Jump to content
Sign in to follow this  
modum

naprawy gwarancyjne

Recommended Posts

Witam,

 

Planuję wyjazd na 10 dni. Zadzwoniłem przed wyjazdem do mojego stałego serwisu Subaru A. Koper w Warszawie ze zgłoszeniem dwóch usterek gwarancyjnych (ponownie rdzewiejące wydechy i ponownie poluzowany hamulec ręczny) i przy okazji chcę wymienić klocki hamulcowe. W tym salonie kupiłem auto i wykonałem prawie wszystkie dotychczasowe przeglądy i naprawy (od 2.5 roku, 100tys km).

 

Na moje zgłoszenie kierownik serwisu odpowiedział, że najbliższy wolny termin mają za 8 dni i nie przyjmie mi auta teraz, tylko za 7 dni, bo serwis nie jest hotelem, ani parkingiem strzeżonym i należy przyjechać wtedy, kiedy maja wolny termin. Tłumaczę, że wyjeżdżam i zgłaszam usterkę gwarancyjną, a za 7 dni będę za granicą i nie będę wracał, żeby zawieźć auto, ale zgłoszenia nie przyjął i zaprasza za 7 dni. Na codzień pracuję autem i nie mogę sobie pozwolić, żeby odstawić je na na kilka dni, a auta zastępczego serwis nie zapewnia, więc to jest jedyna możliwość usunięcia tych usterek.

 

Czy nie jest czasem tak, że usterkę gwarancyjną serwis ma obowiązek przyjąć i usunąć w ciągu 14 dni? Pomijam kwestię wyczucia i lojalności wobec stałego klienta. Czy chroni mnie jakieś prawo? Czy np SIP w takiej sytuacji ma przełożenie na serwis dealerski Subaru A. Koper?

 

Będe wdzięczny za podpowiedź. Wyjeżdżam 16/7 rano.

 

Pozdrawiam,

MM

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 dni to ma na rozpatrzenie reklamacji. jeśli tego nie zrobi, to uznaje się, że została rozpatrzona na korzyść klienta.

a warunki gwarancji masz pewnie gdzieś ogólnie dostępne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja tak z ciekawości się spytam, co Ci rdzewieje w wydechu że zgłaszasz to jako usterkę gwarancyjną ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tłumiki rdzewieją w większości tych aut. Za pierwszym razem wypiaskowali i pomalowali i przez parę miesięcy wyglądało ok. Potem znowu rdza zaczęła wychodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 dni to ma na rozpatrzenie reklamacji. jeśli tego nie zrobi, to uznaje się, że została rozpatrzona na korzyść klienta.

a warunki gwarancji masz pewnie gdzieś ogólnie dostępne.

 

Te 14 dni to ustawowo tylko wtedy, gdy klient jest konsumentem (czyli auto nie na firmę) a klient zgłasza niezgodność towaru z umową i sprawa toczy się według procedur Ustawy o sprzedaży konsumenckiej...

A jeśli sprawa jest załatwiana zgodnie z warunkami gwarancji - to wówczas obowiązuje tylko to, co gwarant sobie wpisał w warunkach gwarancji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

modum, czasami tak jest, że okres urlopowy zwyczajnie nie daje możliwości przyjęcia auta od razu (sam mam taką sytuację u siebie, gdzie 3 z 7 mechaników jest na wczasach...), więc nie zakładałbym złej woli (w sumie trudno ją zakładać bo każda naprawa to kasa dla ASO ;) ) W Warszawie masz jeszcze 3 inne serwisy autoryzowane - może warto tam spróbować?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W serwisie A.Koper faktycznie ostatnio ciaśniej. Nawet parking pełny. Sam dostałem "spuszczony" z naprawą na ponad tydzień, ale ja mogę poczekać, bo mój samochód jeździ i nie mam takiego problemu. Rozumiem też wakacyjny okres i braki kadrowe, bo sam mam podobnie w firmie. Z drugiej strony faktem jest też, że Twoja sytuacja jest specyficzna i powinna być potraktowana trochę mniej formalnie (stały klient, wyjazd za granicę).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam , nie ma mozliwosci przechowania/parkowania auta na czas Panskiego wyjazdu :idea: . Malowanie wydechu czasem wykonujemy bezpłatnie np. przy okazji przegladu ( w czasie jego trwania ) ale jest to dobra wola serwisu i nie ma nic wspolnego z naprawa gwarancyjną , podobnie jak regulacja ham. recznego. Auto zastepcze mozna wypożyczyć ale jest to usluga platna

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy chroni mnie jakieś prawo? Czy np SIP w takiej sytuacji ma przełożenie na serwis dealerski Subaru A. Koper?

