Skocz do zawartości

Subaru WRX STI [VA] (MY15=>MY18/MY22)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

....w końcu w MY15 spełnia EURO6

....

I to jest piękne, że uczynili to bez radykalnych zmian np bezpośredniego wtrysku który jest tak modny ostatnio u konkurencji :unsure:  

A najcześciej i z największym uporem dziś o tej rzekomo katastrofalnej jakości piszą ci..... którzy nawet nigdy STI nie posiadali :rolleyes:

 

Nawet nie wiesz jak bym chciał, żebyś miał 100% rację co do tego -_-

Najlepsze jest to, że ja też tak myślałem jeszcze kilka miesięcy temu i

http://youtu.be/1M7DwahWBBo?t=3s

 

:blush:

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom, zgadzam sie w większości, ale nie do końca z tym, ze go nie rozwijają - w końcu w MY15 spełnia EURO6 ;)

 

Zapytam, a czym się te normy różnią dla silników benzynowych ? Wikipedia podaje dokładnie takie same parametry:

Euro 5: September 2009 rok | 1.0 | 0.10 | 0.068 | 0.060 | 0.005*

Euro 6: September 2014 rok | 1.0 | 0.10 | 0.068 | 0.060 | 0.005*

 

Różnica między normą Euro 5 a Euro 6 jest, ale dla silników wysokoprężnych.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stad ta buźka na końcu.

Ludzie ale jesteście spięci. Nie widzicie sarkazmu w wypowiedzi.

 

Nikt nie mówi, że jest idealnie i każdy model Subaru na coś chorował ale nie ma co rozpaczać i demonizowac.

 

Jeśli ten model STI jest do kitu to trzeba poczekać na następny albo niestety pożegnać sie z ta marka i zakochac sie w innej. Co na pewno nie bedzie łatwe.

 

Generalnie STI '15 i tak jest najlepszym przedstawicielem tego modelu. Jestem pewien, ze gdyby Grażyna wzięła w swoje ręce to auto, wykrecilaby na pewno lepszy czas w Kielcach niż swoją perła. Idę o zakład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I to jest piękne, że uczynili to bez radykalnych zmian np bezpośredniego wtrysku który jest tak modny ostatnio u konkurencji :unsure:

E tam, nie trzeba tak daleko szukać - patrz Forester XT ;).

 

Miałem na myśli konkrecję dla STi :)

No ale masz rację jeśli chodzi o uogólnienie to i w Subaru znajdziemy coraz więcej modeli z bezpośrednim wtryskiem.   

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam że przerwę dyskusję, ale właśnie trafiłem na taki teścik, więc wklejam :)

 

Strasznie male kola w STi wygladaja, w porownaniu do golda R to sie szczegolnie uwidacznia, oprocz tego minusa, to STi fajnie wyglada, moze nie powala, ale nie jest zle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Coś ciekawszego. Teraz niech wypowiedzą się Ci którzy twierdzili że STI rozwali na torze S3, a zwłaszacza Golfa R :)

Nie wiem kto tak twierdził, ale ten test nie pokazał niczego nowego, a potwierdził to, co wynikało z innych, otóż że na asfalcie nowy STI obrywa. Testu na jakiejś luźnej nawierzchni nie było chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Testu na jakiejś luźnej nawierzchni nie było chyba.

Tylko ze ten test tez niekoniecznie musi być dla STi :(

- opony 245/40R18 raczej średnio się nadaja na szutr

- zawieszenie raczej ma setup mocno asfaltowy

- otwrty przedni dyfer tez nie pomoże.

Obstawiam że STi GD byłoby szybsze na szutrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Subaru znajdziemy coraz więcej modeli z bezpośrednim wtryskiem

Tak, i zgodnie z wiadomościami jakimi dzieli się z dziennikarzami FHI, firma stawia na bezpośredni wtrysk. Wkrótce będą w niego wyposażone silniki FB20 i FB25 (obecna generacja wolne ssaki).

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie miękki ten STI z testu: ugina się bardzo mocno w zakrętach i na chopkach.

Parametry aut: 380 Nm/300 KM - 1420 kg R, 380 Nm/300 KM - 1450 kg S3, 407 Nm/300 KM - 1500 kg STI. Wg mnie całkiem przyzwoice wypadło STI biorąc pod uwagę stały napę 4x4 i torsena w zadku. Jak na auto o rodowodzie rajdowym to całkiem całkiem. Jakby jeszcze siedział tam kierownik z wiedzą jak jechać to byłoby co pokazać. A tak udało się zrobić tylko test konsumencki. Chociaż, nie powiem, przykro dostać lanie od VW. Co zrobić, miłość nie wybiera.

 

 

P.S. I tak dobrze, że nie zakochałem się w Alfie :biglol:

 

 

 

- otwrty przedni dyfer tez nie pomoże.

 

Otwarty ale jest TORQUE VECTORING! Cha! I to działa! Dlatego musi być otwarty przedni. Zaletą jest to, że auto praktycznie w ogóle nie jest podsterowne, a przez torsena z tyłu - który wydaje się być nieco bardziej agresywny niż w poprzednich wersjach, przynajmniej przy ruszaniu na skręconych przednich kołach gasł mi przy ruszaniu i trzeba użyć albo więcej gazu albo ruszać na wyprostowanych kołach - jest bardziej nadsterowne albo przynajmniej łatwiej tą nadsterowność wywołać.


