Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie bo zawsze wiesz gdzie jest bieg niżej a gdzie wyżej natomiast montowane w kierownicy gdzie jest duxo kręcenia jak na zaloczonym filmiku sa kompletnie bezużyteczne a nawet przeszkadzają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym różni się napęd w WRX od tego w WRX STI? Oczywiście MY15. Wiem tylko, że w STI można sobie trochę poustawiać. Angielskie nazwy napędów też znam, ale będę wdzięczny jeśli ktoś łopatologicznie to wyjaśni   :)

Edytowane przez kamilgt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie bo zawsze wiesz gdzie jest bieg niżej a gdzie wyżej natomiast montowane w kierownicy gdzie jest duxo kręcenia jak na zaloczonym filmiku sa kompletnie bezużyteczne a nawet przeszkadzają

 

no cóż , montowanie w kierownicy to fakt bajer  , lepiej jak jest stałe a przede wszystkim duze ( długie łopatki ) jak w autach wrc , ale do tego musi być krótka przekładnia żeby to dobrze działało . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę o tych łopatkach, nie mając żadnego doświadczenia z innymi autami, gdzie one są "na stałe", czy nie zrobiono tego celowo.

W cywilnej jeździe, zwłaszcza gdy ktoś nie ma kompletnie doświadczenia z "jazdą bokami, hamowaniem lewą nogą i innymi tajnikami jazdy sportowej" ;) chyba nie jest najlepszym pomysłem, żeby zmieniać biegi w trakcie zakrętu. Parę razy złapałem się na tym, że gdy kierownica jest trochę mocniej skręcona, trudno jest dosięgnąć, czy też trafić w manetkę, robiąc to automatycznie, i że taki manewr generalnie rozprasza.

I może dlatego nie są na stałe, żeby bieg redukować przed zakrętem, a nie w trakcie. Ale podkreślam, że jestem laikiem w tej kwestii. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma to sens jak trzyma sie obie ręce na kierownica i operuje kierownica w zakresie troche viecej niz 1/4 obrotu.Jest to wtedy wystarczające do jazdy po zwykłej drodze czy torze gdzie nie ma ciasnych zakrętów ale jezeli praca kierownicy wymaga wiecej lub głębszych obrotów to jest sie w kompletnym lesie.

W rajdowcach jest to rozwiązane inaczej.tak jak pisze Carfit lopatki sa na stałe i sa długie ale tez szybki magiel powoduje ze nie musisz przekładać rak dlatego sa zawsze w zasięgu. Peugot miał to rozwiązane na zasadzie prętu średnicy kierownicy który był stały i zmieniało sie biegi ciagnąć do siebi i pchając ód siebie.Dziś najbliżej rozwiązania WRC jest Ferrari no ale to super samochod a nie zwykle auto.

Generalnie działo to wszystko OK do chwili kiedy nie trzeba zmienić biegu w ciasnym zakręcie lub w kontrze wtedy system z ruchomymi łopatami leży kompletnie.

Automat superwygodny na codzień ale do zabawy dalej tylko manual.Pomine juz fakt ze czasem po prostu trzeba "strzelić ze sprzęgła " zeby sobie pomoc czego tez automatem nie zrobisz za wyjatkiem GT3.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie o długość łopatek chodzi , ale to ,że zajmują dużo obwodu kierownicy(chyba ,ze o tym samym myślimy). WRC to inne warunki, bo oprócz magla umiejętności ustawiania auta gazem są trochę wyższe :) . Dlatego nie trzeba tam tyle kręcić :) .

Dla mnie najlepsza opcja- to sekwencja w podłodze - wiem ,ze tam jest wajcha i zawsze w nią trafię.

Kiedyś na lotnisku, jak śnieg sypał się po szybie  próbowałem wycieraczki włączyć i miałem namiastkę łopatek :biglol: .
( przy kręceniu nie zawsze łatwo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak samo jest z lewakiem manualnej zmiany biegów w automacie.Dlaczego każdy automat ma system odwrotny niz logika czyli bieg w gore do przodu a dedukcja do tylu. Ano zapewnie ktoś kiedyś tak przez przypadek wymyślił poszło w świat i ludzie sie przyzwyczaili wiec sie tego po prostu nie zmienia bo przecie nie ma żadnych technicznych przeciwwskazań dlaczego nie moze odwrotnie skoro i tak wszystko jest sterowane elektronika.

 

Nie każdy :) ... BMW od kilku(nastu) lat ma "po bożemu", czyli redukcja do przodu. Ale odkąd weszły łopatki, nie wiem czy ma to wielkie znaczenie.

 

01.jpg

Szczególnie ze we wspomnianym BMW łopatki obracają się razem z kierownica <lol>

 

 

 

No i?

 

W trybie sport przełożenie układu kierowniczego się skraca (oczywiście jeżeli jest na pokładzie sportowy układ kierowniczy) i nawet na najciaśniejszych alpejskich serpentynach nie musiałem odrywać rąk od kierownicy, czy zmieniać położenia dłoni na kole a łopatki zawsze były tam gdzie trzeba. 

 

W przypadku zabaw na śniegu i lataniu bokami kiedy się ktoś pogubi z łopatkami, może sięgnąć do drążka i zmienić bieg. W samochodzie z ręczną skrzynią, również by musiał oderwać rękę od kierownicy. 

 

Nie widzę problemu. 

 

A odwrotna zmiana biegów w Porsche czy VAGach to dramat do potęgi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż , montowanie w kierownicy to fakt bajer  , lepiej jak jest stałe a przede wszystkim duze ( długie łopatki ) jak w autach wrc , ale do tego musi być krótka przekładnia żeby to dobrze działało .

Albo 458 italia , oni chyba tez rozumieją o co w tym biega ;)

Spytałem się brata, który projektuje podobne rzeczy w (w Delphi w KRK). Łopatki w kierownicy a nie na stałe, są prostsze w realizacji. Te na stałe musiały by być dłuższe i odpowiednio wyprofilowane (co właśnie widać w przytoczonym przez Ciebie Ferrari) w przypadku dość głębokich kierownic w dzisiejszych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A odwrotna zmiana biegów w Porsche czy VAGach to dramat do potęgi. 

 

Niestety chyba już nic z tym nie zrobią, bo zmiana o 180 stopni mogłaby się źle skończyć dla nabywców kolejnego modelu tej marki.  :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te felgi akurat bardzo słabe

No niestety wszystkie wspolczesne Subaraki maja "grubasna" linie nadwozia i wizualnie malusienkie felgi, nawet 18"ki, szczegolnie ciemne, wygladaja jak max. 16"ki

generalnie czarne felgi wygladaja dobrze tylko przy cienkich ramionach oraz ogromnych tarczach i zaciskach...

 

Ferrari_FF_wtw_black_giovanna_gfg_crest_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...