ajax Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Jeśli silnik mapowany na 95 to trzeba jeździć na 95, jeśli chce się 98, 99, 101, 104 to trzeba zrobić remap. Silnik mapowany na 95 szczególnie turbo na 98 będzie miał mniejszą moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symek Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Silnik mapowany na 95 szczególnie turbo na 98 będzie miał mniejszą moc. Dziękuję. Co mnie zdziwiło to to, że nie tyle miał mniejszą moc, tylko naprawdę źle pracował. Strasznie szarpał przy chodzeniu na wysokie obroty, jakby go coś dusiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Silnik mapowany na 95 szczególnie turbo na 98 będzie miał mniejszą moc. Dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Dlaczego? Bo to różne paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Silnik mapowany na 95 szczególnie turbo na 98 będzie miał mniejszą moc. Dlaczego? Ponieważ silnik przystosowany do paliwa 95 jest strojony tak aby te X koni uzyskiwał przy konkretnych parametrach nie tylko liczbie oktanowej paliwa ale np. także odpowiedniej ilości powietrza dostarczanej do silnika. (Najważniejsze jest to że 95 i 98 to nie są żadne magiczne oznaczenia że jedno ma więcej mocy tylko określają "podatność" na spalanie stukowe w stosunku do "paliwa wzorcowego" jeśli dobrze pamiętam mieszanka n-heptanu i izooktanu (jeśli dobrze pamiętam) To tak samo jeśli wsadzisz do swojego STI nowy kompletny wydech + nowy filtr powietrza a nie zrobisz remapu to moc w Twojego samochodu spadnie (silnik był nauczony do współpracy z określonymi parametrami a nowych nie potrafi wykorzystać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 To tak samo jeśli wsadzisz do swojego STI nowy kompletny wydech + nowy filtr powietrza a nie zrobisz remapu to moc w Twojego samochodu spadnie (silnik był nauczony do współpracy z określonymi parametrami a nowych nie potrafi wykorzystać) Chyba się zagalopowałeś,to co mamy jeżdżić na starych tłumikach i starych filtrach?sorry ale nie załapałem,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Chyba się zagalopowałeś,to co mamy jeżdżić na starych tłumikach i starych filtrach?sorry ale nie załapałem,pozdro. hamownia nie kłamie, a filtr to zapewne chodziło o stożkowy. Wydech są liczone i jeżeli kupisz odp do twojego auta może być lepiej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 bardziej to nie załapałem niż to się zagalopowałeś Chodzi o inny wydech (np przelot) i inny filtr ("sportowy"). Jak sobie założysz nowy SERYJNY tłumik i nowy SERYJNY filtr będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Chyba się zagalopowałeś,to co mamy jeżdżić na starych tłumikach i starych filtrach?sorry ale nie załapałem,pozdro. Koledzy już wyjaśnili taki skrót myślowy mea culpa:) Nowy miałem na myśli nie seryjny tylko np wydech + stożek HKS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 A jakie paliwo do WRXA 2002 US ? bo każdy mówi inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Teoria mówi 95 (odpowiednik ichniego "premium"), jako mówi 98, praktyka mówi, że nie odczuwam różnicy. Leję czasm 95, czasem 98, czasem V-PR - zależnie od humoru. Może jeszcze kiedyś najdzie mnie na dokładniejsze logowanie i jednak jakąś różnicę zobaczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Dzięki, jak teoria mówi 95 czyli książka to taki zaleje bo jak wszyscy wiemy nie ma sensu lać lepszej jeśli auto jest tak wystrojone i jest to seria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Dzięki, jak teoria mówi 95 czyli książka to taki zaleje To powinna mówić nawet klapka od wlewu paliwa (coś w stylu "premium unleaded fuel only"). -- 20 sie 2011, o 11:58 -- Pozostaje oczywiście np. kwestia seryjności tego WRX-a. Może być tak, że 95 to dla niego zbyt mało. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Dzięki, jak teoria mówi 95 czyli książka to taki zaleje bo jak wszyscy wiemy nie ma sensu lać lepszej jeśli auto jest tak wystrojone i jest to seria Trzeba pamiętać że w US i EU stosuję się różne metody oznaczania paliwa. To samo paliwo w US będzie miało niższą liczbę oktanową o około 2-3 oktany. Najlepiej zrób sobie remap i po problemie:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAF Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 U mnie przy klapce wlewu paliwa jest only pb95 i taką zalewam. