Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, filipk93 napisał:

jak to jest z tymi predkosciami autostradowymi? Jeden motor na autostradzie mi padł, od kiedy odebrałem po remoncie raczej 160 kmh nie przekraczam :biglol:

 

Nie wiem jak 2,5L ale w 2,0L 160km/h na autostradzie nie przekraczam., najlepiej jedzie się z prędkością 140km/h. 

 

Jakos tak siedzi z tylu głowy ze turbo subarak średnio lubi autostrady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2018 o 16:23, jaceknie napisał:

perełka, czemu na autostrady się nie nadaje?

 

kto powiedział, że się nie nadaje :)Jest wystarczająco szybkie a zawias odpowiednio zestrojony.

Robię prawie 40k km rocznie i po prostu szkoda mi używać STi do takich celów. O ekonomi nie wspominając :)

 

 

14 godzin temu, chojny napisał:

 

Nie wiem jak 2,5L ale w 2,0L 160km/h na autostradzie nie przekraczam., najlepiej jedzie się z prędkością 140km/h. 

 

Jakos tak siedzi z tylu głowy ze turbo subarak średnio lubi autostrady.  

 

Obawiam się, że to "kolejny stereotyp". Jakoś nie słyszałem (lub ominęło mnie) żeby komuś z forum padł silnik z tego powodu. Mam na myśli wersję od MY14. No ale mogę się mylić..... Ta dyskusja pojawia się co jakiś czas i raczej nie prowadzi do konstruktywnych wniosków :)  STi jest jakie jest :)

Edytowane przez Adam12
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

czy ja dobrze licze że za prawie 5 letnie auto chcesz niecałe 148k pln brutto?

 

policz proszę jeszcze raz :)

Data rejestracji  (produkcja kilka miesięcy wcześniej) 09.2015 a mamy listopad 2018. No chyba, że żyjesz w równoległym wymiarze :)

 

Ponad to w cenie masz kredytowanie na niecałe 3 lata (ok. 6-7%) + koła zimowe warte trochę więcej niż kilo pomidorów (ok. 5-6k pln) + opłacony IRS do 09.2019.

Ubezpieczenie OC/AC płatne w 4 kwartalnych ratach po ok. 1000pln brutto (VAT 0%).

 

Godzinę temu, Karas napisał:

a tam szkoda zakładaj LPG i jazda

 

 

każdy ma swoje podejście :)  Mi było/jest szkoda dlatego ma symboliczny przebieg. 

Edytowane przez Adam12
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam12 napisał:

Data rejestracji  (produkcja kilka miesięcy wcześniej) 09.2015 a mamy listopad 2018. No chyba, że żyjesz w równoległym wymiarze :)

pytałem z czystej ciekawości. Nie wiem dlaczego przeczytałem gdzieś wcześniej ze to my14:facepalm:  a to nowsze sti jest

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, allu napisał:

Z niusów na dziś.

Polecam blog "Subaru Magazine" na FB. Co prawda po japońsku, ale jest ta opcja automatycznego tłumaczenia. ;)

(Fotki kompletnego samochodu wrzucali już jakoś w zeszłym tygodniu.)

 

FB_IMG_1541489547875.jpg

FB_IMG_1541489552588.jpg

FB_IMG_1541489556691.jpg

FB_IMG_1541489559965.jpg

FB_IMG_1541489562361.jpg

FB_IMG_1541489565710.jpg

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2018 o 07:51, Adam12 napisał:

 

kto powiedział, że się nie nadaje :)Jest wystarczająco szybkie a zawias odpowiednio zestrojony.

Robię prawie 40k km rocznie i po prostu szkoda mi używać STi do takich celów. O ekonomi nie wspominając :)

 

 

 

Obawiam się, że to "kolejny stereotyp". Jakoś nie słyszałem (lub ominęło mnie) żeby komuś z forum padł silnik z tego powodu. Mam na myśli wersję od MY14. No ale mogę się mylić..... Ta dyskusja pojawia się co jakiś czas i raczej nie prowadzi do konstruktywnych wniosków :)  STi jest jakie jest :)

 

Cześć,

 

Mam to szczęście, że od czasu do czasu jeżdżę WRX STI i staram się jak mogę delektować jazdą tym "bydlątkiem":wub:

image.png.47d7bfe8d716b26f53fdbc2affedfdec.png

Samochód ten może nie jest idealny i nawet nie próbuje dorównywać innym zdecydowanie bardziej perfekcyjnym sportowym samochodom tego pokroju, ale To Subaru nadal ma taki pozytywny styl i szacunek na drogach, że inni naszpikowani elektroniką i lepszymi osiągami konkurenci mogą tylko pozazdrość .

