Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Pragnę tylko zauważyć,że w sztywnych nadwoziach na nierównych asfaltach, w zakrętach , jedno koło odrywa się od nawierzchni.Zapewne dzisiejsze napędy radzą sobie z tym lepiej ale o ile mnie pamięć nie myli,kiedyś nie było to zbyt pożądane zjawisko.

Mylisz sztywność nadwozia ze sztywnoscia, geometrią i zakresem pracy zawieszenia samochodu... Jaki wplym ma sztywność nadwozia na to czy kolo się odrywa czy nie, żaden.

 

@ericsson T10s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem czemu koledzy tak spinają pośladki skoro wystarczy podnieść samochód np. zmieniając koło,żeby zauważyć,że nadwozie się "odkształca".

Pamietam, jak dawno temu zmienialem kolo w Favoritce i chcialem cos wyjac ze srodka samochodu. Otworzylem dzwi i pozniej sie ich nie dalo zamknac, dopuki auto bylo podniesione na jednym rogu.

 

 

Ja znam przypadek jak mechanik chciał się zabawić w blacharza. Miał samochód na podnośniku , spasował wycinany element ale coś tam trzeba było w międzyczasie zrobić i jak samochód drugi raz był podniesiony to już nic nie pasowało.

 

Za radą kolegi Beben zbastuję bo nie wydaje mi się,żebyśmy się nie zgadzali a jedynie inaczej patrzymy na pewne sprawy. Pragnę tylko zauważyć,że w sztywnych nadwoziach na nierównych asfaltach, w zakrętach , jedno koło odrywa się od nawierzchni.Zapewne dzisiejsze napędy radzą sobie z tym lepiej ale o ile mnie pamięć nie myli,kiedyś nie było to zbyt pożądane zjawisko.

 

 

a do czego sluzy zawieszenie jak nie do tego, zeby nawet przy najwiekszych nierownosciach zawsze zapewnic kontakt z podlozem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. A dla mnie właśnie gadanie o zwiększeniu sztywności nadwozia jest mega blagą i cienkim pierdem księgowego FHI. Szlachectwo zobowiązuje a tu legenda rozmienia się na drobne.

 

Tablica 1. Przykładowe wartości sztywności skrętnej nadwozi samochodów Samochód

Sztywność skrętna [Nm/o]

Opel Astra I

8000

Opel Astra II

12000

Opel Astra II coupe

18000

Opel Astra III

14500

VW Golf II

8620

VW Golf III

11100

VW Golf IV

16500

Ford Focus I

14400

Fiat Punto II 3d

12750

Fiat Punto II 5d

15000

Alfa Romeo 147 3d

19200

Alfa Romeo 147 5d

16500

Peugeot 607

18500

Peugeot 307 SW

18500

Saab 9_3 Sport Sedan

22000

Saab 9_3 Cabrio

11500

BMW serii 5

25000

BMW serii 7

27000

Jaguar K-Type kombi

16300

Sztywnością skrętną nadwozia k nazywa się stosunek zmiany momentu skręcającego nadwozia do zmiany kąta jego skręcenia.

Przykłady:

http://ip.simr.pw.edu.pl/sites/default/files/BP2_0.pdf

http://www.iepim.pr.radom.pl/dokumenty/BSiTR/nst/Inst%201.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pragnę tylko zauważyć,że w sztywnych nadwoziach na nierównych asfaltach, w zakrętach , jedno koło odrywa się od nawierzchni.Zapewne dzisiejsze napędy radzą sobie z tym lepiej ale o ile mnie pamięć nie myli,kiedyś nie było to zbyt pożądane zjawisko.

Mylisz sztywność nadwozia ze sztywnoscia, geometrią i zakresem pracy zawieszenia samochodu... Jaki wplym ma sztywność nadwozia na to czy kolo się odrywa czy nie, żaden.

 

@ericsson T10s

 

Nic nie mylę. Jasne jest jak wygląda zawias szutrowy na dziury a jak wygląda zawias na najczęściej równy asfalt. I właśnie tu jest problem. Zakłada się niskie, sztywne zawieszenie asfaltowe ale jakaś nierówność się trafi,ciasny zakręt. Pewnie,że mając inne zawieszenie nie miało by to miejsca ale kosztem osiągów. I w takich właśnie sytuacjach w sztwnej budzie ,koło fruwa odklejone od nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nic nie mylę. Jasne jest jak wygląda zawias szutrowy na dziury a jak wygląda zawias na najczęściej równy asfalt. I właśnie tu jest problem. Zakłada się niskie, sztywne zawieszenie asfaltowe ale jakaś nierówność się trafi,ciasny zakręt. Pewnie,że mając inne zawieszenie nie miało by to miejsca ale kosztem osiągów. I w takich właśnie sytuacjach w sztwnej budzie ,koło fruwa odklejone od nawierzchni.

