Jump to content

Zakup STI 07/08 ,,Lanos" kontra 06/07


rutek111
 Share

Recommended Posts

Nawet jak jeździ nim znany wszystkim pedantyczny stary lekarz ze szwajcarii?

 

 

z całą pewnością są, może niekoniecznie u pedantofili ze Szwarcwaldu :D

 

...a jak jest ze smokiem olejowym w "Lanosach"? ta sama konstrukcja co w 2,5 06/07 ?

 

jeśli tak, to warto przy najbliższej wymianie oleju zalatwić ten problem, zamowić lub zakupić wzmocniony smok miski olejowej. koszt zapobiegania mikro, a koszta usterki makro

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

szkoda, że wnioski sa takie smutne może lepiej X ale tam też w silniku nagrzebali i juz nie to co było w IX :(

Link to comment
Share on other sites

Moze troche pod wlos bedzie - ale osobiscie wole Lanosa Hatch niz poprzednie wersje w sedanie. Z tym ze ja dyskryminuje sedany generalnie. GR STI byc moze stracil na agresywnosci, ale zyskal troche na walorach uzytkowych. Poprzednie wersje sa bardziej jedno celowe, podczas gdy GR jest bardziej wielozadaniowy. I w mojej opini wnetrze jest znacznie lepsze, mimo ze zwykla impreza GR wydaje mi sie nudna do bulu - to w wersji STI jest calkiem fajnie. Przyjemnosc z jazdy jest, choc przyplyw mocy nie jest taki gwaltowny jak w poprzednikach, ale z drugiej strony lepiej sie jedzie na niskich obrotach.

 

Awaryjnosci nie moge porownywac, bo nie mialem STI przed obecnym, ale z tego co slyszalem GR wypada kiepsko - jesli chodzi o silnik - u mnie od 27k mil wszystko gra... licze ze bedzie gralo caly czas...

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie właśnie sti EU 2005 DCCD jest najlepszym sti.

Tylko gdzie go kupić :( a jeszcze ma być w dobrym stanie................ i niebieski .............................i nieupalany :mrgreen: )

 

Taki samochod miał Lezo, moze ma kontakt do goscia któremy go sprzedał :D

 

 

Lezo nie miał DCCD, ale fakt auto było/może jest, godne polecenia :)

 

A jeśli chodzi o mnie to chyba blob bardziej do mnie przemawia od Hawka. Swoim zrobiłem ponad 100 k i nigdy nie odmówił posłuszeństwa. Jedyne co się sypało to opony :mrgreen:

Taki 05 z DCCD fajny. Wiadomo że 06 też ciekawy ale to już 2,5 litra, a jak wszyscy wiemy silnik ten nie nalezy do bezawaryjnych.

 

A EVO cóż III - VI i IX inne jakoś nie bardzo.

Link to comment
Share on other sites

Wiadomo że 06 też ciekawy ale to już 2,5 litra, a jak wszyscy wiemy silnik ten nie nalezy do bezawaryjnych.

Wyżej napisałem że hawk to ideał...oczywiście miałem na myśli po poprawieniu silnika :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Wiadomo że 06 też ciekawy ale to już 2,5 litra, a jak wszyscy wiemy silnik ten nie nalezy do bezawaryjnych.

Wyżej napisałem że hawk to ideał...oczywiście miałem na myśli po poprawieniu silnika :mrgreen:

 

 

Kruk, domyśliłem się :mrgreen: 2,0 też można poprawić :roll: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm tcoś dorzucę od siebie ,byłem posiadaczem STi 05 EU z DCCD potem Sti 07 EU Limited potem EVO X 08 EU a teraz mam STI 10 Top EU ,co do ceny zakupu nie ma szans żebyś kupił w ładnym stanie europejskiego lanosa za kasę którą można kupić 06-07 .Obserwuję rynek i ładne lanosy 07 nie jakieś szroty to kwota minimum 95 tysi .Co do awaryjności hmmm w najgorszym wypadku jak padnie Ci tłok albo uszczelka to zamkniesz się w kwocie naprawy 6- 8 tysi a w Evo jak korba Ci wyjdzie bokiem a wychodzi często to zostaje już tylko wymiana całego silnika .Prowadzenie no to chyba tylko lanosom możemy zapisać na plus względem 06 .Generalni nie gloryfikuje Lanosów bo zarówno Blob i Hawk STi to cudowne samochody ale już tak zawsze jest że nowe to ble a po jakimś czasie robi się kultowe :wink: Co do różnic X konta Sti pisałem w jakimś wątku musisz poszukać .EVO X czy STI to świetne samochody ale troszkę inne i do czego innego zaprojektowane .

