Jump to content
Than_Junior

Subaru WRX STI MY15

Recommended Posts

....

Mitsu kiedys sprzedawało golasa EVO X RS nawet ABS-u ani radia nie miał a chetni byli, myśle że STI malym 2.0 golas za 140tys schodziło by pieknie z podłog salonowych.

...

 

A Spec C to też jest golas ??? To chcę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przypuszczam, że mimo niższych cen detalicznych dzięki fabrykom zlokalizowanym na miejscu, efekcie skali wynikającym z dużego wolumenu produkcji oraz niskim podatkom, FHI zarabia na każdej sztuce w USA więcej niż w EU.
A do tego dochodzą komplikacje związane z europejskimi normami emisji spalin :unsure:

Nie ma żadnych komplikacji to bzdury, jakos Corvetta ZR1 jest sprzedawana w europie Z06 tak samo ma przestarzale V8 6 lub 7 litra i dostalo homologacje, flotowa emisja jest pewnie z 3x wieksza niż Subaru. Jak by silniki boxera emitowaly tak trujace spaliny to Porsche też by miało problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie ma żadnych komplikacji to bzdury, jakos Corvetta ZR1 jest sprzedawana w europie Z06 tak samo ma przestarzale V8 6 lub 7 litra i dostalo homologacje, flotowa emisja jest pewnie z 3x wieksza niż Subaru.

 

Zapomniałeś o Sparku, Lacetti i całej masie Opli, które pewnie wchodzą do floty GM ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie ma żadnych komplikacji to bzdury, jakos Corvetta ZR1 jest sprzedawana w europie Z06 tak samo ma przestarzale V8 6 lub 7 litra i dostalo homologacje, flotowa emisja jest pewnie z 3x wieksza niż Subaru.

 

Zapomniałeś o Sparku, Lacetti i całej masie Opli, które pewnie wchodzą do floty GM ;/

A ty zapomniales o Jeepach, Dodgach Viperach, do tego jeździ cała masa insigni 2.0 turbo, i innych syfów które maja silniki wieksze niż 2.0 jest tego jest mnóstwo, a na takie V8 7.0 potrzeba pewnie ze 3-4 sparki żeby średnia była na poziomie WRXa, chyba że biora pod uwage ilość aut sprzedanych a nie srednia z calej gamy. Dalej gama BMW oni nie sa grupie z żadnym syfem. Owszem maja pare modeli z motorem 1.6 ale zdecydowania wiekszość to 2.0 turbo w góre, 3.0 bituro aż po V8mki biturbo które też sie sprzedaja w istotnych ilościach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie ma żadnych komplikacji to bzdury, jakos Corvetta ZR1 jest sprzedawana w europie Z06 tak samo ma przestarzale V8 6 lub 7 litra i dostalo homologacje, flotowa emisja jest pewnie z 3x wieksza niż Subaru.

 

Zapomniałeś o Sparku, Lacetti i całej masie Opli, które pewnie wchodzą do floty GM ;/

A ty zapomniales o Jeepach, Dodgach Viperach, do tego jeździ cała masa insigni 2.0 turbo, i innych syfów które maja silniki wieksze niż 2.0 jest tego jest mnóstwo, a na takie V8 7.0 potrzeba pewnie ze 3-4 sparki żeby średnia była na poziomie WRXa, chyba że biora pod uwage ilość aut sprzedanych a nie srednia z calej gamy. Dalej gama BMW oni nie sa grupie z żadnym syfem. Owszem maja pare modeli z motorem 1.6 ale zdecydowania wiekszość to 2.0 turbo w góre, 3.0 bituro aż po V8mki biturbo które też sie sprzedaja w istotnych ilościach.

 

Tylko, że ilość sprzedanych samochodów nie ma znaczenia, liczy się średnia flotowa z samochodów wprowadzonych do sprzedaży. Przez tysiąca wersji sparków lacett i innych cudów mocne silniki się nie mieszczą ze względu na emisję CO2.

 

Na jedno Camaro pracują: spark, aveo5d, aveo 4d, cruze 5d, cruze 4d itp.

 

A jeśli Subaru wprowadziło by sparki do sprzedaży na bank wieszczyłbyś koniec marki i sprzedanie ideałów;)

 

Na Insignie pracuje po kilka wersji Astry, Corsy i Bóg wie czego jeszcze. Co ciekawe same Insigie mają średnią CO2 na poziomie 171g/km.

Edited by ajax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otoz to. W BMW modele z dużymi silnikami sprzedają sie w sladowych ilościach w porównaniu do wszystkich 2.0d i tym podobnych. Poza tym do koncernu należy rownież MINI!

 

I także BMW jest bardzo zmartwione limitami emisji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś jest na rzeczy bo nawet Ferarri California schodzi z pojemności V8 i montuje turbo w silniku z Maserati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coś jest na rzeczy bo nawet Ferarri California schodzi z pojemności V8 i montuje turbo w silniku z Maserati.

