Skocz do zawartości

Czy będą nowe turbobenzyny?


Boombastic

Rekomendowane odpowiedzi

To bardziej kopie diesle niz benzyny. :wink:

A moze przypomnisz z jakiego powodu wyleciało z PL/EU 2.5T :?: :mrgreen:

 

Zmierzam do tego że samochód ze stałym napędem na obie osie będzie miał problem ze spełanianem coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin.

Proste, większe spalanie benzyny/on powoduje wzrost emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 247
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nowe silniki turbo na pewno będą dla US i Japonii i Australii, natomiast dla EU przy chorych normach flotowych normie Euro 6 za pasem i liczeniem kar nie za flotowy a sprzedany CO2 ktoś w Subaru usiadł i powiedział: nie ma sensu odpuszczamy sobie. Jedna szansa że 1.6 będzie się sprzedawał na potęgę to może coś uratują ale wątpię.

 

Z tego powodu Aston Martin wprowadza do sprzedaży malucha. Może Subaru powinno pomyśleć o reaktywacji sprzedaży Justy zwięszając jego udział w rynku?

 

-- 13 lip 2011, o 15:30 --

 

Zmierzam do tego że samochód ze stałym napędem na obie osie będzie miał problem ze spełanianem coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin.

Proste, większe spalanie benzyny/on powoduje wzrost emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

 

Ale jakoś w BMW się udało. Nie żebym był jego fanem i pewnie i tak bym go nie kupił, ale stawiam go jako przykład że się jakoś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Subaru powinno pomyśleć o reaktywacji sprzedaży Justy

Mam lepszy pomysł :idea:

 

Wystarczy, żeby Subaru w maszynach 2.5T montowało instalację gazową CNG i już 8)

A to, że nie wszyscy będą z niej korzystać to już inna sprawa :roll: :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tego powodu Aston Martin wprowadza do sprzedaży malucha. Może Subaru powinno pomyśleć o reaktywacji sprzedaży Justy zwięszając jego udział w rynku?

 

W ofercie jest Justy i Trezia ale nikt tego kupować nie chce i trudno się dziwić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ofercie jest Justy i Trezia ale nikt tego kupować nie chce i trudno się dziwić:)

 

Ja wiem że jest w sprzedaży, dlatego pisałem o jej reaktywacji. Skoro sprzedaje się Suzuki Swift i Chevrolet Cruze to dlaczego ma się nie sprzedawać Justy? Gdzie leży błąd? Cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ofercie jest Justy i Trezia ale nikt tego kupować nie chce i trudno się dziwić:)

 

Ja wiem że jest w sprzedaży, dlatego pisałem o jej reaktywacji. Skoro sprzedaje się Suzuki Swift i Chevrolet Cruze to dlaczego ma się nie sprzedawać Justy? Gdzie leży błąd? Cena?

 

Cena jest wyższa niż u konkurencji za dokładnie to samo + kiepski PR małego Subaru FWD które Subaru nie jest.

 

Trezia miała by szanse w wersji 4x4 ale wtedy by już nie spełniała zadania zmniejszania norm CO2

 

http://www.subaru.jp/

 

Z drugiej strony tu jest sporo fajnych maluchów może na fali popularności małych i drogich aut dało by się coś u czknąć z tortu.

 

(Pleo, Dex, Stella)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jest wyższa niż u konkurencji za dokładnie to samo + kiepski PR małego Subaru FWD które Subaru nie jest.

 

Eee tam. To że nie jest to Subaru to w dzisiejszych czasach nie ma już znaczenia. Zobacz ile modeli jest firmowanych a nie opracowanych przez producentów samochodów.