Link to comment
Share on other sites

Co do awaryjności hmmm w najgorszym wypadku jak padnie Ci tłok albo uszczelka to zamkniesz się w kwocie naprawy 6- 8 tysi a w Evo jak korba Ci wyjdzie bokiem a wychodzi często to zostaje już tylko wymiana całego silnika
No pojęcie widzę masz szerokie w temacie, uwielbiam czytać taki bullshit :roll:
Link to comment
Share on other sites

Co do awaryjności hmmm w najgorszym wypadku jak padnie Ci tłok albo uszczelka to zamkniesz się w kwocie naprawy 6- 8 tysi a w Evo jak korba Ci wyjdzie bokiem a wychodzi często to zostaje już tylko wymiana całego silnika
No pojęcie widzę masz szerokie w temacie, uwielbiam czytać taki bullshit :roll:

 

a dokładniej co Ci nie pasuję w tym co napisałem

Link to comment
Share on other sites

EVO X czy STI to świetne samochody ale troszkę inne i do czego innego zaprojektowane .

 

tzn?

tzn, że Evo z rajdówki zrobili cywila a w imprezie na odwrót - najpierw cywil potem rajdówka :)

Link to comment
Share on other sites

Co do awaryjności hmmm w najgorszym wypadku jak padnie Ci tłok albo uszczelka to zamkniesz się w kwocie naprawy 6- 8 tysi a w Evo jak korba Ci wyjdzie bokiem a wychodzi często to zostaje już tylko wymiana całego silnika
No pojęcie widzę masz szerokie w temacie, uwielbiam czytać taki bullshit :roll:

 

a dokładniej co Ci nie pasuję w tym co napisałem

 

Dawno już nie widziałem żeby ktoś w jednym zdaniu jednym tchem napisał tyle głupot. Wszystko co napisałeś w tym zdaniu co zacytowałem to bzdura wyssana z palca i nie pisz proszę na forum rzeczy, w których się słabo orientujesz bo wprowadzasz ludzi w błąd. Tłumaczyć Ci szczegółowo nie zamierzam bo jednym tchem uogólniłeś tyle spraw że bym Ci musiał to kilka dni tłumaczyć.

Link to comment
Share on other sites

Co do awaryjności hmmm w najgorszym wypadku jak padnie Ci tłok albo uszczelka to zamkniesz się w kwocie naprawy 6- 8 tysi a w Evo jak korba Ci wyjdzie bokiem a wychodzi często to zostaje już tylko wymiana całego silnika
No pojęcie widzę masz szerokie w temacie, uwielbiam czytać taki bullshit :roll:

 

a dokładniej co Ci nie pasuję w tym co napisałem

 

Dawno już nie widziałem żeby ktoś w jednym zdaniu jednym tchem napisał tyle głupot. Wszystko co napisałeś w tym zdaniu co zacytowałem to bzdura wyssana z palca i nie pisz proszę na forum rzeczy, w których się słabo orientujesz bo wprowadzasz ludzi w błąd. Tłumaczyć Ci szczegółowo nie zamierzam bo jednym tchem uogólniłeś tyle spraw że bym Ci musiał to kilka dni tłumaczyć.

 

No widzę że Ty za to masz dużą wiedzę,każdy może sobie napisać bullshit i koniec tematu zero wyjaśnień,co do Evo moja wiedza jest poparta empiryzmem zapewne jak i Twoja :wink: i znam osobiście jeszcze dwa przypadki wybuchu w EVO X 08 u znajomych i to zarówno EU i US ,niestety nie było żadnego ratunku tylko wymiana silnika bo korby robiły straszliwe spustoszenie .Mam tylko jednego przyjaciela farciarza z X 08 US który do dnia dzisiejszego lata na cyferkach 382 i 510 nm i silnik nie zrobił boom.Natomiast co do Sti to chyba przyznasz że szybka diagnoza uszczelki w 2.5 to w miare nie duże koszty leczenia a polemizować możemy dalej bo widze że w Trójmieście macie odmmienne zdanie :)

Link to comment
Share on other sites

Doktorek, jak dla mnie, to g...o wiesz i tyle samo widziales.

