Jump to content

Mazda6 czy Legacy


bluedog
 Share

Recommended Posts

Czołem,

 

Wreszcie na wiosnę przyszłego roku mam zamiar zmienić swoje S60 D5 w automacie - póki co doszedłem do następujących plusów dodatnich i plusów ujemnych:

 

aha - robię ponad 40k/rok więc raczej myślę o dieslu; obydwa samochody z rocznika 2007, 2008 kosztują podobnie

 

Mazda6

+ mocniejszy diesel ( biorę pod uwagę ten 163KM lub 185KM )

+ chyba ciut lepsze wykończenie w środku

+ na suchym prowadzi się jak gokart pomimo rozmiaru

+ mała awaryjność

 

- brak 4x4

- taki trochę nudniejszy image ( nie jest to priorytet ale jakoś tak mi się trochę nijak kojarzy )

 

Legacy D

+ 4x4

+ podobno prowadzi się jak gokart również na śniegu i mokrym ;)

+ z zewnątrz ma dla mnie bardziej indywidualny charakter pomimo, że jest brzydszy :)

 

- nie wiem w końcu jak z tymi sprzęgłami i awaryjnością - teoretycznie marka dalej ma dobrą renomę ale już sam nie wiem

- trochę słabszy diesel

- trochę gorsze wyciszenie

 

No i bądź tu mądry człowieku. Po Volvo s60 - szukam czegoś co da większą frajdę z jazdy ( pomimo, że jest to najwygodniejszy samochód, którym jeździłem w ogóle - natomiast za młody i piękny jeszcze jestem na taki komfort ;)). Mocny diesel to oczywiście kompromis ponieważ na mocną benzynę mnie zwyczajnie nie stać - chcę natomiast nadrobić właściwościami jezdnymi. Wiem, że to forum Subaru ale może ma ktoś porównanie? Albo po prostu chce Wam się podzielić opinią - btw. na forum Mazdy też zapytam ;)

 

*jeśli temat nie w tym wątku to sori i proszę o przeniesienie

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeśli Ci zależy na napędzie 4x4 który w polskich warunkach dla mnie jest bardzo ważny to wiadomo że Legacy. W Subaru będzie też więcej przestrzeni niż w M6 no i oczywiście auto dużo bardziej indywidualne niż bardzo popularna M6.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio odbyłem przejażdżkę Mazdą 6 i jeden szczegół był dla mnie zdecydowanie na minus (poza brakiem napędu na 4 koła) - ten samochód w porównaniu do Legacy ma bardzo twardo zestrojone zawieszenie. W Legacy komfort i przyczepność idą w parze, w Maździe nie. Urzekła mnie natomiast praca lewarka skrzyni biegów - poezja.

Link to comment
Share on other sites

Miałem Mazdę 6 na testach przez moment rok temu.

Mazda ma, moim zdaniem, brzydsze wnętrze. Szczególnie kuły mnie w oczy te czarne plastiki na wysoki połysk. Już wolę pseudo-aluminium w Subaru.

Silnik mimo swojej mocy nie jest szybszy od Legacy, pamiętaj że w Subaru masz stałe 4x4 a prawa fizyki są nieubłagane. Każdy start, zakręt czy śliska nawierzchnia powoduje ze Mazda (jak i każda ośka) zostaje w tyle.

Brzmienie klekota tez jest przyjemniejsze w Subaru a do tego nie telepie całym autem jak jest zimny.

Legacy też o wiele lepiej się prowadzi, chociaż jest ciut bardziej komfortowy. No i jak tylko warunki się popsuja to Subaru szaleje a reszta stoi.

 

Dla mnie wybór jest prosty :twisted:

S-AWD w polskich warunkach meteorologiczno-drogowych jest niezastąpione.

Link to comment
Share on other sites

No cóż jest szansa, że Legacy nie zerdzewieje Ci po 2 latach (polecam http://www.mazdaspeed.pl i ich forum). Oprócz 4x4 (w moim regionie przy śniegach dochodzących d0 50 cm i 324 kolejności odśnieżania ;) -podstawa) zwróć też uwagę na bezpieczeństwo bierne - niby nikt nie zakłada, że będzie miał wypadek ale....