Moim zdaniem kompletnie leży marketing. Kto wie, że Subaru sprzedaje jakieś maluchy? Ale to nie mój problem, mój biznes się kręci :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja tylko czekam, aż dzieci się usamodzielnią i wtedy zamieniam :mrgreen:

 

A ja nie z dwóch powodów: po pierwsze to potrzebuję nieco podwyższone auto by dojechać kiepskimi drogami, a po drugie od szybkiej jazdy i przyspieszeń mam Triumpha co zapewnia mi wrażenia i brak koniecznosci stania w korkach. Kup sobie motor :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu ludzie alez o czym Wy mowicie :?: I do czego porownujecie :?: Do BMW, ktore w pierwszych pieciu miesiacach tego roku sprzedalo 667.511 samochodow, a Subaru 206.057 (w samym miesiacu maj: Subaru 34.000, BMW 147.000) ? :shock:

 

Wiekszosc ich aut, ktore sie sprzedaja to DIESLE i to o malych pojemnosciach (poza tym do ich floty liczy sie tez MINI!). Skoro oni sprzedaja dwa razy tyle malych aut, co Subaru w ogole, to oczywiste, ze moga sobie pozwolic na rozwoj mocnych silnikow.

 

I wiadomo nie od dzis, ze Subaru do produkcji nowych jednostek przyklada sie z niesamowitym wysilkiem, samo opracowanie diesla zajelo ponad 10 lat (i dzieki temu jest to taki super silnik - ignoruje tu tych, ktorym padly, bo slabe egzemplarze zdarzaja sie ZAWSZE). A teraz chcecie, zeby chuchcik chuchcik dali szybko nowa turbo-benzyne??!! Pewnie, niech tak zrobia, to zaraz sie to zacznie rozpadac i wtedy dopiero bedziecie plakac :roll:

 

I z jednej strony narzekacie, ze image sie "rozwadnia", a z drugiej chcecie zeby silniej promowac Trezie i Justy???? No rany boskie, zdecydowac sie trzeba na cos ;-)

 

Poza tym nie bierzecie pod uwage, ze w WIEKSZOSCI Europy Subaru wcale a wcale nie ma tak sportowego image'u jak u nas. Subaru sa uznawane za praktyczne, solidne, niezawodne samochody, z porzadnym systemem napedowym, przewidziane dla ludzi, ktorzy wola tansza, ale rownie dobra alternatywe dla niemieckich marek premium. Oczywiscie, druga grupa klientow sa ci, ktorzy marza o STI. I to odzwierciedlaly liczby sprzedazy: Forestery Turbo, Legacy Turbo czy Imprezy WRX (nie: STI), szczegolnie w ostatnich latach, sprzedawaly sie tylko w sladowych ilosciach :!:

 

I biorac pod uwage te fakty, aktualna polityka jest jedyna RACJONALNA droga zapewniajaca firmie dalszy byt: czyli produkcja solidnych, ciekawych aut (nowa Impreza, w tym XV, aktualne Legacy i Forester - to wszystko samochody, ktore z dokladnie takimi silnikami beda spelnialy zyczenia 90% potencjalnych klientow!) uzupelniona o oferte STI, ktore bedzie coraz bardziej ewoluowalo w kierunku samochodu ultra-sportowego (i ten bedzie ciekawy dla pozostalych 10%).

 

Chyba ze chcecie, aby oferta obejmowala: Forestera 2.5T, Legacy 2.5T, Impreze WRX i STI i zeby sprzedaz byla na minimalnym poziomie, a jednoczesnie byly nakladane kary ze strony UE...? Tylko wtedy wszyscy razem powiemy "bye bye Subaru" za 5 lat :roll:

 

 

 

Uf, sorry, ale czasem trzeba pomyslec, zanim sie zacznie radosnie stukac w te klawisze! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jest wyższa niż u konkurencji za dokładnie to samo + kiepski PR małego Subaru FWD które Subaru nie jest.

 

Eee tam. To że nie jest to Subaru to w dzisiejszych czasach nie ma już znaczenia. Zobacz ile modeli jest firmowanych a nie opracowanych przez producentów samochodów.

