Jump to content
Than_Junior

Subaru WRX STI MY15

Recommended Posts

Piszecie tak jak by to Subaru mialo w ofercie same V6 i V8, jeśli sie bierze nie ilość sprzedanych aut tylko palete oferowana to co za problem wprowadzic do oferty 15 wersji Subaru Vivio z motorem 0,6L? Mini to akurat tak nabija sprzdaz że nie wiem, wiecej widze BMW 5tek niz mini a w każdej 2.0turbo albo 3.0d turbo, a jeszcze te eko X5 i X6tki z V8BIT napewno mniej emituja CO2 niz nowy WRX. Liczył ktoś sumaryczna emisje wszystkich modeli BMW i Subaru czy tylko powtarzacie jak hurek za Dyrekcją. Dwa jeśli emisja to taki problem wielki to w jakim celu FHI oferuje OUTBACKA ze starym motorem 2.5 a nie z nowym 2.0DIT? Dlaczego w EU nie ma w ofercie Imprezy 1.6 ktora by obnizyla emisje flotowa? a w Szwajcarii jest oferowana? Dlaczego nie ma XV Hybrid a w usa jest - coś tu nie gra Panowie.

 

Bo wprowadzenie takich Vivo które się nie będą w ogóle sprzedawać to poważny koszt.

 

Średnia emisja serii 5 sedan (oczywiście wliczając) serie M to 156 g/km

Średnia emisja serii 3 kombi to 141 g/km

 

Średnia emisja XV to 151,2 g/km a średnia emisja jego odpowiednika w BMW, seria 3 5d to 130 g/km

 

Rozumiesz już skalę problemu? FHI jako mała firma posiadająca mały rynek zbytu w Europie nie jest w stanie wprowadzić technologii na które stać BMW aby znacząco obniżyć emisję CO2, pamiętaj, że BMW kupuje niektóre silniki a nie robi ich sam.

 

Co do Outbacka 2,5 vs 2,0 dit - Dlatego, że wprowadzenie każdego nowego modelu to spore koszta, jeśli 2,5NA ma emisję 175 g/km i wycofano manual który miał wyższą emisję to jakim cudem wprowadzenie do Outbacka silnika 2,0DiT który w mniejszym Forku emituje 197 g/km ma obniżyć flotową emisję?

 

Człowieku zrozum BMW M5 V8 ma emisję 232 g/km a forek DiT 197 g/km. FHI jest za małe i za słabe i ma za mały rynek zbytu w EU aby być w stanie sfinansować silniki które tak dobrze oszukują ten cały system. Nie mam M5 ale wątpię aby średnio paliło 9,9 litra?

 

Ten super ekologiczny silnik 1.6 w CVT który Twoim zdaniem ma zagwarantować 2,0 DiT we wszystkim 146 g/km czyli więcej niż 6 cylindrowe BMW 5 535d które ma 313KM!

 

Emisja 2,0 DiT jest aż o 2 gramy mniejsza niż V8 450Km !

 

Tak więc zdaniem europejskich homologacji i przepisów Subaru ma w ofercie same silniki 6/8 i więcej cylindrowe. Czy teraz rozumiesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak :)

 

Ja liczę na to, ze sytuacja sie odwróci jak EU wprowadzi nowy system mierzenia norm emisji spalin, który bedzie znacznie lepiej odzwierciedlał realia (WLTP - http://en.wikipedia.org/wiki/World_Light_Test_Procedure ) . Wtedy bardzo szybko sie moze okazać, ze stary dobry trzylitrowy h6 bedzie bardziej "pro-eko" niż aktualne downsizingowe 1.1turbo-śmurbo. I wtedy bedzie ciekawie bo nagle wszyscy bedą robić w tył zwrot!