 

To jest grupa Fiata, myślę, że oni to mają jeden z mniejszych problemów jeśli chodzi o flotową emisję CO2 - to raczej znak czasów, klienci oczekują, że auta będą miały coraz większą moc, lepsze osiągi, a jednocześnie będą coraz mniej palić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypomina mi to anegdotkę o powodzie wycofania V10 z BMW M5. Klienci narzekali, ze za dużo pali.... tylko nie dlatego, ze to drogo wychodzi, tylko dlatego ze przez to zasięg ma mały i ciagle trzeba tankować a to takie niewygodne :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ylko dlatego ze przez to zasięg ma mały i ciagle trzeba tankować a to takie niewygodne

 

Co racja to racja - też mnie to wkurza, wolałbym żeby zbiorniki w Subaru miały po 80-100 litrów ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co to ten sound creator engine sound enhancement????? coś jak w bmwm5????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herrkam, myśle ze tak jak w BRZ, ze dolot tak poprowadzony, żeby we wnętrzu ładnie brzmiało :) nie podejrzewam ich o jakies elektroniczne syntezytatory ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Herrkam, myśle ze tak jak w BRZ, ze dolot tak poprowadzony, żeby we wnętrzu ładnie brzmiało :)

 

podobne rozwiązanie jest w Lexusie ale tylko wersji V8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Subaru has added an engine sound delivery system, using a hose with a tuned diaphragm to deliver enhanced engine sound to the passenger cabin. This is a passive system that boosts preferred frequencies but that does not create any fictional sound, as an electronic system can do, emphasized Hill."

 

http://articles.sae.org/12748/

Edited by Than_Junior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o felgę to odniosłem się do własnych preferencji i chciałbym ją zmienić z tej proponowanej w standardzie na 19stkę w czarnym macie - dopłata prawie 5 tys. zł. Co do foteli nigdzie nie napisałem, że fotele AMG są gorsze więc w tym miejscu to ja nie kumam :P Pewnie fotele AMG też są super, a może i lepsze ale musisz je najpierw kupić za 8834 zł :) Chciałem zwrócić jedynie uwagę na to, że cena przez ciebie podana to cena golasa - tyle :)

 

Tyle, że ten "golas" ma X razy więcej na pokładzie od japońskich braci :)

 

 

Mitsu kiedys sprzedawało golasa EVO X RS nawet ABS-u ani radia nie miał a chetni byli, myśle że STI malym 2.0 golas za 140tys schodziło by pieknie z podłog salonowych.

 

 

Ale pamiętaj, że to samochody dopuszczone warunkowe w ilości do 10 sztuk rocznie :)

Sam takiego kupiłem nawet kiedyś :) Wersje golas na 16" stalówkach bez hamulców Bremobo i krzesłach z Lancera 1.5 :)

 

A cena STI w PL jest znana już? I jak z dostępnością?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michał a co więcej ma golas A45 od STI?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nowy WRX STI w europejskiej specyfikacji bedzie miał silnik FA 20 (ten sam co montują w Levorg) o mocy 300KM i 400 Nm momentu obrotowego to juz ustawiam sie w kolejc po moje pierwsze STI :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedzie na rynku japonskim i w UK, wystarczy kupic i przełożyc kierownice na nowych częsciach

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedzie na rynku japonskim i w UK, wystarczy kupic i przełożyc kierownice na nowych częsciach

To potwierdzone info? :huh: W prasie i necie znalazłem jedynie informacje tylko o wersji 2.5 turbo 309KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedzie na rynku japonskim i w UK, wystarczy kupic i przełożyc kierownice na nowych częsciach

ja nie chce przekładki i nie chce Levorga :( ...chce nowego STI(naprawde mi sie podoba!) bez przekładek,nówke z silnikiem FA 20

wszystko jest 'na stanie'...nowy STI,nowy silnik 2.0 turbo(300 KM,400 Nm) wystarczy to fabrycznie złozyc do "kupy" i gotowe ;)

czy naprawde tak wiele chce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piszecie tak jak by to Subaru mialo w ofercie same V6 i V8, jeśli sie bierze nie ilość sprzedanych aut tylko palete oferowana to co za problem wprowadzic do oferty 15 wersji Subaru Vivio z motorem 0,6L? Mini to akurat tak nabija sprzdaz że nie wiem, wiecej widze BMW 5tek niz mini a w każdej 2.0turbo albo 3.0d turbo, a jeszcze te eko X5 i X6tki z V8BIT napewno mniej emituja CO2 niz nowy WRX. Liczył ktoś sumaryczna emisje wszystkich modeli BMW i Subaru czy tylko powtarzacie jak hurek za Dyrekcją. Dwa jeśli emisja to taki problem wielki to w jakim celu FHI oferuje OUTBACKA ze starym motorem 2.5 a nie z nowym 2.0DIT? Dlaczego w EU nie ma w ofercie Imprezy 1.6 ktora by obnizyla emisje flotowa? a w Szwajcarii jest oferowana? Dlaczego nie ma XV Hybrid a w usa jest - coś tu nie gra Panowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liczył ktoś sumaryczna emisje wszystkich modeli BMW i Subaru czy tylko powtarzacie jak hurek za Dyrekcją.

Czy 'hurek' to coś obraźliwego B) ?

