Jump to content
Than_Junior

Subaru WRX STI MY15

Recommended Posts

12 godzin temu, Seba77 napisał:

kogo i co mi polecasz?, jestem totalnie zielony w tym temacie, początkowo szukałem program-era COBB ale nie będzie działał w autach EU.

Opony zamówiłem Federale miękka mieszanka w rozmiarze 225

Polecam Mapteka z Poznania. Modyfikowali i stroili mi wieloktrotnie hawka, który przerodził się w rajdówkę oraz później STI MY11 i zawsze wyjeżdżałem mega zadowolony. COBB jako wydech to bardzo dobry kierunek, sam zamontowałem pełny komplet. Może nie jest tani, ale jakość wykonania i dźwięk rekompensuje wszystko :thumbup:. Jak ten zestaw gra u mnie możesz posłuchać tutaj:

 

 

Proponuję zrobić wydech Cobba i udać się do Poznania. Z efektów będzie w pełni zadowolony ;).

 

Co do opon, to nie wiem jakie Federale kupiłeś, ale one nie mają podziału mieszanek i z tego co pamiętam to opona jest dość twarda i sprawdza się na szorstkim asfalcie. Ja dawno temu jeździłem na 595 RS-R. Na pewno zaletą jest, że wolno schodzą i starczają na długo, ale w kwestii trakcji są o wiele lepsze opony od Federala ;).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, pencilpaul napisał:

Tych mustangów to jak psów ostatnio :D U mnie na rejonie też ich tyle ostatnio jeździ, że zastanawiam się czy jakaś promocja na nie była - chociaż i tak drogie nie są w sumie :) 

 

cena jest promocyjna 200 tys. za auto z V8 i 450 KM to chyba raczej konkurencja znacznie gorsza. Teraz wszedł mocniejszy nowy model, który  podobno znacznie lepiej jeździ od poprzednika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie jestem jakimś specem czy kierowcą, ale moim zdaniem dobrze jest jeśli amator stopniowo przesiada się na coraz to lepsze gumy.. W federalu dużo łatwiej jest wyczuć moment graniczny kiedy chce puścić, z przyczepności w poślizg przechodzi dość łagodnie i można się o wiele więcej nauczyć taka jazda niż na gumie która klei i zrywa bardzo późno.. Do tego nad slickiem jest o wiele trudniej zapanować w podbramkowej sytuacji  (często właśnie widać jak początkujący zakładają takie właśnie gumy a później: bandy, krawężniki, krzaczory itp)..

Ale to tak z moich obserwacji amatorskich..

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Simon WRC napisał:

Proponuję zrobić wydech Cobba i udać się do Poznania. Z efektów będzie w pełni zadowolony ;).

 

 

potwierdzam :)

Poznań ma duuuuuże doświadczenie.

 

PS. Zmiany są robione w konkretnym trybie SI  Drive?

Edited by Adam12

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Adam12 napisał:

PS. Zmiany są robione w konkretnym trybie SI  Drive?

Tak, mapy zmieniasz pokrętłem i można auto wystroić na 3 sposoby ;). Działa bardzo dobrze :thumbup:.

 

42 minuty temu, Mateusz22 napisał:

Może nie jestem jakimś specem czy kierowcą, ale moim zdaniem dobrze jest jeśli amator stopniowo przesiada się na coraz to lepsze gumy.. W federalu dużo łatwiej jest wyczuć moment graniczny kiedy chce puścić, z przyczepności w poślizg przechodzi dość łagodnie i można się o wiele więcej nauczyć taka jazda niż na gumie która klei i zrywa bardzo późno.. Do tego nad slickiem jest o wiele trudniej zapanować w podbramkowej sytuacji  (często właśnie widać jak początkujący zakładają takie właśnie gumy a później: bandy, krawężniki, krzaczory itp)..

Ale to tak z moich obserwacji amatorskich..

