Jacky X Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 ...gdybyś pojeździł naprawdę ostro ośką to byś wiedział że tylna oś bynajmniej nie jest "biernym asystentem" i że z FWD można wycisnąć mnóstwo pozytywnej emocji..... Rozumiem,że jeździłeś ostro ośką i znasz jej tajemnicę.To powiedz mi co jesteś w stanie zrobić z tylną osią oprócz podcięcia jej rękawem ? Napęd na przód wymyślili księgowi.Jego zaleta jest jedna : tańszy w produkcji. Na tym zalety się kończą. Acha jest jedna wątpliwa zaleta : zerwanie przyczepności w zakręcie nie daje takiego efektu jak w RWD. Wszystkie szpery to tylko półśrodki dające możliwość przeniesienia większych mocy na ten upośledzony typ napędu. W porównaniu do niego RWD jest bajką. Daje możliwość większego skrętu osi przedniej.Nie ma przy niej napędu więc cały układ wytrzymuje więcej przy pełnym skręcie.Daje możliwość przyłożenia wręcz dowolnego momentu na tył. W naturalny sposób przyspieszenie powoduje dociążenie tyłu. Daje mozliwość sterowania tyłem za pomocą dodania/ujęcia gazu.Klasyczny napęd RWD z zasady bije na łeb FWD. Choć i te drugie mogą dać przyjemność z jazdy zwłaszcza jak są ładnie wykończone w środku i można liczyć na miłe towarzystwo na prawym fotelu. Ale wtedy nie mówimy o napędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Na pytanie co możesz zrobić odpowiem ci tylko tyle że przydal by ci się porządny kurs techniki jazdy samochodem gdzie tłumaczą co to pod i nadsterownosc balans samochodu i jak sie go wykorzystuje bo widac ze masz ogromne braki. Polecam istatni wpis , i zaoewniam cie ze przejazdy Renowki nie byly na recznym. Polecam tez test Fiesty ST i BR Z tego samego auyora a zobaczysz jak lata FWD bez recznego. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37892-hot-hatch-hysteria-2011/page-45 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 (edytowane) Jeździłem Focusem RS z T.Czopikiem. Właśnie pokazywał co to wyczucie balansu samochodu i co z tym należy robić. Szczerze , zrobił na mnie ogromne wrażenie ..... kierowca , samochód nie bardzo. Edytowane 31 Maja 2014 przez Jacky X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Nie wiem jaka jest twoja definicja funu za kierownica ale jeżeli opiera się o wyjechanie tylu przez dodanie gazu , to masz jeszcze sporo do odkrycia za kierowcą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Jacky X, FWD nie daje fanu, nie jest skuteczne? Kulig megane maxi pamietam klepal AWD jak leci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 (edytowane) @TurdziGT Świetny ten pierwszy filmik.Wyczerpuje temat. Słowa niepotrzebne. PS. @Korton. Konkurencyjność to co innego.Przepisy itp. Choć wcale nie twierdzę,że na OS-ie FWD nie jest szybsze niż RWD czy nawet AWD. Edytowane 31 Maja 2014 przez Jacky X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 (edytowane) Ale i tak wolę 4x4 bo przynajmniej mistrzem świata nie muszę być żeby robić takie rzeczy Nie muszę zmuszać samochodu wyszukanymi technikami żeby robił to na co mam ochotę - czyli boczkiem boczkiem Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Edytowane 31 Maja 2014 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 http://m.youtube.com...h?v=qGCip9iJ0Jc Ciekawe jakby mu szło, jakby zamienił koła przód-tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Mnie tylko chodzi o to iż nie każdemu psu burek ponieważ: - samochód da ci tyle frajdy na ile pozwalają twoje umiejętności -w każdej grupie sa samochody świetne przecietne i kiepskie -każdy z napędów gdzieś idze na kompromis bo nie ma rzeczy uniwersalnych I ja tez preferuje AWD bo jest najbardziej uniwersalny co nie znaczy że RWD czy FWD nie sprawia mi funu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 (edytowane) Niby tak ale FWD w trakcji nie ma żadnej przewagi oprócz zwiększonego bezpieczeństwa w zakręcie dla nieprzewidującego kierowcy. Po tym filmiku,który jest bardzo fajny jeszcze bardziej pożądam BRZ bo właśnie w takim stylu jazdy widzę to co lubię Ta nerwowość przy wychodzeniu z poślizgu(FWD), fuj. Edytowane 31 Maja 2014 przez Jacky X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Tylną