slavok Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Pragnę tylko zauważyć,że w sztywnych nadwoziach na nierównych asfaltach, w zakrętach , jedno koło odrywa się od nawierzchni.Zapewne dzisiejsze napędy radzą sobie z tym lepiej ale o ile mnie pamięć nie myli,kiedyś nie było to zbyt pożądane zjawisko. Mylisz sztywność nadwozia ze sztywnoscia, geometrią i zakresem pracy zawieszenia samochodu... Jaki wplym ma sztywność nadwozia na to czy kolo się odrywa czy nie, żaden. @ericsson T10s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Nie wiem czemu koledzy tak spinają pośladki skoro wystarczy podnieść samochód np. zmieniając koło,żeby zauważyć,że nadwozie się "odkształca". Pamietam, jak dawno temu zmienialem kolo w Favoritce i chcialem cos wyjac ze srodka samochodu. Otworzylem dzwi i pozniej sie ich nie dalo zamknac, dopuki auto bylo podniesione na jednym rogu. Ja znam przypadek jak mechanik chciał się zabawić w blacharza. Miał samochód na podnośniku , spasował wycinany element ale coś tam trzeba było w międzyczasie zrobić i jak samochód drugi raz był podniesiony to już nic nie pasowało. Za radą kolegi Beben zbastuję bo nie wydaje mi się,żebyśmy się nie zgadzali a jedynie inaczej patrzymy na pewne sprawy. Pragnę tylko zauważyć,że w sztywnych nadwoziach na nierównych asfaltach, w zakrętach , jedno koło odrywa się od nawierzchni.Zapewne dzisiejsze napędy radzą sobie z tym lepiej ale o ile mnie pamięć nie myli,kiedyś nie było to zbyt pożądane zjawisko. a do czego sluzy zawieszenie jak nie do tego, zeby nawet przy najwiekszych nierownosciach zawsze zapewnic kontakt z podlozem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 . A dla mnie właśnie gadanie o zwiększeniu sztywności nadwozia jest mega blagą i cienkim pierdem księgowego FHI. Szlachectwo zobowiązuje a tu legenda rozmienia się na drobne. Tablica 1. Przykładowe wartości sztywności skrętnej nadwozi samochodów Samochód Sztywność skrętna [Nm/o] Opel Astra I 8000 Opel Astra II 12000 Opel Astra II coupe 18000 Opel Astra III 14500 VW Golf II 8620 VW Golf III 11100 VW Golf IV 16500 Ford Focus I 14400 Fiat Punto II 3d 12750 Fiat Punto II 5d 15000 Alfa Romeo 147 3d 19200 Alfa Romeo 147 5d 16500 Peugeot 607 18500 Peugeot 307 SW 18500 Saab 9_3 Sport Sedan 22000 Saab 9_3 Cabrio 11500 BMW serii 5 25000 BMW serii 7 27000 Jaguar K-Type kombi 16300 Sztywnością skrętną nadwozia k nazywa się stosunek zmiany momentu skręcającego nadwozia do zmiany kąta jego skręcenia. Przykłady: http://ip.simr.pw.edu.pl/sites/default/files/BP2_0.pdf http://www.iepim.pr.radom.pl/dokumenty/BSiTR/nst/Inst%201.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Czy wiecie że jak Lanos stoi na nierownosci to po otwarciu tylnej klapy ciężej ja zamknąć ;-) @ericsson T10s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Czy wiecie że jak Lanos stoi na nierownosci to po otwarciu tylnej klapy ciężej ja zamknąć ;-) @ericsson T10s Na YT jest taka próba z nowym forkiem w porównaniu z rav4 i w forku też są wtedy kłopoty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Pragnę tylko zauważyć,że w sztywnych nadwoziach na nierównych asfaltach, w zakrętach , jedno koło odrywa się od nawierzchni.Zapewne dzisiejsze napędy radzą sobie z tym lepiej ale o ile mnie pamięć nie myli,kiedyś nie było to zbyt pożądane zjawisko. Mylisz sztywność nadwozia ze sztywnoscia, geometrią i zakresem pracy zawieszenia samochodu... Jaki wplym ma sztywność nadwozia na to czy kolo się odrywa czy nie, żaden. @ericsson T10s Nic nie mylę. Jasne jest jak wygląda zawias szutrowy na dziury a jak wygląda zawias na najczęściej równy asfalt. I właśnie tu jest problem. Zakłada się niskie, sztywne zawieszenie asfaltowe ale jakaś nierówność się trafi,ciasny zakręt. Pewnie,że mając inne zawieszenie nie miało by to miejsca ale kosztem osiągów. I w takich właśnie sytuacjach w sztwnej budzie ,koło fruwa odklejone od nawierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 JackyX przestań już...w tej samej budzie na miękkim stabilizatorze na zawiasie bez uniballa te koło mogło by się nie oderwać sztywność budy to jedno a odrywanie się kół to drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Nic nie mylę. Jasne jest jak wygląda zawias szutrowy na dziury a jak wygląda zawias na najczęściej równy asfalt. I właśnie tu jest problem. Zakłada się niskie, sztywne zawieszenie asfaltowe ale jakaś nierówność się trafi,ciasny zakręt. Pewnie,że mając inne zawieszenie nie miało by to miejsca ale kosztem osiągów. I w takich właśnie sytuacjach w sztwnej budzie ,koło fruwa odklejone od nawierzchni. I uważasz że jak takie koło oderwie sie np. te 3 cm od ziemi, a byłaby mniej sztywna buda to skrciłaby się więcej i koło by sie ne oderwało Jeżeli tak to uwazaj w swoim miekkiej budy STI GD, żeby na ostro