Jump to content
Than_Junior

Subaru WRX STI MY15

Recommended Posts

A ja mam wybor prosty bo w Stanach WRX kosztuje juz od $24,000 a STI od $32,000 (trzeba dodac 9.5% na podatki w Illinois) a pozatym to bardzo malo traca na wartosci! 5-7 letni STI i tak sie sprzedaje za $26-27k (w dobrej kondycji oczywiscie)! Nowy WRX Base kupisz za $24,000 a rok pozniej sprzedasz za tyle samo na ulicy... a Audi, VW's czy Mercedesy, etc to w pierwszym roku co najmniej po $10k leca na wartosci! W podsumowaniu to z WRX czy STI zle wyjsc nie mozesz! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam wybor prosty bo w Stanach WRX kosztuje juz od $24,000 a STI od $32,000 (trzeba dodac 9.5% na podatki w Illinois) a pozatym to bardzo malo traca na wartosci! 5-7 letni STI i tak sie sprzedaje za $26-27k (w dobrej kondycji oczywiscie)! Nowy WRX Base kupisz za $24,000 a rok pozniej sprzedasz za tyle samo na ulicy... a Audi, VW's czy Mercedesy, etc to w pierwszym roku co najmniej po $10k leca na wartosci! W podsumowaniu to z WRX czy STI zle wyjsc nie mozesz! :D

Piszesz jakbys z angielskiego tlumaczyl... Tak na prawde to ceny samochodow uzywanych byly do tej pory wysokie, bo ludzie nie sprzedawali od 2008 swoich aut, i jezdzili starymi, tak wiec mala podaz powodowala wzrost cen soamochodow uzywanych. Od roku conajmniej, wzrosla ilosc nowych aut sprzedanych w USA wiec i ceny uzywanych pojda w dol... jesli gospodarka faktycznie wygrzebala sie z recesji... bo roznie to moze byc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

herrkam, masz na mysli cla że dla dziewczyn czy cla 45 amg ? bo w Top Gear chyba czytałem że te dwie wersje różnią się praktycznie pojemnością bagażnika no i ceną a reszta ta samą co w A45 amg albo coś mylę...

technika jest ta sama w a45 i cla 45 natomiast zwieszenie w cla jest jakby mniej performance...takie bardziej miekkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
5-7 letni STI i tak sie sprzedaje za $26-27k (w dobrej kondycji oczywiscie)!

 

 

Kto "trzeźwy" kupuje 5 letnie auto w cenie praktycznie takiej samej jak nowe? Albo czegoś nie rozumiem.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
nawiazujac do tego co napisales STI rowniez widuje wiecej niz golfow R...daje do myslenia

w sumie racja, ale może za 3-4 lat się to zmieni, czas pokaże

Nie doczytałem ale WRX będzie w końcu w EU czy nie? bo silnik 2.0 to jednak przewaga, a wszystko wskazuje na to, że STI dostanie obecny "niezawodny" silnik Na razie nie ma zdaje się takich planów. Może pojawi się Levorg z 2.0DIT ale wówczas pewnie z CVT.

nowy Forester 2.0 DIT jest oferowany przecież chyba w manualu? nie rozumiem w takim razie dlaczego nie będzie WRXa który na pewno będzie ciekawą propozycją, bo trzeba obstawiać że DIT będzie mniej awaryjną jednostką od 2.5 bo tej chyba już nic nie przebije

Share this post


Link to post
Share on other sites
nowy Forester 2.0 DIT jest oferowany przecież chyba w manualu?

nie ma manuala z 2.0DIT. Ten silnik jest tylko z CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie ma manuala z 2.0DIT. Ten silnik jest tylko z CVT

 

ciezko bedzie popsuć...chociaż w Polsce wszystko mozliwe....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy potwierdza sie informacje o cenie w UK:

http://www.torquenews.com/1084/2015-subaru-wrx-sti-returns-uk-6k-cheaper

Z kolei tutaj kolejny rozdzial dyskusje o tym czy to STI jest dalej do scigania sie czy raczej stalo sie szybkim samochodem po bulki, przeladowanym multimediami:

http://www.torquenews.com/1084/new-2015-subaru-wrx-sti-too-refined-performance-fans

