Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, Maciek Majin napisał:

o czym zapomniałem ?

O tym, że Skoda lepsza od Subaru ;) W sumie, to polskie STI FE to "zwykłe" STI z dodatkami, które można  zamówić równie dobrze samemu (poza sławetną plakietką), ale w "stockowym" wydaniu. Ale nie ma co biadolić, plakietka jest, złote fele są, więc jest ok - poza tym, na nasz rynek przeznaczono całe 10 sztuk, dłubanie jakiejś superanckiej wersji pewnie zwyczajnie nie jest opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciek Majin napisał:

o czym zapomniałem ?

Ta UK Final Edition jest po prostu seryjnym MY18 - sprzedaż ograniczyli do 150 sztuk.

Tam nawet pakietu spojlerów nie dodali :), także nie wiem czy to jakiś "final"

Edytowane przez MDsuperstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, elmo napisał:

Szkoda, że nie powstała wersja SPRT. Jakby nie patrzeć SIP jako jedyny, albo jeden z niewielu w Europie ma swój zespół rajdowy B)

Szkoda, bo byłyby przynajmniej jakieś ciekawsze dodatki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi przeszkadza brak spójnej polityki na te Limited Edition. Taka edycja STI powinna mieć identyczne wyposażenie na cały świat, takie same plakietki. I numerowanie powinno być jedno. Np 500 sztuk i z tego numery 100-110 trafiają do Polski. A tutaj każdy kraj traktowany jest inaczej i moim zdaniem polskie Limited Edition nie będą miały niestety żadnej wartości kolekcjonerskiej. 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, pencilpaul napisał:

Trochę mi przeszkadza brak spójnej polityki na te Limited Edition. Taka edycja STI powinna mieć identyczne wyposażenie na cały świat, takie same plakietki. I numerowanie powinno być jedno. Np 500 sztuk i z tego numery 100-110 trafiają do Polski. A tutaj każdy kraj traktowany jest inaczej i moim zdaniem polskie Limited Edition nie będą miały niestety żadnej wartości kolekcjonerskiej. 

Bo co to za Limited/Last/Final Edition, skoro na Japonię dalej będą robione, na USA pewnie też :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, subleo napisał:

Muszą wziąć lekcje od Porsche, które każde w limitowanej wersji na rynku wtórnym jest poszukiwanym rarytasem. Takie 911 R, to chyba już co najmniej 2-krotnie zwiększyło wartość.

No wiesz... takie 22B też raczej na wartości nie tracą - szlak już zatem mają przetarty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, subleo napisał:

Muszą wziąć lekcje od Porsche, które każde w limitowanej wersji na rynku wtórnym jest poszukiwanym rarytasem. Takie 911 R, to chyba już co najmniej 2-krotnie zwiększyło wartość.

musieli by dawać coś więcej niż plakietki, ale myślę że s20X zawsze będzie w cenie, niestety ja nawet plakietki nie mam, ale sobie zrobię limited edyszyn 001/001 :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciek Majin napisał:

musieli by dawać coś więcej niż plakietki, ale myślę że s20X zawsze będzie w cenie, niestety ja nawet plakietki nie mam, ale sobie zrobię limited edyszyn 001/001 :D 

No i wrx sti type RA-R 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy one tą plakietką jeżdżą? Cieszcie się swoimi STI czy są limited edition, first edition, bez edition, czy wolnyssak edition.

Kolekcjonerski i zwiększający wartość to może być nawet Trabant, ba nawet Skoda i nie potrzebna mu żadna plakietka, seria cokolwiek. A nie tylko biadolenie tu są inne edycje, tu Skoda nas objeżdża (inaczej być nie może, w końcu to Skoda), tam trabant nie rdzewieje a Subaru tak, itp ;):P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiegając trochę od temau Final Edition, przez ostatnie pół roku z hakiem szukałem dla siebie auta, miało być coś fajnego, sportowego, z pazurem. Początkowo nie brałem obecnego STI nawet pod uwagę (chciałem czegoś innego, obecne i poprzednie auta to też Subaru), ale koniec końców skończyłem z 3cim subarakiem :D Jak do tego doszło, skoro niby jest tak źle? :)

Wszystkie inne alternatywne auta które rozważałem (Type-R, Focus RS, Golf R, Leon Cupra, Gulia Veloce, A45, i30n + jakieś amerykańskie V8 :) ) mają jakieś wady, ale też Subaru na tle tej konkurencji na papierze niczym się nie wyróżnia (ani na + ani na -, no może poza ceną, przez naszą akcyzę). To już nie te czasy, kiedy STI i EVO były klasą samą w sobie i pod względem osiągów dzieliła je przepaść od hot hatchy. Zresztą podoby los spotkał Golfa GTI, który obecnie na rynku hot-hatchy z napędem na przód już nie błyszczy jak kiedyś.

