Jump to content

Subaru WRX STI MY15


Recommended Posts

jak to jest z tymi predkosciami autostradowymi? Jeden motor na autostradzie mi padł, od kiedy odebrałem po remoncie raczej 160 kmh nie przekraczam :biglol:

Link to post
Share on other sites
  • Replies 9.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cześć,   Mam to szczęście, że od czasu do czasu jeżdżę WRX STI i staram się jak mogę delektować jazdą tym "bydlątkiem" Samochód ten może nie jest idealny i nawet nie próbuje dorówny

Odbiegając trochę od temau Final Edition, przez ostatnie pół roku z hakiem szukałem dla siebie auta, miało być coś fajnego, sportowego, z pazurem. Początkowo nie brałem obecnego STI nawet pod uwagę (c

Czytam i czytam to forum od jakiegoś czasu... Chciałem sobie na jego podstawie wyrobić jakieś tam zdanie na temat WRX STI MY2015... Dodatkowo przeczytałem wszystkie chyba dostępne artykuły z testami/p

Posted Images

19 godzin temu, filipk93 napisał:

jak to jest z tymi predkosciami autostradowymi? Jeden motor na autostradzie mi padł, od kiedy odebrałem po remoncie raczej 160 kmh nie przekraczam :biglol:

 

Nie wiem jak 2,5L ale w 2,0L 160km/h na autostradzie nie przekraczam., najlepiej jedzie się z prędkością 140km/h. 

 

Jakos tak siedzi z tylu głowy ze turbo subarak średnio lubi autostrady. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 3.11.2018 o 16:23, jaceknie napisał:

perełka, czemu na autostrady się nie nadaje?

 

kto powiedział, że się nie nadaje :)Jest wystarczająco szybkie a zawias odpowiednio zestrojony.

Robię prawie 40k km rocznie i po prostu szkoda mi używać STi do takich celów. O ekonomi nie wspominając :)

 

 

14 godzin temu, chojny napisał:

 

Nie wiem jak 2,5L ale w 2,0L 160km/h na autostradzie nie przekraczam., najlepiej jedzie się z prędkością 140km/h. 

 

Jakos tak siedzi z tylu głowy ze turbo subarak średnio lubi autostrady.  

 

Obawiam się, że to "kolejny stereotyp". Jakoś nie słyszałem (lub ominęło mnie) żeby komuś z forum padł silnik z tego powodu. Mam na myśli wersję od MY14. No ale mogę się mylić..... Ta dyskusja pojawia się co jakiś czas i raczej nie prowadzi do konstruktywnych wniosków :)  STi jest jakie jest :)

Edited by Adam12
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Adam12 napisał:

Robię prawie 40k km rocznie i po prostu szkoda mi używać STi do takich celów. O ekonomi nie wspominając :)

a tam szkoda zakładaj LPG i jazda . czy ja dobrze licze że za prawie 5 letnie auto chcesz niecałe 148k pln brutto?

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Karas napisał:

czy ja dobrze licze że za prawie 5 letnie auto chcesz niecałe 148k pln brutto?

 

policz proszę jeszcze raz :)

Data rejestracji  (produkcja kilka miesięcy wcześniej) 09.2015 a mamy listopad 2018. No chyba, że żyjesz w równoległym wymiarze :)

 

Ponad to w cenie masz kredytowanie na niecałe 3 lata (ok. 6-7%) + koła zimowe warte trochę więcej niż kilo pomidorów (ok. 5-6k pln) + opłacony IRS do 09.2019.

Ubezpieczenie OC/AC płatne w 4 kwartalnych ratach po ok. 1000pln brutto (VAT 0%).

 

Godzinę temu, Karas napisał:

a tam szkoda zakładaj LPG i jazda

 

 

każdy ma swoje podejście :)  Mi było/jest szkoda dlatego ma symboliczny przebieg. 

Edited by Adam12
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Adam12 napisał:

Data rejestracji  (produkcja kilka miesięcy wcześniej) 09.2015 a mamy listopad 2018. No chyba, że żyjesz w równoległym wymiarze :)

pytałem z czystej ciekawości. Nie wiem dlaczego przeczytałem gdzieś wcześniej ze to my14:facepalm:  a to nowsze sti jest

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, allu napisał:

Z niusów na dziś.

Polecam blog "Subaru Magazine" na FB. Co prawda po japońsku, ale jest ta opcja automatycznego tłumaczenia. ;)

(Fotki kompletnego samochodu wrzucali już jakoś w zeszłym tygodniu.)