branych winklach zakupy Ci z bagaznika nie powypadały przez szpary powstałe przy skrecaniu nadwozia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 A może najlepsze budy byłyby z gumy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Pany, co by nie gadać.... sztywne - działa nie sztywne - zepsute Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Wnętrze to dosc mocna strona , mnie się podoba bo jest po prostu normalne ale resztę trzeba faktycznie ocenić na żywo. Ponieważ nie dałem dziś rady zbyt długo szurać na nartach postanowiłem pojechać na dół zobaczyć czy tam już zielone drzewa są. Tym bardziej, że nie byłem na dole od października. Wsiadłem więc w swój śmieszny samochód i pojechałem. No i ? No i drzewa faktycznie zielone są a w Dosch Garage stoi nowiutki czarny STI w wersji na kluczyk ze spojlerem do testowania Na guzik ze spoilerem jeszcze nie ma, ale będzie za chwilę. Na żywo wygląda lepiej! Dużo lepiej! Mi się podoba - BARDZO!. Przy nim poprzednik wygląda po prostu staro. Co prawda, o czym już było nie raz, kółka wyglądają... na małe, choć w sumie nie tak małe. Środek - REWELACJA! Zapomnijcie o tym co znacie w Subaru. Tutaj jest świetnie. Generalnie wszystkie argumenty o wyższości materiałów vaga itd można zamieść pod dywan. Jak jeździ? Mnie się nie pytajcie, ja się nie znam. JackyX Wam z pewnością zda (a może już zdał?) lepszą relację Pozdrawiam Miś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 (edytowane) Pisałem o kompletnej głupocie tego, co napisałeś o pracujących karoseriach. Czasem bo czasem ale jak już wpadasz to tam gdzie trzeba Cała przyjemność po mojej stronie BTW Skłoniło mnie to do zaglądnięcia we własny profil. I okazało się, że 10 dni temu minęło 10 lat od zarejstrowania się tu. 1/4 mojego życia pod znakiem plejad. Szok! Edytowane 28 Kwietnia 2014 przez jarmaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 10 lat... szmat czasu! Troche się nam to życie wokół Subaru jednak kręci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Ja troszkę żałuje że tak późno do Plejad dołączyłem No ale chyba już zostanę Sorrki za OFT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasz_hugo Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Ja troszkę żałuje że tak późno do Plejad dołączyłem No ale chyba już zostanę Sorrki za OFT. Ja dołączyłem jeszcze później,ale chyba lepiej późno niż wcale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 A mi się bardzo podoba ta nowa impreza i wreszcie z "gęby" nie wygląda jak stara baba z lat 50'tych. Evo x sprzedane więc może w przyszłości my15? oby nowa impreza nie była tak nieobliczalnie awaryjna i zawodne jak evo x używane tylko do zwykłych dojazdów do pracy i klientów. pozdawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 10 lat... szmat czasu! Troche się nam to życie wokół Subaru jednak kręci aż z ciekawości zerknąłem na datę kiedy ja się pojawiłem na tym forum .... 19.02.2003. Ponad 11 lat się z wami męczę Niestety od tamtego czasu do dziś pozostała jedynie garstka aktywnych użytkowników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4lik Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Uzytkownikow, czy forumowiczow? Byc moze jeszcze wielu z nich jezdzi Subaru, a na forum juz sie nie udzielaja. Gram w pewnego managera internetowego juz cos okolo 10 lat i podobne obserwacje - wiekszosc ze "starych" z biegiem lat sie wykruszyla, a z tych, co zostali, jakies 95% sie juz w ogole nie udziela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Mam na myśli tych którzy wtedy i nadal są aktywni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 23.07.2005 czyli junior ze nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 10 lat... szmat czasu! Troche się nam to życie wokół Subaru jednak kręci Mimo że niektórzy nie maja już Subaru. Mnie dyszka suknie za rok 10 lat... szmat czasu! Troche się nam to życie wokół Subaru jednak kręci aż z ciekawości zerknąłem na datę kiedy ja się pojawiłem na tym forum .... 19.02.2003. Ponad 11 lat się z wami męczę Niestety od tamtego czasu do dziś pozostała jedynie garstka aktywnych użytkowników. Troche to smutne z tych których pamietam z przed 10 lat mozna na placach jednej ręki policzyć ale 3 z nich napisało 3 posty wyżej wiec może nie jest tak źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 2004r, wiec bedzie juz 10 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravie Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Serio, kogo to obchodzi? No ale to forum nie ma zasad co do spamowania offtopów, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Widac że nowy jesteś...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 No ale fakt,ta nostalgia trochę nie na temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się