Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Konkurencja idzie naprzod. Konkurencja coraz szybsza. Konkurencja ma fafnascie zylionow koni. Dawniej konkurencyjne M3 i RS4 byly wolniejsze od STI, a dzisiaj???

 

 

Odpowiedz: 

(ceny nowe w Niemczech)

Golf R: 52.000EUR
Audi RS3: 53.000 EUR
BMW M3: 72.000 EUR

STI: 46.000 EUR

 

Do tego trzeba doliczyc jeszcze jakies 1.500 EUR do kazdego z tych "konkurentow", zeby doposazyc do poziomu STI. Pewnie mogloby i miec 450KM i DSG i tralala i pipapo, ale wtedy by tu wszyscy narzekali na cene  :rolleyes:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkurencja idzie naprzod. Konkurencja coraz szybsza. Konkurencja ma fafnascie zylionow koni. Dawniej konkurencyjne M3 i RS4 byly wolniejsze od STI, a dzisiaj???

 

 

Odpowiedz: 

(ceny nowe w Niemczech)

Golf R: 52.000EUR

Audi RS3: 53.000 EUR

BMW M3: 72.000 EUR

STI: 46.000 EUR

 

Do tego trzeba doliczyc jeszcze jakies 1.500 EUR do kazdego z tych "konkurentow", zeby doposazyc do poziomu STI. Pewnie mogloby i miec 450KM i DSG i tralala i pipapo, ale wtedy by tu wszyscy narzekali na cene  :rolleyes:

 

Dlaczego piszesz o cenach w Niemczech? 

 

W Polsce różnica w cenie jest dosyć wyraźna na korzyść Golfa, nie wiem jak z innymi wymienionymi. 

 

STI TOP ~ 195k

Golf R ~ 160k (podaję tylko cenę ze strony www i liczę się z tym, że można doposażyć jeszcze auto, ale również pewnie można liczyć na jakiś rabat) 

 

Poza tym skąd wziąłeś 52k Euro za Golfa R w Niemczech, skoro nawet w Niemieckim konfiguratorze VW Golf R z DSG zaczyna się od ~ 42k Euro... ???

Edytowane przez Guzik3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkurencja idzie naprzod. Konkurencja coraz szybsza. Konkurencja ma fafnascie zylionow koni. Dawniej konkurencyjne M3 i RS4 byly wolniejsze od STI, a dzisiaj???

 

 

Odpowiedz: 

(ceny nowe w Niemczech)

Golf R: 52.000EUR

Audi RS3: 53.000 EUR

BMW M3: 72.000 EUR

 

STI: 46.000 EUR

 

Do tego trzeba doliczyc jeszcze jakies 1.500 EUR do kazdego z tych "konkurentow", zeby doposazyc do poziomu STI. Pewnie mogloby i miec 450KM i DSG i tralala i pipapo, ale wtedy by tu wszyscy narzekali na cene  :rolleyes:

I tak marudza wiec nie ma różnicy za wyjątkiem tego ze wtedy byl by argument no tak ale leje RS4 i M3 za mniejsze pieniądze a tak to dostaje od golfa za większe ;)

Jeszcze poczekajmy na RSa on to dopiero zrobi rozpierduche za jeszcze mniej.

Od Rki.Bedzie lał az puchnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie krótkie porównanie, gdzie było kiedyś Subaru, a gdzie jest dzisiaj:

- połowa lat 90 ubiegłego wieku: najmocniejsza wersja Subaru Impreza (JDM) = 280 KM, najmocniejszy wtedy VW Golf (VR6) = 190 KM

- obecnie: Subaru WRX STI = 310 KM, Golf R = 300 KM

Czyli przez te 20 lat postęp w Subaru to 10%, natomiast w VW to 58%. Wiem, że moc to nie wszystko, chciałem na konkretnych, wymiernych liczbach pokazać gdzie Subaru było kiedyś, a gdzie jest dzisiaj. Jeśli dodamy do tego, że kiedyś Subaru zwyciężało w rajdach, a teraz robi to VW, to obraz sytuacji nie jest zbyt optymistyczny...

Przy tym chciałbym zaznaczyć, że sam uważam się za fana marki i posiadam Imprezę z lat, gdy Subaru odnosiło największe sukcesy. Tym bardziej więc smuci mnie obecna sytuacja

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkurencja idzie naprzod. Konkurencja coraz szybsza. Konkurencja ma fafnascie zylionow koni. Dawniej konkurencyjne M3 i RS4 byly wolniejsze od STI, a dzisiaj???

