?

 

 

No powiedział Ci, że masz roczną gwarancję, podjedź do niego pokaż o co chodzi i działajcie, no chyba, że się wypnie :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na warsztacie z samochodem. Bez żadnego problemu zdjęli osłony i obejrzeli cały rozrząd i ja razem z nimi. Nie było żadnego śladu wycieku od strony rozrządu. Właściwie to nie wiadomo skąd się wzięła ta kropla oleju na drugiej śrubie osłony rozrząd od strony filtra oleju, tak jak na powyższym zdjęciu. Trochę ciekną mi pokrywy zaworów, ale z nich raczej by nie pociekło na osłonę. Nic nie płaciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu przed wymiana silnik nie został należycie umyty i jeszcze wszystko ścieka.Albo przez to że wymieniłeś uszczelniacze wzrosło ciśnienie w układzie i dla odmiany więcej wywala przez pokrywę zaworów,chyba będziesz się musiał zająć tą uszczelką,pozdro.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zewnątrz silnik umyłem dopiero po wymianie. Pod pokrywą rozrządu widziałem dzisiaj, że dokładnie było wymyte. Zdjęcie jest z zeszłego roku jeszcze przed wymianą uszczelniaczy aż tak mi nie ciekną te pokrywy, ale i tak będę musiał się nimi zająć.

Oleju mi nie zalewali, sam to robiłem i nie pozalewałem silnika.

Przynajmniej teraz będę spokojniejszy, że na pasek rozrządu nie kapie olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

To znowu ja i kolejny wyciek. Tym razem cieknie spod dekla Cover-service hole http://opposedforces...illustration_1/

Chcę wymienić oring oznaczony na rysunku cyfrą 12. Czy po odkręceniu tego dekla trzeba na coś uważać żeby nie wypadło?

obraz134d.jpg

 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wypadnie, to zaślepka wałka rozrządu, a mało prawdopodobne,żeby on tutaj wypadł.Odkreć te dwie śrubki i oczysć,zmień cieniutki oring, daj troszeczke pasty,ale minimalnie, skręć, no i zapomnij o temacie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony pasażera jest dobry dostęp od góry i nic nie trzeba demontować żeby wymienić oring.

obraz145k.jpg

obraz148q.jpg

 

Ten oring ma rozmiar 46,5x2. Oryginalny z jednej strony jest płaski a z drugiej stożkowy. Ja założyłem okrągły.

 

Od strony kierowcy lepszy dostęp jest od dołu, od góry też można, ale trzeba by rozłączać przewody idące do nagrzewnicy.

obraz154np.jpg

Edytowane przez sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

witam

podepnę się pod temat, z kąt to cieknie? dużo rozbierania do diagnozy jest..... może ktoś miał podony wyciek?

 

youtube nagrałem jeszcze film co i jak

post-8882-0-42523700-1387097108_thumb.jpg

Edytowane przez radeklwh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

jakie wymiary powinien mieć uszczelniacz na wale korbowym (przedni) ?

 

btw 

 

gdzie go dostać można ? 

 

bo w hurtowniach gdzie kupuje części mają tylko uszczelniacz wału ale tylni 

 

 

 

ASO, nie ASO, uderz do Carfita :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jakie wymiary powinien mieć uszczelniacz na wale korbowym (przedni) ?

 

btw

 

gdzie go dostać można ?

 

bo w hurtowniach gdzie kupuje części mają tylko uszczelniacz wału ale tylni

 

 

 

ASO, nie ASO, uderz do Carfita :)
Maja tylko tylny bo przedni to uszczelniacz papy oleju a nie wału.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopuję temat bo u mnie też cieknie olej z okolic rozrządu od strony kierowcy.. pacjent to Forester SG '06 z silnikiem EJ204 DOHC wolnossący.

Poniżej zdjęcia dołu silnika i pytanie którędy to może cieknąć oraz czy robota będzie problematyczna.

Co ciekawe pod całym silnikiem mam metalową osłonę na której po zdemontowaniu nie ma śladów oleju.

 

WP_20171116_006.thumb.jpg.1a6fa70ff7e8e98d2a1eaef7ce48ddba.jpg

WP_20171116_005.thumb.jpg.945594d1e15b290ac12d5603e1539691.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simering do wymiany na wałku rozrządu. Trzeba ściągnąć pasek rozrządu i odkręcić koło zebate wałka.

 

6 godzin temu, marcos napisał:

Ta opaska na weżu chłodnicy dobrze siedzi?

 

Na pewnie źle siedzi ma być albo na termostacie albo na chłodnicy a nie w połowie przewodu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...