Skocz do zawartości

Kalkulacja ceny sti MY06 w reichu


wojtek12

Rekomendowane odpowiedzi

Określenie "netto" to kategoria czysto podatkowa - skąd wiecie, że żeby z "netto" zrobiło się "brutto" trzeba dodać tylko VAT?

 

W cenniku holnderskim są dwie kategorie: "btw" oraz "B.P.M." - skąd wiadomo, że oba to są podatki, których nie trzeba zapłacić w HOLANDII, bo można gdzieś indziej w UE? Co do VAT-u to sprawa jest jasna, ale co z tym drugim...?

 

Ogólnie takie liczenie kojarzy mi się z kredytami "zero procent" - ktoś nie doczyta, a potem jest zonk :twisted:

 

PS. Ja też mogę napisać, że impreza kosztuje 20 PLN, tylko że jest 180.000 PLN opłaty manipulacyjnej :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cceci wiadmości z 1 reki?

1 miesiać negocjowałem cenę przez siec i telefon z około 30 dilerami

z reichu i Benluxu.

Kupiłem sti w Almelo u brokera,tuż przy granicy z Niemcami.

całkowity koszt dojazd,opłaty itp wyniósł 33keuro.

mieszkam 60km od Berlina,odwiedziłem osobiście paru dilerów w reichu.

Diler w Berlinie na Spandau mówi najlepiej po angielsku ale nic nie ma do zaoferowania.

Broker z Almelo wymaga kaucji 19%- ale oddaje od razu po fax z zapłaty VAT polskiego albo innego doka.

Czas oczekiwania 14 dni,zaliczka 1000euro.

Polecam gorąco,w 2005 roku sprzedał Polakom 6wrx (do sierpnia).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq

porównuj ceny netto!!!!!!!!

 

tak jak napisano powyżej holandia jest jednak najtańsza...

 

Popatrz na posty COUNTDAWN - ma 100% racji i dotego jak widac doświadczenia w sprowadzaniu.

 

już wyjaśniałem ci w innym temacie(I 06 już wszystko jasne) jak liczy się ceny exportowe

wychodzisz od ceny netto, potem akcyza i na końcu vat (musi być polski dla samochodów nowych!!!)

 

wspomniana przez ciebie cena niemiecka(WRX): 30.000 brutto - 16%=25.200EUR

wobec exportpreis holenderskiej:20,880EUR

 

cytat WOGUTA również z twojego tematu :

Ceny samochodow naleza tu do najwyzszych w Europie:

- Cena konsumencka (brutto) = cena netto producenta + VAT, hol. BTW (19%) + specjalny podatek od pierwszej rejestracji nazywany BPM,

- BPM jest obliczany wg skomplikowanego wzoru i jest zalezny od wieku pojazdu i jego ceny katalogowej (im nowszy i drozszy samochod tym wiekszy podatek),

- do tego dochodzi oplata za przygotowanie samochodu ok. 500 EUR.

 

Jest jednak jeden bardzo wazny szczegol. W przypadku exportu samochodu z Holandii np. do Polski nie placi sie ani VATu ani BPMu, tylko polski VAT i polska akcyze (lub w przyszlosci podatek od pierwszej rejestracji). Co stawia w zupelnym innym swietle cala operacje kupna nowego samochodu w salonie holenderskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ups :oops:. To ja przepraszam :oops:.

 

Fatkycznie wychodzi na to, że to właśnie możliwość niezapłacenia BPM-u powoduje tę różnicę. Pewnie w Niemczech, przez inny system podaktowy, ekwiwalent holenderskiego BPM-u jest "nieodliczalny" przy eksporcie i stąd wychodzi różnica w cenie netto...