Edited by Than_Junior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graf, kurde zaproponuj inne wytłumaczenie, bardzo Cię proszę! Skoro uważasz, ze piszemy bzdury :) czy wg Ciebie w FHI siedzi banda małp, która po prostu nie ma absolutnie żadnego pojęcia o tym jak prowadzić firmę? I łatwiej im zasłaniać sie "wyimaginowanymi" sankcjami i limitami emisji spalin niż wypuścić dobry produkt? A moze to spisek przeciwko Polsce, ze maja fantastyczne STI i WRX i Legacy tS ale myślą sobie "ha, Polakom nie damy bo sobie nie zasłużyli!" ??

 

Tak sie składa, ze budżet takiego BMW (sorry, ze sie będę trzymał tego przykładu ale akurat znam te sytuacje) na rozwój technologii jest wielokrotnie większy niż FHI. Ba, "efficient dynamics" to nie tylko marketingowy bełkot ale faktycznie zasada wg której całe to przesiębiorstwo działa i która sie kieruje na codzień. Przykład przytoczony przez subleo jasno to pokazuje. W sama realizacje celów emisji w UE inwestują nie miliony a MILIARDY euro, a mimo to trzęsą portami, ze kolejnych limitow za żadne skarby nie bedą w stanie spełnić. Nie zapomnij tez, ze dla europejskich Marek to wciąż rynek rodzimy jest najważniejszy, nawet jeśli juz na innych sprzedaje sie wiecej aut. Wiadomo, ze u siebie trzeba świecić.

 

Więc skoro FHI jako stosunkowo mała firma moze sprzedawać samochody jak gofry nad zalewem w rynkach gdzie nie groza im kary finansowe, to dlaczego dla małego rynku europejskiego który jest im tak nieprzyjazny mieliby inwestować JESZCZE wiecej kasy w rozwój technologii, która gdzie indziej jest zbędna? Wiadomo ze łatwiej bedzie dopasować portfolio modelowe. W dodatku i tak europejczycy nie sa zainteresowani turbo-subarakami. Ludzie chcą aut oszczędnych, zrobionych z bambusa i wspomagających przyrost naturalny wsród misiów panda, a ta garstka która chce jeszcze auta szybkie i paliwozerne to woli wydać kasę na cos co w ich oczach ma wiecej prestiżu. Tez mnie to boli! Tez bym chciał WRX 2.0 DIT! Ale prawda jest taka, ze i tak powinnismy byc wdzięczni ze wogole im sie chciało wprowadzić boksera diesel bo to prźeciez tylko dla Europy. Mogli machnąć ręka i całkiem sie z Europy wycofać... Bo narazie diesle ratują tutaj sprzedaż, ale na ile zyski z tego pokryły koszty rozwoju...?

 

Jest to kompleksowy temat i nie ma co sie denerwować na Japończyków bo na pewno robią co mogą żeby zostać przy życiu. Pozostaje mieć nadzieje, ze jak sie narazie skupia na innych rynkach i sytuacja firmy sie wzmocni to bedą mieli na tyle potencjału, żeby tez znów bardziej sie skupić na Europie za pare lat. Czego Wam i sobie życzę :)

tak tak sadze, za rok beda w salonach SUBARU w PL tylko 3 modele XV Forek i OBK w co 5 pewnie BRZ albo STI super paleta pojazdów co? nikt tam nie bedzie zagladał bo ludzie nie lubia firm które sie zwijaja i nie maja nic do zaoferowania (3 modele z 2 silnikami ) dlatego BMW Merc Audi VW robia dokladnie naodwrót klepia tyle modeli ile sie da wymysleć - czy uważasz ze tam siedza idioci? zobacz na wyniki finansowe tych firm i na kursy akcji. Piszesz o budżecie ze BMW ma duży ano ma ale nie drukuja sobie eurasów tylko zarabiaja to maja, a zarabiaja na sprzedaży a nie jej ograniczaniu. Nawet Porsche wypuscilo SUVa, teraz drugiego mniejszego do tego limo, nawet Ferrari zrobilo GT z 4x4. FHI podaza droga takich marek jak Daihatsu, Isuzu... pamietasz je wogule? kiedys 25 lat temu było takie fajne auto Charade GTti 0,99L 3cyl turbo 101KM wyprzedzało swoja epoke a teraz....

