Jacky X Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 @Izotom Jednostka napędowa była poddawana modernizacji.Doszedł AVCS na zaworach wydechowych a w MY15 montuje się turbo na twin scrolu. Może inne turbo to nie jest modyfikacja samego silnika jednakże jest ona mocno z nim związana. Wiele jestostek silnikowych miewało historię produkcji 20-30 letnią wraz z późniejszymi zmianami.Jednakże nie poprawia to image firmy klepanie 10 lat jednostki silnikowej w topowym modelu. Takie BMW M3 w tym czasie stosowało kilka jednostek.A technologia idzie do przodu.Dobrze by było zobaczyć jakąś jednostkę trwała a jednak innowacyjną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Jacky BMW w modelach M jeszcze w latach 90 mialo silnik który wywodzil się z lat 70 i byl stodowany i jako R6 lub jego skrócona wersja R4 w M3.Jezeli cos jest dobre nie ma sensu zmieniać i rozwija się aż osiągniesz limity wtedy zaczynasz myslec od nowa i tak zrobili i R6 > V8 , V10 > R6 biturbo / V8 biturbo. Problem z STI jest taki że wszyscy wiedza że EJ25 nigdy udany nie był a oni dalej go tluka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 12 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Nie od dziś wiadomo że koncerny zarabiaja na modelach popularnych a auta tego typu to jeźdźca reklama możliwość technologicznych firmy. Gdzieś kiedys czytałem np: dla BMW każdy model typu seria 7, M5 i takie tam wynalazki to strata która wyrownuja seria 1, 3, 5 dlatego mogą sobie na nie pozwolić. To gdzieś kiedyś pisali nieprawdę Każdy model BMW musi na siebie zarabiać, taka maja strategie. Jesli business case nie jest pozytywny, to anuluje sie projekt i nie wprowadza auta do sprzedaży. Wyjątki są bardzo sporadyczne i dotyczą jedynie samochodów, ktore maja tez inny cel (np zmianę image marki). Troche na ten temat wiem bo sie tym zajmuje I podejrzewam ze w większości innych firm jest podobnie, nawet Ferrari. A o EJ25 można powtarzać te sama opinie albo w końcu uwierzyć statystykom ze awaryjnosc zniknęła. W końcu jak sie wprowadza jakiś silnik to tez trzeba byc konsekwentnym. Lepiej go poprawić niz porzucić bo to sie tez wiąże z kosztami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 @@Than_Junior, zgadzam się w 100% z Twoją wypowiedzią. Dotyczy to praktycznie każdej branży: przekonstruowanie / zmiana istniejącego już modelu/typu jest zawsze bardziej korzystne finansowo, niż stworzenie nowego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 @ Jacky X Skąd masz wieści o turbo TS w STi? TS jest montowany, owszem, ale w nowym WRXie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 (edytowane) a w MY15 montuje się turbo na twin scrolu. W STI nie jest na twin scrolu. Problem z STI jest taki że wszyscy wiedza że EJ25 nigdy udany nie był a oni dalej go tluka. Hola, hola, a ską wiesz, że nie był udany? Tylko od tych, których dotknęło nieszczęście? Myślę, że nie odstaje on od innych silników Subaru jesli chodzi o awaryjność. Jego wadą może być to, że faktycznie mało uwagi przywiązuje się do jego rozwoju. Jakiś cel w tym jest ale nie potrafię go odnaleźć i to chyba nam wszystkim przeszkadza. Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Skąd masz wieści o turbo TS w STi? Pewnie z tego samego co informacje że BRZ ma rzędówkę PS nie mogłem się powstrzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Wiem, znam to uczucie. Poprawia nastrój, nie sądzisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Wiem, znam to uczucie. Poprawia nastrój, nie sądzisz? No ba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Na pewno o 2,5L nie można powiedzieć ,że jest udany. Chodzi tu głównie o pękającą tuleje cylindra,tudzież tłok.Od 6-cylindrowej rzędówki BMW dzieli go galaktyczna przepaść wytrzymałóściowa. Gdzieś czytałem ,że MY15 ma mieć w serii turbinę z TS , jeśli to nie jest prawda to naprawdę kicha i stagnacja w zakresie napędu i naprawdę powinni gonić z FA20 turbo. Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Jacky X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Znowu się naczytałeś... Wymyśliłem Ci podpis. Może się przydać. "Klepie tylko to co słyszałem/przeczytałem nie biorę odpowiedzialności za to co mówię/piszę, powyższe stwierdzenia nie są poparte własnym doświadczeniem ani znajomością spraw, o których mówię/piszę." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zelazny Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 a w MY15 montuje się turbo na twin scrolu. W STI nie jest na twin scrolu. Problem z STI jest taki że wszyscy wiedza że EJ25 nigdy udany nie był a oni dalej go tluka. Hola, hola, a ską wiesz, że nie był udany? Tylko od tych, których dotknęło nieszczęście? Myślę, że nie odstaje on od innych silników Subaru jesli chodzi o awaryjność. Jego wadą może być to, że faktycznie mało uwagi przywiązuje się do jego rozwoju. Jakiś cel w tym jest ale nie potrafię go odnaleźć i to chyba nam wszystkim przeszkadza. Czyli 2,5T ma taką samą awaryjność jak wolnossące 2.0? Albo nawet 2.0T? No bez jaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Hola, hola, a ską wiesz, że nie był udany? po za UPG to faktycznie udany silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Na