 

FB_IMG_1541489547875.jpg

FB_IMG_1541489552588.jpg

FB_IMG_1541489556691.jpg

FB_IMG_1541489559965.jpg

FB_IMG_1541489562361.jpg

FB_IMG_1541489565710.jpg

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
W dniu 5.11.2018 o 07:51, Adam12 napisał:

 

kto powiedział, że się nie nadaje :)Jest wystarczająco szybkie a zawias odpowiednio zestrojony.

Robię prawie 40k km rocznie i po prostu szkoda mi używać STi do takich celów. O ekonomi nie wspominając :)

 

 

 

Obawiam się, że to "kolejny stereotyp". Jakoś nie słyszałem (lub ominęło mnie) żeby komuś z forum padł silnik z tego powodu. Mam na myśli wersję od MY14. No ale mogę się mylić..... Ta dyskusja pojawia się co jakiś czas i raczej nie prowadzi do konstruktywnych wniosków :)  STi jest jakie jest :)

 

Cześć,

 

Mam to szczęście, że od czasu do czasu jeżdżę WRX STI i staram się jak mogę delektować jazdą tym "bydlątkiem":wub:

image.png.47d7bfe8d716b26f53fdbc2affedfdec.png

Samochód ten może nie jest idealny i nawet nie próbuje dorównywać innym zdecydowanie bardziej perfekcyjnym sportowym samochodom tego pokroju, ale To Subaru nadal ma taki pozytywny styl i szacunek na drogach, że inni naszpikowani elektroniką i lepszymi osiągami konkurenci mogą tylko pozazdrość .

Cieszy mnie to, że Subaru nie stało się perfekcyjne bo od zawsze jestem zdania, że perfekcja w pewnych dziedzinach naszego życia zwłaszcza w pasji jest ogromnym zagrożeniem. gdyż niesie za sobą nudę.

Subaru zwłaszcza w odmianie WRX /WRX STI nigdy się nie znudzi. Prędzej zmęczy, zirytuje, ale się nie znudzi:yahoo:

Prowadzi się bardzo przyjemnie, sportowo jest taki zwarty i mięsisty zarazem, czuć te geny z poprzednich generacji, że to samochód wywodzący się z rajdów. JAk dla mnie jest zdecydowanie bardziej mechaniczny niż elektroniczny.  Daje mi przez to poczucie dużej solidności i radości.

Praca silnika, całego układu napędowego, hamulcowego jest tak przyjemna, angażująca, że ciężko znaleźć drugie takie auto. No i ten dźwięk seryjnego wydechu przy niskich i średnich obrotach:wub:

Jednocześnie Subaru WRX STI w moim odczuciu jest autem komfortowym i pomimo wzrostu 195cm nie odczuwam dyskomfortu zbyt wysoko usytuowanych foteli Recaro. Ale powiadają, że:

image.png.4e88875360c1f01b59ff4bd83e8a9e95.png

 

Honda Civic Type.S mojego Taty jest o wiele bardziej twarda, a co za tym idzie bezkompromisowa.

 

Zrobiłem w ten weekend ponad sześćset km , jeżdżąc zgodnie z przepisami po mało zakorkowanym Tarnowie i okolicach.

Uważam, że ostatnią rzeczą jaką ten samochód powinien robić to właśnie jeździć po autostradach czyli szybciej niż 140 km/h.

Niestety skrzynka biegów pomimo sześciu biegów ma tak krótkie przełożenia, że jazda po autostradach jest proszeniem się o kłopoty.

Przy licznikowych 130 km/h na szóstym biegu mamy już 3tys obrotów!

A jak wiemy WRX STI ma genialny - stricte mechaniczny napęd na cztery koła który to stwarza nie małe opory obciążając termicznie znacząco silnik. Silnik który 13 lat temu został przerobiony tak, że ma większe tłoki i cieńsze tuleje. Do tego zobaczmy jak układ termiczny tego silnika jest zaprojektowany - przede wszystkim jaką cieniutką ma chłodnice :o 

 

A to wszystko sprawia, że jak upalamy  czy ciśniemy autostradą non stop grubo ponad 140km/h to ten nasz kochany doładowany boxer zaczyna być potwornym pijakiem i generatorem gorąca którego seryjny układ termiczny nie jest wstanie dostatecznie chłodzić. W wyniku zbyt wysokiej temperatury np: tuleje cylindrów zaczynają kolokwialnie mówiąc "pływać" i UPG staje się faktem - lub po czasie mogą wyskoczyć inne nieprzyjemne niespodzianki. 

 

Dlatego ja unikam prędkości autostradowych jak ognia.... A zresztą STI jest tak fajne, że wolę jechać dłużej ciekawą drogą krajową gdzie są górki, łuki czy kręte drogi na których to auto czuje się jak ryba w wodzie i ja też.  Można się wtedy delektować charakterystyką silnika, pracą skrzynki biegów, fenomenalną trakcją czy dźwiękiem silnika. No i zapotrzebowanie na paliwo jest uczciwe. Mi przez ten weekend na dystansie 630km STI wypił 10.8 l na 100 km.

