Jump to content

PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?


Recommended Posts

  • Replies 669
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Te dodatkowe 3 oktany urywają od 0,5 do 0,8 sekundy podczas sprintu do setki. Znacząco poprawiają również elastyczność na biegach nieparzystych (1,3 i 5). Co do dźwięku to na biegu jałowym pojawia się

Sorry ale trochę bajki dobre dotarcie silnika zrobi 290km w WRX? To w FHI nie ogarneli, że silniki bedą jeździły dotarte? Jak mierzyłeś swojego to miałeś seryjny wydech? Jaka hamownia?   Warpech

A na którym odcinku :?: Bo od producenta/dystrybutora droga na stację benzynową jest długa, kręta i zdradliwa :wink:

Posted Images

przy silniku turbo i juz takiej mocy cos bedzie, ale na tyle niezauwalnie, ze w normalnej jezdzie nie zauwazysz roznicy. na hamowni ecu pokaza kilka km i nm wiecej.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 9.03.2021 o 05:18, Fan WRX napisał:

Dzień dobry, od kilku miesięcy mam WRX-a (265 KM) i cały czas jeżdżę na benzynie Pb95. Czy ktoś z forumowiczów jeździł zarówno na Pb95 jak i na Pb98 i ma jakieś spostrzeżenia? Warto jeździć na tej drugiej? Czy parametry samochodu, a zwłaszcza przyspieszenie, jest odczuwalnie lepsze? Czy zmienia się nieco brzmienie silnika? Dziękuję z góry za odpowiedź.

Pozdrawiam, Jurek.

Jeżeli auto nie jest wystrojone pod konkretne paliwo to zauważysz ewentualnie delikatne obniżenie stanu konta.

Nadwyżkę w budżecie możesz przeznaczyć np. na dodatkowy komplet semislicków do zabawy i do tego jakieś szkolenie z instruktorem.

Link to post
Share on other sites

100 bo 98 nie ma na shell'u (strojone było na 98), a ja jakoś staram się tankować na stacjach z muszelką ...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

98 na Orlenie. Wiem, nie powinienem. Co 5 - 6 tankowanie, najlepszy Shell. Dodatkowo, co ok. 7 - 10 tysięcy czerwony STP. Ale tylko do Orlen. Schemat bez sensu, ale się jakoś sprawdza. Różnic pomiędzy Orlen a Shell praktycznie nie zauważyłem.

Link to post
Share on other sites
W dniu 29.03.2021 o 05:21, mz56 napisał:

98 na Orlenie. Wiem, nie powinienem. Co 5 - 6 tankowanie, najlepszy Shell. Dodatkowo, co ok. 7 - 10 tysięcy czerwony STP. Ale tylko do Orlen. Schemat bez sensu, ale się jakoś sprawdza. Różnic pomiędzy Orlen a Shell praktycznie nie zauważyłem.

a te 98 orlonowskie z czym porownujesz na shellu? Od kiedy na shellu jest 98?

Link to post
Share on other sites

Bardzo przepraszam. Nie napisałem nic o Shell 98. Napisałem najlepszy. Czytaj ze zrozumieniem treści !

Link to post
Share on other sites

A ja monitoruję knocki i na fabrycznej mapie przy moim przebiegu na 95 mam wiele więcej knocków niż na 98. Ciekawe ilu z was jeździ na 95 z poopóźnianymi zapłonami i nawet o tym nie wie... A potem płacz że knocki wydmuchały uszczelkę, stopiły tłoka, obróciły panewkę itp...

Link to post
Share on other sites
W dniu 9.04.2021 o 00:30, rutra80 napisał:

A ja monitoruję knocki i na fabrycznej mapie przy moim przebiegu na 95 mam wiele więcej knocków niż na 98. Ciekawe ilu z was jeździ na 95 z poopóźnianymi zapłonami i nawet o tym nie wie... A potem płacz że knocki wydmuchały uszczelkę, stopiły tłoka, obróciły panewkę itp...

A za pomocą czego monitorujesz?

po BT czy kablu? Jaka aplikacja?

Link to post
Share on other sites
W dniu 9.04.2021 o 00:30, rutra80 napisał:

A ja monitoruję knocki i na fabrycznej mapie przy moim przebiegu na 95 mam wiele więcej knocków niż na 98. Ciekawe ilu z was jeździ na 95 z poopóźnianymi zapłonami i nawet o tym nie wie... A potem płacz że knocki wydmuchały uszczelkę, stopiły tłoka, obróciły panewkę itp...

