Skocz do zawartości

Koniec problemów ze sprzęgłem w OBK Diesel


pity

Rekomendowane odpowiedzi

Skończyły się moje problemy ze sprzęgłem i kołem dwumasowym w OBK Diesel 2008 ,

 

nie powiem aby była to super nowość - To po prostu doskonały pomysł ! Lata doświadczeń ! i nieodparta chęć doskonalenia aut SUBARU przez Człowieka znanego w środowisku plejad.

 

Dla zainteresowanych chcących zakończyć swoje nerwowe chwile a może i lata z niedoskonałym sprzęgłem w silniku Boxer Diesel

 

podaję drogowskaz --> PHU „MTS Subaru” Marek Kluszczyński

 

całą resztę opisze bardzo dokładnie za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

diesel bez dwumasy :?: dlugo to skrzynia nie pozyje :roll:

Przy dzisiejszym wyważeniu silników, wtrysku CR itd poziom wibracji jest na tyle niski że nie demonizowałbym tego padania skrzyni od braku dwumasy. Lekki spadek kultury pracy, komfortu itp to tak, ale na bank ta skrzynia zaraz nie padnie. Pierwsze TDi miały jednomas, stosunkowo duży moment i pracowały jak radziecki traktor, a skrzynie jakoś żyły :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o wibracje spowodowane uszkodzoną dwumasą jakie były u mnie w OBK Diesel - od tego skrzynia może prędzej paść a nie od jednomasy na której pracuje jak złoto - potwierdzam minimalnie niższą kulturę podczas zmiany z 1 na 2-kę przy pierwszych 5 km jazdy po mieście , teraz gdy się przyzwyczaiłem jest naprawdę super .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze ciekawią mnie tematy, w których opisywane są przypadki poprawienia fabrycznych rozwiązań :mrgreen:

Ostatnio wymieniliśmy sprzęgło w samochodzie mojego klienta, Outback 2.0D, 2008 rok przebieg, 86 tyś km. Tarczy wystarczyło jeszcze na jakieś 10-15 tyś km :idea: Dwumasa cała :idea:

Więcej przykładów? Legacy Kombi 2.0 D, 2008 rok, przebieg 180 tyś km, oryginalne sprzęgło, docisk, łożysko oporowe, dwumasa :twisted:

Taki egzemplarz? Miał "gość" farta 8)

Pozwolę sobie dodać, że mówimy cały czas o modelach z 5-biegową skrzynią, gdzie zdecydowanie częście dochodziło do spalenia tarczy sprzęgła :idea:

Nie bardzo rozumiem "koniec problemów" :roll:

Z uporem maniaka będę twierdził, że problem ze sprzęgłem w samochodach Subaru nie występował. Błąd czynnika ludzkiego - owszem.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uporem maniaka będę twierdził, że problem ze sprzęgłem w samochodach Subaru nie występował. Błąd czynnika ludzkiego - owszem.

"Problem" sprzęgła ma dwa aspekty:

- rozwiązanie techniczne (wielkość, materiały), które wg mnie jest w porządku;

- rozwiązanie sterowania (m.in skok sprzęgła) które w wyjściowej wersji jest zbyt sportowe i nie każdemu może leżeć (tutaj inżynierowie FHI się nie popisali, Boxer Diesel ma służyć jednak w innym celu niż STI). Po pojawieniu się aktualizacji, wynika, że wszystko jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uporem maniaka będę twierdził, że problem ze sprzęgłem w samochodach Subaru nie występował. Błąd czynnika ludzkiego - owszem.

"Problem" sprzęgła ma dwa aspekty:

- rozwiązanie techniczne (wielkość, materiały), które wg mnie jest w porządku;

- rozwiązanie sterowania (m.in skok sprzęgła) które w wyjściowej wersji jest zbyt sportowe i nie każdemu może leżeć (tutaj inżynierowie FHI się nie popisali, Boxer Diesel ma służyć jednak w innym celu niż STI). Po pojawieniu się aktualizacji, wynika, że wszystko jest w porządku.

 

i tu znowu brakuje mi możliwości kliknięcia "I like" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pity, sprawdź czy sprzęgło które masz nie smaży się podczas holowania czegoś cięższego :idea:

 

 

 

Dziś sprawdziłem , przyczepa ok 700 kg z quadem, jeździłem po "nieutwardzonej" drodze - jeśli znasz drogę na poligon wrocławski i sam wjazd na poligon (kupa piachu).

 

 

Generalnie jest super !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...