Jump to content

Przekładka Uk -> PL


Krzychu_chris
 Share

Recommended Posts

Od pewnego czasu szukam dla siebie Subaru i nic w kraju mi nie odpowiada. Zerknąłem więc na rynek w UK i okazało się, że ceny tam są "promocyjne".

 

Mam więc pytanie, czy jest możliwość zrobienia przekładki z wyspiarskiego na nasze? Ile może to kosztować? Czy mogą być potem jakieś problemy?

Link to comment
Share on other sites

viewtopic.php?t=120545

 

tu już była rozkminka mniej więcej w temacie....jak masz dawcę części za darmo albo półdarmo, i potrafisz sam przełożyć i opanować kram z dokumentami, warto, a jak nie, daj sobie spokój, jest tyle aut na wtórnym rynku, że na pewno znajdziesz czego szukasz...

Link to comment
Share on other sites

No tak jak nikt się tym w Polsce zarobkowo nie zajmuje, to znaczy, że się nie opłaca. Do rozważań skusiła mnie cena tego autka:

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201051375899105/sort/priceasc/usedcars/transmission/manual/maximum-age/up_to_7_years_old/body-type/estate/model/legacy/make/subaru/page/1/postcode/b928nw/radius/1501?logcode=p

 

3000 GBP * 4.5 = 13.5 PLN za auto z 2004 roku.

Jakby przekładka i transport (na kołach :) ) kosztowały 20 000 - 25 000 to jeszcze nie wychodzi tak źle.

 

Ale niestety to ryzyko z rejestracją mocno odstrasza.

Link to comment
Share on other sites

Warto tylko przy perełkach, gdzie koszt nie ma znaczenia.

 

dokładnie, jakaś limitowana czy kawiorowa wersja, RA, TypeR, Solberg, SpecC itd, zwykłego auta - się raczej przy obecnej podaży używanych - nie opłaca przekładać jak masz za to słono płacić, a nikt nie zrobi Ci tego za 2k pln.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ale niestety to ryzyko z rejestracją mocno odstrasza.

oj tam o ja tam. Potrzeba tylko (ponad to co standardowo przy sprowadzaniu):

- faktura z zakładu uprawnionego do ingerowania w konstrukcje pojazdu,

- opis zastosowanych w pojeździe zmian technicznych od wykonawcy (do przeglądu),

- opis zastosowanych w pojeździe zmian technicznych od diagnosty (do urzędu komunikacji),

- zaświadczanie o wpisie do EDG wykonawcy,

- czasami potrafią zażądać opinii rzeczoznawcy (ok 350 zł),

- koszt przeglądu o ile pamiętam 260-280 zł (z opisem zmian).

 

Ogólnie nie ma stresu z przekładką. Jak jest zrobiona profesjonalnie to nie powinno być z nią problemów. Wiadomo czym auto nowsze i bardzie elektroniczne tym łatwiej o błąd w sztuce. Osobiście miałem Passata B5 po przekładce i zero problemów, a auto za śmieszne pieniądze. Najlepiej najpierw zaopatrzyć się w części pod przekładkę a później rozejrzeć się w UK za autem do niej ;)

Link to comment
Share on other sites

3000 GBP * 4.5 = 13.5 PLN za auto z 2004 roku.

Jakby przekładka i transport (na kołach :) ) kosztowały 20 000 - 25 000 to jeszcze nie wychodzi tak źle.

 

Ale niestety to ryzyko z rejestracją mocno odstrasza.

 

Też 3 lata temu wyszedłem z takiego założenia i ojcu przyprowadziłem Toyotę Avensis - ojciec znalazł "fachmana" który miał się "profesjonalnie" zajmować przekładkami.

Niestety okazało się, że gość to totalna porażka - samochód przerobił tak, że do dzisiaj stoi w garażu i nikt nie chce nim jeździć - od czasu do czasu ojciec jeździ tym autem jak mu się stare Mondeo zrypie (które miało zostać zastąpione właśnie Avensisem).

Generalnie elektryka pokićkana na maxa, kierownica przy skręcaniu ma opór-ok-opór i tak co chwilę (jest za duży kąt na krzyżaku przy przekładni kierowniczej).

Kokpit był malowany sprayem do plastików (aby był pod kolor).

Wszystko co się tylko dało podgrzać palnikiem i wykrzywić tak aby działało po drugiej stronie to tak zostało...

Masakra - szkoda pisać - mam tylko wyrzuty sumienia, że ojca na taką minę wepchnąłem (chodzi mi o sam pomysł - samochód w wersji UK był jak najbardziej w porządku).

Jeśli przekładka to tylko z dawcą części i najlepiej samemu robić większość a bardziej zaawansowane rzeczy do prawdziwych fachowców.

Link to comment
Share on other sites

Z tym to jest tak jak z wszystkimi fachowcami. Bez polecenia to lepiej nie zatrudniać.

W grę ewentualnie wchodziła by właśnie przekładka z dawcą, bo niestety Subaru są bardzo niesymetryczne. Stąd uwzględniłem taki koszt przekładki.

