Jump to content

Subaru WRX STI MY15


Recommended Posts

Poprawa osiągów to normalny kierunek rozwoju nie wiedzieć czemu Plejady idą w odwrotnym kierunku.

Jest i rywal

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 9.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cześć,   Mam to szczęście, że od czasu do czasu jeżdżę WRX STI i staram się jak mogę delektować jazdą tym "bydlątkiem" Samochód ten może nie jest idealny i nawet nie próbuje dorówny

Odbiegając trochę od temau Final Edition, przez ostatnie pół roku z hakiem szukałem dla siebie auta, miało być coś fajnego, sportowego, z pazurem. Początkowo nie brałem obecnego STI nawet pod uwagę (c

Czytam i czytam to forum od jakiegoś czasu... Chciałem sobie na jego podstawie wyrobić jakieś tam zdanie na temat WRX STI MY2015... Dodatkowo przeczytałem wszystkie chyba dostępne artykuły z testami/p

Posted Images

Jest R Variant i przyznam ze kusi jak Nie wiem.Kawal megaszybkiego rodzinnego auta za na prawde niezle pieniadze.Dodatkowo ut mine STI jest drozszy Od Rki Variant o jakies 20%

Link to post
Share on other sites

Czytam i czytam to forum od jakiegoś czasu... Chciałem sobie na jego podstawie wyrobić jakieś tam zdanie na temat WRX STI MY2015... Dodatkowo przeczytałem wszystkie chyba dostępne artykuły z testami/porównaniami, obejrzałem wszystkie chyba dostępne na youtube filmy, relacje i inne tego typu wrzuty z nowym STI w roli głównej, lub prawie głównej. Widziałem przegrany drag race z Porsche Caymanem, identyczny wynik do setki przy porównaniu do nowego Passata w dizlu, bardzo ciekawe porównania do Audi S3 i Golfa R, porównanie do Imprezy STI w wersji poprzedniej, przedpoprzedniej i najsampoprzedniejszej z roku 1998 czy jakoś tak i wiele wiele innych relacji. Zastanawiam się, kto wypowiada się w tym tu wątku na forum... Chyba jednak w zdecydowanej większości nie właściciele tego samochodu, bo rzeczowych opinii w stylu "wiem, bo mam" jest jednak dość niewiele (chociaż są i za nie dziękuję). Nie wiem, ilu jest w tej chwili właścicieli tego pojazdu w Polsce - 100 może? Powiem szczerze, że po analizie tego, co znalazłem na tym forum - zacząłem się zastanawiać... Brać czy nie brać. A to, że silnik awaryjny, chociaż jedyny chyba (proszę mnie ewentualnie poprawić) to ten zarżnięty przez panów z jednego programu z TVN Turbo... a to znowu, że holcwagien golf R lepszy, bo ma super fajną skrzynię DSG a to, że skoda go prawie objeżdża...  "A ch... zaryzykuję" powiedziałem sobie... Zamówiłem w styczniu czy lutym. Tydzień temu (dodam, że zgodnie z planem) odebrałem moje nowe niebieskie STI :) i zarazem dla mnie pierwsze nowe auto z salonu w życiu - marzyłem o nim od kiedy Hołek jeździł Subaryną w rajdach.

Szarpie toto czasem trochę (pewnie noga nie do końca wprawiona), trzęsie trochę też (ale i tak komfort wg mnie porównywalny do BMW F11 na felgach 20 cali), pali (na razie na dotarciu) bardzo znośnie - średnio 11,5 L, czyli troszkę jedynie więcej od BMW X3 2.0d w automacie... W środku wg mnie jest wszystko, czego człek może potrzebować do jazdy (chociaż niekoniecznie do: słuchania doskonałej jakości muzyki, relaksowania się w ciszy, masowania pleców, picia kawy - chociaż mam miejsce na 2 kubki, BMW 5tka F11 w manualu na miejsce na jeden) - pewnie, że dodatkowo chciałbym "siberek" i kamere cofania, chciałbym lepsze audio, nawigacja by się też przydała - ale celowo wybrałem wersję ST000, bo ma w standardzie to wielkie skrzydło (po co tę ślicznotkę od razu traktować wiertarką...) i alcantarę zamiast pełnej skóry a przy okazji jest też trochę tańsza :)

Liczą się wrażenia z jazdy - a te są super... Nie mam zbyt dużego porównania do wcześniejszych STI czy do EVO... Miałem pare lat temu buga wrx 2001.