Moim zdaniem kompletnie leży marketing. Kto wie, że Subaru sprzedaje jakieś maluchy? Ale to nie mój problem, mój biznes się kręci :-)

 

Też racja marketing leży i kwiczy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ajax, pytanie: czy Ty jako pasjonat marki chcialbys zeby byla ona kojarzona glownie z Justy czy Trezia?

 

Jako pasjonat marki chciałbym mieć możliwość kupienia nowego WRX'a w salonie a to było by możliwe tylko dzięki sporej sprzedaży tamtych toczydełek:(

 

Ale idealnie by było bez Justy i z WRX'em, echh może spalimy Bruksele :?: 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do BMW, ktore w pierwszych pieciu miesiacach tego roku sprzedalo 667.511 samochodow, a Subaru 206.057 (w samym miesiacu maj: Subaru 34.000, BMW 147.000) ? :

 

Przepraszam bardzo, ale niby dlaczego mam nie porównywać? Jestem klientem, chcę kupić kolejne auto o podobnych charakterze i w podobnej cenie. Skoro producent obecnego auta nie chce sprzedać mi kolejnego auta to dziękuję, szukam konkurencji. Tak prawdę mówiąc to guzik mnie obchodzi jego polityka czy problemy techniczne, bo 99% klientów ma to w nosie. Oczekują pewnego produktu za konkretną cenę. Mam sobie kupić słabego subarowego diesla? Bez przesady.

Jak niedawno wracałem z Trójmiasta do Warszawy i auto prowadził mój kolega to cieszył się tym autem jak dziecko. Jak żona wsiadła do Forestera (a ujeżdżała wcześniej takie potwory o mocy 70 KM) to miała podobną reakcję. Mam z tego zrezygnować? Nigdy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boombastic, no i dobrze, tak trzymac! Nikt Ci nie broni miec swojej opinii lub tez zmieniac marki. Tylko po prostu w tym temacie jest tyle postow mowiacych o tym, jak Subaru powinno robic to i tamto, jaka powinni prowadzic polityke, jakie auta sprzedawac.....

 

A to wszystko przy praktycznie zerowej znajomosci tematyki. To troche tak jakby dwoch pijaczkow stalo pod sklepem i jeden mowil do drugiego "JA TO bym ten kraj poprowadzil do zwyciestwa, ło tak! Zniesłbym podatki, zwalczył korumpcję i deł wszystkim po równo!"

 

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boombastic, no i dobrze, tak trzymac! Nikt Ci nie broni miec swojej opinii lub tez zmieniac marki. Tylko po prostu w tym temacie jest tyle postow mowiacych o tym, jak Subaru powinno robic to i tamto, jaka powinni prowadzic polityke, jakie auta sprzedawac.....

 

A to wszystko przy praktycznie zerowej znajomosci tematyki. To troche tak jakby dwoch pijaczkow stalo pod sklepem i jeden mowil do drugiego "JA TO bym ten kraj poprowadzil do zwyciestwa, ło tak! Zniesłbym podatki, zwalczył korumpcję i deł wszystkim po równo!"

 

;-)

 

Nie masz racji. To o czym piszesz wynika z różnicy pojmowania potrzeb. Moją potrzebą jest zakup szybkiego auta sprawiającego mi przyjemność. Potrzebą producenta jest zarobienie kasy. Jak sposób zarobienia kasy producenta jest zbieżny z moja potrzebą to dochodzi do transakcji.

A posty mówiące co powinno zrobić Subaru wynikają nie z braku znajomości tematu tylko z wyartykułowanych potrzeb specyficznego klienta. Już dawno zostało tutaj ustalone, że członkowie forum tego i innego nie są typowymi klientami - to my jesteśmy w tych wspomnianych wcześniej 10%. Ale skoro producent twierdzi, że ma w nosie te 10% i zmienia kierunek działań to klient zmienia producenta. Tak było kilka razy w moim przypadku: Honda zakończyła produkcję aut sportowych, przeszedłem do Subaru. Jak Subaru nie bedize miało nic ciekawego to przejdę gdzie indziej. Motocykl Hondy też już sprzedałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu ludzie alez o czym Wy mowicie :?: I do czego porownujecie :?: Do BMW, ktore w pierwszych pieciu miesiacach tego roku sprzedalo 667.511 samochodow, a Subaru 206.057 (w samym miesiacu maj: Subaru 34.000, BMW 147.000) ? :shock:

Skoro oni sprzedaja dwa razy tyle malych aut, co Subaru w ogole, to oczywiste, ze moga sobie pozwolic na rozwoj mocnych silnikow.