Cieszy mnie to, że Subaru nie stało się perfekcyjne bo od zawsze jestem zdania, że perfekcja w pewnych dziedzinach naszego życia zwłaszcza w pasji jest ogromnym zagrożeniem. gdyż niesie za sobą nudę.

Subaru zwłaszcza w odmianie WRX /WRX STI nigdy się nie znudzi. Prędzej zmęczy, zirytuje, ale się nie znudzi:yahoo:

Prowadzi się bardzo przyjemnie, sportowo jest taki zwarty i mięsisty zarazem, czuć te geny z poprzednich generacji, że to samochód wywodzący się z rajdów. JAk dla mnie jest zdecydowanie bardziej mechaniczny niż elektroniczny.  Daje mi przez to poczucie dużej solidności i radości.

Praca silnika, całego układu napędowego, hamulcowego jest tak przyjemna, angażująca, że ciężko znaleźć drugie takie auto. No i ten dźwięk seryjnego wydechu przy niskich i średnich obrotach:wub:

Jednocześnie Subaru WRX STI w moim odczuciu jest autem komfortowym i pomimo wzrostu 195cm nie odczuwam dyskomfortu zbyt wysoko usytuowanych foteli Recaro. Ale powiadają, że:

image.png.4e88875360c1f01b59ff4bd83e8a9e95.png

 

Honda Civic Type.S mojego Taty jest o wiele bardziej twarda, a co za tym idzie bezkompromisowa.

 

Zrobiłem w ten weekend ponad sześćset km , jeżdżąc zgodnie z przepisami po mało zakorkowanym Tarnowie i okolicach.

Uważam, że ostatnią rzeczą jaką ten samochód powinien robić to właśnie jeździć po autostradach czyli szybciej niż 140 km/h.

Niestety skrzynka biegów pomimo sześciu biegów ma tak krótkie przełożenia, że jazda po autostradach jest proszeniem się o kłopoty.

Przy licznikowych 130 km/h na szóstym biegu mamy już 3tys obrotów!

A jak wiemy WRX STI ma genialny - stricte mechaniczny napęd na cztery koła który to stwarza nie małe opory obciążając termicznie znacząco silnik. Silnik który 13 lat temu został przerobiony tak, że ma większe tłoki i cieńsze tuleje. Do tego zobaczmy jak układ termiczny tego silnika jest zaprojektowany - przede wszystkim jaką cieniutką ma chłodnice :o 

 

A to wszystko sprawia, że jak upalamy  czy ciśniemy autostradą non stop grubo ponad 140km/h to ten nasz kochany doładowany boxer zaczyna być potwornym pijakiem i generatorem gorąca którego seryjny układ termiczny nie jest wstanie dostatecznie chłodzić. W wyniku zbyt wysokiej temperatury np: tuleje cylindrów zaczynają kolokwialnie mówiąc "pływać" i UPG staje się faktem - lub po czasie mogą wyskoczyć inne nieprzyjemne niespodzianki. 

 

Dlatego ja unikam prędkości autostradowych jak ognia.... A zresztą STI jest tak fajne, że wolę jechać dłużej ciekawą drogą krajową gdzie są górki, łuki czy kręte drogi na których to auto czuje się jak ryba w wodzie i ja też.  Można się wtedy delektować charakterystyką silnika, pracą skrzynki biegów, fenomenalną trakcją czy dźwiękiem silnika. No i zapotrzebowanie na paliwo jest uczciwe. Mi przez ten weekend na dystansie 630km STI wypił 10.8 l na 100 km.