Autoryzowany serwis powinien bezzwłocznie przyjąć samochód znajdujący się w trakcie gwarancji gdy jest z przyczyn technicznych unieruchomiony lub gdy jego dalsza eksploatacja:

- zagraża bezpieczeństwu ruchu;

- powoduje dalsze uszkodzenia techniczne samochodu ( komponenty uszkodzone / współpracujące ).

 

Opisane usterki w mojej ocenie nie spełniają w/w opisanych kryteriów ( niezależnie od ich klasyfikacji pod kątem ew. gwarancji ).

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jak dla mnie poluzowany hamulec ręczny może jednak zagrażać bezpieczeństwu ruchu

 

auto może się stoczyć, etc....

Share this post


Link to post
Share on other sites
no jak dla mnie poluzowany hamulec ręczny może jednak zagrażać bezpieczeństwu ruchu

 

auto może się stoczyć, etc....

Właściwa nazwa brzmi "hamulec postojowy" ( ergo : nie w ruchu ).

Wazniejsze jst jednak, że pytanie dotyczyło gwarancji.

Nieskuteczny ( mniej skuteczny ?) hamulec postojowy moze wymagać regulacji lub - jezeli zużyte - wymiany okładzin ciernych.

Zarówno regulacja, jak i wymiana elementów eksploatacyjnych nie podlega gwarancji.

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

w pierwszym poście autor wyraźnie pisze o ponownym wystąpieniu usterek - a to wskazuje, że poprzednie były usuwane w ramach gwarancji....

 

hamulec postojowy to poprawna nazwa - mój post miał wklejony cytat - tylko cos nie zabanglalo na forum :mrgreen:

 

ale rozporządzenie z 2004 r. /Dz.U.04.89.855/ -używa juz określenia hamulec ręczny - na przykład :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
w pierwszym poście autor wyraźnie pisze o ponownym wystąpieniu usterek - a to wskazuje, że poprzednie były usuwane w ramach gwarancji....

 

Malowanie wydechu czasem wykonujemy bezpłatnie np. przy okazji przegladu ( w czasie jego trwania ) ale jest to dobra wola serwisu i nie ma nic wspolnego z naprawa gwarancyjną

 

Poprzednie chyba jednak nie były usuwane w ramach gwarancji, przynajmniej nie te dotyczące wydechu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
w pierwszym poście autor wyraźnie pisze o ponownym wystąpieniu usterek - a to wskazuje, że poprzednie były usuwane w ramach gwarancji....

 

Malowanie wydechu czasem wykonujemy bezpłatnie np. przy okazji przegladu ( w czasie jego trwania ) ale jest to dobra wola serwisu i nie ma nic wspolnego z naprawa gwarancyjną

 

Poprzednie chyba jednak nie były usuwane w ramach gwarancji, przynajmniej nie te dotyczące wydechu...

to pewnie bedzie wynikalo z adnotacji - jezeli byly poczynione

Share this post


Link to post
Share on other sites
w pierwszym poście autor wyraźnie pisze o ponownym wystąpieniu usterek - a to wskazuje, że poprzednie były usuwane w ramach gwarancji....
Malowanie wydechu czasem wykonujemy bezpłatnie np. przy okazji przegladu ( w czasie jego trwania ) ale jest to dobra wola serwisu i nie ma nic wspolnego z naprawa gwarancyjną , podobnie jak regulacja ham. recznego.

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam, za moze glupie pytanie, ale....

Czy wydech w Subaru nie jest wykonany z blachy nierdzewnej?

 

I jeszcze jedno dotyczace hamulca.... (recznego/postojowego).

Czy jest normalne ze wymagana jest regulacja w miare scierania sie "klockow" okladzin ciernych i tarcz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
w pierwszym poście autor wyraźnie pisze o ponownym wystąpieniu usterek - a to wskazuje, że poprzednie były usuwane w ramach gwarancji....
Malowanie wydechu czasem wykonujemy bezpłatnie np. przy okazji przegladu ( w czasie jego trwania ) ale jest to dobra wola serwisu i nie ma nic wspolnego z naprawa gwarancyjną , podobnie jak regulacja ham. recznego.