 

 

firma stawia na bezpośredni wtrysk. Wkrótce będą w niego wyposażone silniki FB20 i FB25

 

No i fajnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Testu na jakiejś luźnej nawierzchni nie było chyba.

Tylko ze ten test tez niekoniecznie musi być dla STi :(

- opony 245/40R18 raczej średnio się nadaja na szutr

- zawieszenie raczej ma setup mocno asfaltowy

- otwrty przedni dyfer tez nie pomoże.

Obstawiam że STi GD byłoby szybsze na szutrze.

 

No tak, ale w porównaniu z S3 czy Golfem R ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No tak, ale w porównaniu z S3 czy Golfem R ... ?

Wszystkie byłby tak samo kiblowate na szutrze ;)

 

 

Otwarty ale jest TORQUE VECTORING! Cha! I to działa! D

Toż to zwykła imitacja szpery realizowana przez hamulce - coś co od dawna robi wiele firm. Oczywiscie to działa i nawet w normalnej agresywniejszej jeździe pomaga, stabilizuje i masz poczucie ze auto lepiej skręca. Ale do rajdowego latania bokiem po szutrze to niestety sie nie nada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Serio w tym STI (!!!) MY15 zrobili z przodu otwarty dyfer???

 

No niestety albo stety. To zależy jak leży. Przynajmniej nie jest podsterowny.

 

 

 

Toż to zwykła imitacja szpery realizowana przez hamulce - coś co od dawna robi wiele firm

 

Ale ja się z Tobą zgadzam. Oznacza to, że Subaru idzie z duchem czasu. Przecież malkontentą z tego Forum o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to w końcu jest z tymi dyframi?

 

"Thankfully, the 2015 STI comes with two more mechanical differentials as well; a helical-type limited-slip up front and a Torsen in the rear."

 

a o torque vectoring napisali tak:

 

"For the first time on an STI, active torque vectoring will be included, but sadly relies on brake applications to the inside front wheel to improve cornering ability."

 

http://www.autoguide.com/auto-news/2014/01/2015-subaru-wrx-sti-revealed-detroit.html

 

i tu:

 

"The 2015 WRX STI is exclusively equipped with the Multi-Mode Driver Controlled Center Differential (DCCD) version of Subaru Symmetrical All-Wheel Drive. This sophisticated system uses planetary-type center differential gears with a nominal 41:59 torque split. A mechanical limited-slip type center differential augments an electronically controlled center differential to enhance torque transfer performance.

Sensor inputs that include steering angle, throttle position, RPM, lateral-g, yaw, brake, ABS and wheel speed govern torque transfer response. A helical-type limited-slip front differential and a TORSEN® torque-sensing limited-slip rear differential optimize side-to-side torque distribution."

 

Active Torque Vectoring, an enhancement of the M"ulti-Mode Vehicle Dynamics Control (VDC) stability and traction control system, can apply brake pressure to the inside front wheel to facilitate more neutral cornering. The VDC system offers yet more driver choices, with three settings: “VDC Normal,” “Traction” and “Off.” Each provides respectively lesser degrees of system engagement, allowing the driver to tailor response for the driving situation. Active Torque Vectoring remains engaged for “Normal” and “Traction” modes."

 

http://www.topspeed.com/cars/subaru/2015-subaru-wrx-sti-ar161853.html#main

 

i tu:

 

Driver Controlled Center Differential (DCCD) All-Wheel Drive
Exclusive to WRX STI, DCCD All-Wheel Drive uses an electronically managed multi-plate transfer clutch and a mechanical limited-slip differential in conjunction with a planetary-gear-type center differential to control power distribution between the front and rear wheels. Featuring manual and three automatic modes, DCCD splits power 41% front and 59% rear. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, steering angle, throttle position and braking to help determine torque distribution and direct it to the wheels with optimum traction. DCCD also features a limited-slip helical front and Torsen®rear differential.

 

http://www.subaru.com/vehicles/wrx/models-specs.html

Edytowane przez alphaOne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się stanowczo domagam takiego STI co pozamiata te germańskie dupowozy tak dobrze, że nikt się nie odważy napisać o nich "sportowe auta". 

 

Niech będzie WRX szybki sprzęt, STI ostrzejszy sprzęt (taki jak teraz) i masakrator STI 22B, cokolwiek!!!! 

 

Chce zobaczyć łzy napływające do oczu ludzi, którzy projektują S3, jakieś Golfiny i inne Skody kiedy zanim ich dzieła ruszą z miejsca to Subaru wystartuje, wróci a kierowca zdąży jeszcze powiedzieć "naleśniki z sosem klonowym". 

 

Czy pragnę zbyt wiele?  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niech będzie WRX szybki sprzęt, STI ostrzejszy sprzęt (taki jak teraz) i masakrator STI 22B, cokolwiek!!!!

 

Można: blok 2,2, rozwiercić na 2,35, trochę innego osprzętu, 400 KM i wio. Tylko, że zaraz +50 kafli. Można pomyśleć o polskim projekcie takiego auta. Obadać ile kosztowałoby homologowanie go itd. Sprawa do zrobienia tylko potrzebna jest aprobata:

1. FHI

2. Importera

 

Trzeba zrobić dokumentację, kosztorysy, zebrać wszystkie mądre głowy i te głupie też, powalczyć z urzędami, wybudować fabrykę ... :biglol:;)

 

Pomarzyłem troszkę ale jakby co to jestem chętny żeby się w to zaangażować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...