Nowy WRX STI prowadzi się bosko a trzyma się drogi w dalszym ciągu jak niewiele innych samochodów - ciągle w tym aspekcie bliżej mu do Porsche 911 niż samochodów z półki cenowej STI. To auto prostuje zakręty... Dźwięk - w środku wystarczająco go słychać (pewnie przez to dodanie hałasu prosto zza ściany)

nieco przytłumiony na zewnątrz ale z tego, co się nasłuchałem to jest i tak donośniejszy niż standard w pierwszym, drugim czy trzecim poprzednim STI. W środku jest zadziwiająco dużo miejsca - jeździłem na razie co prawda tylko z żoną i 3-letnim synkiem w foteliku, ale już w piątek doładowujemy do tego naszą roczną córeczkę i (postaram się) walizki na tygodniowe wakacje oraz wózek...:) :) :) Do dziś, czyli przez 8 dni, zrobiłem 2200km, czekam na piatek, zrzucam go do Wawy na pierwszy serwis i potem zobaczymy, jakie będą wrażenia na pełnym ogniu. Na razie mówię - warto! Super auto sportowe dla kogoś, kto nie chce/nie ma kasy na inwestowanie w auto nr 3, 4... A jednocześnie sedan z dużym bagażnikiem i obszernym wnętrzem nieprzypominającym już samochodów wyjętych z lat 80tych. Chętnie poznam inne opinie kolegów, którzy są szczęśliwcami posiadającymi takie auto.

  • Upvote 12
Link to post
Share on other sites

jimi, po prostu miłośnicy STI ( a do takich zaliczam swoją skromną osobę) liczyli na coś więcej. Większe odelżenie auta, albo więcej mocy, albo więcej komfortu-jeśli miałoby być szybkim dupowozem. A wg mnie nowe STI nie jest szybkim dupowozem lub też autem typowo dla zabawy...

Edited by Ken
Link to post
Share on other sites

Ken, mi się wydaje, że FHI niejako chce godzić ogień z wodą (myślę, że dobrze im to wychodzi), żeby sprzedawać tego po prostu więcej... Jakby było więcej komfortu to pewnie całe grono miłośników STI powiedziałoby, że auto jest zbyt miękkie i w ogóle o co chodzi... Jeśli auto zostałoby natomiast utwardzone to też znaleźliby się przedstawiciele miłośników STI i nie tylko, którzy by zaczęli lamentować, że nie da się tym jeździć... :) Gdyby pojawiła się skrzynia typu DSG to znowu by było "automaaat? w STI????"

Niestety Subaru jako marka chyba wpada trochę w pułapkę tej niszowości (z której jesteśmy dumni) - no przecież już nawet Porsche ma chyba więcej modeli w swojej palecie :) Dziś cyferki są nieubłagane - marka, żeby się utrzymać i rozwijać, musi mieć modele dla wszystkich, najlepiej w rozmiarach co 1/4 - patrz Audi, BMW ze wszystkimi swoimi X, Q i całą resztą...

Co do mocy - pewnie, że te 300KM już dziś szału niby nie robi. Jest cała lista kompaktów z napędem 4x4 i taką mocą w podobnej cenie. Wg mnie STI zostanie STI, dobrze, że wrócili do nadwozia 4-drzwiowego, powinni jeszcze pomyśleć o powrocie do drzwi bezramkowych - wtedy byłoby bajo :)

Tak czy inaczej - wg mnie każdy z samochodów konkurencyjnych mocowo, napędowo i cenowo w ujęciu generalnym wypada przy subarynie blado, nawet jeśli w tej czy innej dyscyplinie z STI wygrywa :)

Brać, kupować, przerabiać, utwardzać, podkręcać - niech ten duch STI nie zaginie! :)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Przypomnę, że jak wypuszczono Hawka STi, to odniesieniem jeżeli chodzi o osiągi było M3 E46 (jest nawet dość długi materiał na YT na ten temat). Takiego też kierunku rozwoju oczekiwaliśmy. Niestety STi ma wciąż ten sam układ napędowy, natomiast BMW zrobiło znaczny postęp (choć uważam, że V8 w M3 to akurat była pomyłka). Obecnie STi przyszło konkurować nie z M3, lecz Golfem  :unsure:

