Jump to content
Than_Junior

Subaru WRX STI MY15

Recommended Posts

Inspiracja dla projektantów nowego Subaru:

133565331292.gif?1336214987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trolololo, już widzę ten front grill :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
trochę z tego proszę zapożyczyć, myślę ze będzie ok

[ http://mlkshk-production.s3.amazonaws.com/account/391/shake_derp.jpg ]

 

Przepraszam bardzo ale to już było - patrz bug :lol:

 

-- 9 maja 2012, o 12:40 --

 

Than_Junior, a propos opon to mogę załatwić RE 050A 225/45/R17 ... niestety. Ale może :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izotom, dzieki, ale to o cal za male ... :-(

 

Ale byc moze uda mi sie zalatwic stare od oponiarza w Lodzi, juz upatrzylem na allegro...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Izotom, dzieki, ale to o cal za male ... :-(

 

się naciągnie...będzie Pan zadowolony :mrgreen:

 

Przepraszam bardzo ale to już było - patrz bug :lol:

 

z łaski swojej, odpiripimpkać się proszę od Buga...przecież to najładniejszy nju ejdż.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DNL, no to jest nas dwóch. Jak do tej pory, w opiniach Subaroholików, to był on najbrzydszy nawet w porównaniu z Lanosem. Wzruszyłem się ... :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ak do tej pory, w opiniach Subaroholików, to był on najbrzydszy

 

Traktuję to tak samo, jak opinię, że GT z 1998r powinno kosztować 30k, oraz to, że panewka to mit :)

 

 

Wg raportu turbo subaru pracuje nad turbiną elektryczną mającą mieć zastosowanie w nowej imprezie wrx

 

 

W najnowszym projekcie nie ciśnienie spalin będzie powodowało obrót łopatek. Napęd ma stanowić silnik elektryczny, który energię czerpie z ciepła oddawanego przez spaliny. Takie rozwiązanie podobno całkowicie eliminuje problem turbodziury.

czyli dmuchawa napedzana ciepłem spalin...cos jak kompresor? Pomóżcie, bo nie ogarniam tej kuwety.

 

-- 10 maja 2012, 12:20 --

 

może 1,6eT, spowoduje, że Subaru wróci do rajdowania...chociaż do tego czasu, w WRC moze być silnik np.1.0biturbo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W najnowszym projekcie nie ciśnienie spalin będzie powodowało obrót łopatek. Napęd ma stanowić silnik elektryczny, który energię czerpie z ciepła oddawanego przez spaliny. Takie rozwiązanie podobno całkowicie eliminuje problem turbodziury.

czyli dmuchawa napedzana ciepłem spalin...cos jak kompresor? Pomóżcie, bo nie ogarniam tej kuwety.

 

Coś jak kompresor ale:

- ponieważ nie jest napędzana wałem nie ma strat na silniku na kręcenie kompresorem (Korzysta z energii która normalnie się marnuję)

- zakładając że ma akumulator nowe turbo Subaru będzie działać i optymalnie ładować od 1rpm do odcięcia. (komputer zadecyduję ile i kiedy powietrza ma dostać silnik

 

Na papierze genialne jedno turbo zamiast 3,4 czy dziesięciu. Ale jak to będzie realnie działać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

W najnowszym projekcie nie ciśnienie spalin będzie powodowało obrót łopatek. Napęd ma stanowić silnik elektryczny, który energię czerpie z ciepła oddawanego przez spaliny. Takie rozwiązanie podobno całkowicie eliminuje problem turbodziury.

czyli dmuchawa napedzana ciepłem spalin...cos jak kompresor? Pomóżcie, bo nie ogarniam tej kuwety.

 

-- 10 maja 2012, 12:20 --

 

może 1,6eT, spowoduje, że Subaru wróci do rajdowania...chociaż do tego czasu, w WRC moze być silnik np.1.0biturbo ;)

 

Jeśli chodzi o wykorzystanie tylko temperatury to kłania się zjawisko termoelektryczne, dokładniej zjawisko Seebecka. Będą na studiach sam taki eksperyment przeprowadzałem na zajęciach konwersji energii ale sprawność była, hmm, dyskusyjna. Zapewne przez ostatnie 15 lat sporo zrobiono w materiałoznawstwie więc może biorąc pod uwagę 1000 st spalin i 30 st powietrza + nowe technologie to może już jakoś to działa. Ale będę bardzo zaskoczony jeśli chodzi o tą technologię, w każdym bądź razie pomysł świetny ale skomplikowany. Może chodzi o rozwiązanie typu "sprzęgło" elektryczne: turbina+prądnica połączone kablami z silnikiem napędzającym sprężarkę? Pożyjemy, zobaczymy, stuningujemy :wink: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izotom, z tego co ja zrozumialem, to system - jesli to w ogole prawda, ze ma wejsc - bedzie dzialal na podobnej zasadzie, jak to przedstawilo juz pare lat temu BMW w koncepcie Vision EfficientDynamics.

