Jump to content
Than_Junior

Subaru WRX STI MY15

Recommended Posts

14 godzin temu, Lisek napisał:

Wszystkie inne Spece przekladnia do wymiany „bo to jest ta sama stukajaca przekladnia od 2006 roku”:)

 

a to akurat nie do końca jest prawda :)

W budowie przekładni trochę zmienili .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.08.2018 o 08:35, Adam12 napisał:

 

a to akurat nie do końca jest prawda :)

W budowie przekładni trochę zmienili .

 

może i zmienili coś budowie ale pukanie nie usunęli

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, chojny napisał:

Co to jest za samochód?

 

Zaciski jakieś małe, pedały jak w automacie... WRX?!?! 

 

 

Nie wiem co to za samochód, ale jak słyszę ten dźwięk budzika codziennie rano o 6stej to mam myśli samobójcze :D 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, filipk93 napisał:

Nie wiem co to za samochód, ale jak słyszę ten dźwięk budzika codziennie rano o 6stej to mam myśli samobójcze :D 

 

Masz zły budzik albo zmień coś w życiu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Maciek Majin napisał:

o co chodzi z tym WRX ? 

 

zwykły wrx w automacie czego tu nie wiadomo?

 

Sporo widać przespałem... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, chojny napisał:

 

Sporo widać przespałem... 

o panie grubo :D

 

http://www.cars101.com/subaru/wrxsti/wrxsti2018.html < całkiem fajna strona jest szystko opisane, nie widzę linku do innych lat kiedyś były ale ręcznie adres można zmieniać http://www.cars101.com/subaru/wrxsti/wrxsti2015.html opisy,miary,zdjęcia itp itd nie tylko WRX.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, chojny napisał:

 

Sporo widać przespałem... 

I kto ma zły budzik :P

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Oktan napisał:

I kto ma zły budzik :P

 

Moj działa, dzisiaj spałem godzinę, jestem na drugim lotnisku a jeszcze dwa i kawał do jazdy.... słabo chyba już kontaktuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, chojny napisał:

 

Moj działa, dzisiaj spałem godzinę, jestem na drugim lotnisku a jeszcze dwa i kawał do jazdy.... słabo chyba już kontaktuje. 

Polecam setanol zażyć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Oktan napisał:

Polecam setanol zażyć :)

Albo zmienić styl życia. Kierowca TIRa ma tacho, cywilny może jeździć do upadłego ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a taki WRX to ma sens jako szybkie ale, powiedzmy, normalne auto do codziennego użytkowania? jest się co bawić w takie amerykańskie wynalazki czy to potencjalna skarbonka, tykająca bomba i niesprzedawalne zupełnie?

 

 

 

W dniu 12.09.2018 o 11:03, chojny napisał:

 

W dniu 12.09.2018 o 11:03, chojny napisał:

 

 

Zaciski jakieś małe, pedały jak w automacie... WRX?!?! 

 

Czyli WRX ale nie WRX Sti... 

 

https://www.subaru.com/vehicles/wrx/index.html

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerykańskie wynalazki? Czy wiesz że w Japonii tylko ten silnik w sti siedzi?...model wrx sprzedaje się bardzo dobrze tam kosztuje ok 130k... do tego który samochód to nie skarbonka. Bzdury jakieś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kamilgt niech się wypowie co do WRX-a  bo chyba ma największe doświadczenie na tym forum z MY15.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.09.2018 o 19:49, Maciek Majin napisał:

Czy wiesz że w Japonii tylko ten silnik w sti siedzi?

Czy wiesz, że w Japonii w STI siedzi EJ207? :)

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam go już ponad trzy lata i 63tys. Przez 85tys nic poważnego się nie zepsuło (w usa też nie miał awarii), nic się nie rozpadło. Wymieniłem sprzęgło, chociaz pewnie jeszcze troche by wytrzymało, dwie poduszki amortyzatorów przednich (l+p) i hamulce. Ceny części tanie, hamulce przód okolo 1500 komplet w aso, zestaw sprzęgła podobnie, ww poduszki byly chyba po 150zl czy jakos tak, oleju nie bierze (wymiana co 12-15tys). Wszystko w zawieszeniu oryginalne od początku. 