 

Emisja 2,0 DiT jest aż o 2 gramy mniejsza niż V8 450Km !

Tak więc zdaniem europejskich homologacji i przepisów Subaru ma w ofercie same silniki 6/8 i więcej cylindrowe. Czy teraz rozumiesz?

Nie rozumiem, to nie logiczne 4.0BIT emisja jak 2.0T pala tyle samo? ale rozumiem jedno EU (Niemcy) chca chronić i wspierac swoich producentów wszak to sa tysiące miejsc pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
(3 modele z 2 silnikami

 

oj przepraszam, w PL OBK będzie z jednym silnikiem SBD.Jak wszyscy wiemy 2.5N/A ze względów obiektywnych ( cena ) jest niesprzedawalny. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie rozumiem, to nie logiczne 4.0BIT emisja jak 2.0T pala tyle samo? ale rozumiem jedno EU (Niemcy) chca chronić i wspierac swoich producentów wszak to sa tysiące miejsc pracy.

 

No tak, ale to nie wina Subaru, że Niemcy chcą bronić swój rynek pracy. Więc nie pisz, że Subaru złośliwie nie wprowadza silników.

 

Oczywiście, że 4,0BiT nie pali tyle samo co 2,0DiT ale BMW ma rynek zbytu i kasę na technologię które fikcyjnie zaniżają spalania w standaryzowanym teście. A Subaru to zbyt mała firma i do tego zbyt mały gracz na rynku Europejskim, żeby było je stać na takie cudowanie z silnikami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A Subaru to zbyt mała firma i do tego zbyt mały gracz na rynku Europejskim, żeby było je stać na takie cudowanie z silnikami.

 

Jako fan Subaru wolę inne wytłumaczenie: po prostu są uczciwi i nie bawią się w takie nieetycznie kombinacje :rolleyes:

 

To tak pół żartem, pół serio bo w aferze wokół niemieckiego ADAC wychodzą kolejne kwiatki - wczoraj czytałem w Wyborczej o tym jak dogadywali się z producentami opon (informowali wcześniej jaka będzie metodologia testu itd., a zakup był realizowany nie w losowych sklepach tylko z góry ustalony), oprócz tego historie o tym jak fałszowali plebiscyt na najpopularniejsze auto w Niemczech, albo jak pracownicy pomocy drogowej mieli prikaz aby wciskać wszystkim w zestawie obowiązkowym nowe akumulatory i inne historie... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jako fan Subaru wolę inne wytłumaczenie: po prostu są uczciwi i nie bawią się w takie nieetycznie kombinacje

 

Tak na pewno tak jest :P :P w końcu honor samuraja i sushi zobowiązują :P :P :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Than Junior ma rację. FHI nie po drodze do Europy, która śrubuje absurdalne już teraz kryteria emisji. Oczywiście chodzi o hermetyzację eurpojeksiego rynku motoryzacyjnego. Ma to też swoje plusy: mianowiecie wymusza szukanie nowych rozwiązań. Ale nie oszukujmy się, już dzisiaj np. VAG ma rozwiązania, które zobaczymy za 3 - 4 lata. Myślę, że FHI postębuje logicznie od strony finansowej: na 1 mln aut sprzedawanych, 5% to Europa w w tzw. legalnym imporcie więc sens walki o ten rynek jest żaden. Wyjściem jest otworzenie fabryki Subaru w Europie ale kto o zdrowych zmysłał zainwestuje kilkaset milionów Euro żeby zarobić może pół miliona rocznie. Chcecie nowego WRX sprowadźcie sobie sami: cena jest na tyle atrakcyjna (około 40 tys $ z transportem i z podatkami najpodlejsza wersja), że zostanie jeszcze na jakieś fakap'y z autem.