I uważasz że jak takie koło oderwie sie np. te 3 cm od ziemi, a byłaby mniej sztywna buda to skrciłaby się więcej i koło by sie ne oderwało :huh::question:

 

Jeżeli tak to uwazaj w swoim miekkiej budy STI GD, żeby na ostro branych winklach zakupy Ci z bagaznika nie powypadały przez szpary powstałe przy skrecaniu nadwozia :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze to dosc mocna strona , mnie się podoba bo jest po prostu normalne ale resztę trzeba faktycznie ocenić na żywo.

Ponieważ nie dałem dziś rady zbyt długo szurać na nartach postanowiłem pojechać na dół zobaczyć czy tam już zielone drzewa są. Tym bardziej, że nie byłem na dole od października. Wsiadłem więc w swój śmieszny samochód i pojechałem. No i ? No i drzewa faktycznie zielone są a w Dosch Garage stoi nowiutki czarny STI w wersji na kluczyk ze spojlerem do testowania :D Na guzik ze spoilerem jeszcze nie ma, ale będzie za chwilę.

 

Na żywo wygląda lepiej! Dużo lepiej! Mi się podoba - BARDZO!. Przy nim poprzednik wygląda po prostu staro.

Co prawda, o czym już było nie raz, kółka wyglądają... na małe, choć w sumie nie tak małe.

Środek - REWELACJA! Zapomnijcie o tym co znacie w Subaru. Tutaj jest świetnie. Generalnie wszystkie argumenty o wyższości materiałów vaga itd można zamieść pod dywan.

Jak jeździ?

Mnie się nie pytajcie, ja się nie znam. JackyX Wam z pewnością zda (a może już zdał?) lepszą relację ;)

 

Pozdrawiam

Miś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 Pisałem o kompletnej głupocie tego, co napisałeś o pracujących karoseriach.

 

 

 

Czasem bo czasem ale jak już wpadasz to tam gdzie trzeba :)

 

 

 

:hi:

 

Cała przyjemność po mojej stronie  :D

 

 

 

BTW

Skłoniło mnie to do zaglądnięcia we własny profil. I okazało się, że 10 dni temu minęło 10 lat od zarejstrowania się tu. 1/4 mojego życia pod znakiem plejad. Szok!

Edytowane przez jarmaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się bardzo podoba ta nowa impreza i wreszcie z "gęby" nie wygląda jak stara baba z lat 50'tych. Evo x sprzedane więc może w przyszłości my15? oby nowa impreza nie była tak nieobliczalnie awaryjna i zawodne jak evo x używane tylko do zwykłych dojazdów do pracy i klientów. 

 

pozdawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

10 lat... szmat czasu! Troche się nam to życie wokół Subaru jednak kręci

aż z ciekawości zerknąłem na datę kiedy ja się pojawiłem na tym forum .... 19.02.2003. Ponad 11 lat się z wami męczę   :excl:   ;):mrgreen:

Niestety od tamtego czasu do dziś pozostała jedynie garstka aktywnych użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzytkownikow, czy forumowiczow? Byc moze jeszcze wielu z nich jezdzi Subaru, a na forum juz sie nie udzielaja.

Gram w pewnego managera internetowego juz cos okolo 10 lat i podobne obserwacje - wiekszosc ze "starych" z biegiem lat sie wykruszyla, a z tych, co zostali, jakies 95% sie juz w ogole nie udziela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 lat... szmat czasu!

Troche się nam to życie wokół Subaru jednak kręci ;)

Mimo że niektórzy nie maja już Subaru. Mnie dyszka suknie za rok :)

 

10 lat... szmat czasu! Troche się nam to życie wokół Subaru jednak kręci

 

aż z ciekawości zerknąłem na datę kiedy ja się pojawiłem na tym forum .... 19.02.2003. Ponad 11 lat się z wami męczę   :excl:   ;):mrgreen:

Niestety od tamtego czasu do dziś pozostała jedynie garstka aktywnych użytkowników.

Troche to smutne z tych których pamietam z przed 10 lat mozna na placach jednej ręki policzyć ale 3 z nich napisało 3 posty wyżej wiec może nie jest tak źle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...