Link to post
Share on other sites

Przypomnę, że jak wypuszczono Hawka STi, to odniesieniem jeżeli chodzi o osiągi było M3 E46 (jest nawet dość długi materiał na YT na ten temat). Takiego też kierunku rozwoju oczekiwaliśmy. Niestety STi ma wciąż ten sam układ napędowy, natomiast BMW zrobiło znaczny postęp (choć uważam, że V8 w M3 to akurat była pomyłka). Obecnie STi przyszło konkurować nie z M3, lecz Golfem  :unsure:

Elmo - zgadza się,  a pamiętasz, ile wtedy kosztowało M3 a ile kosztuje dziś w odniesieniu do STI? Czy wtedy też BMW było w podstawie 2 razy droższe od STI? Tak tylko dobrze byłoby sprawdzić :) Tak czy inaczej i moim zdaniem: wozak się liczy bardziej, nie wóz :)

Edited by jimi
Link to post
Share on other sites

Oczywiście nadal uważam, że STi to wspaniałe i jedyne w swoim rodzaju auto (bo nie ma już Evo). @@jimi, posłużę się cytatem z  Alicji w Krainie Czarów.: The Mad Hatter: [to Alice] You used to be much more..."muchier." You've lost your muchness. 

Link to post
Share on other sites

 

 

Zastanawiam się, kto wypowiada się w tym tu wątku na forum... Chyba jednak w zdecydowanej większości nie właściciele tego samochodu, bo rzeczowych opinii w stylu "wiem, bo mam" jest jednak dość niewiele (chociaż są i za nie dziękuję). Nie wiem, ilu jest w tej chwili właścicieli tego pojazdu w Polsce - 100 może? Powiem szczerze, że po analizie tego, co znalazłem na tym forum - zacząłem się zastanawiać... Brać czy nie brać.

Wiesz dlaczego tak jest? Bo na jeden post od właściciela WRX STI MY 15, z którego wynika, że to świetne auto (innego w tym wątku od takiego użytkownika nie znajdziesz) jest 50 postów od osób, które o STI MY 15 słyszały, a co najwyżej widziały, a które wiedzą na pewno, że wszystkie inne auta są 100x lepsze, a przecież te osoby oczywiście wiedzą lepiej. Dla mnie więc przegadywanie się o każdą pierdółę z osobami, które pojęcia nie mają, o czym piszą (bo STI MY15 nigdy nie jechały) jest jak walka z wiatrakami. Za duży jestem, żebym nie wiedział, że z wiatrakami i tak nie wygrasz  ;)

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Pegi, ale przecie jasnym jest, ze oni wszyscy wlasnie dlatego nie kupują I nie testują STI bo nie spełnia ich oczekiwań ;)

Edited by Than_Junior
Link to post
Share on other sites

Czytam i czytam to forum od jakiegoś czasu... Chciałem sobie na jego podstawie wyrobić jakieś tam zdanie na temat WRX STI MY2015... Dodatkowo przeczytałem wszystkie chyba dostępne artykuły z testami/porównaniami, obejrzałem wszystkie chyba dostępne na youtube filmy, relacje i inne tego typu wrzuty z nowym STI w roli głównej, lub prawie głównej. Widziałem przegrany drag race z Porsche Caymanem, identyczny wynik do setki przy porównaniu do nowego Passata w dizlu, bardzo ciekawe porównania do Audi S3 i Golfa R, porównanie do Imprezy STI w wersji poprzedniej, przedpoprzedniej i najsampoprzedniejszej z roku 1998 czy jakoś tak i wiele wiele innych relacji. Zastanawiam się, kto wypowiada się w tym tu wątku na forum... Chyba jednak w zdecydowanej większości nie właściciele tego samochodu, bo rzeczowych opinii w stylu "wiem, bo mam" jest jednak dość niewiele (chociaż są i za nie dziękuję). Nie wiem, ilu jest w tej chwili właścicieli tego pojazdu w Polsce - 100 może? Powiem szczerze, że po analizie tego, co znalazłem na tym forum - zacząłem się zastanawiać... Brać czy nie brać. A to, że silnik awaryjny, chociaż jedyny chyba (proszę mnie ewentualnie poprawić) to ten zarżnięty przez panów z jednego programu z TVN Turbo... a to znowu, że holcwagien golf R lepszy, bo ma super fajną skrzynię DSG a to, że skoda go prawie objeżdża...  "A ch... zaryzykuję" powiedziałem sobie... Zamówiłem w styczniu czy lutym. Tydzień temu (dodam, że zgodnie z planem) odebrałem moje nowe niebieskie STI :) i zarazem dla mnie pierwsze nowe auto z salonu w życiu - marzyłem o nim od kiedy Hołek jeździł Subaryną w rajdach.