 

Czyli generator termoelektryczny bedzie dokonywal konwersji energii cieplnej ze spalin w energie elektryczna, ktora bedzie magazynowana w akumulatorach. Akumulatory znow beda ja oddawaly do turbiny, ktora najzwyczajniej w swiecie bedzie miala silnik elektryczny. Czyli faktycznie, moglaby dzialac od samego poczatku obrotow silnika z maksymalna predkoscia obrotowa lopatek, bo nie musi byc fizycznie napedzana przez spaliny.

 

Nie rozumiem jednak stwierdzenia w ktoryms z powyzszych "artykulow", jakoby to mialo wyeliminowac koniecznosc intercoolera. Co niby ma I/C i jego rola schladzania powietrza dolotowego do typu kompresora? Nagrzewanie powietrza jest efektem ubocznym jego kompresji, zadaniem intercoolera zas to sprezone i podgrzane powietrze znow ochlodzic. Nieistotne przy tym, czy sprezenia dokonywala klasyczna turbina, kompresor, czy turbina elektryczna... :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli, za czas jakiś będzie się mówiło że turbo nie pompuje 1,2bar, tylko 400W :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Than_Junior, zdecydowanie sprężanie powoduje wzrost temperatury czynnika. Jednakże dla ciśnień do 1,5 bara nie jest to zbyt duży gradient. Jeśli zabudowa sprężarki będzie tak jak pokazują zdjęcia to:

1. Nie ma wpływu temperatura spalin na obudowę sprężarki - teraz układ turbosprężarki jest gdzieś tam schowany z tyłu nad układem wydechowym i najnormalniej w świecie nagrzewanie się przez promieniowanie

2. Pęd powietrza będzie studzić sprężarkę podobnie jak to robi w chłodnicy

 

Ale IC nigdy nie zaszkodzi ale może być już mniej odczuwalne jego działanie. Aż się prosi przy tym rozwiązaniu żeby sprężarka była bezpośrednio połączono z kolektorem ssącym i wtedy można byłoby użebrować - radiator - kolektor dla odprowadzania ciepła wpływającym powietrzem z zewnątrz. Byłaby to wtedy fajna, kompaktowa jednostka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem pierwsze zdjęcie samej sprezarki:

COAIR%20IONIC%20HAIR%20DRYER.jpg

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie rozwiązanie ma iść na rynek chiński: tanie i załatwia problem zbyt dużego przyrostu naturalnego oraz przez to potencjalnego bezrobocia. W zestawie ma być jeszcze to:

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre wiesci: rownoczesnie z nowym hybrydowym XV zostanie zaprezentowany rowniez "Performance Concept Car" :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre wiesci: rownoczesnie z nowym hybrydowym XV zostanie zaprezentowany rowniez "Performance Concept Car" :twisted:

Jakby szykowali STI to by chyba w Genewie pokazali, chociaż kto wie, rynek USA jest dla nich największy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre wiesci: rownoczesnie z nowym hybrydowym XV zostanie zaprezentowany rowniez "Performance Concept Car" :twisted:

Jakby szykowali STI to by chyba w Genewie pokazali, chociaż kto wie, rynek USA jest dla nich największy :)

 

W Genewie pokazali Forka dla Europy nie można przesadzać z premierami per motor show :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
W Genewie pokazali Forka dla Europy nie można przesadzać z premierami per motor show

 

o to to! :) A w tym roku nastepny duzy motor show to dopiero IAA we wrzesniu (ewntualnie Shanghai zaraz po NY, ale byc moze stwierdzili, ze rynek amerykanski wazniejszy), to zdecydowali sie na NY pomimo ze jest to stosunkowo maly auto show...

Edited by Than_Junior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...