 

To czemu w takim razie tak dużo osób ciągnie fury z Niemiec? Przecież Holandia wiele dalej nie jest... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu w takim razie tak dużo osób ciągnie fury z Niemiec? Przecież Holandia wiele dalej nie jest... :roll:

 

wiesz ciężko powiedzieć ale napewno odległość ma tu duże znaczenie - prościej skoczyć za miedzę niż 2 połacie pola dalej...

ale sytuacja taka ma miejsce generalnie chyba dla niewielu marek samochodów - np. ceny BMW czy LandRovera nie wyglądją juz tak różowo....

duże znaczenie ma napewno to iż w holandii jest tzw prywatny import stosowany przez dealerów - nie zależą od jakiegoś większego importera, siłą rzeczy marże są mniejsze i cena eksportowa staje się ciekawa.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda ubezpieczenie nowego auta przyciągniętego z Niemiec, bądź Holandii?

Można ubezpieczyć je w pakiecie, tak jak auta "salonowe" , czy trzeba płacić jak za używane, czli pełną stawkę?

Dobre pytanie, tez chetnie uslysze opinie. Dolaczylbym do tego jeszcze nowe US Spec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W połowie przyszłego roku będę brał nową imprezę prawdopopodobnie w leasing. Nastawiam się na STI, ale jak znam życie to raczej będzie WRX. Przyczyną wyboru będzie taki mały szczegół- cena :( .

Ale jakby się okazało, że holenderskie STI jest w cenie polskiego WRX-a, to wybór staje się oczywisty.

No i znowu pytanie, może ktoś z Was to przerabiał- czy można wziąć nowe zagraniczne auto w leasing? A jeśli tak, to jak wygląda procedura?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys pytalem sie w EFL o mozliwosc leasingowania auta kupionego zagranica,oczywiscie nowego.Nie jest to takie proste bo wg pracownika EFL-u sa dwa problemy.Pierwszy to waluta w jakiej EFL zaplacilby sprzedawcy auta.Drugi problem to to iz EFL woli zrobic to tak aby klient sam kupil auto za granica za wlasna gotowke(ktora nie wiadmo skad wezmie) i zaraz po przyjedzie auta do kraju przefakturowac auto na EFL i wtedy zaczal splacac leasing.

Nie wiem czy teraz tak jest ale taka odpowiedz dostalem 2 lata temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cceci wiadmości z 1 reki?

Broker z Almelo wymaga kaucji 19%- ale oddaje od razu po fax z zapłaty VAT polskiego albo innego doka.

Czas oczekiwania 14 dni,zaliczka 1000euro.

Polecam gorąco,w 2005 roku sprzedał Polakom 6wrx (do sierpnia).

pzdr

Potwierdzam te słowa, będąc wśród tych 6 Polaków. :lol: Ceny na Subaru u tego dealera (Lenferink) są kosmiczne! Ostatnio pojawiło się kilka ciekwych ofert na allrad-daewel.de np: http://www.subaru.de/daewel/h/haendler- ... mber=70062, ale są to auta z drobnymi defektami lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że to ty do mnie dzwoniłeś przed zakupem pytując o różne szczegóły, czyż nie? Igor rozdawał telefony i w ten sposób można sobie było jakoś pomóc ... Ode mnie droga była też super, ale w zasadzie dopiero od granicy (mieszkam w W-wie). Strasznie żałowałem, że bryka nie była dotarta, ale jakos opanowałem się nie przekraczając 170, zwłaszcza, że z tyłu jechał kolega w moim aucie ...

Z tego co widzę na forum są przynajmniej 3 osoby, które zaliczyły zakup w Almelo, no ładnie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... przefakturowac auto na EFL i wtedy zaczal splacac leasing.

Nie wiem czy teraz tak jest ale taka odpowiedz dostalem 2 lata temu...

 

Z tego coe wiem wiele w tym czasie sie zmienilo jesli chodzi o leasing w eflu (teraz nawet uzywane mozna leasingowac) NIedawno bralem znowu auto z EFLa i rozmawialem z osoba zajmujaca sie tym tematem i wiem ze teraz mozna wiele wiecej niz rok czy dwa temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...