No i wyglada na to ze silnik jest dokladnie ten sam, a samochod jest szybszy bo zmienili blacharke ;-)

http://www.torquenews.com/1084/2015-subaru-wrx-sti-same-hp-how-did-it-get-faster-video

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie rozumiem w takim razie dlaczego nie będzie WRXa który na pewno będzie ciekawą propozycją, bo trzeba obstawiać że DIT będzie mniej awaryjną jednostką od 2.5 bo tej chyba już nic nie przebije

 

Powody wydają się dość oczywiste. Zarówno WRX jak i WRX STI to auta bądź co bądź niszowe, które nie sprzedają się jak ciepłe bułeczki w tysiącach egzemplarzy. Homologowanie obu modeli na rynek europejski to zaś duże koszty. Zdecydowano się na wprowadzenie do sprzedaży WRX STI bo to ikona marki i ten model po prostu musi być w ofercie. Bariera akcyzowa (2.0/2.5) w większości krajów europejskich nie występuje bo mało kto stosuje tak debilne uzależnienie wysokości akcyzy od pojemności silnika (a Polska nie jest kluczowym rynkiem dla Subaru, nawet cała Europa nim nie jest). Co zaś tyczy się awaryjności - było sporo czasu na poprawienie silnika 2.5 więc ja bym niczego nie przesądzał, być może udoskonalony 2.5 okaże się mniej awaryjny od stosunkowo świeżego 2.0DIT (a może się mylę?, czas pokaże). Tak czy siak klamka zapadła i WRX STI będzie z 2.5 czy nam się to podoba czy nie.

 

Osobiście spodziewam się natomiast, że są spore szanse na pojawienie się Levorga z 2.0 DIT (i ew. z czymś słabszym). Europejczycy nie przepadają za kompaktowymi sedanami, lubią zaś nadwozia kombi, takie auto mogłoby się więc sprzedawać nie tylko wśród pasjonatów, ale także wśród "normalnych" ;) ludzi. Gdyby Forek XT sprzedawał się w całej Europie tak świetnie jak w Polsce to pewnie decyzja już dawno byłaby na tak.

Edited by Krogulec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda że nie ma wrx-a i estiaja w nadwoziu hatchback !! :( :( :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam wybor prosty bo w Stanach WRX kosztuje juz od $24,000 a STI od $32,000 (trzeba dodac 9.5% na podatki w Illinois) a pozatym to bardzo malo traca na wartosci! 5-7 letni STI i tak sie sprzedaje za $26-27k (w dobrej kondycji oczywiscie)! Nowy WRX Base kupisz za $24,000 a rok pozniej sprzedasz za tyle samo na ulicy... a Audi, VW's czy Mercedesy, etc to w pierwszym roku co najmniej po $10k leca na wartosci! W podsumowaniu to z WRX czy STI zle wyjsc nie mozesz! :D

Piszesz jakbys z angielskiego tlumaczyl... Tak na prawde to ceny samochodow uzywanych byly do tej pory wysokie, bo ludzie nie sprzedawali od 2008 swoich aut, i jezdzili starymi, tak wiec mala podaz powodowala wzrost cen soamochodow uzywanych. Od roku conajmniej, wzrosla ilosc nowych aut sprzedanych w USA wiec i ceny uzywanych pojda w dol... jesli gospodarka faktycznie wygrzebala sie z recesji... bo roznie to moze byc...

W ktorym miejscu to sie tak w oczy rzuca? Prawda ze po polsku pisze bardzo rzadko a na forum to juz dla mnie totalna nowosc a tak wogole to jezyk polski sie zmienij przez ostatnie 18 lat. :D Zgodze sie z tym ze ogolnie uzywane samochody trzymaja sie w cenie ale rzadne nawet nie zbliza do WRX czy STI. Prawda tez jest ze Subaru produkuje coraz wiecej a wiec coraz wiecej sprzedaje ale raczej przez nastepne 5-10 lat nic drastycznego na runky sie nie stanie bo WRX i STI to jest nadal rynek nisza. :P

 

 

 

