Jump to content
Than_Junior

Subaru WRX STI MY15

Recommended Posts

Oprócz dohamowania reguluje też momentem.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, pegi napisał:

auto nie pluje przodem

A właśnie :) Lanos pluje przodem :biglol:

 

@pegi założyleś daszek nad zegary?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Adam12 napisał:

Oprócz dohamowania reguluje też momentem.

 

 

Ale jakoś inaczej niż przez dohamowanie wewnętrznego koła?

 

45 minut temu, MDsuperstar napisał:

@pegi założyleś daszek nad zegary?

Jeszcze nie, ale cierpliwie czeka na mnie w ASO :) 

Edited by pegi

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Adam12 napisał:

Oprócz dohamowania reguluje też momentem.

 

 

chyba raczej reguluje poprzez dohamowanie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś tydzień temu bylem na Track day w Łodzi, przyjechała sama śmietanka szybkich aut i mój STI był najsłabszy, a ja najwolniejszy :(

Były z 4 Foki RS, Golf R, MB A45, BMW 330 Xdrive pakiet M,  Seat 300 KM

To był mój debiut na tym torze i poza szkoleniem I stopnia w Kielcach które jest mega przydatne nie mam doświadczenia.

Moje seryjne gumy Dunlop po przebiegu około 40 tys km uślizgi wały się w zakrętach,  totalna porażka,

Dodatkowo turbo dziura na tym technicznym torze nie sprzyjała przy wyjściu z zakrętów, widziałem dużą przewagę szybkich automatów.

 

Mam ochotę częściej zaglądać na ten fajny tor z racji iż mam blisko, chce kupić opony, myślę o TOYO R888R

teraz mam dylemat, moje felgi OZ racing maja 8cali szerokości, według producenta opon powinna być felga 8,5 cala na 245/40 R18

co o tym sadzicie?  kupować 245/40R18 na felge 8 cali czy dedykowany rozmiar opon 225/40 R 18 na felge 8 cali ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To miałbym dla Ciebie komplecik po taniości na podszlifowanie skilla jeszcze w tym sezonie ;) . W sam raz na felgę 8".

Te fabryczne Dunlopy nie są takie złe - fakt że przebieg trochę spory, ale może po prostu latałeś na zbyt wysokim ciśnieniu.

 

Tak zupełnie szczerze no offence to to auto miało potencjał objechać tą "śmietankę", a już 330 Xdrive w szczególności...

Share this post


Link to post
Share on other sites

czekam na ofertę na Pw, a w sprawie Dunlopów miałem 2,3 bar przód i 2,2 tył tak jak na tabliczce, sprawdzałem przed wyjazdem na tor.

Potencjał STi ma ale z dobrym łącznikiem między kierą a pedałami, tego się nie da ukryć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Seba77 napisał:

czekam na ofertę na Pw, a w sprawie Dunlopów miałem 2,3 bar przód i 2,2 tył tak jak na tabliczce, sprawdzałem przed wyjazdem na tor.

Potencjał STi ma ale z dobrym łącznikiem między kierą a pedałami, tego się nie da ukryć.

 

Za dużo. Z ciekawości sprawdź na ciepło ile masz, jak się opona rozgrzeje to się robi pod 3 bary, opona się wybrzusza i przestaje trzymać. 

 

Tylko uważaj, bo powietrze z rozgrzanej opony potrafi poparzyć. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

AKTYWNE STEROWANIE MOMENTEM NAPĘDOWYM (TORQUE VECTORING)

Ta nowa technologia pomaga prowadzić precyzyjnie, a jednocześnie bardziej zbliżać się do limitu wykorzystania samochodu. Gdy wchodzisz w zakręt i gdy zaczynają działać boczne siły bezwładności, system odpowiednio rozdzieli moment napędowy do odpowiednich kół samochodu, pomagając utrzymać wybrany tor jazdy. Oznacza to, że WRX STI szybciej reaguje na Twoje ruchy kierownicą i czyni to bardziej skutecznie.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Adam12 napisał:

AKTYWNE STEROWANIE MOMENTEM NAPĘDOWYM (TORQUE VECTORING)

Ta nowa technologia pomaga prowadzić precyzyjnie, a jednocześnie bardziej zbliżać się do limitu wykorzystania samochodu. Gdy wchodzisz w zakręt i gdy zaczynają działać boczne siły bezwładności, system odpowiednio rozdzieli moment napędowy do odpowiednich kół samochodu, pomagając utrzymać wybrany tor jazdy. Oznacza to, że WRX STI szybciej reaguje na Twoje ruchy kierownicą i czyni to bardziej skutecznie.  

 

"select Subaru models feature a new yaw-control system called Active Torque Vectoring (ATV). This new technology makes handling more precise and enhances your vehicle’s agility while cornering by using the braking system to help turn the vehicle."

 

http://dp.subaru.com/dp12-1-active-torque-vectoring

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakos tak mam właśnie w pamięci, że atv działa tylko hamulcem. Czyli tak jak napisałem,  a i jak przytoczył ketivv. 