Tyle moge Ci powiedziec.

Ja znam 10 silnikow subaru, ktore sie zesraly, zagotowaly, a nawet rozpadly.

A wiesz ile takich silnikow zna moj kolega i ciotka jego kolegi!?

 

Masz W OGOLE pojecie, dlaczego silniki w Evo X wybuchaja? MASZ czy NIE?

Sam sobie odpowiem: nie masz. Wiec nie siej defetyzmu, bo jak w 1 linijce.

 

Info dla OP, mialem:

- 02 WRX

- 02 Sti

- 04 Evo 8

- 08 Evo X

 

Evo X jest bezsprzecznie najlepszym samochodem z wyzej wymienionych.

Ale zanim go kupilem, dokonalem jazdy probnej Lanosem Sti i...zalamalem sie.

Tak zwyczajnie, opadly mi rece.

Moze i to jezdzilo szybciej niz np. moj Sti, nie wiem, ale ODCZUCIA, a to jest najwazniejsze, byly zgola odmienne - tragedia, a nie Sti.

Byc moze, moj poglad byl skrzywiony przez posiadane wowczas Evo 8, ktore przy tym bylo niemal rajdowka (odczucia), nie wiem.

 

Moge napisac, ze podobna przepasc w odczuciach jest miedzy Evo 8/9 a X, tyle tylko, ze w X cos tam czuc, sa jakies pozytywne bodzce, wspaniale sie prowadzi.

A jesli ktos szuka troche cywilizacji, komfortu, ergonomii, to nawet nie spojrzy na 9 - ale jakos tak sie sklada, ze w PL sa sami RAJDOWCY na oponach ze szrotu i kult 9 trwa, hehe.

 

Jesli moge Tobie cos doradzic - przejedz sie Lanosem, przejedz sie X - bedziesz wiedzial, co jest dla Ciebie.

 

Zanim wlozylem sporo kasy w swoja X, chcialem ja zmienic na Sti 06-07, bo sercem jestem ciagle z Subaru i to mocno, ale jeden taki @%@&*, znany jako Kruk, mnie powstrzymal, wytlumaczyl jak dziecku, ze nie warto.

Teraz juz wiem (patrzac na powyzsze posty), ze on sie NIC nie zna, ale ja mu dziekuje, bo mam wspaniale brzmiace, ziejace ogniem i calkiem szybkie (3.9 do 100) auto, ktore ma seryjny silnik DWA KROPKA ZERO.

Nauczony doswiadczeniem znafcow pokroju doktorka, czekam na wybuch - bedzie, to przyjme go na klate - moze mi wysmali resztki siwych wlosow na tejze.

 

ps. last but not least - zalil mnie sie ostatnio dosyc znany PL kierowca rajdowy, ze jechal nowym Sti sedan - rowniez sie zalamal.

 

-- 29 lip 2011, o 19:13 --

 

Mam tylko jednego przyjaciela farciarza z X 08 US który do dnia dzisiejszego lata na cyferkach 382 i 510 nm i silnik nie zrobił boom

Przyjaciolmi nigdy nie bedziemy, ale masz teraz "znajomego" z forum SIP, ktory lata na cyferkach 403 i 569 nm @ 25stC. I silnik jeszcze nie zrobil "boom".

Link to comment
Share on other sites

JED, dżizys odstaw te zioła :lol:

 

Doktorek jeśli chodzi o to co mi się nie podobało w Twojej wypowiedzi to:

 

1)

w najgorszym wypadku jak padnie Ci tłok albo uszczelka to zamkniesz się w kwocie naprawy 6- 8 tysi.
piszesz jakby awaria uszczelki czy tłoka to było wszystko jedno...niestety nie jest...kwota 6-8tys. nic nie znaczy bo każda awaria jest inna, może być bardzo droga jak i bardzo tania w zależności od przyczyny i uszkodzeń i podawanie hipotetycznych kwot bez analizy konkretnego przypadku nie ma sensu i wprowadza w błąd, pomijam różne ceny różnych części w różnych miejscach polski i w różnych warsztatach.

