Jump to content

"REWELACYJNY FORESTER"


ADAMBO
 Share

Recommended Posts

Nie ma to jak SUBARU.Rok prod. 2008 forester 2.5 turbo.Auto na gwarancji z przebiegiem 44 000 km.Wg serwisu panewka na wale korbowym.Remont silnika i ciekawe jak to się skończy bo silnik został rozebrany, wykonano zdjęcia i wysłano SIP.Ma ktoś podobne doświadczenie?

 

POZDR

ADAM

Link to comment
Share on other sites

Nie ma to jak SUBARU.Rok prod. 2008 forester 2.5 turbo.Auto na gwarancji z przebiegiem 44 000 km.Wg serwisu panewka na wale korbowym.Remont silnika i ciekawe jak to się skończy bo silnik został rozebrany, wykonano zdjęcia i wysłano SIP.Ma ktoś podobne doświadczenie?

 

POZDR

ADAM

 

Jeśli na gwarancji to nic tylko się cieszyć dostaniesz nowy silnik gratis:)

Link to comment
Share on other sites

"REWELACYJNY FORESTER"

przez ADAMBO » wczoraj, o 22:26

 

Nie ma to jak SUBARU.Rok prod. 2008 forester 2.5 turbo.Auto na gwarancji z przebiegiem 44 000 km.Wg serwisu panewka na wale korbowym.Remont silnika i ciekawe jak to się skończy bo silnik został rozebrany, wykonano zdjęcia i wysłano SIP.Ma ktoś podobne doświadczenie?

 

POZDR

ADAM

ADAMBO

..:: Świeżynka ::..

 

Posty: 1

Płeć:

Auto: SUBARU FORESTER 2.5 TURBO

 

 

a może najpierw dzień dobry, nazywam się adam bambo czy jakoś tam... :twisted::D

zakatowałeś, to miej pretensje do siebie

Link to comment
Share on other sites

Panowie,

stawiam w ciemno, że Forek kolegi ADAMBO był regularnie serwisowany, a jak serwisowany to i olej w serwisie zalewany we właściwych przedziałach czasowych/kilometrowych. To, że generalnie jakiś element w jakimś silniku "nie siada", nie oznacza, że akurat w tym przypadku nie ... usiadł. I dodatkowo, z przyczyn obiektywnych, nie zawinionych przez Pana Kierowcę.

 

ADAMBO, nie martw nic, jeżeli tylko roszczenie gwarancyjne zostanie uznane będziesz długo i szczęśliwie tym autem jeździł, no chyba, że padną uszczelki, czego Ci oczywiście nie życzę. Nie ma co się zanadto rozżalać na markę, czasami się tak po prostu zdarza. Nawet promy kosmiczne cechują się pewnym ułamkiem usterkowości. Reasumując - głowa do góry :wink:

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Nawet promy kosmiczne cechują się pewnym ułamkiem usterkowości. Reasumując - głowa do góry :wink:

Składające się z 6mln części, więc jak się zepsuje 1% (6tys) to i tak spoko ... :mrgreen: Z ilu części może się składać forek :?:

Link to comment
Share on other sites

Może pękł smok olejowy ?

za szybko jak dla mnie...

a jak serwisowany to i olej w serwisie zalewany we właściwych przedziałach czasowych/kilometrowych

 

tu może być problem, na 15kkm oleju w misce nie starczy. Zna m takie sti które nie wytrzymało braku dolewek. Panewki zaspawły się do wału

ADAMBO, nie martw nic, jeżeli tylko roszczenie gwarancyjne zostanie uznane będziesz długo i szczęśliwie tym autem jeździł

 

chyba, że w misce sucho to będzie bardzo bolało :mrgreen:

 

Miejmy nadzieję ,że nie trzeba będzie się użerać z SIP.

odp na pytania:

jaki olej, czy pałowałeś, czy robiłeś regularne dolewki? w innym przypadku adijos gwarancja :!:

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Olej castrol.

 

BUHAHAHAH

No nie chciałem zapytać czy to castrol czy shell aby nie było że nakierowuje i coś sugeruje

no to wszystko jasne, zrobią na gwarancji skoro wlewali takie dziadostwo.

ręce opadają...uważam, że castrol powinien zapłacić na następny uwalony silnik.

 

Ciesz się, że dostaniesz nowy SB i zapomnij o czymś takim jak castrol co haniebnie zwie się olejem, nie nadaje się nawet do smarowania bramy garażowej a co dopiero silnika z turbiną.

