slimak Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Siemanko Wczoraj przegoniłem swojego leśnika po terenie, Całkiem fajnie, woda na masce, błoto na dachu itd. Ponad dwie godziny jazdy z załączonym reduktorem. Wszystko było ok do momentu, kiedy po wszystkim z powrotem wróciłem na asfalt i wracałem do domu jakieś kilkanaście km. Wskaźnik temperatury zaczął "szaleć" :wink: Tzn. Forku II wskaźnik pokazując optymalna temperaturę jest ustawiony na godzinie dziewiątej. Natomiast mój, kiedy obroty spadały do 2tys. podnosił się tak prawie na godzinę 10a kiedy redukowałem i silnik wkręcał się na 3 lub więcej tys wskaźnik spadał tak na 8:15. I teraz mam pytanie, czy te wahania temperatury są normalne, czy może powinienem szukać jakiejś usterki?? Jak tak to jakiej, jak nie to dlaczego tak się dzieje Forek to 2,0X 2003r. Aha, dzisiaj z temperaturą wszystko było jak dawniej, czyli - OK. Ale jazda tylko do pracy i z powrotem(5km w jedną stronę). Z góry dzięki za podpowiedzi. Jak temat już był to nie krzyczeć... pokierować Szukałem ale nie znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 woda na masce, błoto na dachu sam sobie odpowiedziałeś.... i błoto na chłodnicy.... , przy jazdach terenowych i po polu, drogach gruntowych, lesie itd. wypada co jakiś czas zajrzeć co dzieje się z chłodnicami, po pierwsze, masz na pewno po zimie nabitą piachem ,,pośniegowym" pierwszą od przodu chłodnicę - klimy, a teraz w lato dopchałeś do niej błota, pyłków traw, nasion, liści i innego barachła....druga chłodnica - wody, też jest na pewno brudna, więc czeka Cię trochę roboty - wyjmij wiatraki, popsikaj chłodnicę jakimś detergentem od strony silnika, wypłucz silnym strumieniem wody, z myjką wysokociśnieniową uważaj, żeby nie pogiąć blaszek w chłodnicy, potem odkręć górne mocowania, odchyl chłodnicę wody (lepiej by było wymontować) i zrób to samo co z chłodnicą wody. Ważne żeby robić to ,,pod prąd", w kierunku z jakiego przyleciały syfy do chłodnic, to gwarantuje Ci w miarę dokładne oczyszczenie chłodnic i poprawienie chłodzenia. Przy przebiegach ok 200k km zalecam jeszcze usuniecie ori plastikowej osłony spod silnika, ogranicza ona chłodzenie szczególnie w lato. Lepiej już zrobić osłonę miski z aluminium, zapewnia lepszą ochronę przed uszkodzeniem, ale zabezpiecza miskę olejową. Bez osłony motor bardziej się syfi, ale lepiej chłodzi, chyba łatwiej umyć karcherem motor raz na miesiąc za 2 zyle niż naprawiać uszczelki pod głowicami.... amen 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slimak Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Bóg zapłać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 slimak, nie chcę Cię martwić ale objaw skaczącej wskazówki nie wróży nic dobrego. Wskaźnik w Subaru ma to do siebie, że stoi "na dziewiątej" od bodaj 70 do 110 stopni. Jak poszedł wyżej to znaczy, że straszliwie mocno zgrzałeś motor, a to rzadko kiedy kończy się bezboleśnie. Co do przyczyn tego stanu rzeczy to emotorsport wyjaśnił co i jak. Natomiast konsekwencje dopiero wyjdą "w praniu". Przede wszystkim obserwuj zachowanie płynu w chłodnicy i w zbiorniku wyrównawczym - sprawdź czy w chłodnicy masz pełno i czy przypadkiem w zbiorniku wyrównawczym nie ma więcej/mniej płynu niż zazwyczaj. Jeśli w chłodnicy jest za mało to dolej. Jeśli zauważysz jakiekolwiek anomalie, jedź od razu do serwisu na test CO2 w układzie chłodzenia. Jeśli jest problem z uszczelką głowicy lepiej to zrobić jak najszybciej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slimak Opublikowano 22 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 hmm... trosze mnie nastraszyłeś No nic, rzeczywiście będę baczniej przyglądał się temp. Po umyciu auta wskazówka zatrzymuje się na dziewiątej. A dzisiaj było kilka min. szybszej jazdy (już na rozgrzanym silniku) po mieście. Mimo wszystko dzięki za uwagi. pozdrawiam, ślimak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się