 

2)

a w Evo jak korba Ci wyjdzie bokiem a wychodzi często to zostaje już tylko wymiana całego silnika
po pierwsze nie często tylko bardzo rzadko i to najczęściej z winy użytkownika lub nieogarniętego tunera, a po drugie to znowu jak wyżej - najpierw sprawdzamy co się zepsuło i co wymaga wymiany, liczymy koszta, itd. Może być cały silnik może nie być więc znowu pisanina bez sensu., trzeba przeanalizować i wyciągnąć wnioski.

 

Wrzucasz wszystko do jednego worka, uogólniasz, jak chcesz coś komuś doradzić albo o czyś ciekawym napisać w temacie mechaniki to staraj wyrażać się precyzyjnie a unikniesz nieporozumień i to nic osobistego z mojej strony...mam nadzieję że wyjaśniłem.

Link to comment
Share on other sites

Doktorek, jak dla mnie, to g...o wiesz i tyle samo widziales.

Tyle moge Ci powiedziec.

Ja znam 10 silnikow subaru, ktore sie zesraly, zagotowaly, a nawet rozpadly.

A wiesz ile takich silnikow zna moj kolega i ciotka jego kolegi!?

 

Masz W OGOLE pojecie, dlaczego silniki w Evo X wybuchaja? MASZ czy NIE?

Sam sobie odpowiem: nie masz. Wiec nie siej defetyzmu, bo jak w 1 linijce.

 

Info dla OP, mialem:

- 02 WRX

- 02 Sti

- 04 Evo 8

- 08 Evo X

 

Evo X jest bezsprzecznie najlepszym samochodem z wyzej wymienionych.

Ale zanim go kupilem, dokonalem jazdy probnej Lanosem Sti i...zalamalem sie.

Tak zwyczajnie, opadly mi rece.

Moze i to jezdzilo szybciej niz np. moj Sti, nie wiem, ale ODCZUCIA, a to jest najwazniejsze, byly zgola odmienne - tragedia, a nie Sti.

Byc moze, moj poglad byl skrzywiony przez posiadane wowczas Evo 8, ktore przy tym bylo niemal rajdowka (odczucia), nie wiem.

 

Moge napisac, ze podobna przepasc w odczuciach jest miedzy Evo 8/9 a X, tyle tylko, ze w X cos tam czuc, sa jakies pozytywne bodzce, wspaniale sie prowadzi.

A jesli ktos szuka troche cywilizacji, komfortu, ergonomii, to nawet nie spojrzy na 9 - ale jakos tak sie sklada, ze w PL sa sami RAJDOWCY na oponach ze szrotu i kult 9 trwa, hehe.

 

Jesli moge Tobie cos doradzic - przejedz sie Lanosem, przejedz sie X - bedziesz wiedzial, co jest dla Ciebie.

 

Zanim wlozylem sporo kasy w swoja X, chcialem ja zmienic na Sti 06-07, bo sercem jestem ciagle z Subaru i to mocno, ale jeden taki @%@&*, znany jako Kruk, mnie powstrzymal, wytlumaczyl jak dziecku, ze nie warto.

Teraz juz wiem (patrzac na powyzsze posty), ze on sie NIC nie zna, ale ja mu dziekuje, bo mam wspaniale brzmiace, ziejace ogniem i calkiem szybkie (3.9 do 100) auto, ktore ma seryjny silnik DWA KROPKA ZERO.

Nauczony doswiadczeniem znafcow pokroju doktorka, czekam na wybuch - bedzie, to przyjme go na klate - moze mi wysmali resztki siwych wlosow na tejze.

 

ps. last but not least - zalil mnie sie ostatnio dosyc znany PL kierowca rajdowy, ze jechal nowym Sti sedan - rowniez sie zalamal.

 

-- 29 lip 2011, o 19:13 --

 

Mam tylko jednego przyjaciela farciarza z X 08 US który do dnia dzisiejszego lata na cyferkach 382 i 510 nm i silnik nie zrobił boom

Przyjaciolmi nigdy nie bedziemy, ale masz teraz "znajomego" z forum SIP, ktory lata na cyferkach 403 i 569 nm @ 25stC. I silnik jeszcze nie zrobil "boom".

