FilipeK Opublikowano 3 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 jak to jest z tymi predkosciami autostradowymi? Jeden motor na autostradzie mi padł, od kiedy odebrałem po remoncie raczej 160 kmh nie przekraczam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 4 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2018 19 godzin temu, filipk93 napisał: jak to jest z tymi predkosciami autostradowymi? Jeden motor na autostradzie mi padł, od kiedy odebrałem po remoncie raczej 160 kmh nie przekraczam Nie wiem jak 2,5L ale w 2,0L 160km/h na autostradzie nie przekraczam., najlepiej jedzie się z prędkością 140km/h. Jakos tak siedzi z tylu głowy ze turbo subarak średnio lubi autostrady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 (edytowane) W dniu 3.11.2018 o 16:23, jaceknie napisał: perełka, czemu na autostrady się nie nadaje? kto powiedział, że się nie nadaje Jest wystarczająco szybkie a zawias odpowiednio zestrojony. Robię prawie 40k km rocznie i po prostu szkoda mi używać STi do takich celów. O ekonomi nie wspominając 14 godzin temu, chojny napisał: Nie wiem jak 2,5L ale w 2,0L 160km/h na autostradzie nie przekraczam., najlepiej jedzie się z prędkością 140km/h. Jakos tak siedzi z tylu głowy ze turbo subarak średnio lubi autostrady. Obawiam się, że to "kolejny stereotyp". Jakoś nie słyszałem (lub ominęło mnie) żeby komuś z forum padł silnik z tego powodu. Mam na myśli wersję od MY14. No ale mogę się mylić..... Ta dyskusja pojawia się co jakiś czas i raczej nie prowadzi do konstruktywnych wniosków STi jest jakie jest Edytowane 5 Listopada 2018 przez Adam12 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 24 minuty temu, Adam12 napisał: (...) STi jest jakie jest i wlasnie dlatego juz go... nie ma... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 o rany znowu się zaczyna..... Jakoś nie zauważyłem wycofania go z produkcji. Na europie świat się nie kończy 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 7 godzin temu, Adam12 napisał: Robię prawie 40k km rocznie i po prostu szkoda mi używać STi do takich celów. O ekonomi nie wspominając a tam szkoda zakładaj LPG i jazda . czy ja dobrze licze że za prawie 5 letnie auto chcesz niecałe 148k pln brutto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
allu Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 Według mnie normalna cena za sti. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 (edytowane) Godzinę temu, Karas napisał: czy ja dobrze licze że za prawie 5 letnie auto chcesz niecałe 148k pln brutto? policz proszę jeszcze raz Data rejestracji (produkcja kilka miesięcy wcześniej) 09.2015 a mamy listopad 2018. No chyba, że żyjesz w równoległym wymiarze Ponad to w cenie masz kredytowanie na niecałe 3 lata (ok. 6-7%) + koła zimowe warte trochę więcej niż kilo pomidorów (ok. 5-6k pln) + opłacony IRS do 09.2019. Ubezpieczenie OC/AC płatne w 4 kwartalnych ratach po ok. 1000pln brutto (VAT 0%). Godzinę temu, Karas napisał: a tam szkoda zakładaj LPG i jazda każdy ma swoje podejście Mi było/jest szkoda dlatego ma symboliczny przebieg. Edytowane 5 Listopada 2018 przez Adam12 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 2 godziny temu, Adam12 napisał: Data rejestracji (produkcja kilka miesięcy wcześniej) 09.2015 a mamy listopad 2018. No chyba, że żyjesz w równoległym wymiarze pytałem z czystej ciekawości. Nie wiem dlaczego przeczytałem gdzieś wcześniej ze to my14 a to nowsze sti jest 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
allu Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 Z niusów na dziś. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 A propos Subaru i autostrad to @carfit już tę kwestie komentował. Warto posłuchać fachowca. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 12 godzin temu, allu napisał: Z niusów na dziś. Polecam blog "Subaru Magazine" na FB. Co prawda po japońsku, ale jest ta opcja automatycznego tłumaczenia. (Fotki kompletnego samochodu wrzucali już jakoś w zeszłym tygodniu.) 