Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 15 Lipca 2011 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Zasadniczo auta takie raczej rzadko pojawiają się na ulicach. Nawet motocykle zazwyczaj mają dwa miejsca. Nic więc dziwnego, że „testowanie” tytułowego auta miało miejsce na torze wyścigowym. Konkretnie chodzi o auto Formuły Renault. A o to i wrażenia z jazdy. Wnętrze. Ten, kto planuje podróż z bagażem, nie będzie zachwycony. Brak nie tylko bagażnika, ale nawet jakiegokolwiek schowka. Ze względu na konieczność podróżowania w sportowym kombinezonie możliwości transportu bagażu ograniczają się do jednaj małej kieszonki – zbyt małej aby wszedł do niej portfel; trzeba się ograniczyć do dowodu osobistego i karty kredytowej. Należy dodać, że samo wsiadanie do auta to dość żmudna procedura: 1. stań koło samochodu; 2. lewą nogę przełóż nad burtą ( brak drzwi ) i stań na fotelu ( jeżeli nazwa „fotel” ma cokolwiek wspólnego z zamontowanym na podłodze „czymś” ) 3. dołącz prawa nogę 4. oprzyj się rękami na burtach i powoli włóż wyprostowane nogi do znajdującego się przed tobą tunelu 5. spróbuj znaleźć wszystkie pasy 6. spróbuj jeszcze raz 7. wezwij pomoc 8. unieś się lekko, aby pomocnik wydobył spod Twej odwrotnej strony zagubiony pas 9. usiądź ponownie 10. daj się zapiąć 11. relatywnie szybko ( zanim całkiem stracisz oddech i możliwość mówienia ) poproś o lekkie poluzowanie pasów 12. postaraj się na wyczucie odnaleźć pedały gazu, hamulca i sprzęgła Po właściwym zidentyfikowaniu w/w pedałów możesz już rozpocząć procedurę startową. Ni trzeba wspominać, że oprócz drzwi brakuje także dachu, szybkościomierza, nawigacji, klimatyzacji itd. itd. I-Poda też nie można podłączyć. Silnik, skrzynia biegów. Zastosowano wolnossący silnik o pojemności 2.0l i mocy ok. 200 KM. Skrzynia biegów jest sekwencyjna o pięciu przełożeniach. Dźwignia zmiany biegów jest ergonomicznie ulokowana w pobliżu kierownicy, na prawej burcie auta ( od wewnątrz ). Zmiana biegów bardzo szybka. Ruchem do przodu redukujemy biegi, ruchem do tyłu zmieniam na wyższy. Uwzględniając efektywność hamulców … rozwiązanie bardzo rozsądne. Dynamika samochodu nie jest subiektywnie szokująca. Być może fakt, iż siedzimy jakieś 3 – 5 cm nad nawierzchnią a samochód nie ma żadnych tendencji do „unoszenia dziobu” przy przyspieszaniu czy też „nurkowania” przy hamowaniu daje taki efekt. Masa auto ( niecałe 500 kg ) wpływa jednak dość korzystnie na obiektywne wartości. Auto przyspiesza podobno w ok. 3,8 s ( do 160 km/godz ). Silnik jest bardzo głośny, choć konieczność podróżowania w kasku nieco ogranicza hałas. Komfort jazdy. Przepraszam, co takiego ??? Zawieszenie, dynamika podróży. Zawieszenie jest klasyczne, na podwójnych wahaczach poprzecznych z przodu i z tyłu. Ze względu na niewielki prześwit ( jakieś 2 cm ) zaleca się unikanie gorszych nawierzchni. Auto nie posiada żadnych systemów wspomagających kierowcę ( czyli brak ABS, TCS, wspomagania układu kierowniczego czy hamulcowego ). Układ kierowniczy raczej bezpośredni ( maks od 90 stopni w lewo do 90 stopni w prawo ). Relatywnie łatwy do opanowania w poślizgu ( „popometr” natychmiast informuję nas o wszelkich ruchach auta ), choć na ogół do takowego nie dochodzi, gdyż możliwości trakcyjne slicków sa zdecydowanie powyżej normalnie doświadczanych wartości. Inne spostrzeżenia Jeżeli nie jesteśmy głodni, zaleca się podróżowanie z opuszczonym wizjerem kasku ( dotyczy także wszystkich kierowców mających wstręt do konsumpcji owadów ). Pozdrowienia Ten post został wypromowany na artykuł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Po co denerwować tych co nigdy nie mogli i nie bedę mogli :?: Gratuluję i zazdroszczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Po co denerwować tych co nigdy nie mogli i nie bedę mogli Rozumiem, że jest to formalny wniosek o zlikwidowanie wątku "Esteci" :?: Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 ech - dobrze, że przed weekendem taka wiadomość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Bardzo ciekawa opowieść Czy zagoszczą w