 

Jest całkiem wygodny na codzień, coś tam w zakrętach śmiga, po zmianie catbacka dobrze brzmi i strzela z wydechu (chociaż nie tak klasycznie jak STI). Przednie ledy mijania są świetne w nocy. 

Silnik ma 270koni, 0-100 robi w 5.9 co na dayli jest wystarczająco. Srednie spalanie mam 9.5-10. W trasie na krajowkach bez problemu mozna zejsc do 7l, na ekspresowkach około 8-8.2. Bagażnik jest duży, z tyłu miejsca jest cała masa. 

Ogólnie bardzo go lubię, zostaje ze mną na pewno do 2020/2021 kiedy będzie nowy WRX, nie wyobrażam sobie na razie innego samochodu. 

 

ma dwa minusy - za wysoka pozycja za kierownicą i hamulce mogłyby być lepsze przy hamowaniu z predkosci 150-160, trochę za szybko sie grzeją. 

 

  • Like 5
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy są może osoby, które miały STI np MY11 Lanos sedan i użytkują obecne STI? Jak byście porównali ilość miejsca w środku i same prowadzenie? Jest coś lepszego co było w MY11?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kamilgt napisał:

Mam go już ponad trzy lata i 63tys. Przez 85tys nic poważnego się nie zepsuło (w usa też nie miał awarii), nic się nie rozpadło. Wymieniłem sprzęgło, chociaz pewnie jeszcze troche by wytrzymało, dwie poduszki amortyzatorów przednich (l+p) i hamulce. Ceny części tanie, hamulce przód okolo 1500 komplet w aso, zestaw sprzęgła podobnie, ww poduszki byly chyba po 150zl czy jakos tak, oleju nie bierze (wymiana co 12-15tys). Wszystko w zawieszeniu oryginalne od początku. 

 

Jest całkiem wygodny na codzień, coś tam w zakrętach śmiga, po zmianie catbacka dobrze brzmi i strzela z wydechu (chociaż nie tak klasycznie jak STI). Przednie ledy mijania są świetne w nocy. 

Silnik ma 270koni, 0-100 robi w 5.9 co na dayli jest wystarczająco. Srednie spalanie mam 9.5-10. W trasie na krajowkach bez problemu mozna zejsc do 7l, na ekspresowkach około 8-8.2. Bagażnik jest duży, z tyłu miejsca jest cała masa. 

Ogólnie bardzo go lubię, zostaje ze mną na pewno do 2020/2021 kiedy będzie nowy WRX, nie wyobrażam sobie na razie innego samochodu. 

 

ma dwa minusy - za wysoka pozycja za kierownicą i hamulce mogłyby być lepsze przy hamowaniu z predkosci 150-160, trochę za szybko sie grzeją. 

 

A jak sprawuje się w dłuższych trasach i na autostradach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, haczyk napisał:

Czy są może osoby, które miały STI np MY11 Lanos sedan i użytkują obecne STI? Jak byście porównali ilość miejsca w środku i same prowadzenie? Jest coś lepszego co było w MY11?

Miałem WRX 2011 w budzie STI i teraz mam STI 2017. Wnętrze w STI może ciut większe, ale największa różnica to wykończenie. Jest przepaść pod tym względem między starym, a nowym WRXem. Subaru wreszcie stało się samochodem, którym można komfortowo jeździć w dalekie trasy z rodziną. Rozwiązania technologiczne, na które kiedyś machałem ręką jako nieprzydatne okazały się bardzo pomocne w codziennej jeździe, a mam na myśli min. czujnik deszczu, asystent martwego pola, kamera cofania itd. Tego nie miałem w starej Subarynie. Bagażnik w nowym STI jest chyba większy - jakby ciut szerszy i głębszy chyba, że już pamięć mnie zawodzi. STI 2017 prowadzi się o niebo lepiej. Jest sztywniejsze. Szybciej reaguje na ruchy kierownicy. Jest pewniejsze. Ale to może wynikać też z faktu, że miałem WRX wcześniej, a nie STI. Czy w starym było coś lepszego? Właściwie nie. Ale wspominam moją starą Subarynę z łezką w oku bo to był tez świetny samochód. Wsiadłem ostatnio do WRXa kolegi jakoś z 2010 i ząb czasu czułem jeszcze bardziej niż przesiadając się ze starego modelu na nowy.