Szarpie toto czasem trochę (pewnie noga nie do końca wprawiona), trzęsie trochę też (ale i tak komfort wg mnie porównywalny do BMW F11 na felgach 20 cali), pali (na razie na dotarciu) bardzo znośnie - średnio 11,5 L, czyli troszkę jedynie więcej od BMW X3 2.0d w automacie... W środku wg mnie jest wszystko, czego człek może potrzebować do jazdy (chociaż niekoniecznie do: słuchania doskonałej jakości muzyki, relaksowania się w ciszy, masowania pleców, picia kawy - chociaż mam miejsce na 2 kubki, BMW 5tka F11 w manualu na miejsce na jeden) - pewnie, że dodatkowo chciałbym "siberek" i kamere cofania, chciałbym lepsze audio, nawigacja by się też przydała - ale celowo wybrałem wersję ST000, bo ma w standardzie to wielkie skrzydło (po co tę ślicznotkę od razu traktować wiertarką...) i alcantarę zamiast pełnej skóry a przy okazji jest też trochę tańsza :)

Liczą się wrażenia z jazdy - a te są super... Nie mam zbyt dużego porównania do wcześniejszych STI czy do EVO... Miałem pare lat temu buga wrx 2001.

Nowy WRX STI prowadzi się bosko a trzyma się drogi w dalszym ciągu jak niewiele innych samochodów - ciągle w tym aspekcie bliżej mu do Porsche 911 niż samochodów z półki cenowej STI. To auto prostuje zakręty... Dźwięk - w środku wystarczająco go słychać (pewnie przez to dodanie hałasu prosto zza ściany)

nieco przytłumiony na zewnątrz ale z tego, co się nasłuchałem to jest i tak donośniejszy niż standard w pierwszym, drugim czy trzecim poprzednim STI. W środku jest zadziwiająco dużo miejsca - jeździłem na razie co prawda tylko z żoną i 3-letnim synkiem w foteliku, ale już w piątek doładowujemy do tego naszą roczną córeczkę i (postaram się) walizki na tygodniowe wakacje oraz wózek... :) :) :) Do dziś, czyli przez 8 dni, zrobiłem 2200km, czekam na piatek, zrzucam go do Wawy na pierwszy serwis i potem zobaczymy, jakie będą wrażenia na pełnym ogniu. Na razie mówię - warto! Super auto sportowe dla kogoś, kto nie chce/nie ma kasy na inwestowanie w auto nr 3, 4... A jednocześnie sedan z dużym bagażnikiem i obszernym wnętrzem nieprzypominającym już samochodów wyjętych z lat 80tych. Chętnie poznam inne opinie kolegów, którzy są szczęśliwcami posiadającymi takie auto.

No to gratulację! :) Miło się czyta takie opinie :) Mi się wydaje, że 300 kucy do normalnej jazdy nie jest wcale mało, ale może dlatego, że na razie jeżdżę N/A??

 

 

P.s Pochwal się swoją beSTią :)  

Link to post
Share on other sites

Pegi, ale przecie jasnym jest, ze oni wszyscy wlasnie dlatego nie kupują I nie testują STI bo nie spełnia ich oczekiwań ;)

Ale Golf R czy Octavia RS oczekiwania spełniają, a też jakoś nie testują i nie kupują  ;)

Link to post
Share on other sites
videło testy są wystarczające do wyrobienia opinii.  

 

Szczególnie osób, które choć się bardzo starają to nie do końca ogarniają sprzęt i zamiast skonfrontować uzyskiwane dość słabe wyniki to puszczają je w świat   ;)  

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...