Edited by Izotom

Share this post


Link to post
Share on other sites
To tak pół żartem, pół serio bo w aferze wokół niemieckiego ADAC wychodzą kolejne kwiatki
ADAC będzie potrzebowal sporo czasu, aby poprawić swój zepsuty wizerunek i repurtację - jeśli to w ogóle możliwe.. Edited by mechanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety lobbing koncernów DE jest bardzo ciężki do przeszkodzenia:(.

W DE gdzie bardzo duża część odbiorców,decyduje się na podstawie testów ( dotyczy to każdej dziedziny), doszli do szczytu manipulacji ,różnymi technikami mniej lub bardziej etycznymi

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś takiego dzisiaj znalazłem !!

post-3110-0-85182500-1391862716_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graf, kurde zaproponuj inne wytłumaczenie, bardzo Cię proszę! Skoro uważasz, ze piszemy bzdury :) czy wg Ciebie w FHI siedzi banda małp, która po prostu nie ma absolutnie żadnego pojęcia o tym jak prowadzić firmę? I łatwiej im zasłaniać sie "wyimaginowanymi" sankcjami i limitami emisji spalin niż wypuścić dobry produkt? A moze to spisek przeciwko Polsce, ze maja fantastyczne STI i WRX i Legacy tS ale myślą sobie "ha, Polakom nie damy bo sobie nie zasłużyli!" ??

 

Tak sie składa, ze budżet takiego BMW (sorry, ze sie będę trzymał tego przykładu ale akurat znam te sytuacje) na rozwój technologii jest wielokrotnie większy niż FHI. Ba, "efficient dynamics" to nie tylko marketingowy bełkot ale faktycznie zasada wg której całe to przesiębiorstwo działa i która sie kieruje na codzień. Przykład przytoczony przez subleo jasno to pokazuje. W sama realizacje celów emisji w UE inwestują nie miliony a MILIARDY euro, a mimo to trzęsą portami, ze kolejnych limitow za żadne skarby nie bedą w stanie spełnić. Nie zapomnij tez, ze dla europejskich Marek to wciąż rynek rodzimy jest najważniejszy, nawet jeśli juz na innych sprzedaje sie wiecej aut. Wiadomo, ze u siebie trzeba świecić.

 

Więc skoro FHI jako stosunkowo mała firma moze sprzedawać samochody jak gofry nad zalewem w rynkach gdzie nie groza im kary finansowe, to dlaczego dla małego rynku europejskiego który jest im tak nieprzyjazny mieliby inwestować JESZCZE wiecej kasy w rozwój technologii, która gdzie indziej jest zbędna? Wiadomo ze łatwiej bedzie dopasować portfolio modelowe. W dodatku i tak europejczycy nie sa zainteresowani turbo-subarakami. Ludzie chcą aut oszczędnych, zrobionych z bambusa i wspomagających przyrost naturalny wsród misiów panda, a ta garstka która chce jeszcze auta szybkie i paliwozerne to woli wydać kasę na cos co w ich oczach ma wiecej prestiżu. Tez mnie to boli! Tez bym chciał WRX 2.0 DIT! Ale prawda jest taka, ze i tak powinnismy byc wdzięczni ze wogole im sie chciało wprowadzić boksera diesel bo to prźeciez tylko dla Europy. Mogli machnąć ręka i całkiem sie z Europy wycofać... Bo narazie diesle ratują tutaj sprzedaż, ale na ile zyski z tego pokryły koszty rozwoju...?