Ale nie ma o co kruszyć kopii. Najważniejsze,  że ten system działa.  I to naprawdę dobrze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skopiowalem z www SIP.  Jeżeli robią to hamulce to działa naprawdę dobrze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.09.2018 o 13:03, kamilgt napisał:

Mam go już ponad trzy lata i 63tys. Przez 85tys nic poważnego się nie zepsuło (w usa też nie miał awarii), nic się nie rozpadło. Wymieniłem sprzęgło, chociaz pewnie jeszcze troche by wytrzymało, dwie poduszki amortyzatorów przednich (l+p) i hamulce. Ceny części tanie, hamulce przód okolo 1500 komplet w aso, zestaw sprzęgła podobnie, ww poduszki byly chyba po 150zl czy jakos tak, oleju nie bierze (wymiana co 12-15tys). Wszystko w zawieszeniu oryginalne od początku. 

 

Jest całkiem wygodny na codzień, coś tam w zakrętach śmiga, po zmianie catbacka dobrze brzmi i strzela z wydechu (chociaż nie tak klasycznie jak STI). Przednie ledy mijania są świetne w nocy. 

Silnik ma 270koni, 0-100 robi w 5.9 co na dayli jest wystarczająco. Srednie spalanie mam 9.5-10. W trasie na krajowkach bez problemu mozna zejsc do 7l, na ekspresowkach około 8-8.2. Bagażnik jest duży, z tyłu miejsca jest cała masa. 

Ogólnie bardzo go lubię, zostaje ze mną na pewno do 2020/2021 kiedy będzie nowy WRX, nie wyobrażam sobie na razie innego samochodu. 

 

ma dwa minusy - za wysoka pozycja za kierownicą i hamulce mogłyby być lepsze przy hamowaniu z predkosci 150-160, trochę za szybko sie grzeją. 

 

kamilgt dzięki za fajny opis. kupiłeś w PL mało używane jak rozumiem? sprawuje się dobrze i jeździ żwawo, to super :)

 

silnik to jest 2.0 DIT, czyli ten, o którym w temacie levorga wszyscy marzą? jakieś opinie na jego temat?

 

jak uważacie, czy to nie jest przypadkiem mega ryzykowne auto w sensie niemal niesprzedawalne? nie zabijcie za takie pytania ;)

Edited by Paulinka

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, Paulinka napisał:

silnik to jest 2.0 DIT, czyli ten, o którym w temacie levorga wszyscy marzą? jakieś opinie na jego temat?

 

jak uważacie, czy to nie jest przypadkiem mega ryzykowne auto w sensie niemal niesprzedawalne? nie zabijcie za takie pytania ;)

to ten silnik o którym wszyscy marzą , ten sam montowany w forku XT który przestaje być produkowany, który był hitem sprzedaży w PL. Po zniknięciu XT wszyscy użytkownicy zarzekają się że więcej Subaru już nie kupią ;)

w wrx 2.0dit może być sparowany z manualną skrzynią biegów a nie tylko z cvt jak jest w levorgu JP czy "naszym" XT

Ponieważ tych aut praktycznie nie ma - nie były oferowane na rynku EU osobiście wolałbym kupić albo sti albo schodzącego forka XT - nie bedziesz miał problemów przy odsprzedaży w przyszłości ba o forka to ludziska będą się bili....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Karas napisał:

to ten silnik o którym wszyscy marzą , ten sam montowany w forku XT który przestaje być produkowany, który był hitem sprzedaży w PL. Po zniknięciu XT wszyscy użytkownicy zarzekają się że więcej Subaru już nie kupią ;)

w wrx 2.0dit może być sparowany z manualną skrzynią biegów a nie tylko z cvt jak jest w levorgu JP czy "naszym" XT

Ponieważ tych aut praktycznie nie ma - nie były oferowane na rynku EU osobiście wolałbym kupić albo sti albo schodzącego forka XT - nie bedziesz miał problemów przy odsprzedaży w przyszłości ba o forka to ludziska będą się bili....

 

tylko, że forka nie chcę, za duzy przede wszystkim. co do skrzyni to akurat mi automat w 100% pasuje a do takiej codziennej jazdy cvt spokojnie podejdzie

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem sam w USA. Z silnikiem nic się nie dzieje, nie pali za dużo, oleju nie bierze w ogóle. 

 

A czy będzie niesprzedawalny to nie wiem, ulepy w gołych wersjach może i tak..

 

 W stosunku do STI daję trochę mniej emocji, ale odpada problem z paliwożernym i awaryjnym 2.5. Te dwie rzeczy u mnie przeważyły w wyborze WRX zamiast STI. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, kamilgt napisał:

W stosunku do STI daję trochę mniej emocji, ale odpada problem z paliwożernym i awaryjnym 2.5. Te dwie rzeczy u mnie przeważyły w wyborze WRX zamiast STI. 

I prawda taka, że z automatem trochę wygodniejszy w użytkowaniu jako daily. 

