Jump to content
Sign in to follow this  
bartholus

Koła na zimę

Recommended Posts

Witam,

 

chcę dokupić do mojego Forka opony na zimę. Mam fabryczne felgi 17 i zacząłem się zastanawiać,

czy nie lepiej jest kupić na zimę opony 16 calowe i do tego drugie felgi aluminiowe.

 

Cenowo wychodzi prawie to samo bo opony 16 są znacznie tańsze niż 17 (różnica w cenie opon wynosi ok. 800zł więc "prawie" wystarczy na 16-calowe felgi).

 

Czy w jeździe będzie jakaś znacząca różnica ?

 

Dochodzi do tego oczywiście mniejsze zużycie opon związane z coroczną wymianą i mniejsze zużycie felg :) bo są dwie pary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie- bardzo dobry pomysł :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

z zasady mniejsze koła ale wyższy profil opony daje więcej komfortu w zimie, a na naszych drogach i w lato go brakuje...ja preferuję wyższe zimówki na mniejszych felgach, bo niski profil w zimie sprawdza się tylko na hajłejach :D , a z tymi u nas krucho....

zwróć uwagę, żeby przy przejściu na mniejsza felgę kupić taki taki model, żeby felgi pasowały na zaciski, szczególnie przód, i żeby średnica nowego koła odpowiadała średnicy oryginalnego koła, żeby nie było przekłamań licznika i zmiany dynamiki auta

i na pewno lepiej mieć dwa komplety kół - jedne na lato, drugie na zimę, w dzisiejszych czasach rzadko kto bawi się w przekładanie opon na jednym komplecie felg, są już na tyle dostępne, że nie stanowi to wielkiego problemu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bierz 16". komfort (kieszeni) przy zimowych dziurach jest ważny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bartholus, jak lubisz poszalec i często zimą jeździsz po mieście odradzam alusy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszaleć.......

 

Auto: Subaru Forester 2.0D MY09 :twisted::mrgreen::)

 

 

 

a ja odradzam rdzewiejące i paskudne stalowe felgi, tym bardziej, że się niewiele różnią ceną od alusów... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
a ja odradzam rdzewiejące i paskudne stalowe felgi, tym bardziej, że się niewiele różnią ceną od alusów..

Chyba, że zamierzasz hurtowo szlifować krawężniki :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
poszaleć.......

 

Auto: Subaru Forester 2.0D MY09 :twisted::mrgreen::)

no co !? może przewiduje siakiś nowy soft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W subaru mam na zimę alu, w poprzednim aucie też miałem i naprawiać ich nie było trzeba.

a ja odradzam rdzewiejące i paskudne stalowe felgi, tym bardziej, że się niewiele różnią ceną od alusów.

przyłącze się raczej do tej opinii ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
chcę dokupić do mojego Forka opony na zimę. Mam fabryczne felgi 17 i zacząłem się zastanawiać,

czy nie lepiej jest kupić na zimę opony 16 calowe i do tego drugie felgi aluminiowe.

Zaraz po zakupie swojego forka też zakupiłem komplet zimowych kół 16'' alu.

Wg mnie dobrze sprawdza się zimą to rozwiązanie :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
z zasady mniejsze koła ale wyższy profil opony daje więcej komfortu w zimie, a na naszych drogach i w lato go brakuje...ja preferuję wyższe zimówki na mniejszych felgach, bo niski profil w zimie sprawdza się tylko na hajłejach :D (...)

polac mu, prawde gada :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

ja tej zimy przesiadam sie z 215/60-16 na 205/70-15 :twisted::mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy jakie polecacie alusy na zimę w rozmiarze 16?

Chciałbym aby ET było 48 i felga zabudowana jak to tylko możliwe.

Może jednak stalówki, lepiej chronią przed brudem układ hamulcowy (bardziej zabudowane)?

 

Poszukuję kół na oponę 215/65R16

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chciałbym aby ET było 48 i felga zabudowana jak to tylko możliwe.

Może jednak stalówki, lepiej chronią przed brudem układ hamulcowy (bardziej zabudowane)?

Będzie trudniej pozbywać się śniegu i lodu z takich felg (mocno zabudowanych) po zabawach na białym :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwykłe foresterowe 16 ze starszych modeli powinny dać radę

 

SUBARU-FORESTER-ALLOY-WHEEL-RIM-03-05-16-X-6.5--OEM-for-sale_250486564222.jpg albo images?q=tbn:ANd9GcSj3oAEphh1D8prImUw3dzru8hPtyV9ldZXdXLmCf3-Gz1WEg82LQ&t=1

 

 

i za 800 zł powinieneś spokojnie kupić używki w dobrym stanie.