 

 

Odpowiedz: 

(ceny nowe w Niemczech)

Golf R: 52.000EUR

Audi RS3: 53.000 EUR

BMW M3: 72.000 EUR

STI: 46.000 EUR

Dlaczego jako konkurenta wybrales RS3? Dla STI konkurent to bardziej S3 bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Konkurencja idzie naprzod. Konkurencja coraz szybsza. Konkurencja ma fafnascie zylionow koni. Dawniej konkurencyjne M3 i RS4 byly wolniejsze od STI, a dzisiaj???

 

 

Odpowiedz:

(ceny nowe w Niemczech)

Golf R: 52.000EUR

Audi RS3: 53.000 EUR

BMW M3: 72.000 EUR

STI: 46.000 EUR

 

Do tego trzeba doliczyc jeszcze jakies 1.500 EUR do kazdego z tych "konkurentow", zeby doposazyc do poziomu STI. Pewnie mogloby i miec 450KM i DSG i tralala i pipapo, ale wtedy by tu wszyscy narzekali na cene :rolleyes:

 

Dlaczego piszesz o cenach w Niemczech?

 

W Polsce różnica w cenie jest dosyć wyraźna na korzyść Golfa, nie wiem jak z innymi wymienionymi.

 

STI TOP ~ 195k

Golf R ~ 160k (podaję tylko cenę ze strony www i liczę się z tym, że można doposażyć jeszcze auto, ale również pewnie można liczyć na jakiś rabat)

 

Poza tym skąd wziąłeś 52k Euro za Golfa R w Niemczech, skoro nawet w Niemieckim konfiguratorze VW Golf R z DSG zaczyna się od ~ 42k Euro... ???

Dlatego ze a) mieszkam w Niemczech i b ) tu jest "normalna" sytuacja podatkowa, nie to co w Polsce. Ceny bezpośrednio ze strony VW, z działu konkretnych ofert od dealerów* (fakt, wtedy raczej juz nie należy zakładać, ze dojdzie jeszcze wyposażenie, bo ono pewnie w tym przypadku juz jest)

 

A dlatego do porównania wziąłem RS3, a nie S3, bo "dawniej STI biło RS". Nie chodziło mi o porównanie dziś podobnych aut, bongo zostało zrobione w tym wątku juz milion razy.

 

Ale widze, ze dalej wiele osób nie rozumie meritum sprawy: skoro nawet wielki koncern VW, który ma gigantyczna sile negocjacyjna z dostawcami i prawdopodobnie najniższe koszty produkcji w tym prżemysle, oferuje takiego Golfa R za zbliżona cenę, to jakim cudem maciupkie FHI ma produkować STI z większa mocą (bo widze, ze wciąż do tego sie tu sprowadza argumentacja, niemal jak w przedszkolu) i za niższa cenę? Nie ma takiej mozliwosci, po prostu nie ma. A gdyby było droższe to juz w ogóle nikt by tego nie kupił. No nie wiem jak to mam jeszcze opisać...

 

*http://vtp.volkswagen.de/vwdeb/i/s%7C9,BQ%7C24,BQAKHO%7C112,BQVG%7C1300,N/l%7C10,1,INITIAL_PRICE_SALE,U/controller.do#/s|9,BQ|24,BQAKHO|112,BQVG|1300,N

Edytowane przez Than_Junior
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiajaca ta cena Golfa w DE. W Polsce już cennikowo jest 20% tańszy. Jak w 2008 roku powariowały kursy i auta w PL były 20% tańsze to Niemcy tłumnie najeżdżali nasze salony w poszukiwaniu okazji...................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tu jest "normalna" sytuacja podatkowa, nie to co w Polsce.
 

 

jakie opłaty "ekologiczne" czekają użytkownika Golfa R a jakie STI MY2015 w trakcie użytkowania w Niemczech ?