 

Zwykłe NA na tym załatwiłem więc wojuję do upadłego :twisted::twisted::twisted:

 

czas polecić "skromny" wątek olejowy aby się znaczine dłużej cieszyć silnikiem/skrzynią/dyfrem..

 

Pozdrawiam i głowa do góry, zrobią na gwarancji.

Link to comment
Share on other sites

ADAMBO, załamka :cry: ale powodzenia z odnowionym serduchem... :D Ja bym wymienił olej i filtr oleju (z płukanką :idea: ) po remoncie po max 2kkm spokojnej jazdy - cokolwiek naleją. :idea: a potem może jednak częściej niż co 15kkm... :idea: bo może nie tyle o zerwanie filmu tu chodzić co o zasyfienie silnika, przytkanie układu smarowania minerałem... :x a kiedy już zrobisz tę wymianę + przejedziesz 1-2kkm na kolejnym oleju to daj znać - zrobimy analizę oleju i zobaczymy czy wszystko OK i czy można już gaz wciskać w podłogę :idea::lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja w sumie przerabiałem ten temat w swoim silniku take majac na uwadze powyższe, przy 80 tyś:

 

1. wymiana pierscieni na nówki od STI czemu nie

2. Panewki ACL i wiadomo osiowanie dotarcie i takie gówniane sprawy które kosztuja niestey

3. komplet nowych uszczelek i sróbków śróbeczek i td

4. dotarcie na półsyntetyku prze około 2 tyś kilometrów

5. no I jak Subaru forester to niestety ale syntetyk 10w60 taki jest zalecamy przez skosnookich a w koncu to ich dzieło

Link to comment
Share on other sites

zalecał bym pełną procedurę millersa. Może warto zrobić auto u Marasa?

btw, co to za ASO wlewa już dawno nie rekomendowanego castrola?

 

zapala mi się :x panowie słabo kumają oleje, więc chyba niezbyt często otwierają silniki, ale z tego co napisałeś, to chyba już za późno.

 

Robisz w tym samym ASO co zalali castrola?

 

Pozdrawiam

 

-- 14 lip 2011, 10:57 --

 

5. no I jak Subaru forester to niestety ale syntetyk 10w60 taki jest zalecamy przez skosnookich a w koncu to ich dzieło

 

a skąd ten tekst?

pokaż jedno miejsce, gdzie fhi zaleca doczegokolwiek 10w60?

 

1. wymiana pierscieni na nówki od STI czemu nie

to samo co w zwykłym FXT jeżeli OEM

 

2. Panewki ACL i wiadomo osiowanie dotarcie i takie gówniane sprawy które kosztuja niestey

bardzo ważne, ale nie wiem jak jest różnica acl vs OEM

 

pozdrawiam

 

-- 14 lip 2011, 11:00 --

 

co ja tu pitolę,

 

żadna naprawa, nowy SB!!!

 

skoro padły panewki to na tym syfie pewnie dostały gładzie tłoki, pierścienie już dawno zapieczone.

 

tylko nowy SB!

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

btw, co to za ASO wlewa już dawno nie rekomendowanego castrola?

Też jestem ciekaw? :shock:

5. no I jak Subaru forester to niestety ale syntetyk 10w60 taki jest zalecamy przez skosnookich a w koncu to ich dzieło

a skąd ten tekst?

pokaż jedno miejsce, gdzie fhi zaleca doczegokolwiek 10w60?

Dokładnie... gdzie tak stoi? :shock:

 

2. Panewki ACL i wiadomo osiowanie dotarcie i takie gówniane sprawy które kosztuja niestey

bardzo ważne, ale nie wiem jak jest różnica acl vs OEM

Psychologiczna... :twisted:

 

tylko nowy SB!

99% że tak się skończy :wink:

 

 

Ale...

pamiętajmy o nadrzędnej wartości :!: :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.5T lepiej idzie od dołu... :twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

szpilki arp/cosworth ?

 

jeżeli ma się budget, to warto, ale tylko tak słyszałem...

 

pozdrawiam

 

-- 14 lip 2011, 11:50 --

 

a żeby się jeszcze po wyżywać na tym czymś co niektórzy nazywają olejem, to zalany był castrol slx pro 5w30?

 

jak masz, to wrzuć fotki silnika :mrgreen:

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Koledzy silnik leży już na dechach , a zdjęcia w SIP I W Japonii.

 

Klasyczne K.O. jeśli na dechach:) wiadomo już czy na gwarancji będzie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...