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 (edytowane) W dniu 5.11.2018 o 07:51, Adam12 napisał: kto powiedział, że się nie nadaje Jest wystarczająco szybkie a zawias odpowiednio zestrojony. Robię prawie 40k km rocznie i po prostu szkoda mi używać STi do takich celów. O ekonomi nie wspominając Obawiam się, że to "kolejny stereotyp". Jakoś nie słyszałem (lub ominęło mnie) żeby komuś z forum padł silnik z tego powodu. Mam na myśli wersję od MY14. No ale mogę się mylić..... Ta dyskusja pojawia się co jakiś czas i raczej nie prowadzi do konstruktywnych wniosków STi jest jakie jest Cześć, Mam to szczęście, że od czasu do czasu jeżdżę WRX STI i staram się jak mogę delektować jazdą tym "bydlątkiem" Samochód ten może nie jest idealny i nawet nie próbuje dorównywać innym zdecydowanie bardziej perfekcyjnym sportowym samochodom tego pokroju, ale To Subaru nadal ma taki pozytywny styl i szacunek na drogach, że inni naszpikowani elektroniką i lepszymi osiągami konkurenci mogą tylko pozazdrość . Cieszy mnie to, że Subaru nie stało się perfekcyjne bo od zawsze jestem zdania, że perfekcja w pewnych dziedzinach naszego życia zwłaszcza w pasji jest ogromnym zagrożeniem. gdyż niesie za sobą nudę. Subaru zwłaszcza w odmianie WRX /WRX STI nigdy się nie znudzi. Prędzej zmęczy, zirytuje, ale się nie znudzi Prowadzi się bardzo przyjemnie, sportowo jest taki zwarty i mięsisty zarazem, czuć te geny z poprzednich generacji, że to samochód wywodzący się z rajdów. JAk dla mnie jest zdecydowanie bardziej mechaniczny niż elektroniczny. Daje mi przez to poczucie dużej solidności i radości. Praca silnika, całego układu napędowego, hamulcowego jest tak przyjemna, angażująca, że ciężko znaleźć drugie takie auto. No i ten dźwięk seryjnego wydechu przy niskich i średnich obrotach Jednocześnie Subaru WRX STI w moim odczuciu jest autem komfortowym i pomimo wzrostu 195cm nie odczuwam dyskomfortu zbyt wysoko usytuowanych foteli Recaro. Ale powiadają, że: Honda Civic Type.S mojego Taty jest o wiele bardziej twarda, a co za tym idzie bezkompromisowa. Zrobiłem w ten weekend ponad sześćset km , jeżdżąc zgodnie z przepisami po mało zakorkowanym Tarnowie i okolicach. Uważam, że ostatnią rzeczą jaką ten samochód powinien robić to właśnie jeździć po autostradach czyli szybciej niż 140 km/h. Niestety skrzynka biegów pomimo sześciu biegów ma tak krótkie przełożenia, że jazda po autostradach jest proszeniem się o kłopoty. Przy licznikowych 130 km/h na szóstym biegu mamy już 3tys obrotów! A jak wiemy WRX STI ma genialny - stricte mechaniczny napęd na cztery koła który to stwarza nie małe opory obciążając termicznie znacząco silnik. Silnik który 13 lat temu został przerobiony tak, że ma większe tłoki i cieńsze tuleje. Do tego zobaczmy jak układ termiczny tego silnika jest zaprojektowany - przede wszystkim jaką cieniutką ma chłodnice A to wszystko sprawia, że jak upalamy czy ciśniemy autostradą non stop grubo ponad 140km/h to ten nasz kochany doładowany boxer zaczyna być potwornym pijakiem i generatorem gorąca którego seryjny układ termiczny nie jest wstanie dostatecznie chłodzić. W wyniku zbyt wysokiej temperatury np: tuleje cylindrów zaczynają kolokwialnie mówiąc "pływać" i UPG staje się faktem - lub po czasie mogą wyskoczyć inne nieprzyjemne niespodzianki. Dlatego ja unikam prędkości autostradowych jak ognia.... A zresztą STI jest tak fajne, że wolę jechać dłużej ciekawą drogą krajową gdzie są górki, łuki czy kręte drogi na których to auto czuje się jak ryba w wodzie i ja też. Można się wtedy delektować charakterystyką silnika, pracą skrzynki biegów, fenomenalną trakcją czy dźwiękiem silnika. No i zapotrzebowanie na paliwo jest uczciwe. Mi przez ten weekend na dystansie 630km STI wypił 10.8 l na 100 km. Najniższe jakie udało mi się uzyskać na dystansie Tarnów - Kraków to bez problemu 7.0 litrów ( trym Inteligent - na sporcie 8.5l w tych samych warunkach) jadąc krajową czwórką max 80km/h . I ciekawostka na 5 biegu pali mniej przy takich prędkościach niż na szóstym, a to potwierdza moją tezę, że większość silników spalinowych nie lubi zbyt niskich obrotów - diesle również. Więc wskaźniki zmiany biegu w nowoczesnych samochodach podpowiadające jaki bieg mamy wybrać ,aby było eko, są nie tyle dla nas i ekologi tylko dla tego, aby poprzez zbyt niskie obroty nasz silnik i układ przeniesienia napędu szybciej się zużył Podsumowując genialny samochód taki ukochany resorak w skali 1:1 dla osoby która nadal gdzieś w głębi czuje się dzieckiem i świadoma pewnych niedogodności nadal chce ten samochód. Samochód który już na sam widok sprawia, że powracają u mnie wspomnienia z przed 17 lat kiedy to pierwszy raz jechałem nowiutką Subaru Impreza GT Edytowane 9 Listopada 2018 przez OWOC 12 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