oś w FWD można dociążyć, odciążyć, można wrzucić auto przed zakrętem, dużo rzeczy można zrobić. Gdybyś choć raz wyciągnął auto gazem z zakrętu w który wszedłeś za szybko, po poślizgu z którego w RWD mógłbyś najwyżej liczyć że uderzysz w miękkie to byś wiedział że FWD przy całej swojej ułomności ma zalety, i potrafi robić rzeczy których inne napędy nie potrafią. I mówie to jako właściciel bmw e30 318is ze szperą i krótkim dyfrem. Swoją drogą polecam to auto jako wstęp do rwd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 http://m.youtube.com...h?v=qGCip9iJ0Jc Ciekawe jakby mu szło, jakby zamienił koła przód-tył. Pewnie trochę byłby podsterowny, ale tylko troszeczkę Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Z czego sa opony tylne, z plastiku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Specjalne nakładki co się zwą easydrift. Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Tylną oś w FWD można dociążyć, odciążyć, można wrzucić auto przed zakrętem, dużo rzeczy można zrobić. Gdybyś choć raz wyciągnął auto gazem z zakrętu w który wszedłeś za szybko, po poślizgu z którego w RWD mógłbyś najwyżej liczyć że uderzysz w miękkie to byś wiedział że FWD przy całej swojej ułomności ma zalety, i potrafi robić rzeczy których inne napędy nie potrafią. I mówie to jako właściciel bmw e30 318is ze szperą i krótkim dyfrem. Swoją drogą polecam to auto jako wstęp do rwd Piszesz prawdę KRIST, tylko przy przyspieszaniu FWD obciąża tył, odciąża napędzaną oś, przez co mieli bezsensowanie kołami. Czyli dokładnie bezsensu.I na odwrót przy hamowaniu , dociąża przód i gaz ma ograniczone znaczenie bo przecież hamujemy, więc prócz balansu gazem niewiele zrobimy. Ale,że polecasz BMW to się zgodzę. Z coraz większym zachwytem patrzę na tę markę i jej klasyczny napęd oraz MOC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Różnica w możliwości zabawy jest taka,że taki laik jak ja wsiada na śniegu do RWD,skręca kierownicę,daje nogę na gaz i jest fajnie:) A wracając do mojego dzisiejszego spotkania z sti to zdarzyło mi się to jeszcze raz i zrobiłem fotki,sreberko na krakowskich blachach,jak wymaże numery to wrzucę,naprawdę ładna sztuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Ale,że polecasz BMW to się zgodzę. Z coraz większym zachwytem patrzę na tę markę i jej klasyczny napęd oraz MOC. Poza tym można mieć wersję X-drive. Wprawdzie nie jest to klasyczny AWD z centralnym dyfrem DCCD, ale frajda murowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_adi Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Odnośnie konfrontacji napędu przód - tył. Wolelibyście Panowie ciągnąć czy pchać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 _adi to jak interpretować wg tej logiki AWD? Żeby życie miało smaczek ... Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 w AWD po prostu masz wszystko ... full kawior . Haldex to juz szczyt ... normalnie ciagnie a jak zajdzie potrzeba to i popcha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasz_hugo Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 hehe widze panowie,ze w powaznym temacie Nowego STI zrobilo sie o pchaniu i ciągnęciu co do Haldexa to tak naprawde nie wiesz czy tylko bedzie ciagnał czy jednak czyms zaskoczy (popcha) nie wiem czy takie niespodzianki sa wskazane zdecydowanie lepszy AWD ...zeby zycie mialo smaczek lub RWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 (edytowane) O macie,wczoraj zrobione I Edytowane 1 Czerwca 2014 przez stach1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Me like it Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasz_hugo Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 O macie,wczoraj zrobione I a gdzie ta fotka była robiona wiem ze w Łodzi w Subaru Point maja juz STI ale nie wiem w jakim kolorze ten srebrny calkiem fajnie na zywo chyba wyglada? ja białego i czarnego chce zobaczyc(niebieskiego widzialem) biore jazde testową i zobaczymy czy nowy STI czy moze BRZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Zrobione w moim rodzinnym Lublinie,ale blachy skądinąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się