Jump to content
Than_Junior

Subaru WRX STI MY15

Recommended Posts

Fajny kolor ma to auto:

Cytat

Body color: Burn

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

felge i nakrętki by jeszcze odratował :D Może nawet tarcze do przetoczenia i jazda na Kielce :D

subaru-wrx-sti-2018-jf1va2t68j9819887-img10.jpg

Edited by FilipeK
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem,

dojrzewam do decyzji o powrocie do Subaru (a co najważniejsze, dojrzewa również żona ;)), choć pewnie nie jest to najpraktyczniejsze auto do naszych potrzeb, no ale trudno.


Powrót planowany w najbliższym czasie, mam jednak kilka pytań 'praktycznych':

 

1. Czy ktoś z Was wozi gondolę i stelaż od wózka dziecięcego? Zastanawiam się czy wejdzie do bagażnika. Mam konkretnie model Cybex Priam Lux - wymiary gondoli to 89 x 45 x 63 cm, złożonego stelaża 95 x 57 x 30 cm.

2. Czy WRX STI posiada kołnierz na narty?

3. Czy 'twardość' sprzęgła jest porównywalna do starszych generacji WRX/STI? Mieliśmy wcześniej WRX'a MY04.

4. Jaki budżet należy zabezpieczyć z tyłu głowy na UPG / panewki? Czy to ok. 5 / 12 tys. zł czy więcej? (mam na myśli naprawę na oryginalnych częściach lub zamiennikach dobrej jakości, bez zakuwania czy tuningu).

 

Dzięki,

Kuba

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Wożę czasem wózek, najpierw stelaż (podwozie) z gondolą (i jeszcze wtedy z wanienką :D), teraz ze spacerówką. Trzeba się dużo nakombinować przy pakowaniu, ale się mieści. Oprócz wózka wchodzi jeszcze masa bagażu, ale nauka pakowania i sam czas na wykonanie tego trochę zajmują... ;)   Z tym, że mój wózek dosyć dobrze się składa: https://www.youtube.com/watch?v=f63XsTuo9ck

2. WRX nie ma otworu na narty, więc pewnie STI też nie...

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w ogóle ktoś chce sprzedać swoje STi MY15 -18? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Qóba napisał:

2. Czy WRX STI posiada kołnierz na narty?

Nie.

 

16 godzin temu, Qóba napisał:

3. Czy 'twardość' sprzęgła jest porównywalna do starszych generacji WRX/STI? Mieliśmy wcześniej WRX'a MY04.

W STI 15 jest twardziej (lepiej) niż w STI 08

 

17 godzin temu, Qóba napisał:

4. Jaki budżet należy zabezpieczyć z tyłu głowy na UPG / panewki? Czy to ok. 5

Na samo UPG podobno 5

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie szybkie pytanie - czy wydech w STi z 2015-2018 roku będzie taki sam jak w STi z 2019 roku? 

Chodzi mi o seryjny ( nie SPT) a konkretnie końcowe wydechy 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jaki olej lejecie w gardziele WRXów?

Aktualnie mam Millers CFS 10W50, a że nadszedł czas wymiany, to zastanawiam się, czy na porę deszczową (zwaną sezonem jesienno-zimowym) nie wlać cieńszego np. CFS 5W40? Samochód garażowany, nie pałowany i trochę jeździ po mieście.

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 godzin temu, Kambol napisał:

Jaki olej lejecie w gardziele WRXów?

Aktualnie mam Millers CFS 10W50, a że nadszedł czas wymiany, to zastanawiam się, czy na porę deszczową (zwaną sezonem jesienno-zimowym) nie wlać cieńszego np. CFS 5W40? Samochód garażowany, nie pałowany i trochę jeździ po mieście.

 

po co Ci tak "gesty" olej, ze sie moge spytac?

 

u mnie teraz zalany Total Quartz 9000 Energy 5W40, na zime chyba zaleje jakis 5W30 (u mnie, niestety, wypada sporo zimnych startow i jazdy na dosc krotkie odcinki)

Edited by eddie_gt4

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, mRoZiOo napisał:

Panowie szybkie pytanie - czy wydech w STi z 2015-2018 roku będzie taki sam jak w STi z 2019 roku? 

Chodzi mi o seryjny ( nie SPT) a konkretnie końcowe wydechy 

 

z tego co wiem, wymiarowo nic sie nie zmienilo, choc faktycznie na roznych stronkach jest ten podzial na 15-18 i 19-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 22.08.2019 o 07:23, eddie_gt4 napisał:

 

 

Jestem chętny. Ktoś jeszcze ? 

Tylko pytanie czy ten czy jakiś inny downpipe.

@Eddie rób listę :)

Edited by mRoZiOo

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

po co Ci tak "gesty" olej, ze sie moge spytac?

 

Taki mi polecono w pewnym dobrym ASO ;)  Teraz zresztą spisywał się bardzo dobrze, ale na zimę rzeczywiście wziąłem rzadszy - Millers CFS 5W40. Dzięki za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja leję od 4 lat Amsoil SS 5w30 i ani nie łapie temperatury powyżej 105* ani w ogóle go nie ubywa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dziś jechałem A4 jeszcze na tym CFS 10W50 i przy prędkościach +5 do +15, załączonej klimie i temp. zewnętrznej 33*C, temperatura oleju utrzymywała się w granicach 105-114*C. Też nic nie ubyło od poprzedniej wymiany.