tym wątku zdjęcia? Jak wiadomo, zdecydowana większość Forumowiczów to wzrokowcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Po co denerwować tych co nigdy nie mogli i nie bedę mogli Rozumiem, że jest to formalny wniosek o zlikwidowanie wątku "Esteci" :?: Pozdrowienia Nie bardzo, bo ja mogłem, mogę i wygląda że będę mógł tylko nie wiem czy one chcą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Zdjęcia konieczne! Brakuje jeszcze informacji o pracy sprzęgła ( ) no i o spalaniu - cykl miejski można pominąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Rozumiem, że nie był to nowy dwulitrowy bokser? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Po co denerwować tych co nigdy nie mogli i nie bedę mogli Rozumiem, że jest to formalny wniosek o zlikwidowanie wątku "Esteci" :?: Pozdrowienia No i monitor do czyszczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anathema Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Najbardziej lubię ten fragment: 3. dołącz prawa nogę 4. oprzyj się rękami na burtach i powoli włóż wyprostowane nogi do znajdującego się przed tobą tunelu 5. spróbuj znaleźć wszystkie pasy 6. spróbuj jeszcze raz 7. wezwij pomoc 8. unieś się lekko, aby pomocnik wydobył spod Twej odwrotnej strony zagubiony pas 9. usiądź ponownie 10. daj się zapiąć 11. relatywnie szybko ( zanim całkiem stracisz oddech i możliwość mówienia ) poproś o lekkie poluzowanie pasów 12. postaraj się na wyczucie odnaleźć... Co najmniej jak w jakimś romansidle przepełnionym erotyką A tak na serio to zazdrość zżera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxi74 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Trzeba przyznać, że recenzja pisana z polotem Ciekaw jestem jakiej postury był testujący w/w bolid :?: Chodzi mi o to do którego punktu ja bym doszedł przy mojej posturze :wink: (186cm 111kg) :?: :?: Obawiam się, że pkt 2... no max pkt 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imgw Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 musi byc nie lada przezycie.... ztcp jakis forumowicz wygral kiedys konkurs na projekt toru i tez mial mozliwosc jazdy jakims bolidem chyba nawet czerwonym z koniem na masce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztov Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 chyba nawet czerwonym z koniem na masce To się biedne konisko musiało czymś zatruć, że zmieniło kolor na czerwony. Ciekawe przeżycie, z tego co wiem, to takie wydmuszki z dobrym stosunkiem mocy do wagi dają kierowcy sporo frajdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 To się biedne konisko musiało czymś zatruć, że zmieniło kolor na czerwony. To kolka pewnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A_K Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 a moze jakies uwagi dotyczace aero? przynajmniej teoretycznie ten aspekt powinien przekonac wielu niezdecydowanych. ja sie powaznie zastanawiam, ale chcialbym wiedziec ile te skrzydla daja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imgw Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 To się biedne konisko musiało czymś zatruć, że zmieniło kolor na czerwony. To kolka pewnie skoro Pani Doktór tak mowi to tak musia byc :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Ciekaw jestem jakiej postury był testujący w/w bolid :?: Jak to jakiej? Postury Dyrekcji! Jeśli nie widziałeś na żywo, to wyguglać zawsze można :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Czy zagoszczą w tym wątku zdjęcia? Jak wiadomo, zdecydowana większość Forumowiczów to wzrokowcy Ponieważ aparatów fotograficznych ( poza szpeigowskimi !) pasujących do możliwości transportowych auta na rynku brak, zdjęć nie robiłem. Natomiast był fotograf i coś robił - jeżeli otrzymam zdjęcia, z przyjemnością umieszczę. Ciekaw jestem jakiej postury był testujący w/w bolid 184 cm ( to wzrost ) / 82 kg ( waga netto przed testami - po nich pewnie nieco mniej ) Pozdrowienia -- 12 sie 2011, o 13:32 -- Wprawdzie z pewnym opóźnieniem, ale zdjęcia dotarły : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się