Z ciekawości - ile spala 2.0 DIT w WRX? U nas w Forku ok. 11,5. Przy podobnym użytkowaniu, choć z ciut cięższą nogą, STI bierze ok 2 litry więcej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Średnie spalanie mam około 9.5-10 z jazdy w Warszawie i okolicy (ale poza korkami w godzinach szczytu). 

Trasa w zależności czy to krajówka czy S/A od 7 do 8-8.5. 

 

Mój jest MT

Share this post


Link to post
Share on other sites

kamilgt, wkleilbys pare fot swego WRXa czy cos ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.09.2018 o 12:28, Seba77 napisał:

Moje seryjne gumy Dunlop po przebiegu około 40 tys km uślizgi wały się w zakrętach,  totalna porażka,

Seryjne Dunlopy to dramat. Jeździłem na nich po Kielcach, które z definicji są śliskie i szkoda czasu, bo opona totalnie psuje zabawę...:facepalm:

 

W dniu 20.09.2018 o 12:28, Seba77 napisał:

Dodatkowo turbo dziura na tym technicznym torze nie sprzyjała przy wyjściu z zakrętów, widziałem dużą przewagę szybkich automatów.

Pomyśl o wydechu i mapie. Już przy stage 1 różnica w porównaniu z serią jest kosmiczna, auto całkiem inaczej jedzie z dołu, charakterystyka serii w subaru jest delikatnie mówiąc słaba.

 

W dniu 20.09.2018 o 12:28, Seba77 napisał:

Mam ochotę częściej zaglądać na ten fajny tor z racji iż mam blisko, chce kupić opony, myślę o TOYO R888R

teraz mam dylemat, moje felgi OZ racing maja 8cali szerokości, według producenta opon powinna być felga 8,5 cala na 245/40 R18

co o tym sadzicie?  kupować 245/40R18 na felge 8 cali czy dedykowany rozmiar opon 225/40 R 18 na felge 8 cali ?

Jak masz 8" felgi, to lepiej kupić oponę 225/40, 245 będzie "pływała". Toyo R888 to dobra opona, ale jak myślisz o pojeżdżawkach torowych, to rozważ Extreme. Toyo dość szybko się przegrzewa i płynie, w Extreme możesz dobrać mieszankę do specyfiki nawierzchni i pogody.

8 minut temu, kamilgt napisał:

Średnie spalanie mam około 9.5-10 z jazdy w Warszawie i okolicy (ale poza korkami w godzinach szczytu). 

Trasa w zależności czy to krajówka czy S/A od 7 do 8-8.5. 

 

Mój jest MT

Może wpadłbyś na jakiegoś lokalnego spota, chętnie zobaczyłbym to cudo na żywo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

STI jest okute w te same Dunlopy co Levorg czyli SP Sport MAXX ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 2014 odbierałem na sport maxx rt2. I pewnie dalej tak jest. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, pegi napisał:

W 2014 odbierałem na sport maxx rt2. I pewnie dalej tak jest. 

Mój STI z 2017 i też na Dunlopach wyjechał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogłem odpuścić piątkowego Track day w Łodzi :),  było już  o niebo lepiej, zrobiłem ciśnienie 2,1 przód na zimno , po rozgrzaniu wyszło 2,5

na 22 auta byłem 4-ty z czasem lepszym o 2 sekundy względem poprzedniego tygodnia, zrobiłem 1:05.055 , najlepszy czas 59 sek.

 

7 godzin temu, Simon WRC napisał:

Pomyśl o wydechu i mapie. Już przy stage 1 różnica w porównaniu z serią jest kosmiczna, auto całkiem inaczej jedzie z dołu, charakterystyka serii w subaru jest delikatnie mówiąc słaba. 

 

kogo i co mi polecasz?, jestem totalnie zielony w tym temacie, początkowo szukałem program-era COBB ale nie będzie działał w autach EU.

Opony zamówiłem Federale miękka mieszanka w rozmiarze 225

20180921_153312.jpg

20180921_153319.jpg

20180921_155110.jpg

20180921_162028.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Seba77 napisał:

kogo i co mi polecasz?, jestem totalnie zielony w tym temacie, początkowo szukałem program-era COBB ale nie będzie działał w autach EU.

Opony zamówiłem Federale miękka mieszanka w rozmiarze 225

To zależy z jakiego rejonu Polski jesteś, ale praktycznie w każdym znajdziesz jakiegoś fachowca. W COBBa bawiłem się przy poprzednim WRX przez chwilę, ale jak później zrobiłem normalną mapę to jeździło nieporównywalnie lepiej. Lepsze przyspieszenie, mniejsze spalanie itp. W obecnym STI też mam już dłubnięte na 350 KM i 520 Nm. I wreszcie jeździ :D

 

Edit: Tych mustangów to jak psów ostatnio :D U mnie na rejonie też ich tyle ostatnio jeździ, że zastanawiam się czy jakaś promocja na nie była - chociaż i tak drogie nie są w sumie :) 

Edited by pencilpaul
Mustang
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...