Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

No i stało się dzisiaj o objechała mnie Skoda Superb. 

Moje pytanie: Jak wygląda sprawa remapu w Sti. Na ile mogę sobie pozwolić na seryjnym silniku i co muszę wymienić by zrobić go na te 350KM. Oczywiście downpipe to oczywista oczywistość. 

Czy auto zmienia dosyć odczuwalnie charakterystykę przyspieszenia? Wcześniej miałem Focusa RS MK2 i tu nie ma co porównywać fakt przy serii był też trochę mułowaty ale jak go zrobiłem na 368 KM to był potwór jeżeli chodzi o przyspieszenie a Sti w serii jest trochę nudne aż się zastanawiam czy jak mu wymieniali silnik na gwarancji poprzedniemu właścicielowi to mu trochę mocy nie zmniejszyli.

A jak jest u Was? Kto ma Sti po remapie na seryjnym silniku i jak wrażenia? I gdzie w mazowieckim polecacie zrobić bo chyba w przyszłym roku trzeba będzie coś ogarnąć. 

Pozdrawiam i Zdrowych Wesołych Świąt. 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300hp, 407nm=>335hp 501nm. 

Inna praca turbo. Ciągnie od mniejszych obrotów do końca. Inne kompletnie wrażenia. Czy szybciej? Szybciej, ale mi jest ciężko już wyczuwać te dziesiatne. 

 

Subaru nie jest na wyścigi na prostej :D

Ani na trasy. Dużo samochodów objedzie dziś subaru. 

Zresztą automat vs manual... Marne szanse. Coś za coś. 

350hp to mało będzie :D

Powyżej 350hp to już worki kasy. Dużo roboty i wymiany. 

Ja robiłem w Katowicach. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, allu napisał:

300hp, 407nm=>335hp 501nm. 

Inna praca turbo. Ciągnie od mniejszych obrotów do końca. Inne kompletnie wrażenia. Czy szybciej? Szybciej, ale mi jest ciężko już wyczuwać te dziesiatne. 

 

Subaru nie jest na wyścigi na prostej :D

Ani na trasy. Dużo samochodów objedzie dziś subaru. 

Zresztą automat vs manual... Marne szanse. Coś za coś. 

350hp to mało będzie :D

Powyżej 350hp to już worki kasy. Dużo roboty i wymiany. 

Ja robiłem w Katowicach. 

100nm powinno być już  odczuwalne. 

Generalnie nie chodzi mi o króla prostej ale żeby trochę energiczniej sie odpychało. IMHO warto? Czy lepiej zostać przy serii i inne bajery pokupować? 

Powyżej 350KM to wiem że zakres prac jest spory i nawet o tym nie myślę. 

Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI to jak na dzisiejsze czasy dinozaur silnikowy.Co z tego ze naped swietny jak agregat pod maska nie domaga...

Mialem 2,5 roku.Dwa  tyg temu sprzedalem z bolem serca bo lubilem to auto.Dla mnie relacja osiagi/spalanie/koszty utrzymania byla niekorzystna wiec zapadla decyzja o sprzedazy.Do tego w marcu skonczylaby sie gwarancja fabryczna. 

Moze kiedys przyjedzie do nas mocne STI na miare naszych czasow to moze rozwaze ponowny zakup.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Lisek napisał:

STI to jak na dzisiejsze czasy dinozaur silnikowy.Co z tego ze naped swietny jak agregat pod maska nie domaga...

Mialem 2,5 roku.Dwa  tyg temu sprzedalem z bolem serca bo lubilem to auto.Dla mnie relacja osiagi/spalanie/koszty utrzymania byla niekorzystna wiec zapadla decyzja o sprzedazy.Do tego w marcu skonczylaby sie gwarancja fabryczna. 

Moze kiedys przyjedzie do nas mocne STI na miare naszych czasow to moze rozwaze ponowny zakup.

 

Wydaje mi się, ze na dziś Subaru nie ma już ani aspiracji, ani zaplecza, żeby mocne auto na miarę STI w czasach świetności stworzyć. AMG, RS, MPower odjechali im technologiczne lata świetlne. Wiem, zaraz ktoś powie, ze drogo, ze brak “tego czegoś” etc. Ale czy naprawdę? 

Jeśli powstałoby nowe STI, to zapewne cena będzie w przedziale 250-300k, bo ciężko będzie stworzyć, wyprodukować i zmieścić się w podatkach za mniej. I czy wtedy odbiorą klienta konkurenci, która nie żyje przeszłością legendy, tylko stałe tworzy mocne, fajne auta. Nie sądzę. I chyba ścieżka, która obrało Subaru jest dla firmy dochodowa i pewniejsza, a nowe STI będzie...  ma deskach kreślarskich. Ale obym się mylił... zawsze im większy wybór tym lepiej.

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi ani o aspiracje, ani o możliwości tylko zwyczajnie o kasę. Subaru produkuje auta, które się bardzo dobrze sprzedają i bardzo dobrze na nich zarabia (patrz wyniki finansowe), tyle że nie na naszym rynku. A AMG zapowiada znaczne ograniczenie line upu ze względu na normy, to nie jest łatwy rynek do sprzedaży aut w Europie i Subaru nie będzie ryzykować jak robi kasę gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Wydaje mi się, ze na dziś Subaru nie ma już ani aspiracji, ani zaplecza, żeby mocne auto na miarę STI w czasach świetności stworzyć. AMG, RS, MPower odjechali im technologiczne lata świetlne. Wiem, zaraz ktoś powie, ze drogo, ze brak “tego czegoś” etc. Ale czy naprawdę? 

