pchelek Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Takie krótkie porównanie, gdzie było kiedyś Subaru, a gdzie jest dzisiaj: - połowa lat 90 ubiegłego wieku: najmocniejsza wersja Subaru Impreza (JDM) = 280 KM, najmocniejszy wtedy VW Golf (VR6) = 190 KM - obecnie: Subaru WRX STI = 310 KM, Golf R = 300 KM Czyli przez te 20 lat postęp w Subaru to 10%, natomiast w VW to 58%. Wiem, że moc to nie wszystko, chciałem na konkretnych, wymiernych liczbach pokazać gdzie Subaru było kiedyś, a gdzie jest dzisiaj. Jeśli dodamy do tego, że kiedyś Subaru zwyciężało w rajdach, a teraz robi to VW, to obraz sytuacji nie jest zbyt optymistyczny... Przy tym chciałbym zaznaczyć, że sam uważam się za fana marki i posiadam Imprezę z lat, gdy Subaru odnosiło największe sukcesy. Tym bardziej więc smuci mnie obecna sytuacja Procenty to nie wszystko. Golf startowal z nizszego poziomu. Tylko subaru. Nawet w obecnej postaci. Nie zniechecicie mnie do nabycia BRz-ta. Koszt ubezpieczenia jak mi podpowiada moj wieloletni ubezpieczyciel zalezy jak on to mowi od kosztow napraw i czesci. A subaru sie ceni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Czytam wypowiedzi Forumowiczów mających pojęcie o jeździe samochodem, którzy przejechali tym autem trochę kilometrów że jest to najlepsze STI ever. Układ kierowniczy zajebiasty, zawiecha i zestrojenie super, w zakrety można wchodzić dużo szybciej niż poprzednią generacją, limit przyczepności zdecydowanie dalej....itd. to skąd słabsze czasy na torze? Wynik wyścigu na ćwiartkę rozumiem i przegraną przyjmuję na klatę ale liczyłem że jak pojawią się zakręty to będzie srogie lanie konkurencji - a tu nie bardzo jest czym się podeprzeć. Jeszcze w zeszłym roku polski Top Gear testował to STI na fragmencie podjazdu pod Ostrą i tam też raczej tyły były obstawiane. Wiem że każdy test da się zrobić pod konkretne auto ale skad takie rozbieżności między subiektywnymi odczuciami osób które wiedzą do czego służy kierownica a obiektywnym stoperem. Ok, dochodzi jeszcze aspekt frajdy. Może być szybko i nudno a wolniej i japa się cieszy. Ale wolałbym szybko i z bananem na twarzy. Tak sobie tylko głośno myślę bo autem nie miałem okazji jeszcze jeszcze jechać..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 (edytowane) Wiesz to sie tak wydaje ale mniejsza masa i jednak szybsze auto robi swoje.Na 400m ta Rka to troche odjechała wiec widocznie różnica w zakrętach jest mniejsza niz różnica na prostej.Rka jest tez lżejsza co oznacza ze mozna pózniej hamować , na hamulce w STI z kolei juz ktoś narzekał ( Carfit ? ) Last but not least opony.Jezeli sa rożnych producentów i tak by sie zdarzyło ze zakładane na Golfa sa lepsze bedzie tez to miało znaczenie.Pamietajmy ze obecne STI znow jest cięższe od poprzednika a moc została ta sama wiec zamiast byc szybsze staje sie wolniejsze a seryjna Rka na prawdę zapitala. Edytowane 21 Kwietnia 2015 przez turdziGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 @@Gazik trza samemu testy zrobić. Pisałem już to kiedyś na Forum,na torze w Kielcach seryjny STi MY15,czasowo odstawał niewiele od porobionych grubo Evek,różnica była w okolicach 2 sek. albo i mniej.W STi siedział Mateusz Lisowski czyli nie byle kto,ale w Evo kierownicy też sroce spod ogona nie wyskoczyli. Żeby te testy traktować wiarygodnie,trzeba znać dokładne warunki i inne składowe takich testów. Jedyne na co narzekają właściciele STi MY15 to hamulce,przy szybkiej jeździe i mocnych hamowaniach robią spore "psikusy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Konkurencja przez lata bardzo poszła do przodu, natomiast Subaru jeśli chodzi o osiągi, to zatrzymało się na poziomie sprzed wielu lat. W sumie to się nawet cofnęło, bo przy podobnej mocy co kiedyś wzrosła masa. Impreza JDM z końca lat 90 0-100 km/h przyspieszała w około 4,5 s, natomiast obecne WRX STI w 5,2. Za chwilę, dowiem się od Was, że parametr 0-100 km/h nie jest istotny. Zapytam więc, czy ktoś dysponuje porównaniem czasów okrążeń danego toru (np. Nurburgring) dla starej Imprezy JDM i obecnego WRX STI. Dowiedzielibyśmy się, jaki postęp zrobiło Subaru. Dla porównania ciekaw jestem takiego zestawienia czasów dla Golfa Mk3 i Mk7 Jeszcze poczekajmy na RSa on to dopiero zrobi rozpierduche za jeszcze mniej. Dla mnie rozpierduchę to robi cena nowego Mustanga V8 Rozpierduchę to zrobi TO: http://www.autoblog.com/2015/04/18/peugeot-308r-hybrid-shanghai-official/ pod warunkiem, że wejdzie do produkcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzudok Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Wybiore dalej subaru bo bo....coś sie grzebnie i dogonimy