- nie wiem w końcu jak z tymi sprzęgłami i awaryjnością - teoretycznie marka dalej ma dobrą renomę ale już sam nie wiem

 

Jak się okazało (choćby w wątku na tym forum) - burza w szklance wody ale tak czy inaczej masz już zmienione oprogramowanie, przy którym spalenie sprzęgła nie jest takie znowu łatwe.

- trochę słabszy diesel

 

I tak i nie. Jeśli chodzi o dane nominalne - prawda, ale faktyczne wykorzystanie mocy wydaje się lepsze w Subaru (kwestia także skrzyni biegów i jej zestopniowania, 3 bieg w Legacy jest od 30 do 140 km/h ;) więc moment wyprzedzania 90-140 nie wymaga zmiany biegów)

- trochę gorsze wyciszenie

 

Nie znam danych pomiarowych (dB) ale zgodnie z tym co napisał kolega:

Brzmienie klekota tez jest przyjemniejsze w Subaru a do tego nie telepie całym autem jak jest zimny.

 

jakoś tak u nas przyjemniej ;)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mazda6

+ na suchym prowadzi się jak gokart pomimo rozmiaru

Tam zawias + układ kierowniczy są chyba z Mondeo. 6ką nie jeździłem, natomiast Mondeo prowadzi się bardzo fajnie, wrażenie na zakrętach jakby samochód ważył 300 kg mniej + bardzo duża stabilność na prostych.

 

Legacy D

+ 4x4

+ podobno prowadzi się jak gokart również na śniegu i mokrym ;)

Nie jeździłem Legacy, ale po doświadczeniach z WRXem trudno mi uwierzyć w to prowadzenie jak gokart :-)

Bezsprzeczną zaletą jest natomiast napęd 4x4 i doskonała trakcja, której w żadnym przodociągu mieć nie będziesz.

 

A w ogóle - przejedź się obydwoma. Jeżeli S60 jest dla Ciebie zbyt komfortowa, to zarówno 6ka jak i Legacy tym bardziej będą zbyt komfortowe...

Link to comment
Share on other sites

Mam akurat Mazdę6 GG diesla 143KM i Legaca benzynę AT 165KM. Oba ten sam rocznik '07.

Mazda w trasie robi lepsze wrażenie dynamiki i jest szersza w środku, wygodniejsze fotele.

Legacy dostarcza jednak naprawdę fantastycznych wrażeń kierowcy. Nawet tak słaby, jak mój. Jest też lepszy mechanicznie i jakościowo (nie rdzewieje aż tak). Ma swoje wady, ale po zimie zapomina się o większości z nich. Ja wybieram jednoznacznie Subaraka.

Link to comment
Share on other sites

A w ogóle - przejedź się obydwoma. Jeżeli S60 jest dla Ciebie zbyt komfortowa, to zarówno 6ka jak i Legacy tym bardziej będą zbyt komfortowe...

 

Może źle się wyraziłem - komfort sam w sobie oczywiście mi nie przeszkadza ale Volvo prowadzi się trochę jak szafa. Mazda i Subaru są twardsze - co mi odpowiada.

Link to comment
Share on other sites

Zostaw tego diesla i porównaj sobie legasa z mocną benzyną vs mazda 6 mps... to będzie jedyne miarodajne porównanie... W przeciwnym wypadku brak 4x4 IMSO dyskwalifikuje madzię jako konkurenta... 8) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mazda6

+ na suchym prowadzi się jak gokart pomimo rozmiaru

Tam zawias + układ kierowniczy są chyba z Mondeo. 6ką nie jeździłem, natomiast Mondeo prowadzi się bardzo fajnie, wrażenie na zakrętach jakby samochód ważył 300 kg mniej + bardzo duża stabilność na prostych.