allu Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 5 godzin temu, OWOC napisał: ciekawostka na 5 biegu pali mniej przy takich prędkościach niż na szóstym Ja dokładnie to samo zauważyłem. Przy 75kmh lub 70-80 kmh na 5 ma najmniejsze spalanie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 10 godzin temu, allu napisał: Ja dokładnie to samo zauważyłem. Przy 75kmh lub 70-80 kmh na 5 ma najmniejsze spalanie. Najniższe spalanie w 2,0T jest na 4 biegu przy około 90km/h. Poniżej 8L/100km. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 3 godziny temu, chojny napisał: Najniższe spalanie 14 godzin temu, allu napisał: najmniejsze spalanie. Ale po co? 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
allu Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Bo zalet nigdy za mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 20 godzin temu, OWOC napisał: Samochód który już na sam widok sprawia, że powracają u mnie wypomnienia z przed 17 lat kiedy to pierwszy raz jechałem nowiutką Subaru Impreza GT zdjęcie powinien wykorzystać SIP do jakiejś kampanii reklamowej W dniu 6.11.2018 o 08:35, MDsuperstar napisał: Polecam blog "Subaru Magazine" podeślij link (może być na PW) bo w wyszukiwarce nie mogę znaleźć 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 @markos007 https://www.facebook.com/subamaga/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Majin Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) masz linka do subaru magazine, imo to padaka dają coś raz na jakiś czas i nie było tydzień wcześniej tylko 2 dni wcześniej subaru magazine edit: @MDsuperstar zbyt czujny jesteś Edytowane 9 Listopada 2018 przez Maciek Majin 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 W dniu 6.11.2018 o 08:35, MDsuperstar napisał: wrzucali już jakoś w zeszłym tygodniu.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) Jakby komuś WRX STI wersja 2015 palił zbyt dużo, był zbyt głośny, zbyt twardy w zawieszeniu, miał zbyt mało wodotrysków i był za mało volkswagenowski, to ja z chęcią przygarnę, nawet zamian za jakąś kwotę pieniężną. Edytowane 9 Listopada 2018 przez Izotom 5 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) W dniu 8.11.2018 o 16:22, OWOC napisał: A to wszystko sprawia, że jak upalamy czy ciśniemy autostradą non stop grubo ponad 140km/h to ten nasz kochany doładowany boxer zaczyna być potwornym pijakiem i generatorem gorąca którego seryjny układ termiczny nie jest wstanie dostatecznie chłodzić. W wyniku zbyt wysokiej temperatury np: tuleje cylindrów zaczynają kolokwialnie mówiąc "pływać" i UPG staje się faktem - lub po czasie mogą wyskoczyć inne nieprzyjemne niespodzianki. czy ty właśnie napisałeś że sportowy z założenia samochód nie nadaje się do sportowej jazdy ? Jak sprinty , upalanie czy cisniecia na maxa . Jeżeli nie nadaje się on do sportowej jazdy to do czego stania w garażu? Nie no w szoku jestem przez to co tu napisałeś W dniu 8.11.2018 o 16:22, OWOC napisał: Mi przez ten weekend na dystansie 630km STI wypił 10.8 l na 100 km szkoda potencjału tego auta na takie coś... Edytowane 9 Listopada 2018 przez Karas 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxus Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 4 godziny temu, Izotom napisał: Jakby komuś WRX STI wersja 2015 palił zbyt dużo, był zbyt głośny, zbyt twardy w zawieszeniu, miał zbyt mało wodotrysków i był za mało volkswagenowski, to ja z chęcią przygarnę, nawet zamian za jakąś kwotę pieniężną. Jestem drugi w kolejce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Jeszcze chwila i będzie piękny biały do sprzedania STI MY15 w wersji TOP z dużym spoilerem . Jak wrócę z urlopu , to będzie wykupywany z leasingu Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się