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Najlepiej zrób sobie remap i po problemie:P Tak właśnie A zanim go zrobisz to wlej trochę 95 i pojeździj czy nic złego się nie dzieje czy nie przerywa nie szarpie i odcinka nie spadła nagle do 4k rpm bo gwarancji nie masz, że ktoś wcześniej czegoś przy mapach nie majstrował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Silnik mapowany na 95 szczególnie turbo na 98 będzie miał mniejszą moc. Dlaczego? Ponieważ silnik przystosowany do paliwa 95 jest strojony tak aby te X koni uzyskiwał przy konkretnych parametrach nie tylko liczbie oktanowej paliwa ale np. także odpowiedniej ilości powietrza dostarczanej do silnika. (Najważniejsze jest to że 95 i 98 to nie są żadne magiczne oznaczenia że jedno ma więcej mocy tylko określają "podatność" na spalanie stukowe w stosunku do "paliwa wzorcowego" jeśli dobrze pamiętam mieszanka n-heptanu i izooktanu (jeśli dobrze pamiętam) To tak samo jeśli wsadzisz do swojego STI nowy kompletny wydech + nowy filtr powietrza a nie zrobisz remapu to moc w Twojego samochodu spadnie (silnik był nauczony do współpracy z określonymi parametrami a nowych nie potrafi wykorzystać) Mnie sie zawsze wydawalo ze przy wyzszej liczbie oktanow moc nie spada (nie rosnie tez), poniewaz ilosc oktanow i odpowiednie wystrojenie silnika maja na celu usuniecia splania stukowego - co chyba ma wiekszy zwiazek z trwaloscia silnika niz moca... jesli na przyklad pojawi sie spalanie stukowe przy 95 oktanach to czesto przy uzywaniu benzyny 98 oktanow sie to niweluje - no ale co tam, inzynierem paliwowym nie jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 tak na szybko to paliwo 98 w stosunku do 95 zawiera cząsteczki o dłuższych łańcuchach węglowodorowych przez co spala się ono łągodniej niż 95, ma mniejszą wartość energetyczną i mniejszą skłonność do spalania detonacyjnego. Także jeżeli do auta które jest przystosowane do paliwa 95 wlejemy 98 to silnik będzie trochę łagodniej i ciszej pracował, więcej spali i będzie gorzej jeździł. Jeżeli silnik przystosujemy do 98 to możemy uzyskać większą moc niż na 95. A gdy silnik przystosowany do 98 zalejemy 95 to zafundujemy sobie spalanie stukowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 tak na szybko to paliwo 98 w stosunku do 95 zawiera cząsteczki o dłuższych łańcuchach węglowodorowych przez co spala się ono łągodniej niż 95, ma mniejszą wartość energetyczną i mniejszą skłonność do spalania detonacyjnego.Także jeżeli do auta które jest przystosowane do paliwa 95 wlejemy 98 to silnik będzie trochę łagodniej i ciszej pracował, więcej spali i będzie gorzej jeździł. Jeżeli silnik przystosujemy do 98 to możemy uzyskać większą moc niż na 95. A gdy silnik przystosowany do 98 zalejemy 95 to zafundujemy sobie spalanie stukowe. Dzieki za wyjasnienie. Do turbo - sprawa jasna producent nakazuje lac paliwo jakie jest w danym miejscu najlepsze. Ale na przyklad w silnikach NA - 6 cylindrowy OBK zalecane jest drozsze paliwo ale mozna lac nizszy gatunek tez - czyli jak jest wtedy ze spalaniem stukowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Dzieki za wyjasnienie. Do turbo - sprawa jasna producent nakazuje lac paliwo jakie jest w danym miejscu najlepsze. Ale na przyklad w silnikach NA - 6 cylindrowy OBK zalecane jest drozsze paliwo ale mozna lac nizszy gatunek tez - czyli jak jest wtedy ze spalaniem stukowym? W skrócie jeśli producent zaleca 98 trzeba lać 98 bo przy 95 jest większa szansa na spalanie stukowe. Z tego co wiem na wlewie paliwa H6 jest napisane 95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 V-power Racing 99+ tylko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 V-power Racing 99+ tylko Jak już iść szeroko to E85 ma 104 oktany to jest lepiej niż tylko 99+ A może bioetanol (120) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 byli tacy co robili paliwo rakietowe z kulek na mole... ktoś odważny z zapasowym silnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Z ciekawości kiedyś nie wytrzymałem (bo na wlewie nie mam info jakie mam lać - wrx bug z 2002r z Holandii) i zadzwoniłem do SIP z pytaniem co lać. Powiedzieli, że do WRX'a z 2002 roku zalecane jest paliwo Pb 95 lub wyżej, ale oni radzą lać 98 bo z tym 95 to różnie bywa na naszych stacjach. Zalewałem różnymi paliwami 95, 98 (zazwyczaj Lukoil), Vpower, Vpower racing. Różnicy zbytniej między 95 a 98 nie zauważyłem. Czasami okazało się, że 95 spaliło mi więcej (ale tu trudno o obiektywną ocenę bo raz większą a raz mniejszą mam frajdę z jazdy ) Nie zauważyłem natomiast żadnej różnicy pozytywnej w przypadku zalania Racinga. Auto mam seryjne nie dłubane etc. jedyne zmiany to brak jednego kata, rezonatora i nieseryjny back box. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 mi pali 98 mniej niż 95. Się nie znam, ale wydawało mi się, że 95 jest bardziej kaloryczne. Ale pewnie bzdury prawię... 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się