 

Subaryny.png

  • Like 5
  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda , ze żaden z właścicieli nowych sti nie upala swojego samochodu . Chętnie bym popatrzył i posłuchał . Szczególnie w porównaniu do poprzedniego modelu, który mam.

Biorąc pod uwagę poprawę sztywności i prowadzenia musi być to naprawdę szybkie auto.

Oczywiscie po wprowadzeniu kilku podstawowych  modyfikacji silnika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upalają, upalają tylko się nie przyznają :ph34r::biglol:

 

Ja byłem swoim na torze i na szkoleniach SJS ale, że i jeździć nie umiem i mam lekką nogę to auto nigdy nie zaliczyło prawdziwego wycisku  ale naprawdę  jeździ świetnie. Miałem też EVO X więc mam porównanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że jeszcze chwila aż zaczną tak porządnie upalać :)

 

Porównując '15 do hatchbacka '08 mogę powiedzieć, że '15:

-jest bardziej zwarte;

-jest twardsze i odrobinę mniej komfortowe;

-szybciej reaguje na ruchy kierownicą;

-wydaje się szybsze;

-już w serii słychać, że to Subaru (chociaż niektórzy twierdzą, że nie);

-ma piękne wnętrze :)

-bagażnik jest chyba ciut większy;

 

Natomiast '08 na pewno:

-ma bardziej komfortowo zestrojone zawieszenie;

-układ kierowniczy w mieście jest moim zdaniem "przyjemniejszy"

-lepiej hamuje (ale tu mowa o moim konkretnym egzemplarzu, który ma niewielki upgrate).

 

Oba są wspaniałe i oba uwielbiam.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, MDsuperstar napisał:

Myślę, że jeszcze chwila aż zaczną tak porządnie upalać :)

 

Porównując '15 do hatchbacka '08 mogę powiedzieć, że '15:

-jest bardziej zwarte;

-jest twardsze i odrobinę mniej komfortowe;

-szybciej reaguje na ruchy kierownicą;

-wydaje się szybsze;

-już w serii słychać, że to Subaru (chociaż niektórzy twierdzą, że nie);

-ma piękne wnętrze :)

-bagażnik jest chyba ciut większy;

 

Natomiast '08 na pewno:

-ma bardziej komfortowo zestrojone zawieszenie;

-układ kierowniczy w mieście jest moim zdaniem "przyjemniejszy"

-lepiej hamuje (ale tu mowa o moim konkretnym egzemplarzu, który ma niewielki upgrate).

 

Oba są wspaniałe i oba uwielbiam.

zazdroszcze na maxa posiadania twoch egzemplarzy, ale wiem ze napewno miałbym dylemat, ktorym jeździć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

MY15 ma też krótszy magiel, co przy upalaniu nie jest bez znaczenia,a właśnie powoduje lepszą reakcję na kierownicę.  I nie wiem czy Lanos miał już active torque vectoring? 

 

Już doczytałem, lanos nie miał. I niby to prosty system, bo raptem dohamowuje wewnętrzne koło w zakręcie, ale robi robotę. Zanim się dowiedziałem, że go w MY15 mam, jeździłem tym autem jak każdym innym Subaru. Ale jak odkryłem, że jest i jak działa, to się nadziwić nie mogłem, że w Subaru można w zakręcie dodać gazu i auto nie pluje przodem, jak to na Subaru przystało, a wręcz zacieśnia zakręt. 

Edited by pegi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...