Wg tego założenia VAG powinien w zakresie silników "bić na głowę" BMW, a wiadomo, że jest odwrotnie. Nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boombastic, no i dobrze, tak trzymac! Nikt Ci nie broni miec swojej opinii lub tez zmieniac marki. Tylko po prostu w tym temacie jest tyle postow mowiacych o tym, jak Subaru powinno robic to i tamto, jaka powinni prowadzic polityke, jakie auta sprzedawac.....

 

A to wszystko przy praktycznie zerowej znajomosci tematyki. To troche tak jakby dwoch pijaczkow stalo pod sklepem i jeden mowil do drugiego "JA TO bym ten kraj poprowadzil do zwyciestwa, ło tak! Zniesłbym podatki, zwalczył korumpcję i deł wszystkim po równo!"

 

;-)

Uważasz ze Subaru nie zniszczyło marki? Zniszczyło, nowymi modelami, i brakiem silników, kiedys Subaru pomimo swojej topornosci mozna było nazywac samochodem premium, pomimo ze nie miała bajerów jak konkurencja, teraz pozbawili marke tego dzieki czemu mogła byc tym premium, teraz SUbaru nawet nie moze rywalizowac z AUDI, jego klasa w tym momencie to okolice Hondy i Toyoty, w zasadzie jedyne co ma teraz subaru to AWD o tyle o ile bo juz z kontrolą trakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz ze Subaru nie zniszczyło marki? Zniszczyło, nowymi modelami, i brakiem silników, kiedys Subaru pomimo swojej topornosci mozna było nazywac samochodem premium, pomimo ze nie miała bajerów jak konkurencja, teraz pozbawili marke tego dzieki czemu mogła byc tym premium, teraz SUbaru nawet nie moze rywalizowac z AUDI, jego klasa w tym momencie to okolice Hondy i Toyoty, w zasadzie jedyne co ma teraz subaru to AWD o tyle o ile bo juz z kontrolą trakcji.

 

Z jednej strony masz rację. W pewnym momencie Subaru zastosowało strategię penetracji rynku wprowadzają diesla i ugładzając oferowane modele po to by zwiększyć swoją sprzedaż i odebrać klientów innym Japończykom i Koreańczykom. Tym sposobem z producenta aut niszowych weszła na pełnoprawny rynek. Z naszego punktu widzenia zniszczyła markę, bo ja nie kupowałem Forestera wyglądającego jak lodówka na kołach dla jego urody czy "wypasu" wnętrza tylko dla silnika, napędu i prowadzenia. A teraz nic z tego nie zostało.

Ale być może taka strategia pozwoli mu przetrwać i rozwinąć się? Jak na razie przyszłość takiej motoryzacji widzę w czarnych barwach. Będziemy wszyscy jeździć podobnymi nudnymi i słabymi pudelkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziemy wszyscy jeździć podobnymi nudnymi i słabymi pudelkami.

 

Będziemy naciskać przycisk cel podróży, i zajmować się porannym netem.

Albo oglądać widoki, czytać gazetę...., może spać.

I każdy będzie mógł wybrać w jakich warunkach chciałby to robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tego założenia VAG powinien w zakresie silników "bić na głowę" BMW, a wiadomo, że jest odwrotnie. Nie tędy droga.