Jeśli powstałoby nowe STI, to zapewne cena będzie w przedziale 250-300k, bo ciężko będzie stworzyć, wyprodukować i zmieścić się w podatkach za mniej. I czy wtedy odbiorą klienta konkurenci, która nie żyje przeszłością legendy, tylko stałe tworzy mocne, fajne auta. Nie sądzę. I chyba ścieka, która obrało Subaru jest dla firmy dochodowa i pewniejsza, a nowe STI będzie...  ma deskach kreślarskich. Ale obym się mylił... zawsze im większy wybór tym lepiej.

250 tys to lekko.Przypominam ze ostatnie egzemplarze STI nawet nie Final Edition kosztowaly ok 230 tys PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, DanPlut napisał:

100nm powinno być już  odczuwalne. 

Generalnie nie chodzi mi o króla prostej ale żeby trochę energiczniej sie odpychało. IMHO warto? Czy lepiej zostać przy serii i inne bajery pokupować? 

Powyżej 350KM to wiem że zakres prac jest spory i nawet o tym nie myślę. 

Dzięki 

Warto, zupełnie inne auto. Będziesz zadowolony, tylko zrób z głową, bez przesadnych wartości :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mRoZiOo napisał:

Ja będę próbował u @carfit, już byłem. Nawet umówiony ale coś poszło nie tak i .... przewalilem pieniądze, ale zbieram znów, zbieram :)

A możesz mi w wolnej chwili na priv napisać jakie są koszta i co wymieniałeś pod remap. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.12.2019 o 09:11, skwaro napisał:

Nie chodzi ani o aspiracje, ani o możliwości tylko zwyczajnie o kasę. Subaru produkuje auta, które się bardzo dobrze sprzedają i bardzo dobrze na nich zarabia (patrz wyniki finansowe), tyle że nie na naszym rynku.

 

 

porównaj ceny na rynkach gdzie FHI odnosi sukces. Oczywiście mam na myśli vs. ceny w EU. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
porównaj ceny na rynkach gdzie FHI odnosi sukces. Oczywiście mam na myśli vs. ceny w EU. 
Ceny bazowe są takie same, tylko podatki są inne. Pretensje miej do ustawodawców nie Subaru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, skwaro napisał:
21 minut temu, Adam12 napisał:
 
 
porównaj ceny na rynkach gdzie FHI odnosi sukces. Oczywiście mam na myśli vs. ceny w EU. 

Ceny bazowe są takie same, tylko podatki są inne. Pretensje miej do ustawodawców nie Subaru.

Dokładnie tak. OBK akcyza 16%. Gdyby była niższa, kosztowałby sporo mniej. O 23% vat nie wspomnę. Jak porównasz ceny Mercedesa 2.0 i 3.0 to akcyza powoduje dramatyczny wzrost cen, każdy dodatek jest odpowiednio droższy. O przepisach emisji, które powodują, ze nie mamy szans na OBK 2.4 XT nie wspomnę. Unia... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam12 napisał:

Dobry wydech + strojenie = ok. 10k pln. brutto.

Coś wysokie te wyliczenie. Końcowy wydech mam Namelessa. Na downpipe trzeba liczyć między 800-1200 zł pewnie środkowy podobnie to wynika z tego, że remap ponad 5 tyś. 

A jak ktoś startuje od zera to cały wydech można kupić między 5k a 6k. 

Edytowane przez DanPlut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



No i stało się dzisiaj o objechała mnie Skoda Superb. 

Ale na Skodę byś się raczej nie zamienił? Pytanie gdzie jest ta granica bo seryjnych aut z przyspieszeniem poniżej 5-6s nie brakuje natomiast takich, ktore dają radość z jazdy nie ma aż tak wielu. Oczywiście kwestia indywidualna, ale mnie nigdy nie jarało bycie mistrzem prostej bo nawet jak mi ktoś siada na ogonie to przeważnie tylko do pierwszych paru zakrętów. Jeżdzę WRXem, więc ciutkę lżejszym od STI i zestrojonym na 420Nm, 300KM w RR tuning w Krakowie - na moje potrzeby w zupełności wystarcza, poza tym większe korzyści odnoszę z profesjonalnego szkolenia swoich umiejętności niż inwestycji w dalsze przyrosty mocy. To oczywiście tylko mój punkt widzenia i moich ograniczeń za kierownicą. Najważniejsze są Twoje subiektywne odczucia i przyjemność z użytkowania, powodzenia!
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że przyjemność z jazdy jest super. Z drugiej strony wiem że remap samochodu zmienia go nie do poznania i w Sti też będę chciał to zrobić i jestem ciekaw jak to wygląda w Subaru i jak trzeba go do tego przygotować. 

Sytuacja ze Skodą miała tylko rozpocząć dyskusję. 

Jeżdżąc wcześniej Focus em RS MK2 zrobiłem mu mapę z 305 na 370KM oczywiście wcześniej go do tego przygotowując i po 4 latach przed sprzedażą wróciłem do serii, to dopiero wtedy odczułem jak jest KOLOSALNA różnica. Inny samochód. 

Jeżeli to samo uzyskam w Sti to remap muszę zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...