 

Legacy D

+ 4x4

+ podobno prowadzi się jak gokart również na śniegu i mokrym ;)

Nie jeździłem Legacy, ale po doświadczeniach z WRXem trudno mi uwierzyć w to prowadzenie jak gokart :-)

Bezsprzeczną zaletą jest natomiast napęd 4x4 i doskonała trakcja, której w żadnym przodociągu mieć nie będziesz.

 

 

 

 

 

A w ogóle - przejedź się obydwoma. Jeżeli S60 jest dla Ciebie zbyt komfortowa, to zarówno 6ka jak i Legacy tym bardziej będą zbyt komfortowe...

 

Jeździłem Legacy 2010 po śniegi i rzeczywiście jak gokart myślałem że taka kolumbryna będzie gorzej śmigać:)

 

@bluedog jeśli nie strzelasz ze sprzęgła nie ruszasz z 2k obrotów sprzęgłem się nie przejmuj.

 

Jeśli szukasz funu z jazdy i trakcji to bierz Legacy jeśli wyżej cenisz stylistykę samochodu bierz Mazdę (pamiętaj że w Mazdzie ten diesel nawet 180km będzie szybszy tylko przez pół roku w zimie do Legacy nie będzie miał podejścia:) )

 

A tak w ogóle to weź outbacka też świetnie jeździ a ten spokój na dziurach jest nie do przecenienia:)

Link to comment
Share on other sites

Bez zastanowienia bral bym Mazde.Sliczne auto 8)

 

Owszem śliczne ale dla niektórych takie zbyt "cukierkowe" :wink:

 

Jak Mazda znów reaktywuje 6 MPS to dopiero można będzie poważnie konfrontować Subaru Legacy vs M6 MPS

 

Proponuję jeszcze zajrzeć na spody tych aut i porównać zabezpieczenia Subaru i Mazdy :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jezli zrobili by obecna 6 jako MPS bral bym ja bez zastanowienia.....Czekalem na nia juz z dwa lata no ale sie niedoczekalem wiec wzialem Audi i w sumie tez jestem zadowolony.

 

To jest Bardzo Poważny Argument.

Pozdrawiam

Subaryta jedynym argumentemprzemiawiajacym za Legacy jest AWD.I nic wiecej.Jezli ktos nie ma az takiej potrzeby zeby miec AWD to nie ma nic ciekawego do zaoferowania.

 

Owszem śliczne ale dla niektórych takie zbyt "cukierkowe"

 

Jak Mazda znów reaktywuje 6 MPS to dopiero można będzie poważnie konfrontować Subaru Legacy vs M6 MPS

 

ale jakim ? bo ja za bardzo nie widze takiego bo H6 to raczej auto do czegos innego.......

Link to comment
Share on other sites

bluedog bierz Subaru. To ostatnie ładne Legacy :twisted:

 

Mazda jeszcze wypuści ładne modele i będziesz mógł zmienić jeśli Ci z jakichś przyczyn Subaru nie podejdzie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Pamietam, ze kiedys w "Cars" pisali o beznadziejnej polityce cenowej Mazdy w Polsce: wersja z mocniejszym dieslem jest w Czechach tansza o... kilkanascie tysiecy i dostepna z lepszym wyposazeniem. No i chyba Polska jest jednym z niewielu państw, w których Mazda ma imidż marki "sportowej" i "premium" - w Rosji czy na Ukrainie to zwykłe, nudne wozidła.

Link to comment
Share on other sites

Pamietam, ze kiedys w "Cars" pisali o beznadziejnej polityce cenowej Mazdy w Polsce: wersja z mocniejszym dieslem jest w Czechach tansza o... kilkanascie tysiecy i dostepna z lepszym wyposazeniem. No i chyba Polska jest jednym z niewielu państw, w których Mazda ma imidż marki "sportowej" i "premium" - w Rosji czy na Ukrainie to zwykłe, nudne wozidła.

 

To podobnie można powiedzieć o Subaru :P

Link to comment
Share on other sites

ale jakim ? bo ja za bardzo nie widze takiego bo H6 to raczej auto do czegos innego.......