 

faktem jest, że w Polsce akcyza dla aut o pojemności silnika powyżej 2 dm3 gwałtownie wzrasta ale z drugiej strony to praktycznie nasza jedyna opłata "typu eko i/lub luksus"

 

stąd jestem ciekaw jakie opłaty czekają użytkownika w innych krajach gdzie nie ma takowej akcyzy a jest np. dodatkowa opłata za emisje itp. którą uiszcza się corocznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale ta oplata za emisje to nie sa w Niemczech jakies wielkie pieniadze. Niemcy i tak sa liberalne w porownaniu od innych krajow EU (nic dziwnego przeciez sami produkuja mocne auta) Ja place 250 € rocznie a taki STI pewnie z 500 €. Ceny za stare Diesle sa drogie  no i nie moga one wjezdzac do stref  "zielonych" czli praktycznie do wiekszosci miast.

Ceny ubezpieczen sa powalajaca np. ja place za mojego Legacy 500 € rocznie a za STI musialbym pewnie placic kolo 2000 € jak i nie wiecej.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tu jest "normalna" sytuacja podatkowa, nie to co w Polsce.
 

 

jakie opłaty "ekologiczne" czekają użytkownika Golfa R a jakie STI MY2015 w trakcie użytkowania w Niemczech ?

 

faktem jest, że w Polsce akcyza dla aut o pojemności silnika powyżej 2 dm3 gwałtownie wzrasta ale z drugiej strony to praktycznie nasza jedyna opłata "typu eko i/lub luksus"

 

stąd jestem ciekaw jakie opłaty czekają użytkownika w innych krajach gdzie nie ma takowej akcyzy a jest np. dodatkowa opłata za emisje itp. którą uiszcza się corocznie

 

 

 

za http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw_neu.php :

 

Golf R: 180EUR rocznie

STI: 344 EUR rocznie

 

Wiec to sa zadne roznice, tak jak pisze Haubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakim cudem maciupkie FHI ma produkować STI z większa mocą

 

Niech zrobią 400 sztuk 22B i pozjadają nim wszelkiej maści pastowane sportowe Vieśwageny, srAudi czy Merkupadesy.

 

Mi tylko brakuje ikony marki, szalonego, bardzo mocnego, bezsensownego samochodu, który utrze wielkim koncernom nosa.

 

 

Nawet jak kupią go w Polsce trzy osoby a w Europie kolejne dwie. Im model będzie mniej dostępny tym bardziej spektakularny.   

 

Nic więcej. 

 

 

Inaczej, ja chce, ja się domagam abym mógł powiesić na łóżkiem plakat Subaru, na widok którego nie będą nachodziły mnie myśli, że muszę uważać na Skody Octavie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

nie będą nachodziły mnie myśli, że muszę uważać na Skody Octavie.

Na Skody Octavie i tak uważać trzeba. Bez względu na moc :

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/3294-cham-na-drodze/?p=2241078

:mrgreen: 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tu jest "normalna" sytuacja podatkowa, nie to co w Polsce.

 

jakie opłaty "ekologiczne" czekają użytkownika Golfa R a jakie STI MY2015 w trakcie użytkowania w Niemczech ?

 

faktem jest, że w Polsce akcyza dla aut o pojemności silnika powyżej 2 dm3 gwałtownie wzrasta ale z drugiej strony to praktycznie nasza jedyna opłata "typu eko i/lub luksus"

 

stąd jestem ciekaw jakie opłaty czekają użytkownika w innych krajach gdzie nie ma takowej akcyzy a jest np. dodatkowa opłata za emisje itp. którą uiszcza się corocznie

 

za http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw_neu.php :

 

Golf R: 180EUR rocznie

STI: 344 EUR rocznie

 

Wiec to sa zadne roznice, tak jak pisze Haubi.

.

 

Podatek to jedno.

Ale ceny ubezpieczen za STI przy mojej SF i regionie powalaja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie będą nachodziły mnie myśli, że muszę uważać na Skody Octavie.

Na Skody Octavie i tak uważać trzeba. Bez względu na moc :

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/3294-cham-na-drodze/?p=2241078

:mrgreen:

 

Pozdrowienia

 

 

 

To są dopiero pastowane cwaniaki... ale oni grają nie fair.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podatek to jedno. Ale ceny ubezpieczen za STI przy mojej SF i regionie powalaja...

 

To fakt, tez mnie to zszokowalo jak zobaczylem. Ale niewiele to ma wspolnego z wielkoscia emisji :)

 

 

to bardziej ochrona niemieckich marek...

Golf R, Audi S3, czy RS3 sa zdecydowanie tansze w ubezpieczeniu (liczylem jakies 2 miesiace temu, zanim zamowilem auto, wiec na dzien dzisiejszy moze byc inaczej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...