 Część aut odpadła po bliższym zapoznaniu - brak subiektywnego efektu wow, lub zwyczajnie żenująca obsługa i podejście do klienta (pozdrawiam salon Forda na Morskiej w Gdyni). Ostatecznie jeździłem Gulią, Type-R'em i  STI'em. Każde z nich sprawiało frajdę z jazdy, chętnie bym nimi znów pojeździł gdybym miał taką okazję i każdemu gorąco polecam bliższe zapoznanie. Każde było szybkie - pod względem osiągów w zasadzie nie było różnicy (na suchym, w mieście i na bocznych drogach, sprawność na torze nie była priorytetem).

 

Ostatecznie o wyborze STI zadecydowało (na korzyść subaru):

- hydrauliczne wspomaganie, super czucie kierownicy, tradycyjny ręczny i ogólna 'mechaniczność'. Było to jedyne auto, w którym miałem wrażenie, żę to ja jadę, a nie auto za mnie i takie, w którym muszę się jeszcze sporo nauczyć, żeby dobrze jeździć - tego szukałem :). 

- wygląd (subiektywne) - nie jest tak oczojebny jak Type-R

- skrzynia (świetna, choć w Hondzie była jeszcze lepsza) i napęd

- koszty serwisowania i ubezpieczenia. Silnik w zasadzie identyczny od wielu lat, są warsztaty dobrze obeznane z tematem, wiadomo co się zepsuje ;)

- Audio, tak - w STI było moim zdaniem najlepsze audio (H&K) i do tego z tradycyjnym CD. Nawigacja działała szybciej i była przyjemniejsza w obsłudze niż w Alfie czy Hondzie

- Subaru można było mieć z szyberdachem

- prześwit,  aż 20 cm z przodu. Mogę sobie jeździć w miarę bez stresu po dziurach i parkingach podziemnych

- fotele, świetny kompromis między trzymaniem bocznym, a codziennym użytkowaniem

- społeczność! 

- największy uśmiech na twarzy miałem w subaru

 

Pod względem osiągów na tle konkurancji szału nie ma (jak juz wspomniałem - nie te czasy), ale jeśli ktoś twierdzi, że jakiekolwiek 300 konne auto 'nie jedzie' to powinien w ramach pukuty przez tydzień jeździć Fabią w dieslu. W czasach kiedy regularnie na ulicy widzę auta mające po 500 czy 600KM naprawdę nie robi mi czy Ford, Alfa czy ktokolwiek inny oferuje coś szybszego od Subaraka, nic nikomu nie muszę udowadniać jadąc STI'em :). Jeśli ktoś pyta się mnie, dlaczego kupiłem STI a nie '[coś z konkurencji]' to zwyczajnie odpowiadam - bo mi się spodobał i mam radochę z jazdy. To jest chyba najlepszy argument, żadne papierowe dane tego nie przebiją :)

Edytowane przez marhof
  • Super! 8
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, marhof napisał:

Było to jedyne auto, w którym miałem wrażenie, żę to ja jadę, a nie auto za mnie i takie, w którym muszę się jeszcze sporo nauczyć, żeby dobrze jeździć - tego szukałem :).

To jedno zdanie właściwie podsumowuje również moje podejście do STI i powód jego zakupu.

 

Mało tego, ja nigdy nie jeździłem autem mocniejszym niż 150KM, nie dane mi było odbyć żadnej jazdy testowej a mimo wszystko zdecydowałem się na zakup.

Dojrzewałem do tej myśli kilka miesięcy a całą wiedzę mam tylko na czysto teoretycznym polu + wrażenia innych prosto z internetu (w tym w dużej części z TF).

W między czasie okazało się, że STI "znika" z polskiego rynku to i trzeba było się zdecydować w końcu :)

 

Chociaż do końca nie wiem czy się nie zawiodę (to się dopiero okaże po pierwszych jazdach, za ok. 2 tyg. :D) to znając siebie, wiem że jeśli mam mieć radochę z jazdy sportowym autkiem to nie ma innej opcji niż właśnie STI.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...