elmo Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Inspiracja dla projektantów nowego Subaru: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 trochę z tego proszę zapożyczyć, myślę ze będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Trolololo, już widzę ten front grill Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 to bedzie naprawde piekny samochod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 trochę z tego proszę zapożyczyć, myślę ze będzie ok[ http://mlkshk-production.s3.amazonaws.com/account/391/shake_derp.jpg ] Przepraszam bardzo ale to już było - patrz bug -- 9 maja 2012, o 12:40 -- Than_Junior, a propos opon to mogę załatwić RE 050A 225/45/R17 ... niestety. Ale może :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Izotom, dzieki, ale to o cal za male ... :-( Ale byc moze uda mi sie zalatwic stare od oponiarza w Lodzi, juz upatrzylem na allegro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Jachu93, to Ty chyba buga nie widziałeś Than_Junior, załóżmy że będzie brzydszy i będzie obrzydliwie ekologiczny :wink: 5 punktów dla Ciebie http://autokult.pl/2012/05/07/subaru-wrx-rewolucyjna-turbosprezarka-w-planach-mniejsze-silniki Ooo ładne!! Serio podoba mi się :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Izotom, dzieki, ale to o cal za male ... :-( się naciągnie...będzie Pan zadowolony Przepraszam bardzo ale to już było - patrz bug z łaski swojej, odpiripimpkać się proszę od Buga...przecież to najładniejszy nju ejdż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 DNL, no to jest nas dwóch. Jak do tej pory, w opiniach Subaroholików, to był on najbrzydszy nawet w porównaniu z Lanosem. Wzruszyłem się ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 ak do tej pory, w opiniach Subaroholików, to był on najbrzydszy Traktuję to tak samo, jak opinię, że GT z 1998r powinno kosztować 30k, oraz to, że panewka to mit Wg raportu turbo subaru pracuje nad turbiną elektryczną mającą mieć zastosowanie w nowej imprezie wrx W najnowszym projekcie nie ciśnienie spalin będzie powodowało obrót łopatek. Napęd ma stanowić silnik elektryczny, który energię czerpie z ciepła oddawanego przez spaliny. Takie rozwiązanie podobno całkowicie eliminuje problem turbodziury. czyli dmuchawa napedzana ciepłem spalin...cos jak kompresor? Pomóżcie, bo nie ogarniam tej kuwety. -- 10 maja 2012, 12:20 -- może 1,6eT, spowoduje, że Subaru wróci do rajdowania...chociaż do tego czasu, w WRC moze być silnik np.1.0biturbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 W najnowszym projekcie nie ciśnienie spalin będzie powodowało obrót łopatek. Napęd ma stanowić silnik elektryczny, który energię czerpie z ciepła oddawanego przez spaliny. Takie rozwiązanie podobno całkowicie eliminuje problem turbodziury. czyli dmuchawa napedzana ciepłem spalin...cos jak kompresor? Pomóżcie, bo nie ogarniam tej kuwety. Coś jak kompresor ale: - ponieważ nie jest napędzana wałem nie ma strat na silniku na kręcenie kompresorem (Korzysta z energii która normalnie się marnuję) - zakładając że ma akumulator nowe turbo Subaru będzie działać i optymalnie ładować od 1rpm do odcięcia. (komputer zadecyduję ile i kiedy powietrza ma dostać silnik Na papierze genialne jedno turbo zamiast 3,4 czy dziesięciu. Ale jak to będzie realnie działać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 W najnowszym projekcie nie ciśnienie spalin będzie powodowało obrót łopatek. Napęd ma stanowić silnik elektryczny, który energię czerpie z ciepła oddawanego przez spaliny. Takie rozwiązanie podobno całkowicie eliminuje problem turbodziury. czyli dmuchawa napedzana ciepłem spalin...cos jak kompresor? Pomóżcie, bo nie ogarniam tej kuwety. -- 10 maja 2012, 12:20 -- może 1,6eT, spowoduje, że Subaru wróci do rajdowania...chociaż do tego czasu, w WRC moze być silnik np.1.0biturbo Jeśli chodzi o wykorzystanie tylko temperatury to kłania się zjawisko termoelektryczne, dokładniej zjawisko Seebecka. Będą na studiach sam taki eksperyment przeprowadzałem na zajęciach konwersji energii ale sprawność była, hmm, dyskusyjna. Zapewne przez ostatnie 15 lat sporo zrobiono w materiałoznawstwie więc może biorąc pod uwagę 1000 st spalin i 30 st powietrza + nowe technologie to może już jakoś to działa. Ale będę bardzo zaskoczony jeśli chodzi o tą technologię, w każdym bądź razie pomysł świetny ale skomplikowany. Może chodzi o rozwiązanie typu "sprzęgło" elektryczne: turbina+prądnica połączone kablami z silnikiem napędzającym