Jump to content

temperatura


slimak
 Share

Recommended Posts

Siemanko

 

Wczoraj przegoniłem swojego leśnika po terenie, Całkiem fajnie, woda na masce, błoto na dachu itd. Ponad dwie godziny jazdy z załączonym reduktorem. Wszystko było ok do momentu, kiedy po wszystkim z powrotem wróciłem na asfalt i wracałem do domu jakieś kilkanaście km.

Wskaźnik temperatury zaczął "szaleć" :wink: Tzn. Forku II wskaźnik pokazując optymalna temperaturę jest ustawiony na godzinie dziewiątej.

Natomiast mój, kiedy obroty spadały do 2tys. podnosił się tak prawie na godzinę 10a kiedy redukowałem i silnik wkręcał się na 3 lub więcej tys wskaźnik spadał tak na 8:15. I teraz mam pytanie, czy te wahania temperatury są normalne, czy może powinienem szukać jakiejś usterki??

Jak tak to jakiej, jak nie to dlaczego tak się dzieje

Forek to 2,0X 2003r.

 

Aha, dzisiaj z temperaturą wszystko było jak dawniej, czyli - OK. Ale jazda tylko do pracy i z powrotem(5km w jedną stronę).

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Jak temat już był to nie krzyczeć... pokierować :mrgreen: Szukałem ale nie znalazłem

Link to comment
Share on other sites

woda na masce, błoto na dachu

 

sam sobie odpowiedziałeś.... :D i błoto na chłodnicy.... :D ,

 

przy jazdach terenowych i po polu, drogach gruntowych, lesie itd. wypada co jakiś czas zajrzeć co dzieje się z chłodnicami, po pierwsze, masz na pewno po zimie nabitą piachem ,,pośniegowym" pierwszą od przodu chłodnicę - klimy, a teraz w lato dopchałeś do niej błota, pyłków traw, nasion, liści i innego barachła....druga chłodnica - wody, też jest na pewno brudna, więc czeka Cię trochę roboty - wyjmij wiatraki, popsikaj chłodnicę jakimś detergentem od strony silnika, wypłucz silnym strumieniem wody, z myjką wysokociśnieniową uważaj, żeby nie pogiąć blaszek w chłodnicy, potem odkręć górne mocowania, odchyl chłodnicę wody (lepiej by było wymontować) i zrób to samo co z chłodnicą wody. Ważne żeby robić to ,,pod prąd", w kierunku z jakiego przyleciały syfy do chłodnic, to gwarantuje Ci w miarę dokładne oczyszczenie chłodnic i poprawienie chłodzenia. Przy przebiegach ok 200k km zalecam jeszcze usuniecie ori plastikowej osłony spod silnika, ogranicza ona chłodzenie szczególnie w lato. Lepiej już zrobić osłonę miski z aluminium, zapewnia lepszą ochronę przed uszkodzeniem, ale zabezpiecza miskę olejową. Bez osłony motor bardziej się syfi, ale lepiej chłodzi, chyba łatwiej umyć karcherem motor raz na miesiąc za 2 zyle niż naprawiać uszczelki pod głowicami.... :)

 

amen

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

slimak, nie chcę Cię martwić ale objaw skaczącej wskazówki nie wróży nic dobrego. Wskaźnik w Subaru ma to do siebie, że stoi "na dziewiątej" od bodaj 70 do 110 stopni. Jak poszedł wyżej to znaczy, że straszliwie mocno zgrzałeś motor, a to rzadko kiedy kończy się bezboleśnie. Co do przyczyn tego stanu rzeczy to emotorsport wyjaśnił co i jak.

Natomiast konsekwencje dopiero wyjdą "w praniu". Przede wszystkim obserwuj zachowanie płynu w chłodnicy i w zbiorniku wyrównawczym - sprawdź czy w chłodnicy masz pełno i czy przypadkiem w zbiorniku wyrównawczym nie ma więcej/mniej płynu niż zazwyczaj. Jeśli w chłodnicy jest za mało to dolej.

 

Jeśli zauważysz jakiekolwiek anomalie, jedź od razu do serwisu na test CO2 w układzie chłodzenia. Jeśli jest problem z uszczelką głowicy lepiej to zrobić jak najszybciej.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

hmm... trosze mnie nastraszyłeś

No nic, rzeczywiście będę baczniej przyglądał się temp. Po umyciu auta wskazówka zatrzymuje się na dziewiątej. A dzisiaj było kilka min. szybszej jazdy (już na rozgrzanym silniku) po mieście.

Mimo wszystko dzięki za uwagi.

pozdrawiam, ślimak

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...