Ale wiesz że jak masz coś więcej niż -2.11 przy redukcjach to nie jest kwestia paliwa tylko jakiejś awarii, którą trzeba naprawić? A do tej wartości to normalne i nie ma się czym przejmować. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, marol napisał:

A za pomocą czego monitorujesz?

po BT czy kablu? Jaka aplikacja?

Kabel VAG + BtSSM.

 

2 godziny temu, skwaro napisał:

Ale wiesz że jak masz coś więcej niż -2.11 przy redukcjach to nie jest kwestia paliwa tylko jakiejś awarii, którą trzeba naprawić? A do tej wartości to normalne i nie ma się czym przejmować. 

Tak ale myślisz że jaki procent ludzi jeździ autami ze zdiagnozowanymi bolączkami? Jaki procent z nich da je do roboty jeśli auto jeszcze jeździ? I potem jeszcze jaki procent z nich da do mechaniora któremu można zaufać? Na koniec jeszcze trzeba się modlić żeby mechanik nie miał słabego dnia. Dlatego prewencja ponad wszystko szczególnie z silnikami specjalnej troski jak 2.5XT. Mało kto ogarnie sobie auto jak Ty ale w miarę możliwości trzeba sobie samemu radzić przynajmniej na poziomie płynów ustrojowych.

 

Co do wartości, na 95 mam korekty co najmniej -3 przy ostrzejszym przyspieszaniu na IV i V, na 98 ich nie ma lub są właśnie malutkie. Miewam też większe korekty na niskich obrotach i obciążeniach ale to wiem że wynika z rozjechanego AVCS i zmęczonej przepływki. Przepływkę ogarnę sobie sam ale AVCS to już grubsza robota.

Link to post
Share on other sites

rutra80, Ty przypadkiem nie masz napisane, żeby jeździć na 98 ? Jak zalewasz gorszą, to się nie dziw, że opóźnia. Jadę zawsze na 98 i żadnych problemów. STI niedużo młodszy.

Link to post
Share on other sites

Nie, w instrukcji nie wymagają 98, ale i 5w30 mówią że jest ok :rolleyes:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Powodzenia ! Ja jednak 10w60 :evil2: Jak będzie mnie stać na ostre jazdy w lecie na 0w10 i wymianę silników co 20 kkm, to się odezwę :P.  A może co 10 kkm ? Sprawdź gdzieś, czy przypadkiem w japońskiej lub amerykańskiej (kanadyjskiej) instrukcji nie ma czegoś innego.  Pozdrówka.

Edited by mz56
Link to post
Share on other sites

Co by nie pisało jeżdżę na 98 lub 100 i na 10w50 lato 5w40 zima.

Link to post
Share on other sites

Co więcej, kiedyś STI stał w górach na minus 15 - 23 stopnie. Trzy dni. Jak rano przygotowywałem się do odjazdu było minus 18. Na dobrym syntetyku 10w60 odpalił bez zastanowienia. Ale ten olej ma temperaturę krzepnięcia poniżej -35 stopni ! Da się.

Link to post
Share on other sites

Panie, ale temp. krzepnięcia to temp. gdzie olej wyzionął ducha, w zasadzie w Polskich warunkach nie ma ona znaczenia. Zobacz sobie na yt jak ten Twój 10W60 się (leniwie)rozchodził przy tych -18, zanim dotarł tam gdzie miał dotrzeć :biglol:

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

u mnie z powodów politycznych obecnie Shell. Jak na razie paliwo vpower 95 i diesel z uwagi na ceny regularnego paliwa we wtorki i czwartki wiec co tydzień dotankowuje auta. Drugi plus to z kubkiem shell jest tańsza kawa :)

Edited by AdaSch
Link to post
Share on other sites

Panbenonium, ten olej już tam był. Zamarzł zaraz po przyjeździe :clapping:. Został w kanałach. Nie siejmy paniki. Po odpaleniu silnika, faktycznie praca na sucho jest destrukcyjna. Ale dobra pompa pcha nawet ten zimny/gęsty olej. Raz na trzy lata taki odpał, to nic w porównaniu z 10W20 w porządnie zagrzanym silniku. 

Link to post
Share on other sites

Czuję się lekko zaniepokojony. Po ostatnim tankowaniu na Orlenie, przez ponad 170 km jazdy, wskaźnik pokazuje 15,6 - 15,8 litra ! Normalnie trzymało się (po Warszawie) na poziomie 12,2 - 13,2. Mam nadzieję, że trafiłem jakieś G. Z szukaniem usterki powstrzymam się do następnego tankowania.

Cytat

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...