Ja też jestem amatorem a nie specem, ale mogę powiedzieć coś od siebie w tym temacie ;). Przerobiłem sporo opon, bo swego czasu trochę się ścigałem. Od seryjnych poprzez RE070, Federale, Dmacki, nalewki RaceGC, Extreme do profi rajdowych slicków Michelina i Pirelli w różnych mieszankach i bieżnikach. Były z homo, były też bez. Mogę powiedzieć, że jeżeli kogoś stać na dobre opony, to nie ma sensu kupować półśrodków tylko od razu zainwestować z markowego slicka. Daje on naprawdę świetne wyczucie auta i pewność w prowadzeniu. Są o wiele bardzie przewidywalne niż taki Dmack czy Federal, który na "syfie" potrafi nie wiadomo kiedy stracić przyczepność. Tam gdzie na Dmacku auto tańczyło i jazda momentami była już wręcz niebezpieczna, po zmianie na RK5 na zimnej oponie schodziłem 2-3s na okrążeniu a na rozgrzanej był już kosmos. Wtedy wiesz, że opona nie jest ograniczeniem, bo brakuje umiejętności żeby w pełni ją wykorzystać. Także ze swojego amatorskiego doświadczenia mogę powiedzieć, ze opony to jest ostatnia rzecz na której bym oszczędzał ;).

 

Natomiast trzeba zdawać sobie z jednej rzeczy sprawę. Seryjne zawieszenie i napędy na slicku dostają nieźle w kość, bo opona trzyma jak głupia i przy ambitnym kierowniku niektóre elementy mogą ulec szybkiej dewastacji :o.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Simon WRC napisał:

Działa bardzo dobrze :thumbup:.

 

 

domyślam się :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi tam nie chodzi o oszczędzanie, tylko o stopniowe poznawanie, auta, opon i własnych umiejętności ;)

 

Nie opowiadaj o sobie jak o amatorze bo właśnie posmakowales tego wszystkiego po trochu przez te kilka lat...

A kolega tu drugi raz tor dopiero odwiedził 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Mateusz22 napisał:

Mi tam nie chodzi o oszczędzanie, tylko o stopniowe poznawanie, auta, opon i własnych umiejętności ;)

Ja to robiłem stopniowo tak jak piszesz, ale z dzisiejszej perspektywy uważam, ze najlepszą opcją jest od razu dobrze trzymająca opona ;)

 

5 godzin temu, Mateusz22 napisał:

Nie opowiadaj o sobie jak o amatorze bo właśnie posmakowales tego wszystkiego po trochu przez te kilka lat...

Pomimo, że nawet udało się kilka zawodów wygrać i czasami w doborowym towarzystwie dojechać w czołówce, to i tak nadal uważam się za amatora, który nie umie jeździć i większość sukcesów zawdzięcza świetnemu autu :).

 

5 godzin temu, Mateusz22 napisał:

A kolega tu drugi raz tor dopiero odwiedził 

To bardzo wciąga, oj bardzo. Skąd ja to znam...:biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, pencilpaul napisał:

W obecnym STI też mam już dłubnięte na 350 KM i 520 Nm. I wreszcie jeździ :D

Seria motor plus wydech? Czy wtryski, turbo, intercooler, dolot inne?

Edited by filipk93

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTW. ja niedługo będę robić mapę. Wydech catback już przyszedł, dolot cobba idzie już, chłodnica mishi jest, jeszcze downpipe muszę zamówić i jadę na mapę. 

A i jeszcze wkładka do miski, ale to już po mapie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BTW. ja niedługo będę robić mapę. Wydech catback już przyszedł, dolot cobba idzie już, chłodnica mishi jest, jeszcze downpipe muszę zamówić i jadę na mapę. 
A i jeszcze wkładka do miski, ale to już po mapie.

Jak już wkład będziesz montował to nie zapomnij o wzmocnionym smoku oleju.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, filipk93 napisał:

Seria motor plus wydech? Czy wtryski, turbo, intercooler, dolot inne?

Wydech, chłodnica Mishimoto i nie-ASO. Na takie wartości to wystarczy spokojnie. Smok oleju podobno w tym modelu jest już seryjnie wzmocniony lub innej konstrukcji i nie trzeba go wymieniać. Tak przynamniej słyszałem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chce się korzystać z auta bardziej sportowo,  to chłodnicę nawet przy seryjnych cyferkach warto wymienić, bo w cieplejsze dni OEM nie wydala. 

 

6 minut temu, pencilpaul napisał:

Smok oleju podobno w tym modelu jest już seryjnie wzmocniony lub innej konstrukcji i nie trzeba go wymieniać. Tak przynamniej słyszałem :D

To dobry news. Żeby jeszcze wkładka do miski była seryjnie wkładana  ... ;) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.09.2018 o 13:32, Kukson napisał:

STI jest okute w te same Dunlopy co Levorg czyli SP Sport MAXX ?

 Yokohama Advan Sport V105 ( MY18 )

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, filipk93 napisał:

Seria motor plus wydech? Czy wtryski, turbo, intercooler, dolot inne?