 

Pozdrowienia

gratuluję dobrego humoru :mrgreen: również pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
gratuluję dobrego humoru

Piątek, przed weekendem :mrgreen:

A do tego już drugim z kolei bez żadnych obowiązków służbowych :wink:

 

A na serio - post napisałem przed Pańskim kolejnym wpisem; wysłałem nieco później, gdyż musiałem w miedzyczasie coś innego zrobić.

Kolejnego Pańskiego wpisu przed wysłaniem niestety nie zauważyłem.

 

Przyjemnego weekendu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przepraszam, za moze glupie pytanie, ale....

Czy wydech w Subaru nie jest wykonany z blachy nierdzewnej?

 

Seryjny wydech jest wykonany ze zwykłej szybko korodującej stali :wink: Kompletne układy z kwasówki to koszt kilku tys.zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w poprzednim samochodzie (Astra Classic) też rdzewiały tłumiki - wymieniano mi je dwa razy na gwarancji i nic - serwis rozłożył w końcu ręce a gwarancja wygasła. Sprawę jedną wymianą załatwił Pan Henio zajmujący się w jednej z wiosek wymianą tłumików - za 1/5 ceny z serwisu założył tłumiki na których jeździłem bez najmniejszych problemów 8 lat! Czasami "kowal" szybiej pomoże niż sztab "mechaników".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przepraszam, za moze glupie pytanie, ale....

Czy wydech w Subaru nie jest wykonany z blachy nierdzewnej?

 

Seryjny wydech jest wykonany ze zwykłej szybko korodującej stali :wink: Kompletne układy z kwasówki to koszt kilku tys.zł.

 

Zaraz z kwasowki.

Stali nierdzewnej jest od metra roznych rodzaji.

Tu jest napisane ze jest z nierdzewnej...

http://autos.aol.com/cars-Subaru-Outbac ... equipment/

 

Teraz jestem zaniepokojony.... nawet poszedlem z magnesem.... i jest magnetyczna.

No ale wiemy ze tylko lepsze gatunki stali nierdzewnej (te z niklem) sa nie magnetyczne.

Sprawa wiec nie jest przesadzona....

Share this post


Link to post
Share on other sites

TyrTyr, z tym magnesem toś się niepotrzebnie fatygował :mrgreen:

Stal nierdzewna to dość szerokie pojęcie. Ta najbardziej odporna na rdzę źle się spawa. Jest "niewygodna" w takim procesie wytwarzania tłumików. Sama stal jest droższa i proces jej obróbki też jest droższy. Oczywiście ślady rdzy na widocznych elementach w nowym samochodzie to jednak obciach dla producenta, ale zanim ona (znaczy się ta ruda :wink: przeżre te blachy od zewnątrz, to wcześniej one się przepala od normalnej eksploatacji ... pomaluj je sobie na jakiś "Szwarc mat" i ciesz się jazdą :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
TyrTyr, z tym magnesem toś się niepotrzebnie fatygował :mrgreen:

Stal nierdzewna to dość szerokie pojęcie. Ta najbardziej odporna na rdzę źle się spawa. Jest "niewygodna" w takim procesie wytwarzania tłumików. Sama stal jest droższa i proces jej obróbki też jest droższy. Oczywiście ślady rdzy na widocznych elementach w nowym samochodzie to jednak obciach dla producenta, ale zanim ona (znaczy się ta ruda :wink: przeżre te blachy od zewnątrz, to wcześniej one się przepala od normalnej eksploatacji ... pomaluj je sobie na jakiś "Szwarc mat" i ciesz się jazdą :mrgreen:

 

Proba magnesu nie kosztowala mnie wiele :) Wiem przynajmniej ze nie ma w nim niklu. Znaczy w wydechu :)

 

Szerokosc asortymentu zamanifestowalem w swoim poscie pojeciem "od metra" :)

Na codzien mam doczynienia z aparatura do wysokich prozni wiec mam jakie takie rozeznanie o rodzajach stali.

Ze spawaniem to jest tak, ze faktycznie pan Franio w komorce bedzie mial klopoty z nierdzewka.

W przemysle nie ma z tym klopotow wcale.

Glebokie tloczenie to inna para kaloszow, ale tez do przeskoczenia.

 

No i co dla mnie najistotniejsze...... Outbacki produkowane w Indianie maja system z nierdzewnej stali... nie bede niczego malowal :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...