 

Nie stawialem tezy, ze im wiekszy budzet, tym lepsze silniki. Bo co z tego, ze masz kase, jak wolisz wydawac ja na co innego, niz konstruowanie dobrych jakosciowo jednostek napedowych (tym czyms innym jest na przyklad wywalanie milionow na bezsensowne Bugatti, ktora to inwestycja nigdy sie nie zwroci). BMW aktualnie stawia przede wszystkim na inzynieryjna strone swoich samochodow - co widac chociazby po tym, ze zatrudniaja masowo inzynierow i informatykow, a ludzi z wyksztalceniem ekonomicznym nie. Od stycznia pracuje wlasnie w tej firmie i widze co sie dzieje ;-) Zauwaz zreszta, ze od paru lat ich mottem przewodnim jest "Efficient Dynamics", ktore jednoznacznie wskazuje na to, ze zalezy im na samochodach sprawnych (czyli najefektywniej wykorzystujacych paliwo)

 

Niemniej to wlasnie szeroka gama modelowa, posiadanie wsrod swoich pracownikow najlepszych specjalistow i kasa, kasa, kasa umozliwiaja wlasnie szybki rozwoj dobrych silnikow! Subaru nie ma az takiego zaplecza finansowego, ktore mogloby przeznaczyc na tak intensywne badania jak Bawarczycy. Szczegolnie jak mowimy o jednostkach na prawde mocnych, ktorych sprzedaz bylaby stosunkowo niska - ilosc pieniedzy, ktora trzebaby wydac aby opracowac nowy, mocny silnik, ma sie nijak do zyskow z nich.

 

Inaczej: jesli teraz zwieksza zyski poprzez zwiekszenie sprzedazy dzieki samochodom "masowym", beda mogli w przyszlosci - i znajac ich polityke, jestem przekonany ze do tego wlasnie beda dazyc! - pojsc w podobnym kierunku co BMW. Ale do tego trzeba czasu i przemyslanej strategii.

 

 

A w ramach ciekawostki, skoro jestesmy przy temacie - lista silnikow VAG ;-)

 

VAG

 

Three cylinder petrols

1.0 R3 12v TSI 50-55kW

1.2 R3 40-51kW

1.2 R3 12v FSI 50-65kW

our cylinder EA827/EA113 petrols

1.0 R4 37kW

1.2 R4 TSI/TFSI 63-77kW

1.4 R4 55kW

1.4 R4 16v 55-74kW

1.4 R4 16v TSI/TFSI 90-133kW

1.6 R4 74-75kW

1.6 R4 16v 77-80kW

1.8 R4 50kW

1.8 R4 55-76kW

1.8 R4 16v 95kW

1.8 R4 20vT 110-221kW

2.0 R4 37-88kW (EA827)

2.0 R4 16v FSI 110kW

2.0 R4 16v TFSI 125-210kW

4 Four cylinder EA888 petrols

4.1 1.8 R4 16v TSI/TFSI 88-125kW (EA888)

4.2 2.0 R4 16v TSI/TFSI 132-155kW (EA888)

Five cylinder petrols

2.5 R5 20v 110-125kW (EA855; Americas/Mid. East)

2.5 R5 20v TFSI 250kW-300kW (Audi TTRS, RS3 & quattro Concept)

Six cylinder petrols

2.8 V6 30v 142kW

2.8 V6 24v FSI 140-162kW

3.0 V6 30v 160-162kW

3.0 V6 24v TFSI 213-245kW

3.2 VR6 24v 54-184kW

3.2 VR6 24v FSI 184kW

3.2 V6 24v FSI 188-195kW

3.6 VR6 24v FSI 191-220kW

Eight cylinder petrols

4.2 V8 32v FSI 257-309kW

4.0TFSI 309-383kW

6.75 V8 biturbo 335kW (Bentley)

Ten cylinder petrols

5.0 V10 40v 368-390kW (Lamborghini)

5.0 V10 40v TFSI 427kW (Audi C6 RS6)

5.2 V10 40v FSI 320-331kW (C6 S6/D3 S8)

5.2 V10 40v FSI 386-412kW (LP 560-4/R8)

Twelve cylinder petrols

6.0 WR12 48v 309-449kW

6.2/6.5 V12 48v 430-471kW (Lamborghini)