 

Jakby mi jakiś mechanik w ten sposób załatwił auto, to na pewno bym go nie odebrał i zażądał albo przywrócenia do stanu pierwotnego, albo poprawy wykonanej pracy. Jak by się nie zgodził to do dyskusji należałoby zaprosić sąd.

Ale oczywiście człowiek mądry po szkodzie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
A czy scianke grodziowa trzeba ciac czy zostaje oryg? Opiszcie prosze jakie czesci sa potrzebne.

W subaru ściana grodziowa zostaje ori, trzeba "przełożyć" otwory, wyciąć nowe, zaślepić stare, ale w większości wypadków są już przetłoczenia po obu stronach... widziałem to wiele razy :wink:

Link to comment
Share on other sites

Warto tylko przy perełkach, gdzie koszt nie ma znaczenia.

 

dokładnie, jakaś limitowana czy kawiorowa wersja, RA, TypeR, Solberg, SpecC itd, zwykłego auta - się raczej przy obecnej podaży używanych - nie opłaca przekładać jak masz za to słono płacić, a nikt nie zrobi Ci tego za 2k pln.....

Ja znam kogoś kto robi to za 2,5-3kpln :P

 

-- 24 sie 2011, o 22:16 --

 

Ale niestety to ryzyko z rejestracją mocno odstrasza.

oj tam o ja tam. Potrzeba tylko (ponad to co standardowo przy sprowadzaniu):

- faktura z zakładu uprawnionego do ingerowania w konstrukcje pojazdu,

- opis zastosowanych w pojeździe zmian technicznych od wykonawcy (do przeglądu),

- opis zastosowanych w pojeździe zmian technicznych od diagnosty (do urzędu komunikacji),

- zaświadczanie o wpisie do EDG wykonawcy,

- czasami potrafią zażądać opinii rzeczoznawcy (ok 350 zł),

- koszt przeglądu o ile pamiętam 260-280 zł (z opisem zmian).

 

Ogólnie nie ma stresu z przekładką. Jak jest zrobiona profesjonalnie to nie powinno być z nią problemów. Wiadomo czym auto nowsze i bardzie elektroniczne tym łatwiej o błąd w sztuce. Osobiście miałem Passata B5 po przekładce i zero problemów, a auto za śmieszne pieniądze. Najlepiej najpierw zaopatrzyć się w części pod przekładkę a później rozejrzeć się w UK za autem do niej ;)

 

W Zakopanem w do rejestracji Angola potrzebny jest tylko dowód rej. lub świadectwo stałego exportu(certyficate of permanent export) i zwykłe badanie techniczne.

Link to comment
Share on other sites

Skoro grodz zostaje to jaki problem? Wydaje sie to byc dosc latwe. W takim razie z czesci to tylko uklad kierowniczy noi oczywiscie deska rozdzielcza. Jezeli sie myle topowiedzcie co i jak.

Link to comment
Share on other sites

Skoro grodz zostaje to jaki problem? Wydaje sie to byc dosc latwe. W takim razie z czesci to tylko uklad kierowniczy noi oczywiscie deska rozdzielcza. Jezeli sie myle topowiedzcie co i jak.

Belka pod dechę, pedały, wiązka (ogólnie, jak pisze AMI), do tego dochodzą np. takie pierdoły jak fotele, włączniki szyb, lusterek, otwieranie klapki wlewu paliwa, podszybie z układem wycieraczek, otwieranie maski i takie tam... :twisted::P

 

Ale ogólnie jest to do ogarnięcia :wink:

Link to comment
Share on other sites

za 2tygodnie zabieram się za przekładke legacy gt-b twin zobaczymy jak pójdzie

Życzę powodzenia :!: Załóż temat w nielegalu :arrow: viewforum.php?f=19 opisuj i rób foty :!:

Jak Ci się uda będziesz pierwszym na forum który to zrobił :!: - chyba :!:

subarulegacygtb :arrow: PW

Link to comment
Share on other sites

za 2tygodnie zabieram się za przekładke legacy gt-b twin zobaczymy jak pójdzie

Życzę powodzenia :!: Załóż temat w nielegalu :arrow: viewforum.php?f=19 opisuj i rób foty :!:

Jak Ci się uda będziesz pierwszym na forum który to zrobił :!: - chyba :!:

subarulegacygtb :arrow: PW

Podpisuję się obiema rencami... :mrgreen: :wink:

 

Powodzenia :!:

Link to comment
Share on other sites

własnie tylko cz sie uda ta przekładka czytałem że jeszcze nikomu nie udało sie zrobić takiego autka z dwiema turbinami .

mam chyba wszystkie żeczy potrzebne do przekładki (CAŁY ZESTAW NAPRAWCZY)

tylko te turbiny mnie martwią, kupiłem dodatkowo kpl kolektorów aby turbo dać w inne miejsce jeszcze nie wiem gdzie jest mi to obojętne może być na dachu byle by było i działało ;a nie wiem jeszcze co z przewodami i silniczkami klimy w zestawie jest manualna a w GT automatyczna

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...