 

A jakbyś chciał zmienić zacisk na 4-tłoczkowy, to lepiej kupić np takie:

 

(aly68712u)_2001_subaru_impreza_16_x_7_alloy_wheel.jpg

 

od imprezy GT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na zimę jeżdżę na 16" z GT-ka / ale ten drugi wzór 5 ramienny/ - bo mam zaciski na 4 tłoczki z przodu. - koła w std rozmiarze 215/60 R 16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

 

Mam do sprzedania 16 od GT w idealanym stanie z oponami zimowymi za całkiem przyzwoite pieniądze... czy mówiąc wprost: Tanio!

Pozdr!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ten drugi wzór 5 ramienny/ - bo mam zaciski na 4 tłoczki z przodu

napisałeś tak, jakby te 6 ramienne nie wchodziły.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ten drugi wzór 5 ramienny/ - bo mam zaciski na 4 tłoczki z przodu

napisałeś tak, jakby te 6 ramienne nie wchodziły.

 

skrót myślowy, 6 ramienne jak najbardziej wchodzą /nawet bardziej mi się podobają/ - tylko w sumie trudniej je znaleźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

siekla, własnie się kolega zaoferował ze sprzedażą, ja mam 2 komplety.. no nie wiem, dla chcącego nic trudnego ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bierz 16". komfort (kieszeni) przy zimowych dziurach jest ważny.

zdecydowanie

 

enzo H 16" 6,5J ale et38 wchodzą idealnie na 4pot. Jest palec luzu i śnieg nie przeszkadza

Grubo sprawdzone zeszłej zimy :twisted: Kila parkingów i placów zostało poważnie odśnieżonych 8)

 

i dwa super ważne to co napisał emotorsport, po zimie jest wysypisko mega dziur z z oponą 215/60R16 na pawdę nie trzeba się stresować :twisted:

 

DSC00812.jpg

DSC00813.jpg

DSC00814.jpg

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, producent poleca do forka z roku 2010 ET48.

Dostępność felg 16" w tym rozmiarze jest mocno ograniczona.

Przychodzi mi do głowy ENZO H.

Jaki wpływ na układ kierowniczy ma ET 38 w tym modelu forka. W tym rozmiarze felg jest więcej.

 

Co sądzicie o feldze: RONAL, Model: R7, ET 40 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przychodzi mi do głowy ENZO H. Jaki wpływ na układ kierowniczy ma ET 38 w tym modelu forka. W tym rozmiarze felg jest więcej.

 

żaden,

w enzo masz szerokość 6,5"

 

tu wizaualizator

http://www.rimsntires.com/specs.jsp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi dokładnie o offset.

Producent podaje ET48, przy doborze felgi z ET38 opona względem piasty będzie bardziej na zewnątrz auta/piasty.

Czyli jak rozumiem zmieni się podparcie kołowe auta.

Może wtedy łożyska są bardziej obciążone?

 

Proszę o wyjaśnienie laikowi jak coś pomieszałem :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbuję jaśniej:

 

et 48 topewna dana nic wiecej ale przyjmując ja jako dobrą to

 

szerokość 7" felgi to 178 cm a 6,5 to 165 cm różnica 13mm

 

skoro koło dalej ma byś dokładnie w osi jak przy et 48 to zmniejszamy po 6,5mm z kazdej strony czyli idealne et to 41 i tak też informuje wizualizator. miętdzy et 38 a et 41 jest tylko 3mm różnicy więc nie ma to znaczenia.

 

gdyby et zostało takie same to koło wlazło by bardziej do śodka

 

przeanalizuj wizualizację i pamiętaj et 0 oznacza idelalnie środek felgi!

 

-- 18 lip 2011, 21:08 --

 

z enzo h które mam są następujące wybory ET 38 i 48

 

et 38 wchodzą 4tłoczki a na 48 nie wchodzą

 

sprawdzone

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No rzeczywiście

 

7x16 przy ET 38 to wychodzi BackSpace 140mm

6,5x16 przy ET 48 to wychodzi BackSpace 144mm

 

w sumie 4mm róznicy

 

Dzięki za pomoc dydaktyczną! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...