 

Jed nie wiem do czego bijesz i dlaczego w tym poście wieje brakiem kultury i ale ok najspokojniej jak mogę odpowiem Ci:

 

Mam pojęcie dlaczego wybuchają silniki,oglądałem dokładnie dwa takie silniki po kaboom rozmawiałem z mechanikami a były mapowane przez znanych i uważanych tunerów , jeśli śledziłeś evo.org to wiesz że nawet jeden nowy silnik udało mi się załatwić koledze STD1984.

 

Po drugie jeszcze raz napiszę nie gloryfikuje Lanosa STi ale widzę że Ty też jesteś zaślepiony EVO X które jak to napisałeś ,, mam wspaniale brzmiace, ziejace ogniem i calkiem szybkie (3.9 do 100) auto,, miałem takie EVO nie wiem ile robiło do setki ale myślę że podobnie bo na ostatniej mapie miało 392 kónie i 560Nm iii uwaga było niebieskie i też ziało ogniem :wink: ,ale kiedy pierwszy raz wsiadłem do seryjnej Xtki to się załamałem więcej frajdy dawał mi WRX ale nie obraziłem się na EVo tylko czekałem na wydech i mapę.I wiem jedno X to niesamowity samochód ale równie niesamowite są Stiaje tylko troszkę inne i każdy wybiera to co mu odpowiada a ja nigdy nie odważę się powiedzieć który jest lepszy.Bo i Evo ma wady silnika i Stiaje są zawodne takie czasy.

 

A na koniec na pewno nie będziemy przyjaciółmi ale powiem ci jedno Peace i oby Twoja X jeździła jak najdłużej bezproblemowo.

Link to comment
Share on other sites

Doktorek, tak naprawdę Jed miał fajne STI i potem zrobił życiowy błąd i wstąpił w Evo i sam siebie za to nienawidzi i potajemnie pragnie Subaru...stąd frustracja :mrgreen: Wg mnie w każdym Subaru klimat dużo bardziej sportowy i fajniejszy niż w jakimkolwiek Evo ale i tak najchętniej bym miał i to i to bo to fajne auta są.

Link to comment
Share on other sites

hee ja właśnie jestem na bierząco w temacie sti MY 06 przebieg ok 60000 i już leży na zakaźnym u Edwina w poniedziałek odbiór po kuciźnie

A to nie jest Evo X? :twisted:

Jed nie wiem do czego bijesz i dlaczego w tym poście wieje brakiem kultury

Nie zwyklem odpowiadac kulturalnie na posty, ktore sa...malo maja wspolnego z rzeczywistoscia.

a były mapowane przez znanych i uważanych tunerów

Powazany, to pojecie wzgledne, to raz, blad ludzki, to dwa, a trzy, to sam silnik.

nowy silnik udało mi się załatwić koledze STD1984

Silnik, zdaje sie, nie byl nowy und chwilowo nie pamietam, dlaczego to sie stalo.

widzę że Ty też jesteś zaślepiony EVO X

Nie jestem "zaslepiony" - napisalem Tobie powyzej - przeczytaj, zrozum, a moze i wiecej "kultury" zobaczysz w moich postach.

ja nigdy nie odważę się powiedzieć który jest lepszy

Przykro mi. Trzeba miec jaja. :twisted:

Peace i oby Twoja X jeździła jak najdłużej bezproblemowo

Dzieki.

Wg mnie w każdym Subaru klimat dużo bardziej sportowy i fajniejszy niż w jakimkolwiek Evo

No, dobrze wczesniej napisalem, ze sie nie znasz. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie w każdym Subaru klimat dużo bardziej sportowy i fajniejszy niż w jakimkolwiek Evo
No, dobrze wczesniej napisalem, ze sie nie znasz. :twisted:

 

Znam się czy nie znam...to nie ma znaczenia ale wiem że mam dobrą pamięć i że to Twoje słowa po tym jak się przesiadłeś z STI do Evo, żałowałeś miesiącami ale widzę że wyparłeś to z pamięci...może faktycznie tak Ci będzie lżej ale i tak wiem że znowu kupisz sobie STI prędzej czy później czego Tobie i nam życzę :P

Link to comment
Share on other sites

również chciałbym mieć w garażu STi i Evo X i wiele wiele innych aut

A ja kurde nie mam garażu :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...