pewno o 2,5L nie można powiedzieć ,że jest udany. Chodzi tu głównie o pękającą tuleje cylindra,tudzież tłok. To raczej nie tylko przywara 2,5-litrówki, a raczej wsszytkich silników turbo w Subaru ale oczywiście mówimy o skrajnościach. W moim WRX'01 padła panewka przy 150 tys km. No i co? Taki świetny ten silnik EJ20? Wydaje mi się, że 2,5-litrówka jest przeciętną, jeśli chodzi o awaryjność, jednostką napędową i w skali awaryjności mieści się w klasie jakości dla Subaru. Najczęściej słyszymy o padakach i tylko o tym pisze się na Forum i tylko to nam się "podoba", a dużo samochód Subaru jeździ latami bez problemów. Proponuję troszkę więcej rozsądku i logiki: Subaru też nie pchałoby się w totalny szajs, jakim miałby być silnik 2,5 litra, bo, jak już napisałem, nie mieliby już komu sprzedawać. Ekonomia, Panowie, ekonomia. Oni to produkują bo chcą mieć z tego kasę, a nie upadłość firmy. a w MY15 montuje się turbo na twin scrolu. W STI nie jest na twin scrolu. Problem z STI jest taki że wszyscy wiedza że EJ25 nigdy udany nie był a oni dalej go tluka. Hola, hola, a ską wiesz, że nie był udany? Tylko od tych, których dotknęło nieszczęście? Myślę, że nie odstaje on od innych silników Subaru jesli chodzi o awaryjność. Jego wadą może być to, że faktycznie mało uwagi przywiązuje się do jego rozwoju. Jakiś cel w tym jest ale nie potrafię go odnaleźć i to chyba nam wszystkim przeszkadza. Czyli 2,5T ma taką samą awaryjność jak wolnossące 2.0? Albo nawet 2.0T? No bez jaj Napisałeś co chciałeś napisać. Oczywiście, chce mieć Waść spokój, kup se wolnegossaka. 2.0T też ma różne bolączki, już też nie raz, nie dwa ściągało się auto z autostrady z wypalonym tłokiem itp rzeczy. A i wolnegossaka by się znalazło z jakimś zatartym silnikiem. Spokojnie, naprawdę bez fatalizmu proszę. Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Hola, hola, a ską wiesz, że nie był udany? po za UPG to faktycznie udany silnik lepsze UPG niż panewy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 ....... w skali awaryjności mieści się w klasie jakości dla Subaru. ..... Czterostopniowa skala jakości Subaru w/g Izotom: - jeździ i pojeździ - padaka - wielka padka - monstrualna padaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Czterostopniowa skala jakości Subaru w/g Izotom: - jeździ i pojeździ - padaka - wielka padka - monstrualna padaka No i fajnie. Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 (edytowane) No, fajne. http://www.youtube.com/watch?v=Nyk5BbE5xfI Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Woszkowaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Hola, hola, a ską wiesz, że nie był udany? po za UPG to faktycznie udany silnik Do smoka oleju tez mozna sie przyczepic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 @Korton Smok nie jest problemem.Jest stosunkowo tani , jego wymiana nie nastręcza trudności. Owszem mógł być taki jak w innych samochodach ale poprawienie tego jest łatwe. Natomiast cienka tuleja to jest coś z czym trzeba się zmagać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Nie trzeba. Przecież nie trzeba kupować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 12 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Izotom, zgadzam sie w większości, ale nie do końca z tym, ze go nie rozwijają - w końcu w MY15 spełnia EURO6 te cwaniaczki z Japonii cały czas cos dlubia i dlubia, a to zmienia śrubkę, a to zmienia stop z którego jest zrobiony blok...? No i owszem, pierwsze roczniki były bardziej awaryjne od późniejszych. Zła fama oczywiście poszła w świat bo ci, których to dotknęło, wylewali swoje żale w internecie (ach co by to było 30 lat temu, gdy nie było for i fejsów itp? Nikt by nie wiedział o żadnych awariach chyba ze producent publicznie ogłasza akcje serwisowa). A najcześciej i z największym uporem dziś o tej rzekomo katastrofalnej jakości piszą ci..... którzy nawet nigdy STI nie posiadali Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Than_Junior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Izotom, zgadzam sie w większości, ale nie do końca z tym, ze go nie rozwijają - w końcu w MY15 spełnia EURO6 No tak. Na pewno są jakieś zmiany i to nawet mogą być istotniejsze niż turbo twin scrolowe ale dla malkontenta i ignoranta z tego Forum są bez znaczenia. Więc już Tobie współczuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Chłopaki zapomnieliście dodać najważniejszego.Coraz więcej azotu na wale i 800% sztywności, nadwozia,układu kierowniczego, przewodu masowego i końcówki antenki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Skoro ten EJ25 jest taki przestarzały i awaryjny, to mam nadzieję, że akurat w Twoim egzemplarzu ujawnią się wszystkie jego wady. Ty się zdenerwujesz, sprzedasz Subaru, kupisz Skodę czy tam inne beemwiu, zrezygnujesz z pisania pierdół na tym forum i wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie. Ech, marzenia... Może chociaż zacznij się udzielać na jakimś innym forum np. poświęconym medycynie, na której znasz się tak samo dobrze jak na motoryzacji, czemu dałeś swego czasu wyraz w wątku o wypadku RK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się