 

Jest to kompleksowy temat i nie ma co sie denerwować na Japończyków bo na pewno robią co mogą żeby zostać przy życiu. Pozostaje mieć nadzieje, ze jak sie narazie skupia na innych rynkach i sytuacja firmy sie wzmocni to bedą mieli na tyle potencjału, żeby tez znów bardziej sie skupić na Europie za pare lat. Czego Wam i sobie życzę :)

tak tak sadze, za rok beda w salonach SUBARU w PL tylko 3 modele XV Forek i OBK w co 5 pewnie BRZ albo STI super paleta pojazdów co? nikt tam nie bedzie zagladał bo ludzie nie lubia firm które sie zwijaja i nie maja nic do zaoferowania (3 modele z 2 silnikami ) dlatego BMW Merc Audi VW robia dokladnie naodwrót klepia tyle modeli ile sie da wymysleć - czy uważasz ze tam siedza idioci? zobacz na wyniki finansowe tych firm i na kursy akcji. Piszesz o budżecie ze BMW ma duży ano ma ale nie drukuja sobie eurasów tylko zarabiaja to maja, a zarabiaja na sprzedaży a nie jej ograniczaniu. Nawet Porsche wypuscilo SUVa, teraz drugiego mniejszego do tego limo, nawet Ferrari zrobilo GT z 4x4. FHI podaza droga takich marek jak Daihatsu, Isuzu... pamietasz je wogule? kiedys 25 lat temu było takie fajne auto Charade GTti 0,99L 3cyl turbo 101KM wyprzedzało swoja epoke a teraz....

 

Emisja 2,0 DiT jest aż o 2 gramy mniejsza niż V8 450Km !

Tak więc zdaniem europejskich homologacji i przepisów Subaru ma w ofercie same silniki 6/8 i więcej cylindrowe. Czy teraz rozumiesz?

Nie rozumiem, to nie logiczne 4.0BIT emisja jak 2.0T pala tyle samo? ale rozumiem jedno EU (Niemcy) chca chronić i wspierac swoich producentów wszak to sa tysiące miejsc pracy.

 

Sorry stary, nie zrozumiałeś wogole :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety lobbing koncernów DE jest bardzo ciężki do przeszkodzenia:(.

W DE gdzie bardzo duża część odbiorców,decyduje się na podstawie testów ( dotyczy to każdej dziedziny), doszli do szczytu manipulacji ,różnymi technikami mniej lub bardziej etycznymi

.

 

Niestety odnosze podobne wrazenie i mam wiedze, ze tak dokladnie jest.

 

P.S. No gratki wielkie, widze w podpisie Forka. Co sie nie chwalisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do tematu wątku: STI MY'15 mi się podoba. Z niecierpliwością czekam na możliwość zobaczenia go na żywo. O.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W temacie sztuczek na obniżanie emisji CO2 w Mercedesie C klasy zmniejszono zbiornik paliwa do 42 litrów. W rezultacie obniżono masę pojazdu do testu emisji CO2 o 12 kg, a każdy kg na wagę złota.

 

Zresztą jest bardzo ciekawe, że niemieccy producenci oferują wersje "nic-niemające", które jak się domyślam biorą udział w testach emisji, a faktycznie sprzedawane są w większości wersje doposażone ważące o kilkadziesiąt/kilkaset kilogramów więcej.

Edited by subleo

Share this post


Link to post
Share on other sites

sie wcale nie dziwie. Wymyslono tak durnowaty test i wszyscy robia co moga by go zdac :). Podatek zreszta tez jest placony od CO² wiec i ludziom na reke bo wiecej € w kieszeni zostaje. Doprowadzilo to, ze fajne silniki wymieraja i zostaja same gowna. Kiedys nie do pomyslenia bylo zeby 528 mial 2 Litrowa 4-rzedowke. Co oczywiscie nie przeszkadza by nowka kosztowala 70 t€ :wacko: Zreszta cena nowych aut to jawna bezczelnosc. Ostatnio czytalem, ze prywatnie nikt juz nie kupuje klasy premium. Ludzi nie stac na samochody za min 50 t€. Kiedys im to bokiem wyjdzie i lament bedzie duzy.

Edited by haubi65

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż, pozostanie sprowadzić z USA wrx, założyć brembulce, przełożyć skrzynię z sti (bo to inna 6MT), wsadzić zawias, zrobić mapę i będzie jak znalazł... Brzmi dziwnie znajomo... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ostatnio czytalem, ze prywatnie nikt juz nie kupuje klasy premium. Ludzi nie stac na samochody za min 50 t€. Kiedys im to bokiem wyjdzie i lament bedzie duzy.