 

Ad rem:

primo, normy emisji liczone są względem masy pojazdu 3-litrowa X5 może być tak samo ekologiczna jak 2-litrowe XV ... cóż za zbieżność nazw :rolleyes::excl:

secundo, BMW już wyjściowo z tej samej pojemności i technologii uzyskuje 10-15% mniejszą emisję niż Subaru. Przykład X3 28i 175g/100 km vs FXT 2.0DIT 197g/100km przy masie pojazdu 1815 kg (BMW) vs 1613 kg (Subaru). Zatem Subaru traci zarówno w zakresie bezwzględnej emisji jak i masą pojazdu, patrz primo. Dla lżejszego pojazdu obowiązują niższe normy emisji.

tertio, BMW weszło w rozwijanie samochodów elektrycznych i za to otrzymuje bonusy emisyjne.

 

Chyba @Than_Junior dobrze zna temat i aktualne regulacje, gdyż zmienia się to jak w kalejdoskopie.

 

Zrozumcie, dla FHI nie jesteśmy już nawet trzecim światem, jesteśmy Marsjanami, którzy żyją w swojej komunie (czyt. UE) ze swoimi dziwnymi zwyczajami, regulacjami, mentalnością ... a także rodzimymi producentami samochodów, dla których tematem nr 1, zamiast bezpieczeństwa podróżujących stała się emisja CO2.

Edited by subleo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graf, kurde zaproponuj inne wytłumaczenie, bardzo Cię proszę! Skoro uważasz, ze piszemy bzdury :) czy wg Ciebie w FHI siedzi banda małp, która po prostu nie ma absolutnie żadnego pojęcia o tym jak prowadzić firmę? I łatwiej im zasłaniać sie "wyimaginowanymi" sankcjami i limitami emisji spalin niż wypuścić dobry produkt? A moze to spisek przeciwko Polsce, ze maja fantastyczne STI i WRX i Legacy tS ale myślą sobie "ha, Polakom nie damy bo sobie nie zasłużyli!" ??

 

Tak sie składa, ze budżet takiego BMW (sorry, ze sie będę trzymał tego przykładu ale akurat znam te sytuacje) na rozwój technologii jest wielokrotnie większy niż FHI. Ba, "efficient dynamics" to nie tylko marketingowy bełkot ale faktycznie zasada wg której całe to przesiębiorstwo działa i która sie kieruje na codzień. Przykład przytoczony przez subleo jasno to pokazuje. W sama realizacje celów emisji w UE inwestują nie miliony a MILIARDY euro, a mimo to trzęsą portami, ze kolejnych limitow za żadne skarby nie bedą w stanie spełnić. Nie zapomnij tez, ze dla europejskich Marek to wciąż rynek rodzimy jest najważniejszy, nawet jeśli juz na innych sprzedaje sie wiecej aut. Wiadomo, ze u siebie trzeba świecić.

 

Więc skoro FHI jako stosunkowo mała firma moze sprzedawać samochody jak gofry nad zalewem w rynkach gdzie nie groza im kary finansowe, to dlaczego dla małego rynku europejskiego który jest im tak nieprzyjazny mieliby inwestować JESZCZE wiecej kasy w rozwój technologii, która gdzie indziej jest zbędna? Wiadomo ze łatwiej bedzie dopasować portfolio modelowe. W dodatku i tak europejczycy nie sa zainteresowani turbo-subarakami. Ludzie chcą aut oszczędnych, zrobionych z bambusa i wspomagających przyrost naturalny wsród misiów panda, a ta garstka która chce jeszcze auta szybkie i paliwozerne to woli wydać kasę na cos co w ich oczach ma wiecej prestiżu. Tez mnie to boli! Tez bym chciał WRX 2.0 DIT! Ale prawda jest taka, ze i tak powinnismy byc wdzięczni ze wogole im sie chciało wprowadzić boksera diesel bo to prźeciez tylko dla Europy. Mogli machnąć ręka i całkiem sie z Europy wycofać... Bo narazie diesle ratują tutaj sprzedaż, ale na ile zyski z tego pokryły koszty rozwoju...?

 

Jest to kompleksowy temat i nie ma co sie denerwować na Japończyków bo na pewno robią co mogą żeby zostać przy życiu. Pozostaje mieć nadzieje, ze jak sie narazie skupia na innych rynkach i sytuacja firmy sie wzmocni to bedą mieli na tyle potencjału, żeby tez znów bardziej sie skupić na Europie za pare lat. Czego Wam i sobie życzę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nowy WRX STI

Mamy już taki wątek, więc sklejam.

wszystko jest 'na stanie'...nowy STI,nowy silnik 2.0 turbo(300 KM,400 Nm) wystarczy to fabrycznie złozyc do "kupy" i gotowe czy naprawde tak wiele chce ?

Może i nie za wiele, ale póki co producent nie przygotował auta w takiej specyfikacji na rynek europejski, a przynajmniej na tą jego część która ma kierownicę po lewej stronie.

 

Tez bym chciał WRX 2.0 DIT!

Pewnie zaraz mi się oberwie od purystów ;) ale ja to bym chciał nawet STI 2.0 DIT CVT :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...