Najniższe jakie udało mi się uzyskać na dystansie Tarnów - Kraków to bez problemu 7.0 litrów ( trym Inteligent - na sporcie 8.5l w tych samych warunkach)  jadąc krajową czwórką max 80km/h . I ciekawostka na 5 biegu pali mniej przy takich prędkościach niż na szóstym, a to potwierdza moją tezę, że większość silników spalinowych nie lubi zbyt niskich obrotów - diesle również. Więc wskaźniki zmiany biegu w nowoczesnych samochodach podpowiadające jaki bieg mamy wybrać ,aby było eko, są nie tyle dla nas i ekologi tylko dla tego, aby poprzez zbyt niskie obroty nasz silnik i układ przeniesienia napędu szybciej się zużył :(

 

Podsumowując genialny samochód taki ukochany resorak w skali 1:1 dla osoby która nadal gdzieś w głębi czuje się dzieckiem i świadoma pewnych niedogodności nadal chce ten samochód. Samochód który już na sam widok sprawia, że powracają u mnie wspomnienia z przed 17 lat kiedy to pierwszy raz jechałem nowiutką Subaru Impreza GT

image.thumb.png.17573b42f2c7e126c3a17b2f110d775b.png

 

 

 

 

 

Edytowane przez OWOC
  • Super! 12
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, OWOC napisał:

 ciekawostka na 5 biegu pali mniej przy takich prędkościach niż na szóstym

Ja dokładnie to samo zauważyłem. Przy 75kmh lub 70-80 kmh na 5 ma najmniejsze spalanie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, allu napisał:

Ja dokładnie to samo zauważyłem. Przy 75kmh lub 70-80 kmh na 5 ma najmniejsze spalanie. 

 

Najniższe spalanie w 2,0T jest na 4 biegu przy około 90km/h. ;)

 

Poniżej 8L/100km. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, OWOC napisał:

Samochód który już na sam widok sprawia, że powracają u mnie wypomnienia z przed 17 lat kiedy to pierwszy raz jechałem nowiutką Subaru Impreza GT

image.thumb.png.17573b42f2c7e126c3a17b2f110d775b.png

zdjęcie powinien wykorzystać SIP do jakiejś kampanii reklamowej :)

W dniu 6.11.2018 o 08:35, MDsuperstar napisał:

Polecam blog "Subaru Magazine"

podeślij link (może być na PW) bo w wyszukiwarce nie mogę znaleźć :)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby komuś WRX STI wersja 2015 palił zbyt dużo, był zbyt głośny, zbyt twardy w zawieszeniu, miał zbyt mało wodotrysków i był za mało volkswagenowski, to ja z chęcią przygarnę, nawet zamian za jakąś kwotę pieniężną.

 

 

Edytowane przez Izotom
  • Super! 5
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2018 o 16:22, OWOC napisał:

A to wszystko sprawia, że jak upalamy  czy ciśniemy autostradą non stop grubo ponad 140km/h to ten nasz kochany doładowany boxer zaczyna być potwornym pijakiem i generatorem gorąca którego seryjny układ termiczny nie jest wstanie dostatecznie chłodzić. W wyniku zbyt wysokiej temperatury np: tuleje cylindrów zaczynają kolokwialnie mówiąc "pływać" i UPG staje się faktem - lub po czasie mogą wyskoczyć inne nieprzyjemne niespodzianki. 

czy ty właśnie napisałeś że sportowy z założenia samochód nie nadaje się do sportowej jazdy ? :blink:

Jak sprinty , upalanie czy cisniecia na maxa .

Jeżeli nie nadaje się on do sportowej jazdy to do czego stania w garażu? Nie no w szoku jestem przez to co tu napisałeś

W dniu 8.11.2018 o 16:22, OWOC napisał:

Mi przez ten weekend na dystansie 630km STI wypił 10.8 l na 100 km

szkoda potencjału tego auta na takie coś...

Edytowane przez Karas
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Izotom napisał:

Jakby komuś WRX STI wersja 2015 palił zbyt dużo, był zbyt głośny, zbyt twardy w zawieszeniu, miał zbyt mało wodotrysków i był za mało volkswagenowski, to ja z chęcią przygarnę, nawet zamian za jakąś kwotę pieniężną.

Jestem drugi w kolejce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze chwila i będzie piękny biały do sprzedania STI MY15 w wersji TOP z dużym spoilerem . Jak wrócę z urlopu , to będzie wykupywany z leasingu :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...