Jump to content

Problem ze spalaniem (Legacy 1.8 GL 1991r.)


ernehubka
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam problem z moim Legacy. Mianowicie chodzi o spalanie benzyny, średnio około pali 25/100km. Do tego po chwili jazdy samochód traci moc i gaśnie, cięzko go zapalić, musze wtedy poczekać około 15 minut i wtedy mogę jechać dalej, ale tylko przez chwilę bo dalej jest ten sam problem :(.

Link to comment
Share on other sites

Jak można sprawdzić sondę? Mozliwość podpięcia do komputera odpada bo jakiś geniusz odciął wtyczki do podłączenia. Czy można naprawić to ręcznie?

Mam jeszcze takie pytanie. Czy jak wyciągnę z niego katalizator to będzie mu się coś działo?

Link to comment
Share on other sites

Jak można sprawdzić sondę? Mozliwość podpięcia do komputera odpada bo jakiś geniusz odciął wtyczki do podłączenia. Czy można naprawić to ręcznie?

Mam jeszcze takie pytanie. Czy jak wyciągnę z niego katalizator to będzie mu się coś działo?

 

nie jakiś geniusz obciął wtyczki, tylko ich w tym roczniku nigdy nie było....sondę można po wymontowaniu sprawdzić, ale dobrze by było, żeby robił o fachowiec...

jak tylko wytniesz kat będzie zapalała Ci się kontrolka check engine

Link to comment
Share on other sites

Jak coś to mam taki silnik z całym osprzętem... :wink:

Jeździł ze skrzynią automatyczną przez 100kkm.

Więcej nie jeździł...

 

Nie żebym się tylko chwalił posiadaniem... Chętnie się go pozbędę.

Link to comment
Share on other sites

Ta kontrolka cały czas świeci. Jak dokładnie można sprawdzić tą sondę?

 

Wiec jak kontorlka swiec caly czas to moze stalo sie cos innego jak sama sonda. W sondzie mozesz sorawdzic napiecie volotmierzem czy jest dobre

 

Co do check engine, to pod kolumna kierownicy (jak zdejmiesz ten sporawy plastik co ja zaslania) ujzysz sporo kabelkow. Znajdz takie 2 czarne wtyczki, beda jeszcze 2 takie same zielone, znajdz te czarne, na zgaszonym silniku, po zlaczeniu ich przekrec klucz nie zapalajac auta i zobaczysz jak mryga kontrolka CE, najlpeiej nagraj to i wrzuc tutaj, powiemy Ci jakie masz bledy, bo skoro sie swieci bledy sa

 

Acha, ja mam pelen przelot w dziadu nie mam kata, CE sie nie swieci

Link to comment
Share on other sites

Zawór jest gdzieś z tyłu auta w okolicach zbiornika paliwa, ale nie wydaje mi się by to był problem zwiększonego spalania. Sprawdź sondę lambda, sprawdź czujnik temperatury silnika albo komputer sterujący albo coś na drodze pomiędzy nimi. Może być tak, że auto jak odpalasz zimne to wszystko jest OK (komputer leje dużo paliwa by szybko zagrzać), potem silnik osiąga właściwą temperaturę a komputer o tym nie wie i dalej leje pełno paliwa powodując tym wysokie spalanie i w końcu zalanie i zgaszenie silnika. Może być też uszkodzona sonda, choć nie wiem, czy potrafiłaby tak bogatą mieszankę wymusić.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz mniej niż połowę stanu zbiornika, to spróbuj odkręcić korek paliwa tak by mogło powietrze się dostawać do zbiornika. Może z powodu awarii zaworu robi się w zbiorniku tak duże podciśnienie, że pompa nie jest w stanie dostarczyć paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Próbowałem dzisiaj z tym odkręceniem korka od paliwa, ale niestety nic to nie dało. Sprawdzałem też czujniki temperatur, a dokładniej na gorącym, odpalonym silniku odpinałem po kolei wtyczki zacząłem od czujników przy wyjściu płynu z silnika do chłodnicy. Jak dopiąłem wtyczke na jeden kabel to spadła wskazówka od temperatury, gdy odpiąłem druga taką brązowa z dwoma kablami to obroty silnika podniosły się. Natomiast jak odpiąłem tą wtyczke od czujnika pod alternatorem to nic sie nie działo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...