arekm Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Witam! Ostatnio, gdy wyjezdzam rano z domu do pracy, na pierwszy, czasem i drugim skrzyzowaniu czuje albo spaliny albo paliwo. Wydaje mi sie ze to spaliny (paliwo ma jednak bardziej gryzący zapach). W czasie jazdy nic nie czuć, tylko na postoju, tylko rano i tylko na samym początku Gdy wracam z pracy nic nie czuje. Oczywiscie czuc tylko jak dmucha sobie powietrze. Zapach pojawił sie mniej-wiecej wtedy, gdy udało mi sie na stacji przelac paliwo Pistolet nie odbił i wlałem pod korek ... a nawet wiecej Nie wiem czy to dokladnie ten sam czas, czy moze pare dni wczesniej. I nie jestem pewien - paliwo czy spaliny. Spalanie bez zmian, zadnych przygód samochodowych auto nie doznało w międzyczasie. Jakies pomysły? Zimą poprawiałem (wymieniałem) przewody paliwowe pod kolektorem ssącym - ciekło gdy było bardzo zimno. Naprawa była skuteczna - bo zapach ustał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Jeśli spaliny... Mogła się pojawić nieszczelność w układzie wydechowym. Jak jedziesz to pęd powietrza skutecznie rozwiewa spaliny, jak stajesz dostaje się do wlotów i czuć w środku. Jeśli paliwo... U mnie zdarzyło się ze dwa razy, że było czuć paliwem przy ostrzejszym skręcie w lewo... Ale do tej pory nie wiem co to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 u mnie kiedyś po nalaniu pod korek bardzo sowicie lało paliwo. Albo dziura/uszkodzona szyjka zbiornika albo uszkodzony ktoryś przewod. Ktoś mi pisal ze subarowe baki tak mają :? po prostu nie leje pod korek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 jesli po chwilowym postoju czujesz paliwo to duza szansa ze masz do wymiany przewody paliwowe pod kolektorem dolotowym. Spaliny to raczej jakas nieszczelnosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hoop Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Myślę, że że the.wolf ma rację. U mnie niedawno waliło spalinami i/lub jakąś zgnilizną - nieszczelność układu wydechowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potok Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 U mnie jak i wielu użytkowników u których smierdziało paliwo rano po odpaleniu auta, pomogły wymiana przewodów pod kolektorem. Problem zniknął tak jak pisało the.wolf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 arekm pisał, że już wymienił te badziewne przewody. Ewentualnie, jeśli czuć paliwo, może popuściła któraś opaska na tych przewodach. Dostęp, a i to słabiutki, jest OIDP tylko do jednej (bez kolejnego zrzucania kolektora). Moim zdaniem są dwie opcje - albo faktycznie paliwo podcieka przy przewodach, albo wdychasz "mocno podlane" spaliny z zimnego silnika (otwarte okno?). Nieszczelność wydechu byłoby słychać, a dodatkowo raczej by nie znikała po przejechaniu paruset metrów Dla testu możesz z rana przekręcić kluczyk (bez odpalania, żeby pompa zarzuciła trochę paliwka) i obwąchać okolice kolektora - powinieneś od razu wyczuć, że gdzieś cieknie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekm Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 U mnie jak i wielu użytkowników u których smierdziało paliwo rano po odpaleniu auta, pomogły wymiana przewodów pod kolektorem. Problem zniknął tak jak pisało the.wolf Tu już zrobiłem zima :-) poprawa natychmiastowa :-) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arosiak Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 a może płyn z chodnicy .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekm Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Dla testu możesz z rana przekręcić kluczyk (bez odpalania, żeby pompa zarzuciła trochę paliwka) i obwąchać okolice kolektora - powinieneś od razu wyczuć, że gdzieś cieknie. Jesteś wielki !! Dzis rano otworzyłem maske, zajrzałem w okolice filtra paliwa, kolektora, obwąchałem .... nic. "Napompowałem" paliwa - smród jak diabli! Zajrzałem - i za filtrem paliwa, w okolicach, gdzie listwa paliwowa znika w czeluściach kolektora zobaczyłem mokre przewody. Nawet dostep nie jest taki tragiczny i powinno sie obejsc bez jego zrzucania. Swoja droga subaru troche dało ciała z tymi przewodami. Najpierw te zimowe historie (wymiana wszystkich gumowych + zaciski spod kolektora), teraz to. Mialem wiele aut w roznym wieku, ale takich jaj nigdy nie uświadczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Cieszę się, że Ci się udała diagnostyka Najpierw te zimowe historie (wymiana wszystkich gumowych + zaciski spod kolektora) Miej świadomość, że to rozwiązanie tymczasowe. Biuletyn serwisowy dotyczący tego problemu mówi o wymianie metalowych przewodów na krótsze, a gumowych na dłuższe. Na mojego "czuja" tak krótkie gumy, jak montowane oryginalnie, nie mają za bardzo możliwości "pracowania" przy zmianach długości metalowych przewodów powodowanych zmianami temperatury. Dłuższe gumy mogą prawdopodobnie spokojnie się wyciągnąć na tyle, ile jest potrzebne. Biuletyn tutaj: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się