 

.... ech chcialem cos napisac, ale w sumie nie o te auta tu chodzi.... :twisted:

 

 

No i chyba Polska jest jednym z niewielu państw, w których Mazda ma imidż marki "sportowej" i "premium" - w Rosji czy na Ukrainie to zwykłe, nudne wozidła.

 

Ja to chyba skads znam.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Pamietam, ze kiedys w "Cars" pisali o beznadziejnej polityce cenowej Mazdy w Polsce: wersja z mocniejszym dieslem jest w Czechach tansza o... kilkanascie tysiecy i dostepna z lepszym wyposazeniem.

 

W którymś tam wątku było sporo o polityce cenowej SIP :wink: Nie mieszajmy lepiej polityki do oceny ogólnej danego auta :wink:

 

No i chyba Polska jest jednym z niewielu państw, w których Mazda ma imidż marki "sportowej" i "premium" - w Rosji czy na Ukrainie to zwykłe, nudne wozidła.

 

Nie wydaje mi się żeby tak było tzn. w Polsce Mazda na pewno nie jest uważana za "Premium" a raczej porównywana do Honda , Toyota czyli też blisko Subaru :)

W Rosji furorę zrobiła Cx-7 a i na Ukrainie też tego sporo.

Ja bardzo lubię Mazdy i obecnie stawiam tą markę wyżej od Toyoty i Hondy ale Legacy i M6 to trochę inne samochody i wiadomo jaką przewagę ma Subaru :)

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Ponieważ znam obydwa samochody, pozowlę sobie dorzucić swoje "3 grosze" :wink:

Najpierw zastrzeżenie - w katalogu 2008 Mazda 6 nie występuje z silnikiem wysokoprężnym 163 KM ( dopiero później ?)

 

Niemniej - dane techniczne dla 6 z silnikiem 163 KM i Legacy z silnikiem 2.0D / 150 są praktycznie identyczne ( w nawiasie Legacy, obydwa auta w wersji 4D):

Przyspiesznie 0 - 100 km/godz 8,9 ( 8,7 )

Szybkość maks. 212 ( 208 )

Zuzycie paliwa miasto 6,9 ( 7,0 )

Trasa 4,5 ( 4,8 )

Średnie 5,4 ( 5,6 ).

 

Ponieważ mówimy o poprzedniej wersji Legacy na rzecz Mazdy przemawia:

- większa kabina;

- większy bagażnik;

- 6-cio biegowa skrzynia ( niższe obroty przy wysokich prędkościach; Legacy osiągając w/g GPS 214 km/godz kręciło prawie 4.500 / min )

 

Za Legacy przemawia :

- lepsza trakcja w warunkach mokrej nawierzchni i zimie

- praktycznie nautralne zachowanie podczas przyspieszania, jazdy w koleinach ( Mazda, jak praktycznie każda "ośka" z napedem na przód i wysokim momentem ma tendencje do myszkowania przy dodawaniu gazu )

- niższe wibracje na wolnych obrotach;

- mniejszy promień skrętu;

- system ISR;

 

no i ............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forum Subaru :mrgreen:

 

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jak Mazda znów reaktywuje 6 MPS to dopiero można będzie poważnie konfrontować Subaru Legacy vs M6 MPS

 

ale jakim ? bo ja za bardzo nie widze takiego bo H6 to raczej auto do czegos innego.......

 

Myślałem bardziej o napędzie 4x4. Mam nadzieję że będzie reaktywacja M6 MPS jak i Legacy GT w EU i konfrontacja tych aut będzie miała sens :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jak Mazda znów reaktywuje 6 MPS to dopiero można będzie poważnie konfrontować Subaru Legacy vs M6 MPS

 

ale jakim ? bo ja za bardzo nie widze takiego bo H6 to raczej auto do czegos innego.......

 

Myślałem bardziej o napędzie 4x4. Mam nadzieję że będzie reaktywacja M6 MPS jak i Legacy GT w EU i konfrontacja tych aut będzie miała sens :D

 

O tej reaktywacji warto pomażyć:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...