Jak pisze @pencilpaul - wydech z DP i chłodnica wystarczy do jazdy na codzień. Ja u siebie dołożyłem jeszcze dolot i chłodnicę oleju Mishimoto. To ostatnie jak chcesz trochę poupalać, bo kilka minut jazdy ogniem powoduje bardzo wysokie temperatury oleju a co za tym idzie także płynu chłodniczego. Dolot wg stroiciela dużo daje, ale okupiony jest specyficznym świstem, którego nie każdy może być fanem.

A jak w końcu padnie silnik, bo to zapewne tylko kwestia czasu, to na warsztat i dopiero zaczyna się jazda ;).

 

8 godzin temu, pegi napisał:

To dobry news. Żeby jeszcze wkładka do miski była seryjnie wkładana  ... ;) 

Niedoczekanie nasze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Simon WRC napisał:

A jak w końcu padnie silnik, bo to zapewne tylko kwestia czasu, to na warsztat i dopiero zaczyna się jazda ;).

Czasami się zastanawiam czy ten 2.5 to jest wada czy może jednak zaleta tego samochodu:mrgreen:

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, Simon WRC napisał:

Niedoczekanie nasze :)

Bo STI już nie ma ;)

 

3 minuty temu, radekk napisał:

Czasami się zastanawiam czy ten 2.5 to jest wada czy może jednak zaleta tego samochodu:mrgreen:

Właśnie. Przynajmniej jest prosty w budowie, masa części dostępna, tak zamienników, jak i tuningowych. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam u siebie cały układ H&S ze sportowym katem i udało się wydmuchać 325/510. Ten co stroił mówił, że jak bym wsadził DP bez kata to szło by więcej. Chyba nie chce mi się w to bawić, obawiam się że auto będzie za głośne na co dzień. I tak różnica wg mnie jest kolosalna między serią a obecną mapą ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, filipk93 napisał:

Ja mam u siebie cały układ H&S ze sportowym katem i udało się wydmuchać 325/510. Ten co stroił mówił, że jak bym wsadził DP bez kata to szło by więcej. Chyba nie chce mi się w to bawić, obawiam się że auto będzie za głośne na co dzień. I tak różnica wg mnie jest kolosalna między serią a obecną mapą ;) 

Powiem ze swojego doświadczenia. Miałem w hawku DP ze sportowym katem i auto było wystrojone na 310KM/500Nm. Po wymianie na przelotowy DP była wyczuwalna różnica, nie mierzyłem jednak parametrów. Jeżeli chodzi o głośność, to nie ma praktycznie różnicy, bo najwięcej ma tu do powiedzenia reszta wydechu. Czy warto do codziennego auta? Moim zdaniem nie, bo pojawia się problem na przeglądach a różnica nie jest kosmiczna.

Jak ktoś chce iść w wyższe parametry, szczególnie duży moment z dołu, to trzeba zainwestować w kolektor wydechowy i UP. U mnie po zamontowaniu równoodległościowego Perrina różnica była naprawdę ogromna i jedynym ograniczeniem już jest tylko turbo. Ale wtedy traci się specyficzny bulgot i auto robi się naprawdę głośne. Mi akurat się to podobało, taki typowy rajdowy dźwięk :thumbup:.

 

P.S. Nie ważne są maksymalne parametry, tylko przebieg krzywej. Miałem różnie wystrojone auta i często było tak, że samochód był wyraźnie szybszy przy niższych cyferkach :). Przy 300KM/500Nm udawało się objechać naprawdę dużo mocniejsze auta. Dlatego polecam Poznań, spod ręki Piotrka wychodzą naprawdę szybkie auta ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.09.2018 o 00:26, pegi napisał:

Żeby jeszcze wkładka do miski była seryjnie wkładana

GC8.pl ma w przystepnej cenie

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, MDsuperstar napisał:

GC8.pl ma w przystepnej cenie

Tak. Ale sama operacja z wkładaniem taka, że mnie się nie chce. Inna rzecz, że co prawda na Kielcach kilka razy swoim byłem,  ale po newsie o zakończeniu sprzedaży STI u nas, mój głównie się grzeje w garażu  pod kocem ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki jest sens wkładania separatora do seryjnego silnika ? :o

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobrze to wygląda, znacznie lepiej niż ten (częściowo) fejkowy plaster miodu.

 

Mi sie bardziej to podoba:

 

maxresdefault.jpg

 

Taki "downgrade" a'la 15-17

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...