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie czy ktos zakladal downpipe i  jezdzil bez remapu?  Jak u was z dolotami? Wymienialiscie? Wymienialiscie doloty? Jakie bezpieczne parametry po remapie ;)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Kambol napisał:

Taki mi polecono w pewnym dobrym ASO ;)  Teraz zresztą spisywał się bardzo dobrze, ale na zimę rzeczywiście wziąłem rzadszy - Millers CFS 5W40. Dzięki za odpowiedź.

 

to boje sie pytac, jaki olej to ASO poleca / zalewa do Forka XT (de facto ten sam silnik, co w WRX)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
17 godzin temu, mRoZiOo napisał:

 

 

Jestem chętny. Ktoś jeszcze ? 

Tylko pytanie czy ten czy jakiś inny downpipe.

@Eddie rób listę :)

 

temat - rzeka... niby to tylko kawalek wygietej rury, ale chyba najlepiej skonsultowac sprawe z tunerem, ktory bedzie stroil auto, bo z tego co wiem, w naszych autach wymiana DP (szczegolnie na wersje bez cat'a) wymaga strojenia

 

ja osobiscie chcialbym pozostac przy 95-ej benzynie, wiec trzeba bardzo dobrze przemyslec temat

 

Edited by eddie_gt4

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

 

temat - rzeka... niby to tylko kawalek wygietej rury, ale chyba najlepiej skonsultowac sprawe z tunerem, ktory bedzie stroil auto, bo z tego co wiem, w naszych autach wymiana DP (szczegolnie na wersje bez cat'a) wymaga strojenia

 

ja osobiscie chcialbym pozostac przy 95-ej benzynie, wiec trzeba bardzo dobrze przemyslec temat

 

Co sie dzieje po wymianie ze wymaga strojenia? Oczywiscie planuje ale czy np..miesiac czasu przejezdze? Ja zamówilem downpipe.mg motorsport ze sportowym katem

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

to boje sie pytac, jaki olej to ASO poleca / zalewa do Forka XT (de facto ten sam silnik, co w WRX)

5W30

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Kukson napisał:

5W30

 

no wlasnie, dlatego bardzo mnie zdziwil zalecany przez ASO olej 10W50 do seryjnego (jak zgaduje) WRX'a z 2.0 DiT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 minut temu, acik666 napisał:

Co sie dzieje po wymianie ze wymaga strojenia? Oczywiscie planuje ale czy np..miesiac czasu przejezdze? Ja zamówilem downpipe.mg motorsport ze sportowym katem

 

Ty masz WRX STI z silnikiem 2.5, wiec to troche inna bajka niz nasze WRX'y z 2.0 DiT... generalnie wymiana DP skutkuje skokami cisnieniami doladowania, wyzsza temperatura gazow wydechowych (EGT), spalaniem stukowym i innymi bonusami :)

 

info ze strony Mapteka o strojeniu FXT 2.0 DiT:

 

"(...) Drugi etap dotyczył zabudowy J-pipe’u wraz z sportowym katalizatorem. Okazało się, że warunki pracy zespołu turbosprężarki zmieniły się na tyle mocno powodując spalanie detonacyjne i tym samym obniżenie parametrów silnika. Temat okazywał się coraz trudniejszy im więcej zmian należało wprowadzać w program ECU. Metodyka skupiła się na zrozumieniu działania programu sterującego czyli architektury i zależności poszczególnych modułów programu. Wiele godzin jazd, zmiana rodzaju paliw i warunków jazdy powoli wyjawiały poszczególne zależności i odsłaniały problemy, które należało rozwiązać (...)"

 

Po takiej lekturze nie ryzykowalbym montazu DP bez odpowiedniego strojenia...

Edited by eddie_gt4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

W silnikach DIT w J-pipe'ie (czyli downpipe'ie) jest zabudowany katalizator.

Potwierdzam: grzebanie przy silnikach DIT bez przestrojenia ECU jest bardzo ryzykowne i przynosi negatywne skutki od razu. Np. detonacje są na tyle duże, że samochód nagle, niespodziewanie staje dęba, jakby się w coś  uderzyło. Najlepiej nie robić nic jeśli nie ma się kasy na zrobienie tego u kogoś znającego się na rzeczy: efekt i tak będzie mizerny, a kasę i tak będzie trzeba wydać na naprawę silnika.

Edited by Izotom
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

 

no wlasnie, dlatego bardzo mnie zdziwil zalecany przez ASO olej 10W50 do seryjnego (jak zgaduje) WRX'a z 2.0 DiT

Może podchodzą do klienta bardziej sportowo ;) masz WRX to pewnie użytkujesz go nie tylko jeżdżąc po bułki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o olej silnikowy to polecam Sustinę 0W50 lub Chrono 10W40. Praca silnika DIT może sięgnąć  120 stopni. Nasz FXT'13 jeździ od nowości na Chrono 10W40. Do BRZydala leję 0W50.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie XT jeździ na Sustinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...