 

oficjalne wyniki sprzedaży jakoś tego nie pokazują.

Z drugiej strony jeżeli nie stać Niemców to kogo..... Mam na myśli EU.

 

No cóż, pozostanie sprowadzić z USA wrx, założyć brembulce, przełożyć skrzynię z sti (bo to inna 6MT), wsadzić zawias, zrobić mapę i będzie jak znalazł... Brzmi dziwnie znajomo... ;)

 

miało być pięknie a wyszło jak zwykle......

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż, pozostanie sprowadzić z USA wrx, założyć brembulce, przełożyć skrzynię z sti (bo to inna 6MT), wsadzić zawias, zrobić mapę i będzie jak znalazł... Brzmi dziwnie znajomo... ;)

 

Nie przesadzałbym tymi przeróbkami. Nowy WRX jeździ prawdopodobnie (!) rewelacyjnie i myślę, że spokojnie seryjniak skopie niejedno STI sprzed lat.To już zdecydowanie inna generacja aut - pod względem technicznym. Widzę to na przykładzie nowego Forka XT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomuś, You might be wrong ;)

 

WRX nadal pozostał wrx'em. Jara mnie świadomość, że ma pod maską nowe 2.0t, poważnie, ale znowu poza wyglądem nie łączy go za wiele z sti, tak jak to już bywało.

Moc, hamulce, zawieszenie, skrzynia, dyfer - w sti jest takie jak na sti przystało, w wrx jest takie jak to wrx ;)

 

Forek seryjnie nigdy nie był tak mocny B)

Edited by BartZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tak, napęd, hamulce, moc ... Oczywiście masz rację. Jednak chciałbym zaznaczyć, że nie można nijak nowego wrx porównywać ze starym. Z opisów jakie usłyszałem i wyczytałem to nowy wrx skręca zdecydowanie lepiej niż sti sprzed 2007r. A to już dużo znaczy - nie mówiąc o wrx'ach.

Jasne, nic nie łączy STI i WRX, albo przynajmniej baaardzo niewiele ale bardzo się postarano aby ta róznica - tym razem - była bardziej subtelna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do tematu wątku: STI MY'15 mi się podoba. Z niecierpliwością czekam na możliwość zobaczenia go na żywo. O.

 

Dealer blisko Ciebie ma podobno mieć sztukę w maju. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tak, napęd, hamulce, moc ... Oczywiście masz rację. Jednak chciałbym zaznaczyć, że nie można nijak nowego wrx porównywać ze starym. Z opisów jakie usłyszałem i wyczytałem to nowy wrx skręca zdecydowanie lepiej niż sti sprzed 2007r. A to już dużo znaczy - nie mówiąc o wrx'ach.

Jasne, nic nie łączy STI i WRX, albo przynajmniej baaardzo niewiele ale bardzo się postarano aby ta róznica - tym razem - była bardziej subtelna.

 

Rzecz w tym, ze w normalnym użytkowaniu nigdy nie było kolosalnej różnicy miedzy wrx a STI. Dopiero jak ktoś ostro jeździ albo lubi odwiedzać tor, to wtedy STI bedzie miało przewagę bo jest moze pare dziesietnych szybsze, ale przede wszystkim bardziej wytrzymałe :)

 

Gdybym ja miał wybór to bym kupował wrx :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rzecz w tym, ze w normalnym użytkowaniu nigdy nie było kolosalnej różnicy miedzy wrx a STI

 

Muszę się nie zgodzić. STI jest nabitym bydlakiem, gotowym, żeby w kazdej chwili zadać smiertely cios. WRX jest jego pluszową wersją.

Nie oszukujmy się, to zupełnie 2 inne samochody, doskonale spełniające, zupełnie inne potrzeby. Oba dobra ale całkiem różne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...