golffffa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Wybiore dalej subaru bo bo....coś sie grzebnie i dogonimy golffffa golfa tez mozna grzebnac i to grubo, w dodatku mniejszymi nakladami niz STI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzudok Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Wybiore dalej subaru bo bo....coś sie grzebnie i dogonimy golffffa golfa tez mozna grzebnac i to grubo, w dodatku mniejszymi nakladami niz STI. to z innej beczki wybiore subaru bo bo...juz jestem tyle lat związany z subaru ze rozwodu nie dostane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 golfa tez mozna grzebnac Nie chodzi o to czy można - chodzi o to czy się chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 (edytowane) Jeszcze w zeszłym roku polski Top Gear testował to STI na fragmencie podjazdu pod Ostrą i tam też raczej tyły były obstawiane. Z tego co pamiętam, to do tego testu STI podstawione zostało na jakiejś "ekologicznej" oponie, dbającej o niskie zużycie paliwa. Zatem totalne nieporozumienie. Co do hamulców, to Mateusz Lisowski właśnie podczas tej wizyty na Kielcach zaliczył awarię hamulców (coś z przewodem) i podobno zmodyfikował cały układ. Ja zostawiłem seryjne (poza klockami), ale też po każdym torze auto jechało na serwis na robotę z hamulcami (zapiekające się tłoczki). Edytowane 20 Kwietnia 2015 przez pegi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 A jeszcze jak się weźmie pod uwagę fakt bardzo łatwego czipsa tego TSI na okolo 380 KM...wtedy to auto upokarza wiele aut. Jezdzilem takim i Launch Control robi robotę. Choc cholera wie przy tej mocy ile silnik wytrzyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zeby nie bylo, nowe STI uwazam za fajne auto, ale konkurencje ma mocna i ciezki wybor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 (edytowane) Z kolei jest to ostatni bastion prawdziwej motoryzacji i za to og trebarnsfar szanowac moro ze slabsze i wolniejszy ze wszystkich tych samochodow da na pewno najwiecej frajdy i prawdziwych doznan. Edytowane 21 Kwietnia 2015 przez turdziGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 @Gazik trza samemu testy zrobić. Mądrze gadasz - najlepiej na jakimś Ułężu albo innych Kielcach jeno na razie egzemplarza testowego brak Na jakiej oponie wychodzie seryjne STI? turdzi GT - najgorzej że ostatnie bastiony padają - wyśmiewany haldex okazuje się całkiem ok , nie tylko do ruszenia na śliskim a auto dla ludu łoi legendę Boli jak cholera Wrzućcie jakiś inny test na poprawę humoru - nie musi byc obiektywny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Wrzućcie jakiś inny test na poprawę humoru - nie musi byc obiektywny To może w ten sposób https://www.youtube.com/watch?v=-XrBTg7QXK8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Wrzućcie jakiś inny test na poprawę humoru - nie musi byc obiektywny To może w ten sposób https://www.youtube.com/watch?v=-XrBTg7QXK8 To juz wtedy byly kamery nagrywajace w kolorze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alphaOne Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Na jakiej oponie wychodzie seryjne STI? Dunlop Sport Maxx RT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 To juz wtedy byly kamery nagrywajace w kolorze? Ba! Nawet GoPro było 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 GoPro rzondzi!! Wcześniejszy klip leje miód w serce i muzykę w uszy ale to było w zeszłym wieku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edgar Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Wrzućcie jakiś inny test na poprawę humoru - nie musi byc obiektywny To może w ten sposób https://www.youtube.com/watch?v=-XrBTg7QXK8 Te ujęcia powinny zostać zremasterowane w HD i z dzwiękiem Dolby Digital 5.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 To juz wtedy byly kamery nagrywajace w kolorze? Ba! Nawet GoPro było Go tak ale czy pro to nie wiem.Ciekawe czy miał ubezpieczeminie na życie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łotr Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Wcześniejszy klip leje miód w serce i muzykę w uszy ale to było w zeszłym wieku No właśnie Panowie, jak już jesteśmy przy tym temacie... Jakieś słuchy aby Subaru do jakiegoś sportu zamierzało dołączyć? Bo mi tak smętno jak oglądam te wrc całe bez Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 To tak na poprawę humoru: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Ha ha na autostradzie mina kierowców supersamochodow musi byc przednia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 To tak na poprawę humoru: Masakra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się