Najniższe jakie udało mi się uzyskać na dystansie Tarnów - Kraków to bez problemu 7.0 litrów ( trym Inteligent - na sporcie 8.5l w tych samych warunkach)  jadąc krajową czwórką max 80km/h . I ciekawostka na 5 biegu pali mniej przy takich prędkościach niż na szóstym, a to potwierdza moją tezę, że większość silników spalinowych nie lubi zbyt niskich obrotów - diesle również. Więc wskaźniki zmiany biegu w nowoczesnych samochodach podpowiadające jaki bieg mamy wybrać ,aby było eko, są nie tyle dla nas i ekologi tylko dla tego, aby poprzez zbyt niskie obroty nasz silnik i układ przeniesienia napędu szybciej się zużył :(

 

Podsumowując genialny samochód taki ukochany resorak w skali 1:1 dla osoby która nadal gdzieś w głębi czuje się dzieckiem i świadoma pewnych niedogodności nadal chce ten samochód. Samochód który już na sam widok sprawia, że powracają u mnie wspomnienia z przed 17 lat kiedy to pierwszy raz jechałem nowiutką Subaru Impreza GT

image.thumb.png.17573b42f2c7e126c3a17b2f110d775b.png

 

 

 

 

 

Edited by OWOC
  • Like 12
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, OWOC napisał:

 ciekawostka na 5 biegu pali mniej przy takich prędkościach niż na szóstym

Ja dokładnie to samo zauważyłem. Przy 75kmh lub 70-80 kmh na 5 ma najmniejsze spalanie. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, allu napisał:

Ja dokładnie to samo zauważyłem. Przy 75kmh lub 70-80 kmh na 5 ma najmniejsze spalanie. 

 

Najniższe spalanie w 2,0T jest na 4 biegu przy około 90km/h. ;)

 

Poniżej 8L/100km. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, OWOC napisał:

Samochód który już na sam widok sprawia, że powracają u mnie wypomnienia z przed 17 lat kiedy to pierwszy raz jechałem nowiutką Subaru Impreza GT

image.thumb.png.17573b42f2c7e126c3a17b2f110d775b.png

zdjęcie powinien wykorzystać SIP do jakiejś kampanii reklamowej :)

W dniu 6.11.2018 o 08:35, MDsuperstar napisał:

Polecam blog "Subaru Magazine"

podeślij link (może być na PW) bo w wyszukiwarce nie mogę znaleźć :)

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Jakby komuś WRX STI wersja 2015 palił zbyt dużo, był zbyt głośny, zbyt twardy w zawieszeniu, miał zbyt mało wodotrysków i był za mało volkswagenowski, to ja z chęcią przygarnę, nawet zamian za jakąś kwotę pieniężną.

 

 

Edited by Izotom
  • Like 5
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
W dniu 8.11.2018 o 16:22, OWOC napisał:

A to wszystko sprawia, że jak upalamy  czy ciśniemy autostradą non stop grubo ponad 140km/h to ten nasz kochany doładowany boxer zaczyna być potwornym pijakiem i generatorem gorąca którego seryjny układ termiczny nie jest wstanie dostatecznie chłodzić. W wyniku zbyt wysokiej temperatury np: tuleje cylindrów zaczynają kolokwialnie mówiąc "pływać" i UPG staje się faktem - lub po czasie mogą wyskoczyć inne nieprzyjemne niespodzianki. 

czy ty właśnie napisałeś że sportowy z założenia samochód nie nadaje się do sportowej jazdy ? :blink:

Jak sprinty , upalanie czy cisniecia na maxa .

Jeżeli nie nadaje się on do sportowej jazdy to do czego stania w garażu? Nie no w szoku jestem przez to co tu napisałeś

W dniu 8.11.2018 o 16:22, OWOC napisał:

Mi przez ten weekend na dystansie 630km STI wypił 10.8 l na 100 km

szkoda potencjału tego auta na takie coś...

Edited by Karas
  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Izotom napisał:

Jakby komuś WRX STI wersja 2015 palił zbyt dużo, był zbyt głośny, zbyt twardy w zawieszeniu, miał zbyt mało wodotrysków i był za mało volkswagenowski, to ja z chęcią przygarnę, nawet zamian za jakąś kwotę pieniężną.

Jestem drugi w kolejce :D

Link to post
Share on other sites

Jeszcze chwila i będzie piękny biały do sprzedania STI MY15 w wersji TOP z dużym spoilerem . Jak wrócę z urlopu , to będzie wykupywany z leasingu :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...