Sixteen cylinder petrol

8.0 WR16 64v4T 736-816kW (Bugatti)

 

Three cylinder diesels

1.2 R3 12v TDI 55kW

1.4 R3 TDI PD 51-66kW

Four cylinder diesels

EA827 diesels

1.6 R4 16v TDI CR 55-85kW

1.9 R4 D 44-50kW

1.9 R4 SD 36kW

1.9 R4 SDI 29-50kW

1.9 R4 TDI 29-81kW

1.9 R4 TDI PD 43-118kW

2.0 R4 SDI PD 51-55kW

2.0 R4 TDI PD 47-103kW

2.0 R4 16v TDI PD 103-125kW

2.0 R4 16v TDI CR 81-132kW

Five cylinder diesels

2.5 R5 SDI 40-55kW

2.5 R5 TDI 65-121kW

2.5 R5 TDI CR 65-120kW

2.5 R5 TDI PD 96-128kW

8.9 EU4 169-228kW (Scania)

9.3 EU5 169-235kW (Scania)

Six cylinder diesels

2.7 V6 TDI CR 120-140kW

3.0 V6 24v TDI CR 150-195kW

11.7 DC12/DT12 EU4 250-353kW (Scania)

11.7 DC12 EU5 280-309kW (Scania)

12.7 DC13 EU5 265-353kW (Scania)

Eight cylinder diesels

4.2 V8 TDI CR 235-257kW

15.6 V8 DC16 368-456kW (Scania)

Ten cylinder diesels

4.9/5.0 V10 TDI PD 230-258kW

Twelve cylinder diesels

6.0 V12 48v TDI CR DPF 368kW

 

-- 13 lip 2011, o 20:17 --

 

jako, wlasnie w tym kierunku to idzie i nie da sie tego powstrzymac! Ale na szczescie zawsze zostanie wystarczajaco pokopanych osob takich jak my, ktore lubia same prowadzic ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW aktualnie stawia przede wszystkim na inzynieryjna strone swoich samochodow - co widac chociazby po tym, ze zatrudniaja masowo inzynierow i informatykow, a ludzi z wyksztalceniem ekonomicznym nie.

Niestety FHI postępuje dokładnie odwrotnie :(

 

Odnosząc przemysł motoryzacyjny do przemysłu IT, Audi przypomina Oracle'a zaś BMW IBM'a. Dla Oracle'a liczy się tylko kasa, kasa, kasa. Czy VAG kiedykolwiek pójdzie śladem BMW? Szczerze wątpię.

 

W każdym razie trafnie ująłeś charakter polityki firmy (marketing vs innowacyjność) w zależności od proporcji ekonomistów do inżynierów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz ze Subaru nie zniszczyło marki? Zniszczyło, nowymi modelami, i brakiem silników, kiedys Subaru pomimo swojej topornosci mozna było nazywac samochodem premium, pomimo ze nie miała bajerów jak konkurencja, teraz pozbawili marke tego dzieki czemu mogła byc tym premium, teraz Subaru nawet nie moze rywalizowac z AUDI, jego klasa w tym momencie to okolice Hondy i Toyoty, w zasadzie jedyne co ma teraz subaru to AWD o tyle o ile bo juz z kontrolą trakcji.

 

+1

 

W ofercie subaru nie ma nic interesującego, fakt Legac i Forester sa bardzo ładne, jestem coraz bardziej przekonany do nowego STi ale Pierwsze maja jedynie silniki diesla a STi wyjezdzają z fabryki z zepsutym silnikiem ... dzisiejszy całokształt stawia marke bardzo nisko (ja stawiam jako "gorszą" Toyote), za co nie mozna winic Importera :idea:

 

Chciaz ja widze o wiele wiekszy problem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...