sprężarkę? Pożyjemy, zobaczymy, stuningujemy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Izotom, z tego co ja zrozumialem, to system - jesli to w ogole prawda, ze ma wejsc - bedzie dzialal na podobnej zasadzie, jak to przedstawilo juz pare lat temu BMW w koncepcie Vision EfficientDynamics. Czyli generator termoelektryczny bedzie dokonywal konwersji energii cieplnej ze spalin w energie elektryczna, ktora bedzie magazynowana w akumulatorach. Akumulatory znow beda ja oddawaly do turbiny, ktora najzwyczajniej w swiecie bedzie miala silnik elektryczny. Czyli faktycznie, moglaby dzialac od samego poczatku obrotow silnika z maksymalna predkoscia obrotowa lopatek, bo nie musi byc fizycznie napedzana przez spaliny. Nie rozumiem jednak stwierdzenia w ktoryms z powyzszych "artykulow", jakoby to mialo wyeliminowac koniecznosc intercoolera. Co niby ma I/C i jego rola schladzania powietrza dolotowego do typu kompresora? Nagrzewanie powietrza jest efektem ubocznym jego kompresji, zadaniem intercoolera zas to sprezone i podgrzane powietrze znow ochlodzic. Nieistotne przy tym, czy sprezenia dokonywala klasyczna turbina, kompresor, czy turbina elektryczna... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Czyli, za czas jakiś będzie się mówiło że turbo nie pompuje 1,2bar, tylko 400W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Than_Junior, zdecydowanie sprężanie powoduje wzrost temperatury czynnika. Jednakże dla ciśnień do 1,5 bara nie jest to zbyt duży gradient. Jeśli zabudowa sprężarki będzie tak jak pokazują zdjęcia to: 1. Nie ma wpływu temperatura spalin na obudowę sprężarki - teraz układ turbosprężarki jest gdzieś tam schowany z tyłu nad układem wydechowym i najnormalniej w świecie nagrzewanie się przez promieniowanie 2. Pęd powietrza będzie studzić sprężarkę podobnie jak to robi w chłodnicy Ale IC nigdy nie zaszkodzi ale może być już mniej odczuwalne jego działanie. Aż się prosi przy tym rozwiązaniu żeby sprężarka była bezpośrednio połączono z kolektorem ssącym i wtedy można byłoby użebrować - radiator - kolektor dla odprowadzania ciepła wpływającym powietrzem z zewnątrz. Byłaby to wtedy fajna, kompaktowa jednostka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Znalazłem pierwsze zdjęcie samej sprezarki: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Takie rozwiązanie ma iść na rynek chiński: tanie i załatwia problem zbyt dużego przyrostu naturalnego oraz przez to potencjalnego bezrobocia. W zestawie ma być jeszcze to: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Dobre wiesci: rownoczesnie z nowym hybrydowym XV zostanie zaprezentowany rowniez "Performance Concept Car" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zelazny Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Dobre wiesci: rownoczesnie z nowym hybrydowym XV zostanie zaprezentowany rowniez "Performance Concept Car" Jakby szykowali STI to by chyba w Genewie pokazali, chociaż kto wie, rynek USA jest dla nich największy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Dobre wiesci: rownoczesnie z nowym hybrydowym XV zostanie zaprezentowany rowniez "Performance Concept Car" Jakby szykowali STI to by chyba w Genewie pokazali, chociaż kto wie, rynek USA jest dla nich największy W Genewie pokazali Forka dla Europy nie można przesadzać z premierami per motor show Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 (edytowane) W Genewie pokazali Forka dla Europy nie można przesadzać z premierami per motor show o to to! A w tym roku nastepny duzy motor show to dopiero IAA we wrzesniu (ewntualnie Shanghai zaraz po NY, ale byc moze stwierdzili, ze rynek amerykanski wazniejszy), to zdecydowali sie na NY pomimo ze jest to stosunkowo maly auto show... Edytowane 21 Marca 2013 przez Than_Junior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobsynek Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Wrzucam tutaj http://autokult.pl/2013/03/26/tak-najprawdopodobniej-bedzie-wygladac-subaru-wrx Ja już zbieram na niego, tylko niech go nie zmieniają !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 A może będzie wyglądać tak: http://autokult.pl/2013/03/26/tak-najprawdopodobniej-bedzie-wygladac-subaru-wrx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Wrzucam tutaj http://autokult.pl/2013/03/26/tak-najprawdopodobniej-bedzie-wygladac-subaru-wrx Ja już zbieram na niego, tylko niech go nie zmieniają !!! O rany jaki piękny,to nie może być subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się