 

p.s.Mi sie ten STI bardzo podoba! :D

 

yba5eqa9.jpg

Edited by 00typer1071

Share this post


Link to post
Share on other sites
Powody wydają się dość oczywiste. Zarówno WRX jak i WRX STI to auta bądź co bądź niszowe, które nie sprzedają się jak ciepłe bułeczki w tysiącach egzemplarzy. Homologowanie obu modeli na rynek europejski to zaś duże koszty. Zdecydowano się na wprowadzenie do sprzedaży WRX STI bo to ikona marki
Trudno chyba się z tym stwierdzeniem nie zgodzić. Ponadto jeśli już ma być na rynku jedno z dwóch aut, to STI jest uważam oczywisym wyborem.
bo trzeba obstawiać że DIT będzie mniej awaryjną jednostką od 2.5
Nie bede sie mądrował :) w kwestii awaryjności silnika z STI 2,5l natomiast chyba za wcześnie wyrokować o awaryjności jednostki obecnej na rynku kilka miesięcy. DIT to napewno jednostka nowoczesna i ciekawa technicznie, ale aby udowodnić trwałość trzeba czasu i często udoskonalania konstrukcji.

Montowanie tego silnika dodatkowo z podniesioną powyżej 300KM mocą do kultowego prawie wyczynowego auta zostało prawdopodobnie uznane za ryzykowne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

p.s.Mi sie ten STI bardzo podoba! :D

 

yba5eqa9.jpg

ŁAŁ!! Robi super wrażenie. Agresywny. Normalne felgi a nie BBS-y robią różnicę. Byłby perfekcyjny gdyby nie te plastiki i kierunkowskazy na dole tak tandetnie wyglądające.

Edited by FilipBB

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i fajnie. Jest pierwsze porównanie (chyba trzeci raz na Forum ;) ) Będą następne. Dla WRX-a. Dla STI-aja. I trzymam kciuki żeby wychodziły z nich zwycięsko...a przynajmniej nie dostawały strasznych batów...Bo choć rozum mówi że są szybsze, lepiej wyposażone, ładniejsze, nowocześniejsze...Subaru (dla mnie Blob bo innym nie jeździłem) coś w sobie ma...micha mi się cieszy jak patrzę na Nią czy słyszę silnik... nie mówiąc jak jadę :) każdy musi sam zdecydować co jest dla niego ważne

Edited by mrusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

herrkam, masz na mysli cla że dla dziewczyn czy cla 45 amg ? bo w Top Gear chyba czytałem że te dwie wersje różnią się praktycznie pojemnością bagażnika no i ceną a reszta ta samą co w A45 amg albo coś mylę...

technika jest ta sama w a45 i cla 45 natomiast zwieszenie w cla jest jakby mniej performance...takie bardziej miekkie

 

ok dzięki ale powalającyh róznic znaczy że nie ma, a pare litrów bagażu więcej jest, jak ktoś potrzebuje auto nie tyko do zabawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do tematu, wyczytałem, że nowe sti ma krótszą przekładnię kierowniczą w porównaniu do poprzednika. Fajnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zakupie Hawka, póki co nie mam motoryzacyjnych marzeń. Nie kręcą mnie multimedialne, przesycone elektroniką , przyciężkawe samochody.Może się mylę,może Ci co jeżdżą BMkami,Mercedesami,Prosiakami powiedzą,że jestem w błędzie.Ale ja wolę auta poprzedniej generacji,któa na Hawku się kończy.

No może EVO X też jest w tej grupie. Być może EVO XI też będzie fajne. BRZ mi się podoba pod warunkiem,że dojdzie tam silnik w okolicy 300KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

też macie wrażenie, że wnętrze jest jakieś takie "odpustowe". Po cholerę tyle ikonek na środkowym wyświetlaczu ? 1.34s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mnie zaskoczyło że trzeci stop dali na podszybiu a nie w zderzaku na dole, oraz to że kolektora już nie malują na czerwono, intercooler bez STI... ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
nowe (stare?) 2015 Legacy

 

nowe, premiera w US 6 luty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mnie zaskoczyło że trzeci stop dali na podszybiu a nie w zderzaku na dole

 

Tam byłoby za nisko - ta dziura jest przewidziana zresztą pod tylne światło przeciwmgielne w wersjach EU (tak jest w XV).

Share this post


Link to post
Share on other sites

mnie zaskoczyło że trzeci stop dali na podszybiu a nie w zderzaku na dole, oraz to że kolektora już nie malują na czerwono, intercooler bez STI... ??

IC bez napisu STi był już w lanosie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...